Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menkää vuonna 1990 syntyneet töihin, kun olette suurin ikäluokka!

Vierailija
27.02.2026 |

Suomen suurin ikäluokka (vuonna 2025) on vuonna 1990 syntyneet, joita oli elokuussa 2025 elossa 78 615 henkeä. Seuraavaksi suurimmat ikäluokat ovat 1992 ja 1983 syntyneet.

Vai eikö työ maita ja harmittaa, kun enää ei pääse niin helpolla valmiiseen pöytään?

Onko kiva vain kiljua ja syyttää muita, varsinkin vanhuksia ja eläkeläisiä? Asuuko teissä kaikissa pikkuinen lapanen?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä on tehty nuoremmissa ikäluokissa paljonkin. Miksi talous matelee vuodesta toiseen

Vierailija
2/18 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotiäiti, haittaaxe?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huuda. Olen ollut vakitöissä jo yli kymmenen vuotta 

Vierailija
4/18 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtään ikäistäni työtöntä. 

Vierailija
5/18 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin tänään eräälle työpaikalle tarkoituksenani puristaa toimarin kättä, näinhän niitä töitä teidän boomereiden mukaan saadaan. No vartija käännytti niskaperseotteella pihalle ja käski täyttää avoimen hakemuksen firman nettisivuilla. 
- lamaan syntynyt, laumassa elänyt ja laumassa kuoleva vm. 1990

Vierailija
6/18 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin tänään eräälle työpaikalle tarkoituksenani puristaa toimarin kättä, näinhän niitä töitä teidän boomereiden mukaan saadaan. No vartija käännytti niskaperseotteella pihalle ja käski täyttää avoimen hakemuksen firman nettisivuilla. 

Ok boomer

Vierailija
7/18 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaks koulutusta ja töitä ei saa. Edes hennesin kassalta. 

Vierailija
8/18 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jo muutaman vuoden eläkkeellä. Voihan niitä töitä jossain vaiheessa kokeilla mutta ei just nyt huvita. 

Vierailija
9/18 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut jo muutaman vuoden eläkkeellä. Voihan niitä töitä jossain vaiheessa kokeilla mutta ei just nyt huvita. 

Itse olisin päässyt viime kesänä puuhastelemaan ja haravoimaan hautuumaalle kesätöihin.

Hetken tuumittuani kaduin ja vastasin kirkolle, että antakaa mokoma työ jollekkin opiskelijalle, mikäli sitä on muutkin hakeneet.

Antaa tulevien eläkeläisten vielä puuhata. Ei meidän kannata viedä heiltä työpaikkoja.

Vierailija
10/18 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kotiäiti, haittaaxe?

En käsitä kotiäitiä työttömäksi. Toki jos lapsi/lapset on jo yli 10 vuotiaita niin kantsii jo miettiä muutakin.

Aloittaja

Vierailija
11/18 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaks koulutusta ja töitä ei saa. Edes hennesin kassalta. 

Tämä se ongelma taitaa nykyään olla. Eikös päättäjät kehittänyt sille hienon sanan? Kohtaanto-ongelma.

Aloittaja

Vierailija
12/18 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdäänkö niin, että jatkossa kenellekään ei makseta tukia, vaan kaikki elävät sillä minkä työstään saavat? Käykö eläkeloisille vai muuttuiko mieli? 

Vierailija
13/18 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kiva mennä tekemään jotain aivotonta palikkatyötä tehtaaseen ja saada talot ja autot maksettua parin vuoden duunilla niin kuin te boomerit

Vierailija
14/18 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehdäänkö niin, että jatkossa kenellekään ei makseta tukia, vaan kaikki elävät sillä minkä työstään saavat? Käykö eläkeloisille vai muuttuiko mieli? 

Perustelehan tuo eläkeloinen. Saanko maksamani eläkemaksut sitten korkoineen ja sijoitustuottoineen takaisin?

Mietippäs kauanko sinun pitää tehdä töitä, että olet maksanut edes oman loisimesi takaisin yhteiskunnalle. Onko mielestäsi infrat ja koko yhteiskunnan rakenteet päivähoitoineen ja muine palveluineen tupsahtaneet jostain taikarasiasta kenenkään kustantamatta?

Tule sitten juttelemaan, kun olet maksanut eläkemaksuja, sekä veroja 40 vuotta. Eikä se veronmaksu lopu eläkkeellä. Se vain suurenee. Itse maksan eläkkeestäni 900€ pelkkää veroa. Sillä kustannetaan sunkin palveluja, vaikket sitä vielä ymmärrä.

Vierailija
15/18 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ois kiva mennä tekemään jotain aivotonta palikkatyötä tehtaaseen ja saada talot ja autot maksettua parin vuoden duunilla niin kuin te boomerit

Saako 1990 syntyneet nykyisin nuo kaikki parin vuoden duunilla? 🤔

Vierailija
16/18 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uli uli. Kakarat kiljuu, kun joutuvat viimein tekemään itse jotain.

Uli uli, vuh vuh. Mä ainakin alapeukutan. Muuta en sitten osaakkaan. MENKÄÄ TÖIHIN 

Vierailija
17/18 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tottelin myös boomereiden neuvoa. Peseydyin hyvin ajoin parran kampasin hiukset huolellisesti ja laitoin siistit vaatteet päälle. Sitte lähdin tehtaan portille kysymään töitä. Näin vanhemmat ihmiset on opastaneet. Kolmen tehtaan portilla kävin. Vaikka yritin olla kohtelias eivät vartijat antaneet minulle töitä vaan heittivät minut ulos ja takaisin ei kuulemma ole asiaa. Mitä minä oikein tein väärin?

Vierailija
18/18 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen huono provo näin perjantai-illan kunniaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä