Hyvästi hyvinvointivaltio - kohta rytisee kunnolla ja köyhät laitetaan kyykkyyn kunnolla
Mistäpä leikataan 14 miljardia??
Vastaus:
ihan kaikesta mahdollisesta.
Suomi on jo nyt jäämässä jälkeen jopa baltian maista ja ex-itäblokin maista joille naureskeltiin aiemmin.
Hyvinvointi tuhottiin hetkessä.
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on varaa vielä haalia "työvoimaa" takapajuisista maista.
Kotoutumisteollisuus on yksi juttu missä on myös piikki auki.
Venäjällä on töitä ja niistä maksetaan palkkaa. Just saying.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saamme EU-tukiaisia. Lisäksi Jutta Urpilaisen vakuusrahasto voidaan nyt aktivoida käyttöön.
Ollaan niin "rikas" valtio ettei ne meille mitään anna. Siitä huolimatta vaikka ollaan jo ns eun tarkkailussa ja persaukisia.
Ei saada ennen kuin on myyty kaikki kansallisvarallisuutemme
Ei ne anna sittenkään koska tyhmimpien eväät kuuluu ensin syödä yhdessä ja sen jälkeen kun ne loppuu, muitten eväät muuttuukin jokaisen omiksi ja jokainen syö vain omia eväitään.
On annettu vuosikymmeniä käsitys että ollaan niin hyväuskoisia ja hölmöjä ettemme ansaitse saada mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ideoita? Joku antaa aina rahat pois vaikka mihin ulkomaille ja virastoon, jos sitä onkin. Sitten väitetään ei ole.
Reiluinta olisi, kun aikuiset ihmiset kustantaisivat itse terveydenhuoltomenonsa. Ei tarvitsisi muussa edes säästää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ideoita? Joku antaa aina rahat pois vaikka mihin ulkomaille ja virastoon, jos sitä onkin. Sitten väitetään ei ole.
Reiluinta olisi, kun aikuiset ihmiset kustantaisivat itse terveydenhuoltomenonsa. Ei tarvitsisi muussa edes säästää.
Tätä voi kokeilla USA:ssa, siellä maksaa osastolla yksi särkylääkepilleri 10 dollaria. Tämä ei ole vitsi.
Parin viikon makoilun hinta lasketaankin sitten jo kymppitonneissa, tai sadoissa tonneissa , riippuen "hoidosta".
Vierailija kirjoitti:
Meillä on silti Euroopan paras ja kallein sosialidemokratia. Millään muulla maalla ei ole varaa pistää yhtä paljon BKT:sta julkiseen sektoriin kuin pienellä ja pippurisella Suomella.
Hyvä me!
Niin ja kehitysapuun!
Tuohon "kaikkeen mahdolliseen" eivät kuulu varakkaat, yritystuet, ministerit, kansanedustajat ...
Vierailija kirjoitti:
Kansa nousee aina lopulta sortajiaan vastaan.
Se sortaja löytyy itse kunkin peilistä. Sen nimi on hölmöys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, syöpään saa hoitoa Dokrates-sairaalassa..jos on 200 000 e laittaa kokonaishoitoon.
suomalaiset pakolaisiksi espanjaan ja portugaliin ei muuta kun venepakolaisiksi tropiikkiin. sitten kysytään missä mun rahat ja valitetaan ruoka palveluista.....
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi nyt kiitollisena pyyhkiä suurten ikäluokkien pärseitä laitoksissa kun ne ovat ensin kahmineet kaikki edut itselleen pienillä eläkemaksuilla, ostaneet aikanaan halvat asunnot ja kesämökit (kellä on enää varaa ostaa kesäasunto jos ei ole kovatuloinen?) ja sitten ne jäivät eläkkeelle keskimäärin 60-vuotiaina. Lisäksi 70-luvulla niiden ostamat asunnot kuittasi inflaatio ja kovat palknkorotukset. Mua ainakin v.uttaa jokainen kitisevä eläkeläinen. Ne on ainoa kansanryhmä jolla on TAATTU tulo tiedossa.
Mene sinä edes töihin, lienetkö yhtään vero killinkiä kassaan tuonut. Eläkkeet on itse ansaittu kovalla työllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansa nousee aina lopulta sortajiaan vastaan.
Se sortaja löytyy itse kunkin peilistä. Sen nimi on hölmöys.
Odota ja ylläty.
Eläkkeet on itse ansaittu kovalla työllä.##############
Tämä on sitkeä harhaluulo että eläke maksetaan itse kokonaisuudessaan.
Väärä oletus.
Ottakaa selvää miten systeemi toimii.
Hallitus on onnistunut tavoitteissaan, rikollisuus, ryöstöt, varastaminen on kasvanut Suomessa räjähdysmäisesti.
Kun armeijalta ei saa leikata, niin ei jää muita kohteita kuin terveydenhuolto.
Vierailija kirjoitti:
suomalaiset pakolaisiksi espanjaan ja portugaliin ei muuta kun venepakolaisiksi tropiikkiin. sitten kysytään missä mun rahat ja valitetaan ruoka palveluista.....
Ja voi siinä sivussa täyden elatuksen ja ylläpidon saavana ilmaista tyytymättömyyttä kun joutuu sietämään myös paikallisia asukkaita omine kulttuureineen ja tapoineen
Vierailija kirjoitti:
Niin kohta jäljellä ovat skandinaaviset hyvinvointivaltiot. Suomi liittyy samaan joukkoon Bulgarian ja Romanian kanssa. Tätähän te halusitte.
skandinaavisissa maissa on tehty viime aikoina talousliberaaleja uudistuksia. Esimerkiksi Ruotsissa on kevennetty rikkaiden verotusta ja yritysverotusta sekä poistettu perintövero. Tuloerot ovat kasvaneet selvästi enemmän kuin Suomessa. Mutta Ruotsissa on paljon yksityisiä investointeja sekä kasvufirmoja. Ruotsin velkasuhde on 30 %:ia, Suomen 80 %:ia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nekerille aina raha löytyy.
Tarvii maalata naama mustaksi kaikkien.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeet on itse ansaittu kovalla työllä.##############
Tämä on sitkeä harhaluulo että eläke maksetaan itse kokonaisuudessaan.
Väärä oletus.
Ottakaa selvää miten systeemi toimii.
On otettu selvää. Otapa sinä selvää siitä, kun valtio varastaa työeläkekassat. Mitä sitten tapahtuu?
Onneksi on varaa vielä haalia "työvoimaa" takapajuisista maista.