Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luin neuvolakorttia reilu 30 vuoden takaa

Vierailija
26.02.2026 |

Miksi ihmeessä olen saanut vähän yli kk ikäisenä jo pilttiä? Vähän ihmettelen...

En pysty kysymään vanhemmiltani.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko susta ihan normaali? Onko allergioita tai mahavaivoja?

Vierailija
2/4 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin on ollut suosituksena aloittaa kiinteät jo 3kk ikäisenä. Yksittäinen terveydenhoitaja on voinut suositella piltin antamista jo aiemmin, jos on tulkinnut sinun olevan nälkäinen ja tarvitsevan lisäravintoa (joka on tuolloin ajateltu kiinteänä, ei pelkkänä rintamaitona tai sen korvikkeena).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saa mun lapsen nevolakortista mitään selvää. Pitkä teksti ja saan selvää sanoista reipas poika. Pitäs viedä se Sote alan tulkille,mitä se neuvolan täti on kirjottanu.

Vierailija
4/4 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin lastenkasvatusopasta 70-luvulta. Ohjeet olivat nykypäivän valossa sairaita. Esim. porkkanaraastetta käskettiin syöttää muutaman viikon ikäiselle, ja vaikka tämä huutaisi pää punaisena, raaste pitäisi työntää vaikka väkisin kurkusta alas.  Appelsiinimehua käskettiin juottaa myös. 

Samassa oppaassa luki myös, että synnytyksen jälkeen vauvan voi pitää useamman päivän täysin ruokkimatta ja odotella rauhassa maidonnousua rintoihn,  että vauva selviää kyllä sen ajan hyviin syömättä ja juomatta. Olikohan jotain 5 päivää. Kuinkahan moni tappoi lapsensa noilla ohjeilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi