Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL

Vierailija
26.02.2026 |

Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)

Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella. 

Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?

Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?

Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.

Kommentit (3975)

Vierailija
3741/3975 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mahtaakohan viikonloppuna olla mitään liikettä varasijoilla?

Lauantaiaamuina on varasijat liikkuneet joillain, varmaan perjantain aikana ilmoitetut tiedot päivittyvät silloin. Sunnuntaina ei kai tapahdu mitään.

Vierailija
3742/3975 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki päivittyminen on nyt muista hakijoista kiinni. Jos joku hylkää paikan, jono liikkuu. Jos joku ottaa alemman toiveen sitovasti vastaan, vain varasijajono liikkuu.

Opintopolku päivittää nämä muutokset joka aamu arjet ja pyhät. On lähinnä sattumaa, onko omissa kohteissa muutoksia. Paikan vastaanottamista miettivät tuppaavat miettimään viime hetkille asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3743/3975 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko päässeet Valluun katsomaan pisteitä? Millä vehkeellä?

Vierailija
3744/3975 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuloset korkeakouluun fi

Vierailija
3745/3975 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö tänä päivänä ryypätään opiskelun alkuviikkoina?

Vierailija
3746/3975 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin pääsin katsomaan omat vastaukset G-kokeen yleisestä osiosta. Reippaat 9 miinuspistettä sieltä keräsin, vaikka yritin pelata varman päälle :D Onneksi pisteet riittivät sisäänpääsyyn silti, ja "onneksi" koe oli niin vaikea, että pisteraja tippui.

Vierailija
3747/3975 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihdoin pääsin katsomaan omat vastaukset G-kokeen yleisestä osiosta. Reippaat 9 miinuspistettä sieltä keräsin, vaikka yritin pelata varman päälle :D Onneksi pisteet riittivät sisäänpääsyyn silti, ja "onneksi" koe oli niin vaikea, että pisteraja tippui.

Täh? Siis pääsit sisään tuloksella miinus 9?

Vierailija
3748/3975 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitys tähän tilanteeseen! Olin hakijapalveluihin yhteydessä ja kohdallani oli käynyt virhe pisteiden syöttämisessä opintopolkuun, todellisuudessa pisteitä on lähemmäs 60. Asia on nyt korjattu ja opiskelupaikka vastaanotettu. 

Kiitos kaikille vinkeistä ja tsempeistä! Näköjään näissäkin voi tulla virheitä. 

Vierailija
3749/3975 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opintopolussa näkyy UEFin kauppatieteiden maisterihaun tulokset, en saanut opiskelupaikkaa. Hain opiskelemaan tradenomitutkinnolla ja valintaperusteissa lukee 0 pistettä ja että en olisi suorittanut lainkaan laskentatoimeen laskettavia opintoja. Voiko tämä pitää paikkaansa, että mitään kirjanpidon, verotuksen ja sisäisen laskennan kursseja ei muka laskettaisi? Olen kuullut, että aiemmin omasta amk:stani valmistuneita tradenomeja on päässyt opiskelemaan UEFiin. Mistähän voisi saada lisätietoja, kun opintopolku näyttää vain 0 pistettä?

Äh, ei tullut alkuperäinen viesti jostain syystä mukaan. Tähän liittyen siis ylempi.

Vierailija
3750/3975 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on raastavaa. Varasijat liikkuu nyt yksi sija per päivä. Olen tällä hetkellä 5. varasijalla. Onkoha mahdollisuuksia. Olen tullut jo pari sijaa ylöspäin.

Vierailija
3751/3975 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läppärillä Chrome-selaimella onnistui.

Vierailija
3752/3975 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on raastavaa. Varasijat liikkuu nyt yksi sija per päivä. Olen tällä hetkellä 5. varasijalla. Onkoha mahdollisuuksia. Olen tullut jo pari sijaa ylöspäin.

Viimeisenä päivänä ne liikkuu paljon. Osa jättää päätöksen ihan viime tinkaan.

Vierailija
3753/3975 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivitys tähän tilanteeseen! Olin hakijapalveluihin yhteydessä ja kohdallani oli käynyt virhe pisteiden syöttämisessä opintopolkuun, todellisuudessa pisteitä on lähemmäs 60. Asia on nyt korjattu ja opiskelupaikka vastaanotettu. 

Kiitos kaikille vinkeistä ja tsempeistä! Näköjään näissäkin voi tulla virheitä. 

Hienoa! Paljon onnea!

Vierailija
3754/3975 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, nyt on opiskelupaikka vastaanotettu ei-ensikertalaisena ja 38 vuotiaana eka kertaa yliopistoon. Pääsin siis proviisorilinjalle. Mitä nyt tapahtuu, mistä tiedän milloin koulu alkaa ja milloin selviää miten saan työt sovitettua opiskeluun? Onko täällä muita joiden ensisijainen toive olisi lääkis mutta aloittanut tuolla ja myöhemmin päässyt lääkikseen, mitä saa hyväksiluettua? Ja saako AMK ja YAMK opinnoista mitääb hyväksiluettua?

Vierailija
3755/3975 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeisenä päivänä ne liikkuu paljon. Osa jättää päätöksen ihan viime tinkaan.

Täytyy todella toivoa sitä. Kiintiö ei ole mikään kauhen suuri, mutta viime vuonna liikkui yhteensä vähän alta kymmenen sijaa, mitä kuulin. Parempi tietysti jos liikkuisi vielä mahdollisimman paljon ennen sitä viimeistä hetkeä...

Vierailija
3756/3975 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jonot siis liikkuu viikonloppuna, olen tuo proviisorilinjalle 1. varasijalta päässyt. Tänä aamuna 8 jälkeen tuli paikka.

Vierailija
3757/3975 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opintopolussa näkyy UEFin kauppatieteiden maisterihaun tulokset, en saanut opiskelupaikkaa. Hain opiskelemaan tradenomitutkinnolla ja valintaperusteissa lukee 0 pistettä ja että en olisi suorittanut lainkaan laskentatoimeen laskettavia opintoja. Voiko tämä pitää paikkaansa, että mitään kirjanpidon, verotuksen ja sisäisen laskennan kursseja ei muka laskettaisi? Olen kuullut, että aiemmin omasta amk:stani valmistuneita tradenomeja on päässyt opiskelemaan UEFiin. Mistähän voisi saada lisätietoja, kun opintopolku näyttää vain 0 pistettä?

Äh, ei tullut alkuperäinen viesti jostain syystä mukaan. Tähän liittyen siis ylempi.

Hienoa, kun selvisi!

Onnea opiskelupaikasta!

Vierailija
3758/3975 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, nyt on opiskelupaikka vastaanotettu ei-ensikertalaisena ja 38 vuotiaana eka kertaa yliopistoon. Pääsin siis proviisorilinjalle. Mitä nyt tapahtuu, mistä tiedän milloin koulu alkaa ja milloin selviää miten saan työt sovitettua opiskeluun? Onko täällä muita joiden ensisijainen toive olisi lääkis mutta aloittanut tuolla ja myöhemmin päässyt lääkikseen, mitä saa hyväksiluettua? Ja saako AMK ja YAMK opinnoista mitääb hyväksiluettua?

Tuutoreilta tulee viestiä elokuussa. Elokuun puolella alkaa orientaatiot ja sitten syyskuussa itse hommat.

Hyväksilukuja ei saa kuin kieliä. Kaikki muut menevät vapaavalintaisiin opintoihin.

Vierailija
3759/3975 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heippa kaikille!

Jännityksellä odotan, pääsenkö amk tradenomiverkko-opintoihin ei-ensikertalaisena. Tällä hetkellä seamkiin pieni mahdollisuus päästä: siellä amistodistuksella varasijalla 2. Ja pääsykoejonossa varasijalla 13. Lapissa amistodistusvarasijalla 3 (pääsykoe ei mitään mahiksia). Tiedän, että todistusvalinnalla saattaa olla hilkulla, että pääsisin sisään. Tämä odotus on raastavaa.

Tilannepäivitys, tänään olin siirtynyt 1. Varasijalle. Jos tää tähän nyt jäisi, niin pettymys olisi valtaisa.

Tilannepäivitys: jono vain ylemmillä hakutoiveilla liikkunut yhdellä. Ei nyt auta, kun olen niin kaukana varasijoilla. Päivitän tilannetta 😬

Vierailija
3760/3975 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kieliä siis hyväksiluettua AMK:sta yliopistossa?