Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2008 vuoden vauvaa yrittämään- painos.6

02.05.2007 |

Tässä olemme me jotka yritämme vauvaa vuodelle 2008:

♥ allu2006: toisen yhteisen yritys aloitettu 10/06 lapset 8/06, 7/95 ja 11/93, ikää kertynyt itselle jo komiat 35 vuotta ja tulevalle isälle 48 vuotta

♥ Autumn78: ensimmäisen yritys aloitettu 4/07 ikää kertynyt itselle jo komiat 28 vuotta ja tulevalle isälle 30 vuotta

♥ fatmama05: kolmannen yritys aloitetaan 6/07 lapset -99 ja -01

♥ Eliador: toisen yritys aloitettaan 9/07 lapsi 3/04, ikää kertynyt itselle jo komiat 30 vuotta ja tulevalle isälle 32 vuotta

♥ Kaktus-84: ensimmäisen yritys aloitetaan 7/07 ikää kertynyt itselle jo komiat 23 vuotta ja tulevalle isälle 25 vuotta

♥ kaskas78: kolmannen yritys aloitettu 4/07 lapset 2/01 ja 4/03, ikää kertynyt itselle jo komiat 29 vuotta ja tulevalle isälle 37 vuotta

♥ kaur@: ensimmäisen yritys aloitettu 2/07 ikää kertynyt itselle jo komiat 26 vuotta ja tulevalle isälle 31 vuotta

♥ kylli78: ensimmäisen yritys aloitettu 4/07 ikää kertynyt itselle jo komiat 28 vuotta ja tulevalle isälle 30 vuotta

♥ költtänä: kolmannen yritys aloitettu 4/07, lapset 11/96, 12/96, 2/04 ja 8/06 ikää kertynyt itselle jo komiat 33 vuotta ja tulevalle isälle 36 vuotta

♥ M@m@-3x: neljännen yritys aloitettaan 6/07 lapset -01, -03 ja -05, ikää kertynyt itselle jo komiat 25 vuotta ja tulevalle isälle 37 vuotta

♥ _mammamyy_: kuudennen yritys aloitetaan 9/07, lapset 12/90, 5/92, 12/94, 7/00 ja 10/03. ikää kertynyt itselle jo komiat 34 vuotta ja tulevalle isälle 43 vuotta

♥ miiku85: ensimmäisen yritys aloitettu 6/06 ikää kertynyt itselle jo komiat 22 vuotta ja tulevalle isälle 23 vuotta

♥ Minni-äinen: toisen yritys aloitettu 5/07, lapsi 7/06 ikää kertynyt itselle jo komiat 31 vuotta ja tulevalle isälle 31 vuotta

♥ Mio80: ensimmäisen yritys aloitettu 4/07 ikää kertynyt itselle jo komiat 21 vuotta ja tulevalle isälle 31 vuotta

♥ -piias-: neljännen yritys aloitettu 1/07 lapset 02/02, 06/04 ja 9/06, ikää kertynyt itselle jo komiat 24 vuotta ja tulevalle isälle 25 vuotta

♥ pupujussitar: ensimmäisen yritys aloitettu 5/07 ikää kertynyt itselle jo komiat 22 vuotta ja tulevalle isälle 28 vuotta

♥ r79: toisen yritys aloitettu 4/07 lapsi 11/05, ikää kertynyt itselle jo komiat 28 vuotta ja tulevalle isälle 25 vuotta

♥ RvaSaarinen: ensimmäisen yritys aloitettu 3/07 ikää kertynyt itselle jo komiat 21 vuotta ja tulevalle isälle 24 vuotta

♥ seela-matilda: ensimmäisen yritys aloitettu 2/07 ikää kertynyt itselle jo komiat 25 vuotta ja tulevalle isälle 27 vuotta

♥ Salsa_42: toisen yritys aloitettu 10/06 lapsi 8/04, ikää kertynyt itselle jo komiat 30 vuotta ja tulevalle isälle 28 vuotta

♥ Syysvilja: toisen yritys aloitettaan 5/07 lapsi 11/99 ikää kertynyt itselle komiat 32 ja tulevalle isälle 32

♥ Tango: toisen yritys aloitettu 4/07 lapsi 12/05, ikää kertynyt itselle jo komiat 29 vuotta ja tulevalle isälle 31 vuotta

♥ tohina: toisen yritys aloitettu 4/07, lapsi 8/05 ikää kertynyt itselle jo komiat 30 vuotta ja tulevalle isälle 33 vuotta

♥ Zsara: toisen yritys aloitettu 7/05, lapsi 3/04 ikää kertynyt itselle jo komiat 35 vuotta ja tulevalle isälle 40 vuotta

Jos kaipaat mukaamme joukkoon tähän, jätä tietojasi edes vähän:

♥ Monettako yritetään ja milloin yritys alkanut

♥ Oma ja tulevan isukin ikä

♥ Aikaisempien lasten syntymä kuukausi ja vuosi

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime ketjuun oli tullut 7. uutta yrittäjää! Vielä kerran kaikille tervetuloa! =)

Zsara kyselit viime ketjussa hedelmöittymis vinkkejä, mutta oltiin tämän yli hypätty muiden keskustelujen tohinassa. Minä tiedän greippimehun lisäksi että papaijaa kannattaa välittää (käytetään joissain maissa ehkäisyssäkin), paino pitää olla ok ja makoilu auttaa pupuilun jälkeen jottei siimat tule ulos. =) Muilla hyviä vinkkejä/uskomuksia?

Vierailija
2/49 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kuukaudessa meitä on löytynyt 24 kpl. ei hullumpaa ja viestejä onkin jo satapäin! =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaana: toisen yritys aloitettu 5/06. Minulla ikää 25 ja miehellä 31.

Esikoispoika syntynyt 2/05

Vierailija
4/49 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs ensimmäistä yritetään ja yritys on alkanut 08 / 06

Minä kuukautta vaille 19 ja mies 24.

Lapsia ei siis ennestään ole, kun ensimmäistä yritetään. Yksi keskenmeno 04 / 07.

Vierailija
5/49 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin noi vinkit / uskomukset yms. kiinnostaa.. Olisi ihan mukavaa lukea erinäisiä keinoja ja kokemuksia.

greippimehusta olen minäkin kuullut, ja karpalomehustakin olen jotain juttua joskus ollut kuulemassa.

Vierailija
6/49 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

♥ Yritetään toista ja yritys alkaa näillä näkymin nyt 05/07

♥ Oma ikä on 21 ja tulevan isukin ikä 25

♥ Esikoistyttäremme syntyi 06/06

Vierailija
7/49 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa saada mukaan uutta väkeä! =)

Ja näitä suuria viisauksia oli vielä raskausvitamiinit missä lukee myös vauvaa yrittäville. Auttaakohan ne jotenkin tässä vaiheessa?

Vierailija
8/49 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla noita uskomuksia miettimään kun noi jutut rupes oikeesti mietityttämään. Elikkäs siis jos kyse oli raskautumisen helpottamisesta niin. Niitä erilaisia asento uskomuksia olen kuullut ainakin. Siis jos nainen selällään ni pepun alla tyyny niin menee paremmin perille ja takaapäin menee lähemmäksi ja mitä kaikkea niitä nyt olikaan. No meillä ainakin jälkimmäinen onnisti viime kerralla 8) Niin sit on nää et ei heti suihkuun jutut vaan 15min jalat koholla sängyllä. Yksi vinkki on kans välipäivät eli simot vähenee jos pupuillaan jokapäivä ja koska jokatoisellakin pitäs osua yhtä hyvin niin tämän pitäisi auttaa.

Mä en näistä hedelmä jutuista oikein ymmärrä siis nehän auttaa sit siihen et vauvalla pysyy tartuntaote tai siis ainakin tuo papaija kuuluu niihin vältä raskaana ollessasi kuten myös yrttiteet yms. juuri kuten sanottiinkin koska nillä lääkemäistä käyttöä joissain kulttuureissa keskenmenon edistämiseksi. Mut ei kai ne auta/vaikuta raskautumiseen. Samoin ne vitskut: ni juu kannattaa aloittaa niiden, raskaana oleville tarkoitettujen vitamiinien, syönti jo kun yrittää raskaaksi, mutta ei sen takia että se lisäisi mahollisuutta, mutta siitä saat esim. foolihappoa joka ehkäisee tulevan lapsen olikos se hermostovaurioita alkuraskaudesta. Yleensäkin siis omat ruokailutavat ja liikuntatavat kannattaa olla tietenkin mahdollisimman hyvällä malilla raskautumista auttaakseen, mutta etenkin sitten raskautta varten (itse en sitten ole mikään malliesimerkki onneksi onnistuu silti ainakin ekalla kerralla).

Jotta tällästä tuli mieleeni jään kuuntelemaan muiden mietteitä. Ja odottelemaan tän kuun saldoa sillä nyt taitaa alkaa olla ne pupupäivät ohi 8)

tohina

Vierailija
9/49 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hip,

tuosta papaijasta sen verran, että sitä hedelmälihaa voipi kyllä syödä, ne on ne siemenet jotka on myrkyllisiä ;) Itse puputin papaijaa niin odotus- kuin imetysaikanakin joka päivä aamupalalla. Täällä papaijaa käytetään erityisesti imetysaikana paljon, sillä se lisää maidon tuotantoa...

Vitamiinit täällä olikin jo käsitelty, greippimehu ennen ovista ja lasillinen punkkua päivässä oviksen jälkeen on kai ne kuuluisimmat " mehut" joita " suositellaan" . Paljon kalaruokaa sekä yritys- että odotusaikana, sisältää hyviä öljyjä, jotka kehittävät mm. sikiön aivoja! (koitan etsiä tähän lähteen, kunhan on aikaa!)

Miehen ois hyvä välttää kahvia, alkoholia ja tietty tupakkaa jo yritysaikana, noi kaikki kun heikentää siittiöiden laatua =/

Mutta nyt piiperölle maidon antoon ja poitsu päiväunille,

-Allu kp12, yk8

Vierailija
10/49 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain sanottiin että saunaa/kuumuutta pitäisi välttää oviksen aikaan. Kuumuus kuulemma tuhoaa siittiöt. =) Mutta ottaa nyt näistä selvää mitkä totta ja mitkä tarua. *nauraa* Joku lääkäri voisi saada päivän piristyksen näistä meidän keskusteluista. Ovistestit valmiudessa, takaapäin ensin pupuilua, kintut kattoon, ollaan saunomatta ja juodaan greippimehua+ napataan muutama vitamiini ja kala hiukopalaksi.... Jos ei näillä irtoo niin milläs sitten=P

Vierailija
11/49 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

RvaSaarinen: :) Kyllä olis lääkärillä naurussa pitelemistä kun kuulis nää meidän neuvot, hyvin pistit kaikki yhteen...

Mulla taitaa olla ovis tulossa, vai mitä mieltä olette? Oon sen verran uus näissä hommissa ja koitan ottaa rennosti (ainakin näin aluks), etten aio tikuttaa ovista vaan yritän selvitä muilla keinoin eli oireet on seuraavat:

nippailua alavatsassa, vasemmalla ja oikealla vuorotellen, alaselkäkipuilua, ja vähän paleltaa, (voi tosin johtua kylmästä ja kosteasta ilmasta)

Nyt on kp12, eka kierto kun on menossa ei oikein tiedä miten pitkä kierrosta tulee, mutta aikasemmin oli 29 pv. Limoja oon koittanu kovasti bongailla, mutta en ainakaan vielä huomannut...

Vierailija
12/49 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän oviksen siitä että silloin mies raahataan makuukammariin vaikka väkisin =) Mutta kyllä noi ihan merkeiltä kuulostaisi eli töihin!

Vierailija
13/49 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

noi uskomukset. Ainakin " kintut katoon" on testattu ja greippi on mun suurta herkkua. Uskosin että ensin mainitulla on jotain tehoa kun esikoinen tärppäs heti =). Saas nähdä miten nyt käy.. Malttamattomana odotan että nää riesat loppus ja pääsis itse asiaan. Kierto on kyllä ollut esikoisen jälkeen jopa 40pv, että tiedä sitä nyt millon pitäs peittoja heilutella. Vielä ei ainakaan voimat riitä jokapäiväiseen liikuntaan. Ehkä sit jos ei ala tärppään..

Vierailija
14/49 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

♥ Aamun_kuiskaus: toisen yritys aloitettu 4/07, lapsi 9/05, ikää kertynyt itselle jo komiat 25 vuotta ja tulevalle isälle 25 vuotta

Vierailija
15/49 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja uskomuksista vielä, eikös pojat tehdä kirves sängyn alla? Mitäs tytöillä sitten... Varmaan sukkapuikot. =)

Vierailija
16/49 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan pudonnut keskusteluista loman aikana. Uusia on ainakin liittynyt paljon mukaan. Tervetuloa minunkin puolesta!

Oli kyllä ihana loma. Miehen kanssa 5 päivää kahdestaan. Paljon tuli nähtyä ja hyvää ruokaa syötyä. Jalat oli melkoisella koetuksella.

Nyt onkin ollut ihana pudotus arkeen, kun tyttö on kiukutellut oikein urakalla. Taitaa " kostaa" , kun joutui olemaan erossa niin kauan. Tyttö alkoi muuten itkeä eilen kauheasti kun näki meidät. roikkui mummin kaulassa ja itki. Että oli todella mukava palata kotiin. Täytyy ymmärtää pientä, jotenkin se vaan nyt purkautuu näin.

Onkos meitä kukaan plussaillut poissaollessani? Taisin jo viimeeksikin huhuilla. Mikä on rvasaarisen kp? Jos saa udella. Jännään täällä sun puolesta.

Nyt suihkuun ja sitten kahvia. Koira valvotti viime yönä. Liekö silläkin ollut jotain eroahdistusta. Päikkärit voisi itsekin ottaa.

Täällä on muuten pirun koleat kelit! Missä se kesä on? Tänäänkin piti kalsarit vetää jalkaan, kun ulos mentiin.

Vierailija
17/49 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti sitten viime kerralla tulla kehumaan, etten ole vielä flunssaa saanut ja seuraavana aamuna oli kurkku kipeänä. Viime yö oli tosi tuskainen, nenä yhtä aikaa tukossa+vuotava ja kurkku ja korvat kipeenä. Jos sitten viikonlopun istuisi sisällä ja yrittäis parantua.

Uskomuksista itse olen ainakin kuullut tuon jalat kattoon -teorian ja aion sitä kyllä noudattaakin. Minulla on hieman taaksepäin kallistunut kohtu ja gynekologi kerran kehoittikin, että vauvapuuhissa kannattaa nostaa jalat ylös ja tyyny pyllyn alle. Pääsee kuulemma simpat paremmin sinne takakenossa olevan kohdunsuun luo.

Kauanko uskoitte alkuvaiheessa, että yrityksessänne tulisi kestämään ennen raskautumista? Minä pelkään, että tässä tulee kestämään kauhean pitkään ja toisaalta taas jotenkin uskon, että parin kierron jälkeen viimeistään jo tärppäisi. Näin alussa on tietenkin kauhean malttamaton ja tuntuu, että pitäisi päästä mahdollisimman pian odotus-vaiheeseen. Mutta tärkeintä kai se on, että jossain vaiheessa tärppäisi, kesti sitten kuukausia tai vuosia.

Pupujussitar kp2 yk1

Vierailija
18/49 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä noista uskomuksista, että tosiaan poika tehdessä sängyn alle kirves ja tyttöä tehdessä rimpsumekko =) Semmoinen tuli kans mieleen, jostain joskus kuulin että naisen kannattaisi saada orgasmi vasta miehen jälkeen, sillä supistelu kuulemma vie siittiöitä vinhasti eteenpäin =) Jotkut on kai käyttäneet maustamatonta jogurttia suoraan vaginaan ennen yhdyntää, tekee kuulemma PH:n tyttösiittiöille suotuisammaksi =/ Eli siis onhan noita " kikkoja" =)

Juu, tätä nuorimmaisen tekemistä aloittaessamme uskoin, että raskautuminen tapahtuisi nopeastikin, vaan toisin kävi: aikaa ensimmäiseen raskauteen meni vuosi, ja sekin oli sitten tuulimuna... Kaikenkaikkiaan meillä meni paria kuukautta vajaa 4 vuotta yrityksen aloittamisesta siihen että saatiin vauva kotiin... Toivon kyllä sydämestäni, ettei nyt mene niin kauaa... :´(

Tämmöisen tekstin lainasin perhesuunnittelun nettisivuilta:

" Raskauden todennäköisyys: Tilastojen mukaan raskaus alkaa vuoden sisällä noi 90 %:lla pariskunnista, jotka yrittävät raskautta. Yhtä kuukautiskiertoa (munasolun irtoamista) kohden onnistumisen todennäköisyys on kuitenkin ihanteellisissakin olosuhteissa vain 20-25 %. Epäonnistuminen, joka on siis varsin tavallista, voi johtua monesta syystä: munasolu ei irtoa, ei hedelmöity, ei kiinnity tai irtoaa pian kiinnittymisen jälkeen. Raskaaksi tuleminen ei ole itsestään selvää juuri silloin kun sitä toivotaan."

Mitäpä tuohon sitten lisäis...

-Allu kp13, yk8

Vierailija
19/49 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

takaisin seuraamme Eliador. =) Kp 30/28 eli ei vielä hirmusti yli, mutta lippua pidetään korkealla.

Niinhän se tuppaa olemaan että ne ketkä ei lapsia haluaisi/ansaitsisi paukahtelevat paksuksi ihan vahingossa, ja sitten ollaan me kuumeilijat... =/ Välillä kun näkee jonkun narkkari äidin tai eilenkin tuli juttua afrikan lapsista nälän ja pahoinpitelyn keskellä niin kokee maailman olevan todella epäreilu.

Tää sää on kyllä ihan ihmeellinen, välillä paistaa aurinko ja sitten sataa lunta tai loskaa. Aamulla paistoi aurinko niin nätisti että päätin lähteä hepan kanssa pitkälle ratsastus lenkille ja arvatkaa vain alkoiko märkää tulla taivaalta kun olin 15 km päässä kotoolta...

Vierailija
20/49 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on aikaa taas istua koneella, kun on viikonloppu ja työkiireistä selvitty. Minua huvitti tuo kintut kattoon tyyli, joskus olen koiraa astuttaessa nostanut koiran jalat ylös ettei kaikki valu samantien pois. =) Tuloksena ei pentuja, sen jälkeen en ole siihen luottanut ja pentuja on tullut joka kerta. Ehkä ihmisiin tepsii paremmin.

Itsellä " täti tuli kylään" , olen omaksunut jo tämän sanan nopeasti. Täti oli aika niukalla tuulella, vieraili vain parisen päivää, joka tuntuu oudolta. Tädin vierailun jälkeen olen kärsinyt alavatsakivuista. En tiedä onko normaalia, kun jättää pillerit pois? Osaisiko joku neuvoa.

Viime yönä heräsin näihin kipuihin ja pari kertaa tänään töissäkin oli alavatsa kipeä, joka meni kuitenkin nopeasti ohi. Toki täällä on ollut vatsatautia liikkeellä.