Miksi suomalaiset eivät vastaa tervehdykseen?
Asuimme monta vuotta ulkomailla, jossa lapsemmekin syntyivät. Päiväkodeissa ja lasten harrastuksissa oli aina tapana pysähtyä juttelemaan muiden vanhempien kanssa. Pelkällä tervehtimisellä siellä ei selvinnyt.
Olen itse tottunut tervehtimään naapureita. Ihan vain nyökkäys, hymy ja moi rappukäytävässä. Ensimmäisten viikkojen aikana tuntui kuitenkin siltä, että tervehdin lähinnä seinille. Osa katsoi nopeasti ohi, osa mumisi jotain epämääräistä, ja moni ei reagoinut mitenkään.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos menet tervehtimään takaisin, niin johan on kohta ovikelloa soitttamassa.
Tämän takia en halua olla naapureiden kanssa missään tekemisissä.
Asunto osakeyhtiössä naapureiden kanssa kuuluu olla tekemisissä ihan oman edun vuoksi. Et varmaan vuokralaisena ole tajunnut että talossasi osakkeenomistajat tuntevat toisensa.
Kyllä me tunnetaan myös ne vuokralaiset. Myös ne jotka eivät tervehdi.
Vierailija kirjoitti:
Pitää varmaan sitten mennä ulkomaille, jos suomalainen elämäntyyli ei sovi.
Mulle sopii tervehtiminen. Olen suomalainen. Ei tääl kaikki ole jurtteja. Aapeekin kärjistää.
Ei ne kaikki siis ulkomailla tervehdi, eikä täällä kaikki ole tervehtimättä.Hakeudu sellaiseen missä tervehditään, jos siellä sun nurkissa on jöröt kulkijat, ja jos se liikaa häiritsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa kollegat aina käteltiin aamuisin. Suomessa ei edes sanota "Huomenta".
Pahinta että kaikki hokevat maanisesti huomenta. Jättäkää muut ihmiset rauhaan.
Metsäläinen rukoilee ettei häntä huomattaisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Ja hyvä niin.
Kyllä on aina kuulunut.
Vierailija kirjoitti:
Jos menet tervehtimään takaisin, niin johan on kohta ovikelloa soitttamassa.
Ei minun ovikelloni ainakaan ole soinut.
Riippuu paikkakunnasta. Pohjanmaalla tervehditään, Lahdessa ei.
Siitä voi olla seurauksia. Esim. ahdistelu-, vainoamis- tai ryöstö- sekä raiskausyrityssyyte.
Asunto osakeyhtiössä naapureiden kanssa kuuluu olla tekemisissä ihan oman edun vuoksi. Et varmaan vuokralaisena ole tajunnut että talossasi osakkeenomistajat tuntevat toisensa.