Miksi suomalaiset eivät vastaa tervehdykseen?
Asuimme monta vuotta ulkomailla, jossa lapsemmekin syntyivät. Päiväkodeissa ja lasten harrastuksissa oli aina tapana pysähtyä juttelemaan muiden vanhempien kanssa. Pelkällä tervehtimisellä siellä ei selvinnyt.
Olen itse tottunut tervehtimään naapureita. Ihan vain nyökkäys, hymy ja moi rappukäytävässä. Ensimmäisten viikkojen aikana tuntui kuitenkin siltä, että tervehdin lähinnä seinille. Osa katsoi nopeasti ohi, osa mumisi jotain epämääräistä, ja moni ei reagoinut mitenkään.
Kommentit (48)
Koska Suomessa on kohteliasta nimenomaan olla tervehtimättä. On toisen vaivaamista noteerata hänet. Tuskin nyt parissa vuodessa muutuit niin "maailmankansalaiseksi"?
USAlaisessa yrityksessä tervehdittiin kaikkia aamulla ja pois lähtiessä. Jos tein pihatöitä kotona etupihalla niin kaikki ohikulkijat sanoivat "hi" jopa lapsetkin.
#8: "jörgönia", mitä tuo on suomeksi?
En kuule kun on vastamelukuulokkeet.
Suomalaiset ovat maailman huonokäytöksisintä väkeä. Ei osata alkeellisiakaan käytöstapoja. Hävettää. Siksi ilmoitan ulkomailla aina olevani ruotsalainen.
Ranskassa kollegat aina käteltiin aamuisin. Suomessa ei edes sanota "Huomenta".
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat maailman huonokäytöksisintä väkeä. Ei osata alkeellisiakaan käytöstapoja. Hävettää. Siksi ilmoitan ulkomailla aina olevani ruotsalainen.
Suomalaiset ovat synnynnäisiä perseilijöitä. Vain sosialistimaissa oltiin yhtä epäkohteliaita. Nyt niissäkin ollaan ihmisiksi. Suomessa ei vieläkään.
Ajatusflow keskeytyy jos kaikkia tervehtii koko ajan. Naamaraja.
Vaimo on lentoemäntä. Tuntee kaikki kansallisuudet. Suomalaiset on epäkohteliaimpia. Juutalaiset pahimpia öykkäreitä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän talossa kaikki muutamaa nuorta maahan tuijottavaa hupparipoikaa lukuunottamatta tervehtivät toisiaan. Jopa juttelevat Iso sadan asunnon aso taloyhtiö.
Meillä taas kaikki muut paitsi nuoret naiset. Nuoret miehet kiittää kun pitää ovea auki mutta nuoret naiset eivät sano mitään. Suomen naaraat ovat pilalla
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa kollegat aina käteltiin aamuisin. Suomessa ei edes sanota "Huomenta".
Pahinta että kaikki hokevat maanisesti huomenta. Jättäkää muut ihmiset rauhaan.
Jos menet tervehtimään takaisin, niin johan on kohta ovikelloa soitttamassa.
Kun olin lapsi ja nuori, kaikki tervehti ja sitä pidettiin tärkeänä. Hekan taloissa tervehditään kyllä, olen huomannut.
On töykeää että eivät tervehdi
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Itä-Suomessa tervehditään. Tuo moukkamaisuus on tavallisempaa hämäläisillä.
Ja etenkin Helsinkiin muuttaneilla maalaisjunteilla
Suomalainen on sosialisti. Sosialistit ovat tottuneet vaatimaan sen mikä heille kuuluu. Eivät pyytämään.
Vierailija kirjoitti:
Jos menet tervehtimään takaisin, niin johan on kohta ovikelloa soitttamassa.
Tämän takia en halua olla naapureiden kanssa missään tekemisissä.
Tervehdin just nuorempana eläkeläistä ja hän kertoi ettei kiinnosta nuoret. :D
Oletko niin hidas että sinulta menisi päivää enemmän oppia sanomaan "hi"? Missä kohtaa kommenttiani mainitsin parista vuodesta?
Ihan kun kiinnostaisi se naapuri niin että ovikelloa soitetaan? Jollain turhan iso ego. Perus käytöstavat on asia erikseen.
Olen yhdessä tunnetun yrityksen aulapalvelussa duunissa. 95% ihmisistä tervehtii.
USAlaisessa yrityksessä tervehdittiin kaikkia aamulla ja pois lähtiessä. Jos tein pihatöitä kotona etupihalla niin kaikki ohikulkijat sanoivat "hi" jopa lapsetkin.