Päätös tuli: Helsinki puolittaa liha- ja maitotuotteet kouluissa ja päiväkodeissa
Kiitos vaan woke päättäjille. Nyt sitten lisää prosessoitua ruokaa lapsille. Loistavaa. Monet lapset ei saa kotona liharuokia juuri lainkaan koska ne on kalliita.
Lähde Iltalehti
Kommentit (312)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hullua! Tämäkin tulee osaltaan heikentämään oppimistuloksia jatkossa.
Miten muka?
Esim soijarouheen aminohappokoostumus on sama kuin lihan.
Se lentää tänne aasiasta. Eikä siinä ole samoja aineta kuin naudanlihassa. Ei lähellekään.
Ei soijarouhetta tuoda Suomeen Aasiasta. Se valmistetaan Eurooppalaisesta soijasta. Eikä tietenkään papuja ym. kuivatuotteita rahdata lentoteitse.
Täällä ei faktat kiinnosta. Ihan löydettävissä olevia puhtaita faktojakin alapeukutetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
''Suomessahan kansan elopaino on noussut samaa tahtia kuin lihansyönti. Ei se liha hoikista ainakaan.
-eri.''
Eiköhän se elopaino ole noussut ihan vaan, että ihmisten elämä on paljon passiivisempaa kuin ennen ja se, että syödään ylipäätänsä enemmän. Ei välttämättä määrällisesti, mutta se paljonko syödään päivässä energiaa on lisääntynyt. Ei se, että syödään vain lihaa enemmän. Liha, kun ei ole mitään energiatiheää ravintoa ja sulaa hitaasti ja pitää nälkää.
Niinpä niin. Kannattaako sitä energiatiheää lihaa syödä, jos ei liiku. Kasvisruoalla olisi helpompi pitää energian tarve ja saanti tasapainossa.Luetun ymmärtäminen. Liha EI ole mitään energiatiheää ruokaa. Sellaista on yleensä todella rasvaiset ruuat tai hiilihydraattipitoiset ruuat.
Niin, edelleen lihansyönti on lisääntynyt samaa tahtia ylipainon kanssa. Joten ei se liha näytä nälkääkään pitävän.
No eikös leipä, puuro ja juurekset ole kasviksia. Kaikkihan niitä normaalisi syö ja sitten joku protsku päälle ja tuoretta salaattia tms.? Mitä tää ihme kasvis vs. liha on?
Vierailija kirjoitti:
Mä toivon, että ketjun kasvisruokafanaatikoilla ei ole omia lapsia. Ne ideologiset päätökset voi tehdä sitten, kun se lapsi on aikuinen. Sitä ennen huolehditaan, että ne lapset kasvavat normaalisti.
Ihan niin kuin lihan syöminen ei olis ideologinen valinta.
Mä olen itse kasvanut lapsuuteni kasvissyöjänä, eikä lihan käyttö ruokana ole mulle lainkaan tuttua. Miksi ihmeessä mun ois pitänyt lapsilleni syöttää lihaa?
Mistä luulette johtuvan? Tuskin enää ideologisista syistä vaan siksi että kaupungilla ei ole varaa ruokkia kaikkia koululaisia aina 18 vuotiaaksi asti kalliilla lähituotetulla lihalla kun maajussit alkaneet myydä vasikoita ulkomaille. Eli neuvo maajussille, nostakaa vaan lihanne hintaa niin kukaan ei osta sitä enää!
''Niin, edelleen lihansyönti on lisääntynyt samaa tahtia ylipainon kanssa. Joten ei se liha näytä nälkääkään pitävän.''
Samaan aikaan myös ylipaino on lisääntynyt, kun ihmiset syö kasvispainotteisesti enemmän. Tai mikroprosessorien koko on pienentynyt lihan syönnin kasvamisen takia. Korrelaatio ei meinaa kausaliteettia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli Suomeen halutaan sama väestön tyhmyys ja ylipaino kuin Jenkeissä.
Ai kasvisruoastako se jenkkien ylipaino johtuu? 😃😃😃
Kunnon kouluruuan puutteesta, halvasta pikaruuasta.
No se kunnon kouluruoka puuttuu suurimmasta osasta maailman maita, että se ei kyllä jenkkien ylipainoepidemiaa selitä.
Mutta miksi Suomeen täytyy ehdoin tahdoin tuoda sama?
Suomessahan kansan elopaino on noussut samaa tahtia kuin lihansyönti. Ei se liha hoikista ainakaan.-eri.
Väärin, proteiinit eli lihavalmisteet tuo nopeammin kylläisyyden tunteen, ja siten vähentävät nälän tunnetta, ja syömistä. Hiilihydraatit lihottaa, hiilihydraatit on halpoja, hinta on viidesosa lihatuotteisiin verrattuna, siksi niitä lisätään moneen proteiiniksi miellettyyn lihatuotteeseen kuten makkaroihin, ja sama koskee myös eri rasvoja, kasviöljyt on myös halpoja, ne nostaa painoa vielä enemmän, puhdasta sokeria on myös runsaasti hiilihydraattituotteissa, se on myös salakavala painon nostaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on luotu/tarkoitettu sekasyöjäksi. Iduilla ei aivotkaan kehity. Vegaaneilla ja kasvissyöjillä monenlaista vitamiinipuutosta, jota sitten tarvitsee purkista lisätä. Ihan älyvapaata touhua tuollainen Helsingissä.
No näkeehän tuon ruokavalion tuloksen vihervassuissa, sätkiä vaan polteltais
Totta, proteiinin puute hidastaa tai jopa pysäyttää aivojen kehityksen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
''Suomessahan kansan elopaino on noussut samaa tahtia kuin lihansyönti. Ei se liha hoikista ainakaan.
-eri.''
Eiköhän se elopaino ole noussut ihan vaan, että ihmisten elämä on paljon passiivisempaa kuin ennen ja se, että syödään ylipäätänsä enemmän. Ei välttämättä määrällisesti, mutta se paljonko syödään päivässä energiaa on lisääntynyt. Ei se, että syödään vain lihaa enemmän. Liha, kun ei ole mitään energiatiheää ravintoa ja sulaa hitaasti ja pitää nälkää.
Niinpä niin. Kannattaako sitä energiatiheää lihaa syödä, jos ei liiku. Kasvisruoalla olisi helpompi pitää energian tarve ja saanti tasapainossa.Luetun ymmärtäminen. Liha EI ole mitään energiatiheää ruokaa. Sellaista on yleensä todella rasvaiset ruuat tai hiilihydraattipitoiset ruuat.
Vittumikäsekopää.
Liha: 100-300kcal per 100g
Tomaatti: 18kcal per 100g
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä toivon, että ketjun kasvisruokafanaatikoilla ei ole omia lapsia. Ne ideologiset päätökset voi tehdä sitten, kun se lapsi on aikuinen. Sitä ennen huolehditaan, että ne lapset kasvavat normaalisti.
Mä olen itse kasvanut lapsuuteni kasvissyöjänä, eikä lihan käyttö ruokana ole mulle lainkaan tuttua. Miksi ihmeessä mun ois pitänyt lapsilleni syöttää lihaa?
Sinullahan ei oikeasti mitään lapsia edes ole. Puolisosi ja terveyskeskus olisi varmasti puuttunut tilanteeseen nimittäin. Näitä ideologisia vanhempia, kun on ihan tuomittu maailmalla useaan kertaan lastensa vahingoittamisesta. Kunhan vain trollaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on luotu/tarkoitettu sekasyöjäksi. Iduilla ei aivotkaan kehity. Vegaaneilla ja kasvissyöjillä monenlaista vitamiinipuutosta, jota sitten tarvitsee purkista lisätä. Ihan älyvapaata touhua tuollainen Helsingissä.
Torstaisin kyselytunnilla, pössyttelypuolueen kommentit!
''Vittumikäsekopää.
Liha: 100-300kcal per 100g
Tomaatti: 18kcal per 100g''
Vähärasvaisen lihan energiatiheys pyörii siinä 100-150 kcal per 100g luokassa. Kumman ihmisen luulet olevan terveempi? Se joka syö pelkkiä tomaatteja vai se joka syö pelkkää lihaa?
Se millä ihmiset lihovat on energiatiheät hiilihydraattiset tai rasvaiset ruuat, joita syödään muun ravinnon päälle. Näiden energiatiheys, kun on yleensä siellä 500 kcal per 100g luokassa ja ne eivät tosiaankan pidä nälkää ja niitä voi helposti syödä sen 300 grammaa tuosta vain ja siinä onkin passiivisen ihmisen päivän energiantarve jo täytetty.
kas näin saadaan tulevaisuuden vasemmiston äänestäjiä, eli aivottomia, sukupuolestaan hämmentyneitä monivammaisia jotka ovat liian heikkoja tekemään mitään muuta kuin loukkaantumaan muiden puolesta. sitten ulistaan kun meidän lihansyöjien lapset pieksää niitä heikkoja koulussa ja työelämässä.
Ainoa oikea suunta. Liha on turhake, jota ei pidä ylipäätään tuottaa eikä syödä. Ihmiskunnan on aika siirtyä eettisempään ravintoon, eli kasvisruokaan. Planeetta ei kestä lihanmussuttajia. Kai te lihansyöjät ymmärrätte että olette eturivin maapallon tuhoajat ja lisäksi aiheutatte miljardien eläinten kärsimyselämän ja pelottavan kuoleman?
Vierailija kirjoitti:
''Niin, edelleen lihansyönti on lisääntynyt samaa tahtia ylipainon kanssa. Joten ei se liha näytä nälkääkään pitävän.''
Samaan aikaan myös ylipaino on lisääntynyt, kun ihmiset syö kasvispainotteisesti enemmän. Tai mikroprosessorien koko on pienentynyt lihan syönnin kasvamisen takia. Korrelaatio ei meinaa kausaliteettia.
Lihan energia varastoituu rasvaksi aivan samalla tavalla kuin muidenkin ruoka-aineiden energia. Mikroprosessorien koon yhteyttä lihan syöntiin taas en osaa selittää. Osaatko sinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihan energia varastoituu rasvaksi aivan samalla tavalla kuin muidenkin ruoka-aineiden energia. Mikroprosessorien koon yhteyttä lihan syöntiin taas en osaa selittää. Osaatko sinä?
Osaatko selittää miksi ihmisten elopaino on kasvanut vaikka nykyään syödään kokonaisuutena paljon kasvispainotteisemmin kuin aiemmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihakset koostuvat proteiinista, aivot rasvahapoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli Suomeen halutaan sama väestön tyhmyys ja ylipaino kuin Jenkeissä.
Ai kasvisruoastako se jenkkien ylipaino johtuu? 😃😃😃
Kunnon kouluruuan puutteesta, halvasta pikaruuasta.
No se kunnon kouluruoka puuttuu suurimmasta osasta maailman maita, että se ei kyllä jenkkien ylipainoepidemiaa selitä.
Mutta miksi Suomeen täytyy ehdoin tahdoin tuoda sama?
Suomessahan kansan elopaino on noussut samaa tahtia kuin lihansyönti. Ei se liha hoikista ainakaan.-eri.
Väärin, proteiinit eli lihavalmisteet tu
Pääsi röhönauru jo heti alussa: proteiinit eli lihavalmisteet jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinullahan ei oikeasti mitään lapsia edes ole. Puolisosi ja terveyskeskus olisi varmasti puuttunut tilanteeseen nimittäin. Näitä ideologisia vanhempia, kun on ihan tuomittu maailmalla useaan kertaan lastensa vahingoittamisesta. Kunhan vain trollaat.
Terveyskeskus? Ilmeisesti haet sanaa neuvola.
-ohis.
1950-luvulla liha oli juhlaruokaa koska sitä oli vähän ja se oli kallista. Äärimmäinen mässäys ei ole hyväksi, mutta ei myöskään pakotettu niukkuus jota nollapäästöt vaativat ensimmäisinä suomalaisilta.