Pirkanmaan toukokuinen kesänodotuspino
Huhtikuu löytyy täältä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9971284&p=1&tmode=1&smode…
[b][size=3]Tässä pinossa juttelevat Pirkanmaalla asustavat ja toisiaan treffaavat plussanneet. Tule mukaan![/size][/b]
[color=maroon]Nimim.: aurinko76
lapsoset: tyttö 1/07
plussasin: takana pian 3v yritystä; 2xinssi, 1xICSI josta tuulimunaraskaus todettiin kesäkuussa 2005, tämä oli 2. PAS
asun: Tampereella miehen kanssa
muuta: vm. -76[/color]
[color=olive]nimim: Eliza77
lapsoset: poika 07/06
hoidot: 3xICSI, 1xPAS
plussa: 3 ICSI toden sanoi
asumme: Tampereella [/color]
[color=maroon]Nimim: H-R
Lapsoset: 12/03 tyttö toisella inssillä, 5/06 poika kolmannella inssillä
Hoidot: Terolut, Clomifen, Pregnyl, inseminaatiot, PCOS todettu 1997
Asun: Perheeni kera Viialassa[/color]
[color=olive]Nimim: Ibiza79
Lapsoset: Tyttö ja poika 1/07
Hoidot: lasta toivottu 1999 alusta, -03 clomit, -04 3xIUI, 1xIVF/ICSI, 1xPAS
Plussasin: 2. ICSI 05/06
Muuta: asun Vammalassa miehen ja 2 kissan kanssa[/color]
[color=maroon]Nimim. iita71
Lapsoset: poika 12/06
Hoidot: yritystä pari vuotta: PCO todettu 2005, metformiinit, clomifemit ennen IVF:ää joista 2. tärppäsi
Asumme: Tampereella[/color]
[color=olive]Nimim.: Katariina77
Lapsoset: poika 1/07
Hoidot: 5xinseminaatio (clomit ja gonal-f)
Plussasin: 1. ivf
Asun: noin 100 km Tampereelta mieheni ja koiran kanssa[/color]
[color=maroon]Nimim.: Keinuhepo
Lapsoset: poika 12/06
Hoidot: melkein jo " päästiin" ekaan IVF:ään, plussa tuli luomuna ennen sumuttelujen aloittamista.
Plussasin: Luomuplussa
Asun: Tampereen lähellä[/color]
[color=olive]Nimim.: Kuutar78
lapsoset: LA 06/07
aiemmat hoidot: clomit, 3*IUI (2*clomit+pregnyl, 1*menopur+pregnyl)
plussasin: 1. ivf
asun: Miehen kanssa Tampereella[/color]
[color=maroon]Nimim.: Lempi-Kukka
lapsoset: poika 06/06
plussasin: PAS
asun: 20 km Treelta
muuta: 30 v.[/color]
[color=olive]Nimim.: MiaMik
Lapsoset: tyttö 9/06
Hoidot: Clomeja, 4xIUI, 1xIVF
Plussasin: Luomusti tammikuussa, 2. IVF:n piti juuri alkaa
Asumme: Tampereen naapurissa
Muuta: vm. -84[/color]
[color=maroon]nimim: mi-ki
lapsoset: poika 1/07
hoidot: 4xIUI, 2xIVF, 1xdonor-PAS
plussa: luomuna hoitotauolla oik. munasarjan ja -torven poiston jälkeen
asumme: reilut 20km Treelta
muuta: vm 1975[/color]
[color=olive]nimim: nordenskjold
lapsoset: Onni ja Helmi 12/02 ja Hertta 2/06
hoidot: IVF/ICSI -02 ja 3 PASsia vuonna -05, seuraava hoito alkamassa
asun: 40 km Tampereelta[/color]
[color=maroon]nimim. nurminata
lapsoset: poika 9/06
hoidot: 3xIUI, 1xIVF, 1XPAS
plussasin: luomusti hoitotauolla alkuvuodesta.
asun: Tampereella miehen ja marsun kanssa
muuta: työssäkäyvä opiskelija vuosimallia-77[/color]
[color=olive]nimim.: osborne
lapsoset: tyttö 11/06
aiemmat hoidot: clomit * 5, 2 IUI -> ku 5/05, luomu km 11/05
plussasin: 1. ivf
asumme: Tampereella
muuta: vm. -77[/color]
[color=maroon]Nimim: pewina
Lapsoset: Tyttö ja poika 10/06
Hoidot: yritystä loppuvuodesta -02, -04 terot ja clomit, -05 3xIUI, 1xICSI (josta keskenmeno), 1xPAS
Plussasin: 2. IVF/ICSI 02/06 (toinen lapsista IVF toinen ICSI, hauskaa aina arvuutella kumpi on kumpi)
Asutaan n. 40 km Tampereelta
Muuta: vm -79[/color]
[color=olive]Nimim : samako
Lapsoset : LA 26.6
Aiemmat hoidot: clomit,muutama inssi,3*IVF
Plussasin : viimesimmän IVF:n PAS kahdesta alkiosta toinen jatkaa kasvuaan edelleen :>
Asumme : 50 km päässä Tampereelta[/color]
[color=maroon]nimim.: Tazu
lapsoset: Tyttö 01/06
plussasin: 1. icsi
asun: Tampereella miehen ja tytön kanssa
muuta: vm. -80[/color]
[color=olive]Nimim.: vegax
Lapsoset: poika 6/06
Hoidot: yritystä 3/2001 alkaen, clomeja monen monta kiertoa, joista raskaus 7/2003 (meni kesken), 3x inssi
Plussasin: 1. ivf 9/05
Asun: Nokialla[/color]
[color=maroon]nimim.: violet82
lapsoset: tyttö 12/05, LA 30.3.2007
hoidot: yritys aloitettu 8/02, terolut, 4xclomit, menogon+pregnyl, 1xIUI, km 12/04
plussasin: luomuplussa (käytössä metformin)
asun: Tampereella mieheni ja tyttöni kanssa[/color]
[color=olive]nimimerkki: vumpe
lapsoset: Aamos 08/04, Luukas 9/06
hoidot: luomuyritystä vuodesta -98, clomeja viisi kuuria (lopuksi sellaisilla annoksilla, että tuli näköhäiriöitä ja huimausta), 3xIUI, 1xIVF, 1xICSI (tuloksena Aamos), 2xPAS (pakastin tyhjäksi ja jälkimmäisestä km 11/05)...
plussasin: LUOMUNA! Kaikkien näiden vuosien jälkeen!!!!!!!!
asumme: Tampereella[/color]
Kommentit (85)
Olin viikonlopun maalla äidin luona pojan ja koirien kanssa, mies oli työmatkalla. Pikaisesti selasin tämän ketjun läpi ja mitään varmaa ei kait oltu lyöty lukkoon alkavan viikon treffeille? Mulle siis käyvät vain ma-ti ja pe. Ei ole mitään väliä missä nähdään, on se sitten Ideapark tai jonkun luona :)
-miki ja poitsu, joka saa tänään illalla ekan kerran velliä... :P
Terveisiä kaikille ja paranemisia sairastaville!
Meillä nyt kun on tervehdytty ollaan päästy soseiden makuun. Meillä Nan-korvikkeen lisäksi ruokavaliossa Maissi- ja Perunaporkkanavellit soseina menee maissia, perunaa, porkkanaa, aprikoosia, luumua ja kukkakaalia. Useimmiten ruokaa on pitkin naamaa ja käsiä ja vähän siellä sun täällä. Nyt oon alkuun ostanut muutaman purkin kaupasta ja sitten tehnyt itse soseita. Mites muut soseita syöttävät?
Tällainen on meidän ruokailurytmi nykyään
06-08 Nannia 180-200ml
09-11 Velliä (maissi tai perunaporkkana) 200ml
12-13 perunasose (jossa esim. porkkanaa ym) 3-5tl + hedelmäsosetta 2-4tl + Nannia 100-200ml
15-17 perunasose (jossa esim. porkkanaa ym) 3-5tl + hedelmäsosetta 2-4tl + Nannia 100-200ml
19-21 Velliä (maissi tai perunaporkkana) 200ml
Meidän Himpulalla ja Vimpulalla on nyt ikää 4kk 2vko
terkuin Ibiza
Kiitos Vegalle lohdutuksista (hih, en mää ihan vielä oo yhtä epätoivoinen tän asunnon myynnin kanssa, ku lapsettomuusaikana...). Entistä vähemmän käy näytöissä kiinnostunutta porukkaa, mutta ehkä se ostaja vielä joku päivä ilmestyy. Tai siis koko ajan on joku kiinnostunut, mutta kukaan ei vaan innostu tarpeeksi. Mies tästä asiasta enemmän stressaa ku minä, mutta kyllähän sitä olis kiva päästä alituisesta siivoamisesta ja kämpän esittelystä.
Tänään käytiin joka tapauksessa tilaamassa ruokapöytä tuoleineen ja sänky uuteen kotiin. Meinattiin ostaa Vepsäläiseltä, kun oltiin netistä katottu vaihtoehdot jo valmiiksi, mutta siellä oli niin huono myyjä, että ei vaivauduttu. Kruunukalusteessa oli taas niin mainio myyjätär, että ihan siitä ilosta otettiin vielä yöpöydätkin. :) Typy jakso mainiosti mukana, kunhan vaan äiti muisti syöttää välillä.
Niin, niistä treffeistä. MiaMik on tulossa torstaina meille joka tapauksessa, eli tervetuloa vaan kaikki muutkin. Mut se ei tainnut sopia oikein muille? Meillä on perjantaita lukuunottamatta päivät aika täynnä, no tiistaina ei oo ku kuvaus heti aamusta, joten silloin ehkä sopis.
Noora, me ollaan treffailtu ympäri Pirkanmaata, lähinnä nykyään toistemme luona. Välillä tosiaan leffassa tai kahvilla, mutta voit siis hyvin lähteä isompienkin kanssa liikenteeseen. Onnea hoitoon kovasti!
Toivottavasti iitan ja Vegan porukat ovat parantuneet jo. Mä koputan puuta, meillä ei oo nyt pitkään aikaan ollut ees nuhaa kenelläkään.
Keiniksen K se tekee jo hampaita... mäkin oon oottanut, että nuo ikenissä kiiluvat valkoiset puhkeis läpi, mut ei sit millään. Typy vaan hankaa ikeniä ja kuolaa ja välillä kiukuttelee ihan sikana mulle. Muille se vaan hymyilee.
Vähän on hassua, ku kaikki pienet jo hotkii kiinteitäkin! Iitan pikkuäijä, Ibizan kaksoset ja mi-kin poitsukin jo velliä. Hurjaa. Meillä syödään kans jo neljästi päivässä, vaikka välillä aamusyöminen on aika heikkoa. Syönnit on jotakuinkin näin:
7.30-8 noustaan, sitä edeltää usein 6.30 alkaen tissitankkausta ja torkkumista
8-9 puuroa ½-1 dl
11-12 kasvis-/lihakasvissosetta ½-1 dl
15-17 toinen annos kasvis-/lihakasvissosetta, yleensä n. 1 dl
19-20 iltapuuro 1-2 dl
Iltapuuro on siis neitin herkkua ja meillä kyllä hyvin lisätään tankkausta iltaa kohti, mutta silti yöllä syödään vielä se 2 kertaa. Tosin viime yönä typy nukku mun vieressä ku oltiin mun veljellä yökylässä eikä mulla oo hajuakaan, kuinka monesti söi... iskin vaan tissiä joka kitinään, ei se varmaan usein sitä ees syönyt. :) Aamulla ja aamupäivisin ruoka ei oikein maistu, pitää varmaan pidentää aamupuuron ja lounaan väliä vielä pidemmäksi. Lounaan ja päivällisen välissä pitäis olla pitkät päikkärit tai ainakin ollaan liikenteessä, joten silloin tissitellään.
Jaahas, taidanpa lopettaa romaanini ja lähteä iltapesulle. Ai niin, typyn melkein 6kk mitat olivat 68,3 cm ja 7940 g.
Ja vielä, mä olisin varmaan tulossa leffaan, jos ei nyt mitään ihmeellistä ilmaannu kalenteriin.
-Osse ja typykkä ensi viikolla 6kk
Meikäläisestä on tullut näköjään oikea palstaterroristi;-)
Osselle onnea uusista huonekaluista. Muutto lähestyy kovaa kyytiä. Ja ihan varmasti menee se nykyinenkin asunto kaupaksi. Ei se tosiaan tarvitse kuin sen yhden tarjouksen. Vaikka ymmärrän kyllä että ottaa päästä jatkuva kämpän näyttövalmiudessa pitäminen. Pidetään peukkuja, että tänään olisi ollut joku tosi tarkoituksella liikenteessä.
Meillä ei vielä ole oikein rytmiä syömäpuuhien kanssa. Ihan on eletty vielä " lapsentahtisesti" . Just puhuttiin miehen kanssa, että pitäisi terästäytyä tässäkin asiassa. Pikku-äijältä tahtoo mennä väsy ja nälkä sekaisin eli väsyneenä kitisee tissille koko ajan muttei syö kunnolla. Jotenkin pitäisi saada syöttövälit siihen malliin, että asiakkaalla olisi oikea nälkä. Tankkaisi sitten itsensä täyteen ja ottaisi päikkärit. Hei, tuohan kuullostaa niin yksinkertaiselta, että taidan kokeilla heti huomenna;-)
Takaisin asiaan: vertailtiin eilen eri ruokalajien ravintosisältöjä että saataisiin tuolle meidän laiheliinille hieman lihaa luiden ympärille. Maissihan onkin aikamoinen energiapommi. Se onneksi pikku-äijälle maistuukin. Tänään söi hymyillen puoli purkillista maissia ja oli tyytyväinen kun ei yritetty enää tyrkyttää sitä tyhmää pottua. Huomenna olisi kyllä ruokalistalla vihannessekoitus. Saa nähdä kuinka uppoaa.
Mi-Ki, Eliza ja ehkä Osse (?) olivat kiinnostuneita treffeistä. Meille sopisi esim tiistai. Säätiedotus lupasi sadetta eli miltä esim. Ideapark kuullostaisi? Mulla olisi kova hinku shoppailemaan pikku-äijälle vaatteita. Yritystäkin on ollut, mutta oikein ei ole tarjonta vielä kohdannut kysyntää. Mistä löytyisi kivan näköisiä bodyjä pojille? Tuntuu siltä, että bodyt ovat tosi vauvasia ja kaikki kivat yläosat ovat paitoja. Eihän sellaiset pysy meidän duracellin housuissa sitten millään. Ei se kotona sisätiloissa haittaa vaikka olisi napa paljaana, mutta julkisilla paikoilla voisi pukeutua siistimmin. Olen yrittänyt etsiä jotain collegemaisia tai tuplahihaisia bodyjä, mutta toistaiseksi on rahat säästyneet.
Eliza kyseli leffasta. Mulla on päivämäärä jo kalenterissa eli mukana ollaan, me leffafriikit.
Huomenna pääsen osteopaatille. Ensimmäinen käsittely avasi jo aika hyvin jumissa ollutta selkää ja pääkin kääntyy jo melkein sivulle asti. En ollut tiennyt sitä, että jumissa oleva rintaranka saattaa vaikuttaa maidontuloon. Liekö ollut korvien välissä vai missä, mutta tuntuisi maidontuotanto lisääntyneen tuon käsittelyn jälkeen.
Nyt nukkumaan,
iita ja pikku-äijä 4,5kk
Ps. uskomatonta että Ossen typykin saavuttaa jo kunnioitettavan puolen vuoden iän tulevalla viikolla!
Kauhia, kun teitin kaikkien pikkuiset on jo isoja :)
Meillä E-L. möyryää mahassa, niin että tutina käy ;) Pari hiljaisempaa päivää on ollut viikon sisään ja silloin on tosiaan saanut laskeskella liikkeitä ihan kyllästymiseen asti. Mies on hokenut vieressä koko ajan, ettei se joka päivä voi niin paljoa liikkua, eikä ole tajunnut, että tarttis sitten ehkä näytille mennä Taysiin, jos ei niitä liikkeitä olis tullut tarpeeksi.
Perjantaina kun ajelin parisen sataa kilsaa ja muutenkin istuskelin paljon, niin mulla tuli selkä tosi kipeäksi, henkeä salpas eikä yöllä nukkumisesta meinannut tulla mitään. Eilen illallakin oli hieman samaa vaivaa, muttei onneksi yhtä pahana. Toivottavasti ei ihan jatkuvasti ala olla tuollaista!
Nlakuulumiset on hyvät, kaikki ok :) Nyt terkka ei ihan satavarmaksi osannut sanoa E-L:n asentoa, mutta arveli olevan edelleen pt, mä uskon kyllä siihen, että on pt, kun ei minusta ole kääntynytkään. Mä luulen että on ollut melkein koko ajan perätilainen muksu! Mun serkulla vauva on ollut rakenneultrasta asti ainakin rt ja mun äiti muisteli, että me oltas mun siskon kanssa oltu myös melkein koko ajan pää alaspäin. No miks ihmeessä tämän pitää sitten olla jääräpäisesti pt..??! Helatorstain jälkeen on seuraava nlakäynti, silloin terkka tarkastaa asennon ultralla, jos muuten ei selviä, sitten tullee se käynti Taysiin, jos on pt yhäkin. Mua ei kyllä se kääntäminen huvittas yhtään :( Toki sitä nyt voi koklata, mutta jos taas kääntyy niin kyllä varmaan kallistun siihen sektioon sitten, en tahtos ottaa tosiaan riskiä, että alatiesynnytys lopulta kuiteskin päätys hätäsektioon. Vaikkei se sektio nyt muutoin intressinä ole.
Mulla oli muuten nyt -500g ed. nlakäynnistä paino ja hetihän terkka siitä mainitsi, " onneksi" johtui siitä vatsataudista vaan.
Juups... Mä en ehdi tulevalla viikolla tapaamisiin, ti taidan olla kyllä Ideaparkissa, mutta oon mun siskon kanssa.. Mukavia tapaamisia teille muille =)
Kuutar + E-L. rv 32+5
Mä voin iita tulla Aapon kanssa, uhmataan kohtaloa ja kokeillaan mitä tämä kolmas kerta sanoo. Kaksi edellistä kokeilua on menneet huudoksi... Olisko mikä kellonaika? Mun varmaan täytyy joka tapauksessa lähteä liikkeelle herran päikkäreiden mukaan ja niistä kun ei ihan 100% varmaa alkamisajankohtaa aina ole. Joskus 10-13 välillä, että sinänsä meidän lähtemiset on aina vähän hankalia kuitenkin...
Missähän mä just katselin kivoja bodeja, olisko ollut Lindex tai Kappahl. Ei olleet niin vauvamaisia :)
Poitsu söi 1dl velliä klo 21:30, saas nähdä kuinka pitkälle sillä satsilla nukutaan. Ei muuten ollut moksiskaan vellistä, ihan samalla lailla söi kuin maitoakin. Määrä tosin oli inasen pienempi kuin maidossa, mutta eikös velli olekin tuhdimpaa tavaraa?
Voi kun mua kadehdituttaa ossen huonekaluostokset! Mä kun en edelleenkään ole löytänyt hinta-laatusuhteeltaan sopivaa ruokailuryhmää meille. No, ei kai halvalla voi saadakaan hyvää ;)
-miki joka painuu nyt just nukkumaan
Kuutar78:
Perjantaina kun ajelin parisen sataa kilsaa ja muutenkin istuskelin paljon, niin mulla tuli selkä tosi kipeäksi, henkeä salpas eikä yöllä nukkumisesta meinannut tulla mitään.
Mulla alkoi noissa main kamalat hengenahdistukset, juurikin tuntui kuin keuhkot olis lamaantuneet. Sitä kesti raskauden loppuun saakka ja oli sitten muuten kamalaa ja pelottavaa! Jonkun aikaa synnytyksen jälkeenkin kesti ennenkuin keuhkot taas tottuivat saamaansa lisätilaan, mutta ei siinä montaa viikkoa mennyt. Nyt on keuhkojen osalta taas ihan normaali. Eli hengästyy jo kolmannella rappusella :D :D Tarttis varmaan tehdä jotain... ;)
-miki joka menee NYT nukkumaan
Aivan ihanalta kuulostaa nuo teidän päivärytmit! Ymmärrän kyllä että vauvaperheessä riittää puuhaa, mutta näin vauvakuumeisen näkövinkkelistä kaikki on vaan ihanaa.
Meillä lapset on alkaneet heräillä tosi aikaisin kun aurinko nousee. Herttuli on tosi huono nukkuja ollut koko ajan ja esimerkiksi tänään heräsi jo viideltä. Öisin herää noin kymmenen kertaa ja äidin pitää mennä tassuttelemaan. Vaikka laitetaan sänkyyn nukahtamaan ja yöllä ei tarjoilu pelaa, niin ei opi nukkumaan. Meillä tosin on kaikilla lapsilla ollut tommoisia levottomia öitä. Päivärytmit meillä on aivan tasaiset eli mistään en selitystä löydä. Onneksi kaksoset (4v.) nukkuvat jo yleensä yönsä hyvin. Tietenkin tuossa iässä välillä pelottaa ja sehän kuuluu asiaan.
Jollakin teistä (sori olen vähän sekaisin vielä nimistä ja nimimerkeistä...) päiväunet ei oikein ottaneet onnistuakseen. Meillä Hertta oli samanlainen kunnes reilu 1-v alkoi nukkumaan päiväunet vaunuissa. Nykyään nukkuu vähintään kaksi tuntia. Laitokselta asti nukkui 20 min pätkissä ja senkin mieluiten kantoliinassa. Vaunut oli ensimmäisen puolen vuoden ajan ehdoton EI! Puolivuotiaasta on nukkunut vaunuissa, mutta nekin pätkissä. Ja nyt siis nämä kauan kaivatut päiväunet ovat tulleet toivottavasti jäädäkseen. Kaksoset eivät meinaan nuku enää päikkäreitä eli äitillä on tiukkaa vääntöä aamuseiskasta iltaysiin.
Meinasin jo innostua niistä huomisen treffeistä, mutta sitten muistin, että Hertalla on neuvola. En ole saanut Herttulia kiinnostumaan kävelylenkeistä, vaikka tavoittena pidin tuota 1.3 v. neuvolaa. Muutamia askeleita ottaa, mutta seiniä pitkin sitten loput! Korkealle on päästävä heti kun silmä välttää. Nytkin huuli turvonnut kun eilen muksahti tuolilta. Tämä vaihe menee yhden kanssa, mutta huh, kun kaksoset keksivät tuon kiipeilemisen jalon taidon!
Voimia teille kaikille,
Noora
Meidän hammasmies on alkanut heräilemään mamman mielestä vähän liian aikaisin aamulla. Tänään aamu koitti klo 6.45, tai siis silloin herätti mut. Tiedä sitten kauanko on vieressä mesonut ja jutellut käsilleen. (Aiemmin nukuttiin aina vähintään puoli kasiin, monesti lähelle kymmentäkin...) Muutenkin on päivärytmit menneet vieläkin sekaisemmiksi, vaikka vähän aikaa sitten mentiin aika säntillisestikin päivät lävitse. No, se on vain normaalia vauva-arkea.
Meillä on K on edelleen pelkällä rintamaidolla ja meinaan vielä pitääkin näin, jos vaan on kasvanut hyvin. Huomenna mennään neuvolaan. En kyllä yhtään epäile maidon riittävyyttä, sitä suihkuaa edelleen ja tisseihin tulee heti patit, jos on vähän pidempään syömättä. Varsinkin kun K on viime viikon tilaillut hampaiden vaivatessa yöt lisää maitoa (l. syönyt vähintään 2h välein läpi yön...) Nyt viime yö mentiin taas normaalimmin, eli söi noin 3h välein.
Toivotaan, että Kuuttaren E-L humpsauttaa itsensä pian pää alaspäin. :)
Oi, Ossen neitokainen täyttää pian puoli vuotta! Käsittämättömän nopeasti on aika kulunut... Hienot mitat on P saavuttanut! Tsemppiä asunnon kauppaamiseen! Teidän asunto on niin kiva ja sijainniltaan hyvä, että on vain ajan kysymys, koska ostaja löytyy!
Me skipataan tämän viikon treffaukset. Joka päivälle on jo sovittuna jonkinlaista menoa. Mutta sitten mi-kille tullaan.
Miten onnistui mi-kin poitsun yöunet vellin jälkeen? Mä hain Lindexiltä aika kivoja bodyja K:lle viime viikolla, samoin H&M:ltä löytyi hauskat kesäshortsit. (Ah, ihanaa shoppailla!!! Ja K oli iskän kanssa kotona. )
Vegan poikasille tervehtymisterkkuja!
Onkohan Vegaxilla edelleen nettipimento? Huhuuu....
Äh, nyt loppuivat aamupäivän päikkärit vaunuissa. Riennän hätiin.
Mukavaa ja toivottavasti aurinkoista viikkoa kaikille!
Keinuhepo ja pikku-K 4kk+
Voitais tosiaan lähteä pikku-äijän kanssa Ideaparkiin.
Meille sopisi parhaiten 12 aikaan. Yritän saada jätkän nukkumaan ekat päikkärit ensin kotona. Tänään vetelee ihme kyllä jo toisia päikkäreitään, tosin yö jäi tunnin normaalia lyhemmäksi.
Mi-ki, laitan sulle mun kännynumeron (tällä kertaa oikein:)) meilillä. Soittele tai laita viestiä miten pääsette lähtemään liikenteeseen.
Oliko muita lähtijöitä?
Osse, jos innostutte typyn kanssa lähtemään Ideaparkiin, voitais mennä samalla autolla. Voin napata teidät kyytiin.
iita ja pikku-äijä 4,5kk
Kiitos Nasolin-vinkistä tukkoisuuteen, en ollut tajunnutkaan että niitä voi käyttää jo näin pienille- vaikka kai nää on jo aika isoja :)
Vähän käy kateeksi, kun te kaikki niin reippaasti liikutte noiden pienten kanssa ympäri maita ja mantuja, mä olen itse ollut vielä vähän nihkeä lähtemään yksinään näiden kahden kanssa. Kotona saan pidettyä molemmat melko tyytyväisinä yksinkin ollessani päivisin mutta arveluttaa, että jos reissussa menee sitten ihan huuteluksi. Kahta kun ei voi yhtä aikaa sylissäkään rauhoitella. Eihän huuto maata kaada muttei se kovin kivakaan ole. Pitäisi kai vähän reippaammin uskaltautua myös yksinään poikien kanssa liikkeelle, mieli jo vähän tekisi.
Kotikäynneille on kuitenkin helpompi tulla kuin leffaan tai kahville, joten toivottavasti pojat parantuvat ja päästään ensi viikon lounastrehveille !
Pysyvätkö teidän pienet hereillä ja tyytyväisinä rattaissa? Nämä kun joko nukkuvat tai huutavat. Eivät kölli tyytyväisinä ympäristöä tarkkaillen niinkuin kuvissa. Jos heräävät, viihtyvät vain sylissä, lattialla tai sitterissä. Onko muilla ollut samaa ongelmaa?
Me aloitamme tänään kiinteät, peruna on listalla, saa nähdä miten käy. Miten nopeaan tahtiin ootte lisänneet ruokia, kun lueskelin, että siellä oli jo varsin mukavan laajojakin ruokavalioita? Mä haluasin nimittäin mahd. nopeasti vellit käyttöön, että (toivottavasti) pääsisi yöherätyksestä eroon. Jos antaa tänään perunaa teelusikallisin yhdellä aterialla, voisko huomenna antaa jo kahdella ja siitä sitten lisätä määrää? Meillä on toisella vähän atopiaa kasvoilla, joten toivottavasti ei tule allergioita. Onneksi NAN on kuitenkin sopinut hyvin...
Nyt menen pohtimaan lukuisia tapoja tehdä peruna soseeksi ja sitten ei ku syömään (niin äiti kuin pojatkin)!
Kiva että saan seuraa :) Mulla kyllä taitaa olla sun oikea numerokin, teillä sitä silloin kyselin taannoin. Mutta pistä varmuuden vuoksi tulemaan, parempi varmistaa :D
Poika on tänään ollut ihan
hirveän
pahalla päällä, alkoi jo eilen illalla, ilmeisesti reagoi viikonlopun mummulareissuun noin. Koska alkoi jo ennen kuin annettiin iltavelli. Eli tosiaan, 1dl velliä meni illalla klo 21:30 ja poika heräsi jo 02 syömään uudelleen ekan kerran. Yleensä ei juurikaan ennen 03 herää tankkaamaan. Ei siis meillä ainakaan auttanut maissivelli pidentämään unia, tosin levoton yö saattaa selittyä mummulareissullakin. Tänään kokeillaan uusiksi.
- miki ja kiukkuinen ampiaisherra 16 viikkoa + 2 päivää
Meilläkään ei viihdytä vaunuissa muutoin kuin untenmailla. Ja mä olen
tosi
vähän ollut pojan kanssa missään julkisilla paikoilla. Kaksi kertaa olen ollut Ideaparkissa ja huudoksi on mennyt. Pienoisella varauksella siis huomennakin olen menossa, sen näkee sitten miten menee... 8) Kotitreffeillä on paljon helpompaa kun huudot ei haittaa. Mutta kuten joskus taannoin kirjoiteltiin, enemmän ne oman lapsen huudot haittaa kuin muiden lasten kitinät. Oman lapsen kitinät tuntuu niin kamalalta etenkin jos ei millään saa rauhoittumaan :/
Mun täytyy miettiä tuota Idistä vielä, meillä kun on tosiaan se kuvaus aamulla kahdeksalta - ei siinä mitään muuten, mutta mulla on itselläni joku lievä vatsatauti tai jotain, istun pöntöllä väh. tunnin välein. eli jos aamulla on yhtään sellainen olo, jätän väliin, koska en halua tartuttaa teitä muita. Eikä se vessassa ravaaminen ihan herkkua muutenkaan ole... heräsin yöllä järkyttävään vatsakipuun, onneks se hellitti jossain välissä kun olin sohvalle nukahtanut. Vieläkin sattuu heti, jos jotain suuhuni laitan, joten aika mehudieetillä täällä ollaan.
Olis kyllä kiva nähdä, mutta ehtiihän sitä ens viikolla.
Vega, mä olen ollut tosi nopea ruoka-aineiden lisäyksessä, enää ei odotella yhtään ku mistään ei oo oireita tullut. Olisinko alkuun kokeillut 4-5 päivää yhtä ainetta, mutta meillä kyllä aloitettiinkin suoraan pe-polla.
-toipilas-Osse ja johdonsyöjä-typy
Moi!
Mun tarttee kattoo tuota huomista.. innolla tultaisiin, mutta meillä on miittinki likkojen lenkin suhteen huomenna klo 12 kieppeillä, joten suunnataan ainakin ensin sinne, mutta sitten voitas sen jälkeen tulla sinne, mutta se riippuu siitä kuinka pitkään meillä menee palaverissa ja millä mielentilalla tuo jäppinen on; jaksaako lähteä. Ois kiva treffata iitu ja mi-ki pitkästä aikaa... mun tarttis kyllä käydä huonekaluostoksilla; yläkerta huutaa tyhjyyttään..
Mut nyt kokoamaan yöpöytiä, kun herra nukkuu..
-Eliza ja nukkuva poitsu-
Meidän piti lähteä Iitukan kanssa huomenna Hämeenlinnaan yhdelle mammakaverille, mutta minä olen flunssassa¿ En viitsi sitten Ideaparkiinkaan huomenna lähteä. Torstaina ollaan kyllä tulossa Osselle jahka tämä flunssa vain häipyy.
Ida oli viikonloppuna ihan ihmeellinen. Meidän pölöttäjä-neiti oli tosi vaisu, ruoka ei maistunut ollenkaan, ei hymyilyttänyt. Söi käytännössä vain iltapuuron ja pari kertaa tissiä. Vatsakin oli löysällä yhtenä aamuna ja ihmeellistä näppyä nousi otsalle ja masulle? Luulin jo että hampaita olisi tulossa, mutta eipä ole näkynyt¿
Vega, en nyt muista minkäikäisiä sinun pojat ovat, mutta meidän neitikään ei viihtynyt pienempänä vaunuissa hereillä minuuttia kauempaa. Jos siis ehti herätä kesken lenkin. Sitten kun ikää tuli viitisen kuukautta ja nostin selkänojaa pykälällä niin johan alkoi maailma näyttää avaralta :) Tällä hetkellä Ida viihtyy jo hyvin istumassa ja tietenkään ei meinaa enää malttaa nukahtaa vaunuihin ;) Kyselit myös soseiden aloituksesta. Meille sanottiin neuvolassa, että kun aloittaa soseet 6kk iässä niin voi 2-3 päivän välein lisätä ruoka-aineita. Jos aloittaa aikaisemmin niin olikohan se nyt niin että yksi ruoka-aine/viikko? Sitten ruuan määrästä. Me annettiin Idalle kahtena ekana päivänä pottua 1 tl, sen jälkeen lisättiin porkkanaa sekaan ja annettiin jo niin paljon kuin syö¿ Kolmantena päivänä annettiin jo 2x päivässä soseita niin paljon kuin söi!
Keinikselläkin on suihkutissit ;) Minulla myös ja jos nyt jotain positiivista voisi niistäkin sanoa niin ainakin tulee lapsella nopeasti massu täyteen :)
Muutkin oli kertoneet soseaikataulusta, joten josko vaikka minäkin:
klo 7 tissiä (mittaria kun ei ole tississä niin määrää en tiedä ;))
klo 9-10 herätään
klo 10.30 riisipuuro+hedelmäsosetta 5 tl + vähän tissiä (Ida on tosi huono syömään aamulla)
klo 12-13 liha-kasvissose n. 1dl vähän alle tai päälle + tissiä
klo 15-16 tissiä
klo 17-18 kasvissose 1dl + tissiä (joskus saatan antaa lihaa tässäkin)
klo 20 kaurapuuro+hedelmäsose 1,5dl
klo 21 tissiä ja nukkumaan
Nyt muutamana aamuna Ida ei ole käytännössä syönyt juurikaan aamulla klo 7, joten olisikohan neiti jättämässä sitäkin syöntiä pois. Tänä aamuna heräsin klo 7 kun Ida möyri unissaan sängyssä ja ihan vain oman olon helpottamiseksi nostin tissille, mutta ei maistunut. Mulla oli meinaa toinen tissi vuotanut jo sellaisen 20x20cm läikän lakanalle ja toinenkin alkoi siinä samassa vuotamaan kun heräsin. Olenkin nyt joutunut muutamana päivänä pumppaamaan täpötäysiä tissejä (tänä aamuna tuli 2,5dl), kun ne menee niin herkästi paukuroille ja rupeavat kuumottamaan. Lisäksi vielä täydet tissit saavat aikaiseksi kauhean olkapää-säryn¿
Tosiaan meillä syödään jo perunaa, porkkanaa, maissia, parsakaalia, kukkakaalia, kesäkurpitsaa, herne-maissi-paprikaa, kaurapastaa sekä lihana naudan jauheliha ja kana + kaurapuuroa ja riisipuuroa (tuossa järjestyksessä olen antanut). Itse teen pääasiassa soseet, kaupan mössöistä menee vain kinkku-kasvissose tällä hetkellä...
Viime viikolla oli 7kk-neuvola, Idan tuoreet mitat 67,5cm ja 9140g :)
MiaMik ja Ida 7kk+
eli mulle nousi edellisen viestin jälkeen kuume, jota on vieläkin vähän, joten jäädään huomisilta treffeiltä pois. Hauskaa shoppailua!
MM, toivotaan, et tää ei kovin montaa päivää kestä, taitaa kyllä olla jo poistumaan päin, koska mulla on ekaa kertaa nälkä tänään... :) En vaan keksi, mitä söisin. Mutta odotan innolla teitä kylään torstaina!
Mitä neuvolassa sanottiin tuosta pituudesta? Eikös Iida nyt ollut kuitenkin kasvanut? Hassua, et meidän typy on jo Iitukkaa pidempi... taitaa tulla äitiinsä tuon pituuden suhteen. :)
-Osse ja typykkä (taas)
Toivottavasti alkaa olo jo helpottaa. Oma sairastaminen tuntuu viisinkerroin rankemmalta kun yrittää hoitaa pikkuisen siinä samalla.
Mi-ki, saattaa tuo meidänkin herra ottaa jonkin huutokonsertin, otetaan sitten duona;-) Viimeksi kun oltiin Ideaparkissa sain puolet ajasta kantaa häntä sylissä. Toisaalta sitten taas viime viikolla herra jaksoi tosi hyvin olla vaunuissa kun oltiin Helsingissä Kampissa. Noi kauppakeskukset on helppoja kun vauvan voi ottaa syliinkin ison harmituksen tullessa. Ja joka paikassa on penkkejä syömäpuuhia varten.
Vegalle noista syömisistä. Me lisättiin yhden ruoka-aineen viikkotahdilla. Määrän sai herra itse määritellä. Parilla ekalla kerralla meni ihan vaan se teelusikallinen. Sitten kun alkoi maistua on saanut syödä ihan niin paljon kun on halunnut. Tänään meni kaupan vihannessosetta puoli purkillista. Pakolla ei kannata ruokaa tuputtaa, kyllä noi parin kokeilun jälkeen sitten saavat jujusta kiinni ja alkavat syödä. Mitens pottu muuten kelpasi teidän herroille?
iita ja pikku-äijä yhä 4,5kk
Saavuttiin Miamiin lauantaina, ja ollaan kotiuduttu hyvin meidan pieneen flamingotyyliseen kaksioomme! Loysin taalta naapurustosta kirjaston ja netin, joten paasin lukemaan teidan kuulumisianne!
Meilla mennyt hienosti nyttemmin, mulla oli tosin la ilmeisesti ruokamyrkytys (aivan kamala vatsakipu koko yon, en paljon nukkunut), ja nyt tanaan miehella on sitten myos vatsatautia. Reissutypy on nyt jo parempi, rakaa pukkaa neessusta tosin edelleen. Pikku-e oppi muuten eilen kaantymaan selalta massulle! Ja tarttumiset on kehittyneet todella paljon, eli nyt raahaa jo riepua mukanaan kun vaihdetaan paikkaa.. Rievusta on tullut meilla tutin korvike, pupeltaa sita ennen nukahtamista, ja muutenkin aika paljon.
Meille voisi sopia se kinoilu 31.5. Mikakohan leffa silloin olisi vuorossa?
Vilkutuksia ja paranemisia kaikille kipuileville lapsille ja vanhemmille, ja tsemppia asunnonmyyntiin Osselle! Kylla se kaupaksi menee, mutta kuten todettu, ostaminen on niin paljon hauskempaa.. Nooralle tervetuloa mukaan!
Nyt lahdetaan tutkimaan lahimaastoa. Onneksi pikkuinen on tottunut nyt kokistelemaan noissa vaunuissa, eli meilla ei enaa vaunuhuutoa (ainakaan siis naissa matkarattaissa). Olen myos ottanut kayttoon vaunulelut, joita nyt jo innolla maistellaan.
aurinko ja pikkupulu 14 vkoa
iita71:
Moi!
No niin sitä pitää *bd* Kyllä tassuttelussa on uskomaton voima, meidän jäppinen nukahtaa sillä suht hyvin kun illalla tassuttelee. Täällä tehdään hampaita ihan tosissaan; kuolataan, hinkataan, ollaan kärttysiä ja mikään ei tunnu maistuvan, samalla hinkataan korvia (ei ollu tulehdusta kun käytiin lääkärillä). Ylhäälle pukkaa, mutta saa nähdä koska tulee läpi.
Oisko innostuneita leffaan lähdössä? Vauvakino ois taas 31.5.
Pikaista paranemista kaikille flunssaisille. Toivottavasti ei meille tule flunssaa *koputtaa puuta*, kun ollaan siltä säästytty.
Hyvää viikonlopun jatkoa!
-Eliza & jo nukkuva poitsu 9kk-