Pirkanmaan toukokuinen kesänodotuspino
Huhtikuu löytyy täältä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9971284&p=1&tmode=1&smode…
[b][size=3]Tässä pinossa juttelevat Pirkanmaalla asustavat ja toisiaan treffaavat plussanneet. Tule mukaan![/size][/b]
[color=maroon]Nimim.: aurinko76
lapsoset: tyttö 1/07
plussasin: takana pian 3v yritystä; 2xinssi, 1xICSI josta tuulimunaraskaus todettiin kesäkuussa 2005, tämä oli 2. PAS
asun: Tampereella miehen kanssa
muuta: vm. -76[/color]
[color=olive]nimim: Eliza77
lapsoset: poika 07/06
hoidot: 3xICSI, 1xPAS
plussa: 3 ICSI toden sanoi
asumme: Tampereella [/color]
[color=maroon]Nimim: H-R
Lapsoset: 12/03 tyttö toisella inssillä, 5/06 poika kolmannella inssillä
Hoidot: Terolut, Clomifen, Pregnyl, inseminaatiot, PCOS todettu 1997
Asun: Perheeni kera Viialassa[/color]
[color=olive]Nimim: Ibiza79
Lapsoset: Tyttö ja poika 1/07
Hoidot: lasta toivottu 1999 alusta, -03 clomit, -04 3xIUI, 1xIVF/ICSI, 1xPAS
Plussasin: 2. ICSI 05/06
Muuta: asun Vammalassa miehen ja 2 kissan kanssa[/color]
[color=maroon]Nimim. iita71
Lapsoset: poika 12/06
Hoidot: yritystä pari vuotta: PCO todettu 2005, metformiinit, clomifemit ennen IVF:ää joista 2. tärppäsi
Asumme: Tampereella[/color]
[color=olive]Nimim.: Katariina77
Lapsoset: poika 1/07
Hoidot: 5xinseminaatio (clomit ja gonal-f)
Plussasin: 1. ivf
Asun: noin 100 km Tampereelta mieheni ja koiran kanssa[/color]
[color=maroon]Nimim.: Keinuhepo
Lapsoset: poika 12/06
Hoidot: melkein jo " päästiin" ekaan IVF:ään, plussa tuli luomuna ennen sumuttelujen aloittamista.
Plussasin: Luomuplussa
Asun: Tampereen lähellä[/color]
[color=olive]Nimim.: Kuutar78
lapsoset: LA 06/07
aiemmat hoidot: clomit, 3*IUI (2*clomit+pregnyl, 1*menopur+pregnyl)
plussasin: 1. ivf
asun: Miehen kanssa Tampereella[/color]
[color=maroon]Nimim.: Lempi-Kukka
lapsoset: poika 06/06
plussasin: PAS
asun: 20 km Treelta
muuta: 30 v.[/color]
[color=olive]Nimim.: MiaMik
Lapsoset: tyttö 9/06
Hoidot: Clomeja, 4xIUI, 1xIVF
Plussasin: Luomusti tammikuussa, 2. IVF:n piti juuri alkaa
Asumme: Tampereen naapurissa
Muuta: vm. -84[/color]
[color=maroon]nimim: mi-ki
lapsoset: poika 1/07
hoidot: 4xIUI, 2xIVF, 1xdonor-PAS
plussa: luomuna hoitotauolla oik. munasarjan ja -torven poiston jälkeen
asumme: reilut 20km Treelta
muuta: vm 1975[/color]
[color=olive]nimim: nordenskjold
lapsoset: Onni ja Helmi 12/02 ja Hertta 2/06
hoidot: IVF/ICSI -02 ja 3 PASsia vuonna -05, seuraava hoito alkamassa
asun: 40 km Tampereelta[/color]
[color=maroon]nimim. nurminata
lapsoset: poika 9/06
hoidot: 3xIUI, 1xIVF, 1XPAS
plussasin: luomusti hoitotauolla alkuvuodesta.
asun: Tampereella miehen ja marsun kanssa
muuta: työssäkäyvä opiskelija vuosimallia-77[/color]
[color=olive]nimim.: osborne
lapsoset: tyttö 11/06
aiemmat hoidot: clomit * 5, 2 IUI -> ku 5/05, luomu km 11/05
plussasin: 1. ivf
asumme: Tampereella
muuta: vm. -77[/color]
[color=maroon]Nimim: pewina
Lapsoset: Tyttö ja poika 10/06
Hoidot: yritystä loppuvuodesta -02, -04 terot ja clomit, -05 3xIUI, 1xICSI (josta keskenmeno), 1xPAS
Plussasin: 2. IVF/ICSI 02/06 (toinen lapsista IVF toinen ICSI, hauskaa aina arvuutella kumpi on kumpi)
Asutaan n. 40 km Tampereelta
Muuta: vm -79[/color]
[color=olive]Nimim : samako
Lapsoset : LA 26.6
Aiemmat hoidot: clomit,muutama inssi,3*IVF
Plussasin : viimesimmän IVF:n PAS kahdesta alkiosta toinen jatkaa kasvuaan edelleen :>
Asumme : 50 km päässä Tampereelta[/color]
[color=maroon]nimim.: Tazu
lapsoset: Tyttö 01/06
plussasin: 1. icsi
asun: Tampereella miehen ja tytön kanssa
muuta: vm. -80[/color]
[color=olive]Nimim.: vegax
Lapsoset: poika 6/06
Hoidot: yritystä 3/2001 alkaen, clomeja monen monta kiertoa, joista raskaus 7/2003 (meni kesken), 3x inssi
Plussasin: 1. ivf 9/05
Asun: Nokialla[/color]
[color=maroon]nimim.: violet82
lapsoset: tyttö 12/05, LA 30.3.2007
hoidot: yritys aloitettu 8/02, terolut, 4xclomit, menogon+pregnyl, 1xIUI, km 12/04
plussasin: luomuplussa (käytössä metformin)
asun: Tampereella mieheni ja tyttöni kanssa[/color]
[color=olive]nimimerkki: vumpe
lapsoset: Aamos 08/04, Luukas 9/06
hoidot: luomuyritystä vuodesta -98, clomeja viisi kuuria (lopuksi sellaisilla annoksilla, että tuli näköhäiriöitä ja huimausta), 3xIUI, 1xIVF, 1xICSI (tuloksena Aamos), 2xPAS (pakastin tyhjäksi ja jälkimmäisestä km 11/05)...
plussasin: LUOMUNA! Kaikkien näiden vuosien jälkeen!!!!!!!!
asumme: Tampereella[/color]
Kommentit (85)
Moi!
Pistin s-postilla teille jotka ootte leffaan lähdössä (aurinko, iitu, lempi-kukka, osse) varausnumeron, jolla lipun saa lunastaa.. tuun kyllä ite paikalle ja koitan olla 10 jälkeen siellä suunnassa. nappaan mukaan muutaman muunkin varauksen, jos joku innostuu lähtemään..
Huomenna nähdään!
-Eliza-
Me ei S:n kanssa tulla leffaan tänään. Poju kyllä olis vauhti päällä mutta äiskä nukkui ehkä puol tuntia viime yönä...Ei pysty:(
Toivottavasti joku leffaan menijöistä huomaa tän, en löytäny kenenkään teidän puh.nroja tähän hätään. Hauskaa leffaa teille, nähdään! L-K ja poju
Kiitokset auringolle ja iitalle leffaseurasta.. valitettavasti meidän mies oli hieman rutusella tuulella, kun päikkärit jäi välistä eikä unen päästä saanut leffassa kiinni. Nyt nukutaan kyllä vaunuissa...
Harmi, kun ei Lempi-Kukka päässyt S:n kanssa mukaan; kenties seuraavalla kerralla. Eivät osanneet vielä sanoa, onko kesäkuussa vielä leffaa.. viimeistään syyskuussa on taas.
Huomenna alkaakin jo kesäkuu! :)
No mekin varmaan jo syyskuussa voitais tulla leffailemaan :) On varmaan tuo E-L siihen mennessä syntynyt!
Mä soitin viime viikon lopulla ä-polille siitä pelkopolista, sanoi, että ei kun vaan pyytää lähetettä mahd. nopeasti nlasta. No, maanaantaina soitin nlaan, jossa terkka sanoi, että keskiviikkona nlalääkäri saa sen sitten tehdä, kun mulla kerran on sille aika. Tiistaiaamuna terkka soittaa, että lääkäri onkin sairastunut, mutta hän tekee sen lähetteen NYT HETI, että jos saan sen poliajan ens vkon lopulle/seur. vkon alkuun, niin mulle ei sitten tartte varata uutta nlalääkäriaikaa! Jaahas... Eli saapi kaupunki nyt sitten säästöä, eikös se poliaika ole maksullinen?!
Harmittaa, kun eilen ei tosiaankaan sitä lääkäriä, nyt ei sitten yhtään vielä tiedä, onko tuolla alapäässä mitään tapahtunut :O Neuvolassa kaikki oli hyvin, verenpainekin alhaisemmillaan koko raskausaikana (125/78!). E-L. oli koko edellisen yön touhunnut masussa, niin että ihan sattui! Ja siellä neuvolassa ollessakin touhusi, terkka sitten kuunteli niitä sykkeitä pisemmän aikaa, että sai niitä siinäkin vaiheessa kuultua kun pikkuinen oli rauhoittunut ja sitten mulla alkoikin yhtäkkiä hirveä pyörrytys ja korvien vingunta.. Sit piti makoilla siinä kyljellään jonkin aikaa, ekaa kertaa kävi noin...
Ja koko eilisen päivän E-L. touhus niin että meinas jo hermo mennä, kun välillä sattui tonne alaosastolle melkoisesti. Ja arvatenkin tänään on sitten ollut hiljaisempaa - miksei se voi liikkua tasaisesti päivittäin..?!?
Ja nykyisin mä hikoilen kuin possu =( Ja mulla siis kun on tavallisesti aina ollut kylmä, niin nyt sitten on hiki otsalla koko ajan. Terkkari " lohdutteli" , ettei se vaiva katoa vielä synnytyksen jälkeenkään heti.. Kiva tietää! Eikä tosissaan ole kuin kesä tulossa :( Viime kesä meni surressa sitä, ettei me ehkä koskaan saada vauvaa ja nyt sitten menee ensin pelätessä sitä synnytyshässäkkää ja hikoillessa kasvavan masun kanssa ja synnytyksen jälkeen sitten hikoillessa muuten vain... Mutta josko ens kesänä sitten olis normaalia, tai sitten tietysti voi jo kärsiä raskauspahoinvoinnista, jos nyt oikein hyvä tuuri kävis..
No niin, innostuinpa taasen marmattamaan... Oikein mukavaan loppuviikkoa teille kaikille =) Teidän kaikkien pikkuiset on jo kovasti kasvaneet :)
Kuutar & E-L. 36+2
Tuli tässä mieleeni, että olenkohan muistanut ollenkaan ilmoittaa ettei me päästä Idan kanssa kummillekaan treffeille? Ibizan lounastreffien aikaan mun siskopuoli tulee Espoosta tyttönsä kanssa kyläilemään ja silloin 11.6 (?) mulla on hampilääkäri!
Täytyy nyt katsoa muutenkin noita treffailuja. Mies sai uuden työpaikan, joka on pelkkää aamuvuoroa. Näin ollen mulla ei ole autoa käytössä päiväsaikaan ollenkaan. Jos Treen keskustassa treffaillaan, niin sinne voidaan kyllä tulla kun käppäillään Treen rajalle ja siitä bussilla!
Kuinkas moni uskaltaa myöntää olevan vauvakuumetta ilmassa? Oletteko miettineet uusia hoitoja? Mulla senkus vauvakuume kasvaa, mutta en pysty vielä hoitoihin asti lähteä :) Että sitä toista luomuihmettä odotellessa ;)
Kuutar, minäkin olen ennen ollut sellainen palelija-tyyppiä. Mutta raskauden aikana (sekä aina hoitojen aikana) mulla oli koko ajan kuuma ja ootas vaan jos imetys onnistuu. Aluksi heräsin yöllä koko ajan sänky märkänä, kun oli niin kauhea hiki. Kuulemma maidon nouseminen rintoihin tekee sitä tuskahikeä?
MiaMik ja Ida 8kk ylihuomenna
MiaMik:
Kuinkas moni uskaltaa myöntää olevan vauvakuumetta ilmassa? Oletteko miettineet uusia hoitoja? Mulla senkus vauvakuume kasvaa, mutta en pysty vielä hoitoihin asti lähteä :) Että sitä toista luomuihmettä odotellessa ;)
Moikka!
Meillä ois tarkoitus suunnata hoitoihin ens talven aikana; kenties marras-helmikuun aikana. Katotaan ensin nuo pakkasukkelit ja sitten vaan ICSI:ä taas kehiin, jos nuo ei onnistu. Imetys tarttis vaan saada lopetettua ennen hoitoja, kun ei saa piikittää samaan aikaan kun imettää.
Hauskaa torstai-iltaa!
MiaMik:
Kuinkas moni uskaltaa myöntää olevan vauvakuumetta ilmassa? Oletteko miettineet uusia hoitoja?
En mä ainakaan.... :D mä ihan tosissani täällä jo pohdin imetyksen lopettamista, kun neitille ei oikein kelpaa ja sithän sitä olis paremmat mahkutkin... :) Mut ei kai täällä nyt enää oo ketään, joka ei vielä tiedä, että mulla on vauvakuume??
Juu, menen nukkumaan, huomenna palataan uusin pinoin (jos ehdin).
-Osse ja edelleen kähisevä typy 6,5kk+ (siis täh, ensi viikolla jo 7kk?!?!)
heips!
eilen illalla näkyi täällä Tampereellakin aurinko (siis ihan se taivaalla oleva eikä amerikasta palannut) ekaa kertaa sitten sunnuntai-illan. tuli heti ihan erilainen, virkeä olo. Toivotaan kaunista viikonloppua! Olen lähdössä yksin poikien kanssa Hesaan, joten pakattavaa ja touhua riittää, joten ihan nopeasti viesti...
En usko, että olen vielä antanut omia koordinaattejani eli tietoja tänne pinon alkuun mutta ehkä ne ehtivät mukaan kesäkuulle, jollei Osse ole ollut supernopea ! kiitokset vaan Osselle pinojen rakentamisesta.
Eli yrittää ehdittiin kaksi vuotta ennenkuin kaksospojat saivat alkunsa 5/06 ja syntyivät 1/07. Hoitoina 5 inseminaatiota, 3 ICSIä + PAS:ia, joista toisesta keskenmeno ja kolmannesta pojat. Asutaan Kangasalla.
Aika lyhyeen sen saa laitettua vaikka pitkältä aika silloin tuntui...
Nyt hommiin ja aurinkoista viikonloppua kaikille!
Eli jos osse viitsit laittaa mun lapsosten kohdalle kakkosneidin 3/07 :)
Kauhee hässäkkä ollut päällä kun siskoni meni naimisiin viikko sitten. Häät oli ihanat ja minä tietenkin itkin kirkossa (vaikka kovasti koitin kyyneleitä pidätellä kun siellä edessä seisoin...). Tämä viikko onkin nyt mennyt hässäkästä toipumiseen, ihan totta, myös mulla vaikken morsian ollutkaan! :D Tuore nuoripari tulee meille sunnuntaina kylään ja lupasin leipoa kakun kun siskoni täytti juuri vuosiakin.
Ajatella, että mun pikkuinen vauvani saavutti eilen 2kk!! :O Aika kuluu niiiiiin kovin nopeasti... *huokaus* Ja isompi neitikin täyttää sunnuntaina jo 1,5 vuotta!
Vaikka kovasti hommaa näiden tyttösten kanssa onkin, niin päällimmäisenä tunteena on onni ja rakkaus. On ne vaan niin suloisia pakkauksia <3
Mä oon päättänyt aloittaa painonpudotusprojektin!! Tavoitteena saada 10kg pois ennen kun isompi täyttää 2v. Puoli vuotta olisi siis aikaa... Saa nähdä kuinka käy, mulla on tosi huono itsekuri :/ Niin ja siis kenenkään ei tartte säikähtää, en meinaa imetysaikana laihduttaa kovalla vauhdilla, vaan koitan muuttaa elintapoja terveellisemmäksi ja liikkua enemmän. Sillä keinolla oon ennenkin saanut painoa pois :) Että osse, mä oisin tosi kiinnostunut tuleen sinne puistojumppaan!! Mistä siitä on lisäinfoa?
Jaahas, kai täytyy mennä nukkumaan että jaksaa huomenna leipoa ja siivoskella. Ihanaa, aurinkoista ja lämmintä viikonloppua kaikille!!!
violet ja tyttöset 1,5v ja 2kk
ps. Kirjoitin nyt sit samalla meidän kuulumiset tähän vanhaan pinoon, mutta eipä se varmaan haittaa...
Pikaisesti tulin kertomaan että mun tietokone on rikki. Yritän huomenna soitella mihin se pitää toimittaa huoltoon. Siihen saakka mut tavoittaa parhaiten kännykällä. Aika monella on mun numero, ainakin ossella, Elizalla ja Auringolla. Tsekkaan satunnaisesti sähköpostit miehen työkoneelta, mutta kiireellisissä asioissa pistäkää tekstaria.
Nähdään reilun viikon päästä 1v kekkereillä!
-miki ja pikkumies 4,5kk
Nooralle tervetuloa, mukaan mahtuu aina!
Me ollaan myös lähdössä syksyllä hoitoihin, tai siis lähempänä vuodenvaihdetta, kunhan tyttö täyttää vuoden ja lopettelen imetyksen.
mi-ki ja iita, mulle sopii kans ens viikolla treffit. Ollaan joka tapauksessa treffaamassa miamikin kanssa, joten yhdistettäiskö ne? Mitä mieltä MM oot? Voisin kutsua meille. Katariina, oletko tulossa tänne päin ensi viikolla? Me ollaan sunnuntaina menossa Ideaparkiin tilaamaan huonekaluja, joten en varmaan kyllä jaksa sinne heti alkuviikosta uudelleen lähteä.
Oltiin tänään neitin kans joogassa ja treffaamassa muutamia kotiäitejä vauvoineen, mikä olikin erityisen hyvä juttu, koska unohdin avaimet aamulla kotiin... :) Hyvin jaksoi typy onneks kuusi tuntia, onhan se tottunut liikenteessä oloon. Mun piti vielä mennä illalla tanssitunnille, mutta typyn kummitäti tulikin käymään ja päädyttiin juomaan kahvia ja syömään kuivuneita munkkeja.... eikös se korvaa yhden tanssitunnin? :D
Taidan laittaa tytön nukkumaan ja lähteä pienelle happihyppelylle vielä. Jotenkin ahdistaa tää sisällä olo, oikeesti oli niin mukava reissussa kun ulkona oli lämmintä ja pystyttiin melkein koko päivä aina olemaan ulkosalla. Ehkä kesä pian tulee tännekin...
-Osse ja typykkä viikkoa vajaa 6kk
Iliman muuta voidaan treffata ensi viikolla Ossella. Mulle sopisi se torstai :) Mulla on meinaa perjantaina parturi...
En nyt ehdi enempää, Ida on huutanut koko illan tai oikeastaan siitä lähtien kun treffeiltä tänään kotiuduttiin. Mikä lienee eroahdistus nyt iskenyt kun mun perääni huutelee...
MiaMik ja Ida tasan 7kk
Kiitos Osse kutsusta;-) Mun puolesta voidaan kyllä treffata jossain julkisellakin paikalla vaikka jonkun luona on toki kaikkein helpoin olla vauvojen kanssa.
Me lähdetään ens viikolla torstaina loppuviikoksi reissuun eli mulle sopisi paremmin tiistai tai keskiviikko.
iita ja pikku-äija 4kk+
Teidän lapsia taitaa saada vielä hyvällä omalla tunnolla kutsua vauvoiksi! :) Nyyh, meillä nuorimmainen on 1.3-v ja kai se sitten on jo taapero... Lopetin imetyksen pari viikkoa sitten, koska olemme tyrkyllä Väestöliiton tutkimukseen ja hormoonit pitäis saada tasoittumaan.
Kävimme tänään ekaa kertaa Varilalla ja viime yönä ei meinannut uni tulla silmään. Kyllä nämä hoitoihin lähdöt näköjään jännittää vaikka kolmatta kertaa ollaan pappia kyydissä. Ainakin päästiin seuraavaan vaiheeseen eli lääkärintutkimukseen, ultraan ja labroihin. Lääkäri tuumasi, että hormoonimäärä voi olla mulle liian suuri ja vaikka hoitoon asti päästäisiinkin, niin hän voi joutua keskeyttämään sen. Mulla tuli ekasta hoidosta 40 munarakkulaa.
Pitää yrittää laittaa jäitä hattuun ja ottaa päivä kerrallaan. Tutkimus on mun viimeinen oljenkorsi, sillä mieheni ei haluaisi enää budjetoida tuohon tarkoitukseen, höh!
Olis tosi kiva päästä tapaamisiin mukaan. Pitää yrittää valjastaa appivanhemmat hoitorinkiin. Onko muilla mukana isompia lapsia? En tosin tiedä kannattaako kauhukaksoset tuoda ainakaan ekalla kerralla mukaan... Oletteko tavanneet yleensä Tampereella? Me asutaan Pälkäneellä, mutta busseilen konkkaronkan kanssa Tampereella usein.
Rauhaisaa yötä teille kaikille, Noora
täällä meillä.
Pikku-äijä alkoi olla nuhainen viime viikonloppuna. Vappu meni siis rauhallisemmin kuin oli suunniteltu sen vuoksi. Siis ihan kuin olisi suunniteltu jotain megalomaanista bileilyä ja piknikejä;-) Alkuperäisestä suunnitelmasta jäi väliin vain Ulliksella käynti.
Nyt se nuha tarttui sitten muhun. Mikäs ihme tuo, pikku-äijä kun ei kauheasti laita kättä suun eteen aivastaessaan ja hieroo pikkuista nassuansa äitiin koko ajan. Onneksi pikkuisella alkaa nyt helpottaa. Oli se niin reppana tukkoisen nenänsä kanssa. Ja onneksi myös siksi, että nukkui viime yön jo paremmin ja räkänokkainen äitikin sai nukkua.
Noora, toivottavasti pääsette hoitoihin. Mulla oli samanlainen tehotuotanto hoidoissa kuin sullakin. Kaverit väittävät mua tehokkaaksi muutenkin eli tehoa oli myös tuossa suhteessa:)
Eliza meilaili leffasta toukokuun lopulla. Me ollaan ilman muuta lähdössä sinne nukkumaan! Mukaan vaan muutkin. Olette nähneet kuinka levoton meidän pikku-herra on aina treffeillä ja tuolla käyttäytyi kuin enkeli.
Meillä treenataan yhä päikkäreitä. Melkein joka aamupäivä olenkin saanut pikku-äijän omaan sänkyyn unille - edes vähäksi aikaa. Tosin vieläkin tissin kautta:( Mutta edistystä tuokin. Kaikki hyvät vinkit nukuttamisessa otetaan ilomielin vastaan! Olen kokeillut väsyneenä sänkyyn laittamista, tassuttelua, hyssyttelyä, unirättiä, tuttia ja kaikkea muuta oppikirjavinkkejä. Herra jaksaa tätä maksimissaan kymmenen minuuttia, sitten joko piristyy täysin ja alkaa nauraa tai hermostuu ja alkaa huutamaan hervottomana. Tuttikaan ei ole vieläkään kelvannut muuksi kuin leluksi. Tuntuu aika kaukaiselta ajatus että joskus saisin herran nukahtamaan ilman tissiä. Kieltämättä aika huono-äiti -olo noiden päikkäreiden kanssa. Iltaisin nukahtaa tosi hyvin ja jää sänkyynsä kerralla.
Mutta vaikka välillä olenkin aivan hermona meidän nukkumisongelmien kanssa, on todettava että ihana poika meillä on. Pääasiassa pikku-äijä on hyvällä tuulella ja hymyilee paljon. Tänäänkin hekotti koko illan ääneen kun oli niin mukavaa. Sydän ihan sulaa kun herra huomaa äidin ja alkaa sätkiä innoissaan käsillään ja jaloillaan ja hymy leviää korviin asti. Sellaisina hetkinä ei tunnukaan niin epäonnistuneelta äidiltä.
Hyviö öitä teille muille maailman parhaille äideille
iita
Ps. Keinuheposta ja Vegaxista ei ole kuulunut pitkään aikaan. Onko kaikki hyvin?
Tervetuloa Noora mukaan minunkin puolestani! :)
Iita kyseli, että missäs sitä ollaan. Täällähän me ja kaikki on hyvin. Jotenkin on vaan taas palstailu jäänyt vähemmälle... Pikku-K:n kanssa päivät vaan hurahtavat niin nopeaan, että välillä ihan hirvittää :)
K päätti aloittaa Toukokuun kasvattamalla purukalustoa. 1.5 putkahti ensimmäinen hammas ikenen läpi :) Ihmettelinkin muutaman päivän kun oli ripulia ja lämpöä... Ja tänään ykköshampu sai seuraa: kakkoshampua pukkaa ykkösen viereen. Herra meinaa ilmeisesti hankkia kunnollisen hammasrivistön samoilla vaivoilla. Panadolia oon antanut kipuun ja ostin jääkaapissa jäähdyteltävän purulelunkin (jonka tarkoitusta K ei ole ihan vielä ymmärtänyt. Ihmettelee vaan miksi se on niin viileä ja mitään ei tuu, kun sitä imee...). Vielä tänään oli lämmöt koholla, mutta mies oli pirteämpi ja iloisempi kuin viime päivinä.
Iitalle tervehtymistä! Kurjaa olla kipeänä. Meillä on vähän samanlaista säätämistä tuo nukkuminen päivällä. :) Epätoivo meinaa vallata välillä. Nyt varsinkin kun nuo hampaat tuli kuvioita sotkemaan!
Nyt on pakko raahautua nukkumaan, Hyviä unia kaikille!
Keinuhepo ja Pikku-K 4kk+
Heippa kaikille ja myöhästyneet hyvän vapun toivotukset!
Meillä on nyt sairasteltu oikein olan takaa ekaa kertaa. Ensin mulla oli flunssa ja onnistuin tietysti tartuttamaan sen poikiin. Kummallekin tuli hirveä räkätauti ja vapunpäivänä todettiin ekalla herralla molemminpuolin korvatulehdus ja tänä aamuna käytiin toisen kanssa päivystyksessä ja sama juttu. Pelottaa vähän, että tästäkö se korvakierre nyt sitten alkaa... Vaikka eihän se nyt mikään maailmanloppu olisi mutta ikävä juttu kuitenkin.
Pojat ovat edelleen tosi räkäisiä mutta onneksi muuten hyväkuntoisia ja tyytyväisiä. Jo yksi annos antibioottia auttoi ja jo hymyilyttää. Onneksi ovat sairasteluistaan huolimatta nukkunett hyvin. Se on vaan niin sydäntäraastavaa, kun näkee että toisen on paha olla eikä voi kuin pitää sylissä. Eikä sitäkään kaksosten äitinä koko aikaa, kun se toinenkin tarvitsee välillä huomiota. Kipuun voi aina antaa lääkettä mutta räkäisyyteen ei oikein tehokkaasti meillä auta mikään. Onko vinkkejä? Ollaan kokeiltu keittosuolatipat, nenä-frida ja Vick Vaporub- kolminaisuus mutta teho on enimmilläänkin 5min kestävä.
Pojat täytttävät huomenna 4kk. Joko siitä on niin kauan? Samaan aikaan tuntuu jännitävältä ja haikealta. Nämä kun hyvin saattavat jäädä meidän ainoiksi onnenkantamoisiksi, meillä kun oli suuria ongelmia hoitojen kanssa enkä tiedä jaksanko sitä enää. No aika näyttää...
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
Ja sehän on toki yhdyssana...
Mutta varsinainen asiani oli Osselle asunnonmyynnistä. Mietiskelit hetken aikaa sitten miksei asunto mene kaupaksi ja haluasin lohdutelle, että älä huoli kyllä se lopulta menee. Mekin myytiin omaa ihan hyväkuntoista kaksiotamme Kalevassa alkuvuodesta kahdeksan viikkoa ja sitten vain yhtenä kertana tuli tarjous. Ei siihen tarvita kuin yksi (riittävän hyvä) tarjous ja se on siinä!
Luin juuri viestini ja se kuullostaa ihan kauheasti ihmisten lohduttelulta lapsettomuudesta kuullessaan. (Älä huoli, mäkin sain lopulta lapsen ja eihän siihen tarvita kuin yksi onnistunut hedelöitys jne)! IIK!
Mutta tarkoitus on tässäkin hyvä eli varmasti menee kaupaksi, jostan se ostaja sitten putkahtaa vaikka asunto olisikin ollut jo hetken kaupan.
Voi pieniä räkänokkia siellä Vegallakin. Toivottavasti on tosiaan vaan kertaluonteiset korvatulehdukset.
Meillä auttoi tuohon räkäisyyteen Nasolin.
Sen miedompaa versiota saa käyttää yli 3 kk:n ikäisille.
Kiva kuulla Keinuhepostakin;-) Ja onnea K:lle uusista hienoista hampaista. Meillä ei vielä näy hampaita. Vai olisiko nyt jotain tulossa kun tuota vaippatuotosta on tehty pari päivää oikein urakalla. Posket punottaa lisäksi kovasti ja pitkää sylkeä riittää. Voi tietysti kaikki " oireet" johtua myös tuosta nuhasta.
Yritettiin tänään lisätä pikku-äijän ruokavalioon peruna. Ei saanut kansallisruoka suurta suosiota. Ilme oli sellainen, että äidillä meni luottamus hetkeksi täysin. Bataatti ja maissi on uponnut hyvin. Taitaa siis jäädä meidän perheen potut mutsin syötäväksi. Mies meinaan vitsailee aina mulle kun oikeasti tykkään perunasta. Hän itse nauttii kyseisen raaka-aineen lähinnä ranskalaisten muodossa.
Ihanaa ilmaa luvassa huomiseksi ja maanantaiksi. Eilenkin oli mahtava vaunutella järven rannassa kun koivuissa oli hento viherrys. Ei se kesä ole enää kaukana!
iita ja pikku-äijä 4kk++
Ps. Pakko leuhuttaa: sain äsken herran nukahtamaan tassuttelemalla!!! (Toivottavasti ei jäänyt ainutkertaiseksi nyt kun kehun ääneen.) Ehkä niissä penteleen Pantleyn opeissa on sittenkin toivoa.
Me tullaan S:n kanssa Linkosuolle kympin jälkeen silleen et ehtii ne liput lunastaa ajoissa. Yritän nukuttaa pojun aamupäiväunille ennen tuloamme, kun ei noin iso mies mitään leffassa nuku :)
Näkemisiin!
Terv. L-K ja poju
p.s. H-R: onpas pojulla tosiaan mittaa, vau! Ei ihme, jos 80 cm:n bodyt vähän kirraa:)