Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Nainen, tänne joudut sodassa"

Vierailija
25.02.2026 |

"Moni suomalainen nainen ei saa lähteä pakoon, jos Suomessa syttyy sota. Tämä koskee myös heitä, jotka eivät ole käyneet armeijaa ja monia pienten lasten äitejä. Katso, kuulutko tähän joukkoon."

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c4cc17f2-6b89-4d94-a1bb-c4a378046a83

Haluaako joku kertoa tarkemmin tämän jutun sisällöstä? Nimim. "pienten lasten äiti"

Luulen, että kyse on hoitajista, mutta avatkaa. 

Oletko sinä se, joka ei saa poistua?

Kommentit (150)

Vierailija
21/150 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hermoheikko ja rytmihäiriöinen, ulkomaa voisi olla ok. Mutta kaikilla ei tuloja olla siellä.

Vierailija
22/150 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo koskee pienten lasten äitejä jos kuitenkaan aöaikäisen huoltajaa ei tehtäviin voi velvoittaa. Hieman ristiriitaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/150 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut jutun. Hoitajat ja lääkärit joutuu rintamalle hoitamaan sotilaita. Monet joutuu myös kokiksi ja avustaviin tehtäviin esimerkiksi varastotöihin jossa korjataan varusteita ja kaikkea.

Vierailija
24/150 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijaa, että ukrainalaiset naiset lähtivät ulkomaille mutta suomalaisia ei päästettäisi maasta?

Suomalaisia tunnutaan vihaavan oikein urakalla myös näköjään meidän omat suomalaisethan halutaa  hävittää maailmankartalta. 

Jokaisen karkuun haluavan naisen tulee syvästi hävetä. Ettekö halua tehdä osaanne maanpuolustuksen hyväksi? Miksi ette? Kyllä ne ukot varusteineen huoltoa tarvitsevat, että pystyvät hoitamaan hommansa. Samoin kaikki muu. 

Terv. nainen, joka haluaa kantaa vastuunsa

Vierailija
25/150 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä se ryzäkki taas yrittää taas pelotella. Menee Iigori nyt tutkimaan mitä tänään tussahti Rysylandiassa. Ota pari kaalinpalaa evääksi.

Osastkohan suoktaa mitään muuta kuin näitä sisältöä vailla olevia fraaseja.  eri

Vierailija
26/150 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aijaa, että ukrainalaiset naiset lähtivät ulkomaille mutta suomalaisia ei päästettäisi maasta?

Suomessa laki määrää, että kaikki kansalaiset ovat käytettävissä tarpeen mukaan. Siellä muuten osa naisista ylpeästi puolustaa omaa maataan, koska haluaa. Harmi, ettei sinusta syntynyt yhtä arvostettua ihimistä.

Vierailija
27/150 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jo yli 50 ja lapset aikuisia. Mihinkähän laittavat? Eläväksi tykinkuulaksi, kuten sirkuksessa pellen? Eipä ole pelkoa, että mihinkään karkaisin.

Sama. Minun ruholla suojataan juoksuhaudan reunaa. Vähän niin kuin tulvapato. 

Vierailija
28/150 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten koskee pienten lasten äitejä että osa naisista edelleen pyörittää päivähoitoa ja kouluja, johon ne pienet lapset viedään. 

monissa maissa annetaan naisten ja lasten lähteä, joissain jopa miehet pääsee karkuteille. suomessa tässä ollaan todella tiukkoja, kaikki menee säppiin ja siinähän ollaan sitten, ei ketään paljon kiinnosta kuinka monta pientä lasta kelläkin on.. virossahan niiden suunnitelma taitaa olla evakuoida koko porukka ja polttaa maa perässä.. suomessa suojataan porukka paikoilleen, omiin koteihinsa ja hommat jatkuu mutta naisten pyörittämänä. 

Vierailija
29/150 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisia tunnutaan vihaavan oikein urakalla myös näköjään meidän omat suomalaisethan halutaa  hävittää maailmankartalta. 

Jokaisen karkuun haluavan naisen tulee syvästi hävetä. Ettekö halua tehdä osaanne maanpuolustuksen hyväksi? Miksi ette? Kyllä ne ukot varusteineen huoltoa tarvitsevat, että pystyvät hoitamaan hommansa. Samoin kaikki muu. 

Terv. nainen, joka haluaa kantaa vastuunsa

Sano mielummin aivopesty nainen joka rakastaa taistella elitistien sotia ja menettää henkensä, häpeä itse, Suomi ei ole enää puolustamisen arvoinen ja minä en ainakaan anna henkeäni isänmaanpettureiden takia jotka myyneet Suomen. 

Vierailija
30/150 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tyttö se joudun esipäällikön sängyn lämmittäjäksi. 

Irmeli 72

Vierailija
31/150 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut jutun. Hoitajat ja lääkärit joutuu rintamalle hoitamaan sotilaita. Monet joutuu myös kokiksi ja avustaviin tehtäviin esimerkiksi varastotöihin jossa korjataan varusteita ja kaikkea.

Kukas ne siviili sairaaloissa ja hoitolsitoksissa olevat hoitaa? Kokevat ihme parantumisen?

Vierailija
32/150 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hävisiko Suomi 2. maailmansodassa maailmankartalta vaikka ei lähdettykään sankoin joukoin pakolaisiksi?

Vierailija
33/150 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukas ne siviili sairaaloissa ja hoitolsitoksissa olevat hoitaa? Kokevat ihme parantumisen?

Tietty määrä ammattilaisia jää alueittain ja rintamalle lähteneitä tulee paikkaamaan samantyyppisellä koulutuksella tai sinne päin olevalla koulutuksella olevia kansalaisia. Joissain tapauksessa mennään tyyliin Marttakerhon täti ohjaa mitä tehdään. Tosin Marttakerhon tädit ovat usein hyvin koulutettuja, maalaisjärjellä varustettuja, käytännön osaajia, joilla on erikoiskoulutuksia. Sitten me tavikset, rumikset  ja hutilukset yritämme tehdä miten he ohjaavat. Siellä tarvitaan käsipareja tekemään ihan yksinkertaisia hommia, mutta sitä hommaa on paljon. Jokainen osaa kyllä auttaa. Siirtävät toiseen hommaan jos ei yhdessä pärjää.

Vierailija
34/150 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset saa lähteä ulkomaille palmujen alle mutta miehet pakotetaan puolustamaan persläpi maata joka vihaa heitä sukupuolensa perusteella jo rauhan aikana ja feministit valehtelee muka miesten olevan etuoikeutettuja vaikka menettävät asevelvollisuudenkin takia jo vuoden tulot eikä eläke kerry? Suomi ei ole ainakaan tasa-arvoinen maa toisin kuin muut pohjoismaat.

Vierailija
35/150 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehti tehtailee näitä dramaattisia klikkiotsikoita päivittäin, yksinkertaisemmat ihmiset saavat aina hepulin niistä.

Iltasanomat on asiallisempi vaikka tietysti klikkiotsikoita heilläkin välillä...

Vierailija
36/150 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo kaukana siinä vaiheessa kun mihinkään tarvittaisiin. 

Vierailija
37/150 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä muut naiset esim. Sukupuolentutkijat ja nytkiksen väki? Saavatko he karata palmujen alle ja jatkaa miesten vihaamista ja haukkumista etuoikeutetuksi?

Vierailija
38/150 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Veikkaan että ukrainalaisetkaan ei enää pääsisi Suomesta ulos, jos sota syttyisi.

Vierailija
39/150 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laki on eri Ukrainassa. Täältä ei pääse samalla tavalla.

Vierailija
40/150 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo kaukana siinä vaiheessa kun mihinkään tarvittaisiin. 

Oletkin fiksu, tämä tyttö ottaa myös hatkat, aivopestyt naiset saa jäädä puolustamaan tätä läpimaata korruptio maata jos haluaa, oikein ylpeenä "suorittavat kansalaisvelvollisuuden":D ne odottaa samalla punaista mattoa ja mitalia on ne niiiin reippaita pikku pelinappuloita 🤣🤣🤣😂😂😂