Julkisesta hammas särkypäivystyksestä 150e lasku!!
Tämähän on nykyään ihan amerikan meininki, aina olen näistä selvinnyt 50-70e laskuilla mutta nyt menee pienituloisella tiukille
Kommentit (40)
Mitä sulle siellä tehtiin, olisi kiva tietää?
Julkisesta maksat ensin veroissa 10% palkastasi ja sitten vielä päälle runsaasti. Itse kävin erikoislääkärillä ja hinta oli 70€/15min - toki puolet vähemmän kuin yksityisellä...
...MUTTA maksankin julkisesta lisäksi n. 400€/kk "soteveroa", silloinkin kun en palvelua käytä lainkaan. Käytännössä tämän käynnin hinta oli siis viisinumeroinen, koska en ole vuosiin julkisella käynyt.
Onneksi työpaikka tarjoaa hammaslääkärin ja hätäpäivystyksen.
Menkää töihin!
No se riippuu mitä tehdään. Kävin vuosia sitten yksityisellä ja maksoi yli 100 euroa pelkkä suuhun katsominen. No ei auttanut kuin sen jälkeen soitella julkisella, yli 300 olisi mennyt se hampaan hoito
Mitäs läksit. Olisit kärsinyt hammassärystä!
Mun velipoijalla on etuhampaat ku oravalla.
Se kävi Evidensialla hammashoidossa, se vasta kallista oli,
löivät kuulemma 800€:n lapun kouraan!
T.Skäbä
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin!
Aika harva työpaikka tuollaista tarjoaa.
"oNNEKsi sUOMesSa oN ILmaINen TErvEyDenhuOLto"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin!
Aika harva työpaikka tuollaista tarjoaa.
Aika useat tarjoaa. Meillä hammasläkärin lisäksi laajennettu lääkäripäivystys johon sisältyy myös magneettikuvat sun muut
Alkaa olla aika miettiä onko tämän ""ilmaisen terveydenhuollon"" ylläpitäminen enää kenellekkään järkevää. Ehkä se pitäisi yksityistää ja ihmisten ruveta pelaamaan vakuutuksilla kuten jenkit
Sait hampaan särkypäivystyksestä 150 eurolla.
Kokoomus haluaisi mielummin tappaa ihmiset hoidon puutteeseen. Muista tehdä rikosilmoitus paikallisesta Kokoomus poliitikoista
Meillä on töissä oma magneettikuvauslaite, siinä voi käydä
koska huvittaa ja yks Pena osaa paikata hampaita, kossupullo riittää palkaksi.
T.Maukka
Minulla maksoi julkisella puolella pelkkä tarkistus 75 euroa, se on järkyttävä hinta ihan perustyöstä, lisäksi suuhygienistin taksa on lähes 100 euroa, olenkin siirtynyt yksityiselle, sillä suuhygienisti julkisella ei tee yhtä laadukasta työtä kuin yksityisellä, laistavat ja fuskaavat ihan perkeleesti hammaskiven poistossa ja jättävät ennen hintaan kuuluneet oheistyöt kokonaan pois. Sen jälkeen kun hyvinvointialueet tulivat on koko hammashoito julkisella lähennellyt jo paremman luokan hoitoa vaikka itse asiassa hoito on lepsumpaa ja huonompaa.
Tuohon hintaan käy jo yksityisellä
Julkinen terveydenhuolto kaikkinensa (hammas ja terveys) rapistuu olemattomiin, pian on tarjolla vain paikkaus ja laasteri helvetisti ylihinnoiteltuun hintaan. Julkisella puolella hoitavat vain ihan minimin enää, olen huomannut, että kaikki se joka ennen kuului hintaan ei enää kuulu, vaan se on päivää-näkemiin systeemiksi mennyt. En kutsu sitä enää luotettavaksi tai edes kelpaavaksi hoidoksi.
Vierailija kirjoitti:
Julkisesta maksat ensin veroissa 10% palkastasi ja sitten vielä päälle runsaasti. Itse kävin erikoislääkärillä ja hinta oli 70€/15min - toki puolet vähemmän kuin yksityisellä...
...MUTTA maksankin julkisesta lisäksi n. 400€/kk "soteveroa", silloinkin kun en palvelua käytä lainkaan. Käytännössä tämän käynnin hinta oli siis viisinumeroinen, koska en ole vuosiin julkisella käynyt.
Ilmeisesti et ajatellut elää vanhaksi, vaan kokea nopean tapaturmaisen kuoleman?
Vierailija kirjoitti:
Joo. Aika isoja laskuja noissa. Se voi säikäyttääkin alkuun.
Etenkin kun mainostetaan että Suomessa on ilmainen terveydenhoito.
Joo. Aika isoja laskuja noissa. Se voi säikäyttääkin alkuun.