Julkisesta hammas särkypäivystyksestä 150e lasku!!
Tämähän on nykyään ihan amerikan meininki, aina olen näistä selvinnyt 50-70e laskuilla mutta nyt menee pienituloisella tiukille
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
"oNNEKsi sUOMesSa oN ILmaINen TErvEyDenhuOLto"
Suomalaiset moittivat Jenkkien terveydenhuoltoa, mutta kun yksi Jenkki oli täällä niin kehui muita juttuja suomessa mutta haukkui "ilmaisen" julkisen terveydenhuollon maanrakoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi työpaikka tarjoaa hammaslääkärin ja hätäpäivystyksen.
Menkää töihin!
Aika harva työpaikka tuollaista tarjoaa.
Aika useat tarjoaa. Meillä hammasläkärin lisäksi laajennettu lääkäripäivystys johon sisältyy myös magneettikuvat sun muut
Hammaslääkäripalvelut työterveydessä on paljon harvinaisempi kuin laajennetut "normilääkäri" palvelut työterveydessä.
Maksaisitko mielummin todelliset kulut?
Huh. Minulle on viime ainkoina selvinnyt, että monissa Euroopan maassa oikeasti on ilmainen terveydenhoito, kun on verot maksanut. Suomessa ei. Muut maat senkin edistyy, täällä mennään takapakkia. Ollaan kohta kuin pikkujenkkilä. Nytkin monilla on terveysvakuutus, ett saa "edullisempaa " ja parempaa hoitoa. ei sellaista ennen tarvinnut.
Halvemmaksi tulee korjata vaivoja ennenkuin niistä tulee kalliita ja niin hirveästi veronmaksajan rahoja kuluttavia isompia vaivoja. Mutta rahassa kylpevä päättävä kansanosa ei elä ihan samassa todellisuudessa. Mielummin valitaan ihmisten kertakäyttö kulttuuri. Kipeät hautaan entistä nopeammin ja ulkomailta uusia tilalle.
Mehän tienataan tällä!
Kannattaa myös sanoa heti alussa ettei muita tutkimuksia tee koska ne ylimalkaisesti vilkaisee muita hampaita ja siitä maksat taas lisää.
Mikä ongelma hampaissa? Keskity ennaltaehkäisevään hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
No se riippuu mitä tehdään. Kävin vuosia sitten yksityisellä ja maksoi yli 100 euroa pelkkä suuhun katsominen. No ei auttanut kuin sen jälkeen soitella julkisella, yli 300 olisi mennyt se hampaan hoito
Kävin just tänään yksityisellä. Bite-Wing kuvat, tarkka suun tutkimus, hammaskiven pieni poisto ja soodapuhdistus. Maksoin itse 114e. Ei paha mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Julkinen terveydenhuolto kaikkinensa (hammas ja terveys) rapistuu olemattomiin, pian on tarjolla vain paikkaus ja laasteri helvetisti ylihinnoiteltuun hintaan. Julkisella puolella hoitavat vain ihan minimin enää, olen huomannut, että kaikki se joka ennen kuului hintaan ei enää kuulu, vaan se on päivää-näkemiin systeemiksi mennyt. En kutsu sitä enää luotettavaksi tai edes kelpaavaksi hoidoksi.
Puuttuva hammashoito vie osan potilaista myöhemmin muuhun päivystykseen pahentuneiden tulehdusten ja muiden vaivojen muodossa. Se vasta tuleekin kalliiksi yhteiskunnalle. Tietenkin myös potilaalle itselleen.
30 vuoteen en ole uskaltanut hammaslääkäriin, laskujen pelossa. Saavat mädäntyä suuhun, poisvedättäminen on lisäksi halvempi kuin reiän paikkaus.
Ei hammashoidolla tee mitään. Se on suuri huijaus ja rahastus. Ihminen on pärjännyt 100.000 vuotta ilman hammaslääkäriä.
Vierailija kirjoitti:
"oNNEKsi sUOMesSa oN ILmaINen TErvEyDenhuOLto"
No huh, todellakin, onneksi on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkinen terveydenhuolto kaikkinensa (hammas ja terveys) rapistuu olemattomiin, pian on tarjolla vain paikkaus ja laasteri helvetisti ylihinnoiteltuun hintaan. Julkisella puolella hoitavat vain ihan minimin enää, olen huomannut, että kaikki se joka ennen kuului hintaan ei enää kuulu, vaan se on päivää-näkemiin systeemiksi mennyt. En kutsu sitä enää luotettavaksi tai edes kelpaavaksi hoidoksi.
Puuttuva hammashoito vie osan potilaista myöhemmin muuhun päivystykseen pahentuneiden tulehdusten ja muiden vaivojen muodossa. Se vasta tuleekin kalliiksi yhteiskunnalle. Tietenkin myös potilaalle itselleen.
Kyllä, ja mikäli ei ole halua tai varallisuutta yksityiselle, pahenee hampaiden kunto ja lopulta on tekareiden vuoro, nekin maksavat kaikkinensa varmaan tonneja. Itse hoidatan hampaani kerran vuoteen AINA, en halua mitään tuhansien eurojen jälkilaskua huonosti hoidetuista hampaista, säästän ja menen yksityiselle, mutta minun hampaat pitää olla kunnossa, sen verran tyyristä jättää hoitamatta. Tunnen erään joka antaa melkeinpä hampaiden mätäntyä suuhun ja olettaa, että sitten joskus 20 vuoden päästä menen jos tarvetta on. Eräältä henkilöltä meni viisaudenhampaan hoito niin pitkälle että joutui toiselle, isommalle paikkakunnalle erikoisteknikon luokse hoitamaan asiaa ja maksoi 3500 euroa.
Suomessa joka vuosi tulee kunnallinen hoito kallistumaan ja kunnolla Suomi on köyhä banaani valtio ,joka ei tule kuin vuosi vuodelta köyhemmäksi!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Aika isoja laskuja noissa. Se voi säikäyttääkin alkuun.
Etenkin kun mainostetaan että Suomessa on ilmainen terveydenhoito.
Perin outoa, että lasku aina tulee tästä ilmaisuudesta huolimatta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Aika isoja laskuja noissa. Se voi säikäyttääkin alkuun.
Etenkin kun mainostetaan että Suomessa on ilmainen terveydenhoito.
Perin outoa, että lasku aina tulee tästä ilmaisuudesta huolimatta
Olisiko jo aika romuttaa terveydenhuoltosysteemimme? Harva siitä hyötyy.
Ei yllätä.
Täällä tehtiin jo ennen hyvinvointialuetta niin, että terveyskeskuksen akuuttipäivystyksessä ei tutkittu mitään vaan tehtiin vain lähete päivystykseen oli vaiva mikä hyvänsä. Sitten sait maksaa terveyskeskuskäynnistä, päivystyskäynnistä ja matkat yli sadan kilometrin päähän päivystykseen. Päivystyksessä vastaanotto oli luonnollisesti aika jäätävä, kun ei ole mitään tietoja, kun mitään kokeita ei ole tehty ja vaiva ei vaadi päivystyksellistä hoitoa vaan olisi pitänyt kyetä hoitamaan ihan siellä terveyskeskuksessa.
Pidä hampaista parempaa huolta. Älä siis syö sokeria. Hammasharjaan ja tahnaan kyllä on köyhälläkin varaa. Mun ei ole tarvinnut ikuna käydä hammaspäivystyksessä, eipä ole laskujaan tullu.
Tätä se on, kun rahat menevät kroonisesti- ja vakavasti sairaiden hoitoon. Mitä sairaampi olet sitä enemmän sinua hyysätään. Mitään vastuuta ei terveydestään tarvitse ottaa.