Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Julkisesta hammas särkypäivystyksestä 150e lasku!!

Vierailija
25.02.2026 |

Tämähän on nykyään ihan amerikan meininki, aina olen näistä selvinnyt 50-70e laskuilla mutta nyt menee pienituloisella tiukille

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisesta maksat ensin veroissa 10% palkastasi ja sitten vielä päälle runsaasti. Itse kävin erikoislääkärillä ja hinta oli 70€/15min - toki puolet vähemmän kuin yksityisellä...

...MUTTA maksankin julkisesta lisäksi n. 400€/kk "soteveroa",  silloinkin kun en palvelua käytä lainkaan. Käytännössä tämän käynnin hinta oli siis viisinumeroinen, koska en ole vuosiin julkisella käynyt.

Ainoastaan köyhien pitäisi maksaa sote palveluista veroa, koska vain he käyttävät niitä. Samoin koulut ja kirjastot pitäisi yksityistää. 

Vierailija
42/44 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisesta maksat ensin veroissa 10% palkastasi ja sitten vielä päälle runsaasti. Itse kävin erikoislääkärillä ja hinta oli 70€/15min - toki puolet vähemmän kuin yksityisellä...

...MUTTA maksankin julkisesta lisäksi n. 400€/kk "soteveroa",  silloinkin kun en palvelua käytä lainkaan. Käytännössä tämän käynnin hinta oli siis viisinumeroinen, koska en ole vuosiin julkisella käynyt.

Ilmeisesti et ajatellut elää vanhaksi, vaan kokea nopean tapaturmaisen kuoleman? 

Jos nyt ajatellaan, että 25-vuotiaasta 55-vuotiaaksi asti maksan soteveroa noin 5000€/v ekstraa, niin 6% tuotto-odotuksella olen minulle olisi säästynyt 450 tuhatta euroa - ja se jatkaa kasvamistaan 27 tuhannella vuodessa ts.  voisin ostaa yksityiseltä tuolla summalla palvelua joka vuosi siitä eteenpäin. Todennäköisesti kuitenkin en läheskään noin paljoa noin nuorena vielä kuluttaisi - sanotaan, että kuluttaisin noin 5 tuhatta/vuosi eli saman verran kuin maksan -  tällöin potti jatkaisi kasvuaan ja 70 vuotiaana korkoja tulisi jo 65 tuhatta vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jotenkin niin klassikko, että nimenomaan systeemin loinen valittaa vahvasti subventoidusta palvelusta. Ilman nykyistä subventiota toi palvelu olisi maksanut paljon enemmän.

Vierailija
44/44 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon hintaan käy jo yksityisellä

No ei käy, esimerkiksi halvin paikkaus kelakorvauksen jälkeen maksaa jos +-100 euroa, ei sisällä puudutusta se maksaa erikseen ja tietenkin tulee muut maksut päälle eli se että hammaslääkäri katsoo suuhun ja toimisto maksut 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi