Suomessa saa uskomatonta kohtelua sairaana, jos ei ole sen näköinen
Tulin ensimmäisenä uimahallin saunaan, joten saunamajurin vastuu lankesi luonnollisesti minulle. Väkeä alkoi pian kokoontua saunaan. Olin varmasti nuorin heistä, nelikymppinen. Kun nousin ja lähdin, kuulin varttuneiden miesten haukkuvan minua siitä, että jätin ämpärin puolityhjäksi. Olen pitkäkestoisella s-lomalla, ja sairaudestani johtuen minun on vältettävä kaikenlaista itseni rasittamista erityisesti ylävartaloon.
Kun olin myöhemmin uudelleen saunassa, yksi miehistä lähti hakemaan vettä ja ilmeisesti halusi oikein olla iso mies ja näyttää minulle miten se tapahtuu. Hän paiskasi ämpärin kiveen niin että siitä sai melkein kuulovaurion. Totesi että 'ei se sen vaikeempaa ollut'. Puheista päätellen oli joku 'päällikkö' jossain firmassa. Kai unohti, etten ollut hänellä töissä. /:
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Mutta pääasiahan oli, että pääsi uhriutumaan ja ulisemaan vauva-palstalle.
Eikös niin? Elämänsuola!
Ikäihmisethän vasta uhriutuvat ja valittavat. Etkö ole kuullut?
-sivusta
Vierailija kirjoitti:
Anna, kun äiti vähän opettaa. Aikuisuus on vastuuta, eikä paikka, johon ihmiset tulevat esittämään joululahjalistoja siitä, kuinka muiden heitä pitäisi kohdella. Seuraavalla kerran avaat sen suusi ja kerrot mikä on tilanteesi. Aikuisuuteen kuuluu ne peruskäytöstavat, johon esim ämpärin täyttäminen kuuluu.
Hänen ei tarvitse alkaa selitellä tuntemattomille sairauksiaan ilman, että edes kysytään. Vastuu ja käytöstavat ovat ennenkaikkea toisista välittämistä huolimatta saunaämpäreistä. Miehet olisivat voineet pyytäneet suoraan häntä täyttämään ämpärin, eikä jäädä haukkumaan.
40-vuotias on seiskavitosen silmissä untuvikkovauva, nuori vielä. Eivät he osaa vaivaisena lastensa ikäistä ajatella. Miksi sinä tänne kirjoitat, olisit paikan päällä maininnut saikustasi jämäkästi. Toisaalta:
Jos ilkeäluontoinen pappapoppoo kyseessä, ei kertominen olisi mitään hyödyttänyt, pelkästään lisäkiusaa luvannut kontollesi. Täälläkin kommentointi on usein voittopuolisesti > kettuilevaan naljailuun kuin todelliseen hyväntahtoisuuteen kallistuvaa.
Toisaalta 'härmäläisen lähimmäisenrakkauden osoittaminen' ilmeisesti noudattaa 'vïttuïlu on välittämistä' -ideologiaa. 💁 [Olen nähnyt kyseisen toteamuksen Vauvalla monta kertaa.
Mehän juoruammekin vain kiinnostavista julkimoista. Sama ydinidea..🧐]
E
Valitsemani erikoismerkki ei näy
Vaavin softassa -- kolmas rivi miksi-sanan naapurissa tyhjää.
x
Et ole ainoa. Sairaalassa joskus olisi pitänyt kuulemma huutaa kipua tai irvistää, mutta kun niitä reaktioita ei vain tule.
Miten niin "saunamajurin rooli lankesi luonnosta minulle?" Ei tarvitse ottaa vastaan mitään jonkun toisen asettamaa roolia, voi sanoa "sori, ei käy", eikä tarvi perustella. Jos siitä alkaa joku jupina, niin sitten vaan toteat että "eiköhän tää jo riitä tästä". Kyllähän näitä palvele-minua-kaikessa ympärillä riittää ja niiden paapominen on ympärivuorokautista, jos sille tielle lähtee. Ei ole hyvien tapojen mukaista sekään, että teettää kaiken maailman pikkupalveluksia muilla.
Kukaan ei kysynyt. Lopun elämää täytyisikö huudella kaikille, olen sairas, olen sairas ?