Mitä uutta olet tänään oppinut?
Minä opin "Yli 50-vuotiaat tarvitsevat kaksinkertaisen määrän valoa esimerkiksi hämärässä lukemiseen kuin alle 20 vuotiaat."
Olen kyllä tiennyt, että vanhetessa näkö huononee, varsinkin hämäränäkä, mutta noin paljon.
Kommentit (30)
Olen oppinut että minun ei tarvitse ottaa vastuuta erään lähihenkilön tunteista, koska en pysty siihen. Vapauttavaa!
Karjalanpiirakka sai nimisuojan vuonna 2003 ja Pizza Napoletana on myös suojattu.
https://www.ruokavirasto.fi/elintarvikkeet/elintarvikeala/ainesosat-ja-…
En mitään ku just aamukahveja vasta juon.
Sen että ihm3lääk3 t3rapia pelastaa ihan kaikilta vaivoilta! Suosittelen sinullekkin! Se on parempi kuin itse jeesus! Siihen kun sitoutuu ja syö lääkkeet niin se auttaa!
Vierailija kirjoitti:
Muutaman uuden sanan venäjää. Opiskelen sitä kieltä.
Opin, että Uspenskin katedraalin nimi tulee venäjän kielen sanasta uspienie, joka tarkoittaa pois nukkumista ja on omistettu Jeesuksen äidin pois nukkumiselle ja sen muistopäivä on 15 elokuuta.
Vierailija kirjoitti:
Opin sen, että viherkasveja, joiden haluaa selviävän hengissä, ei kannata pitää kissan käpälien ulottuvilla. Kaikki amppeleihin tai johonkin karsinaan. Kissa ei opi jättämään niitä rauhaan, vaan joko tonkii mullat, syö lehdet, nykäisee kukan ruukusta tai tiputtaa koko ruukun lattialle.
Kissasi oppi, että jos tonkii viherkasveja, alat puhkua ja puuskuttaa ja touhuta kaikenlaista viihdyttävää
Opin, että jos syö riittävästi proteiinia, niin kevytkin liikkuminen pitää lihaksia kunnossa jopa keski-ikäisellä naisella. Ja että ihan kaikki oleminen ja tekeminen on silloin helpompaa.
Olen syönyt aina liian vähän proteiinia. Ja ihmetellyt, että miksi mulla on huono kunto, eikä mikään määrä treeniä tunnu auttavan.
En vielä mitään, vastahan minä heräain.
Vierailija kirjoitti:
Älä syö keltaista lunta.
Tämän nyt melkein jokainen oppii ennen kuin kirjoittamaan. Olet harvinainen poikkeus.
"Hyvän ystävän" karva paljastui, hyvä niin. Enpä luota hänenkään.
Helpottunut olo, eipä tarvitse enää avautua millään tavoin tuollekaan petolliselle.
Ihmettelen vaan, että tästä tuli hyvä olo?
Voinpa pitää asiani tästedes omana tietonani.