Voi että, kun talvi jo loppuisi!
Alkais nyt se kevät ja lämpö jo tulemaan. Maaliskuun ensimmäisenä päivä on ennusteen mukaan plusasteita koko päivän. Toivottavasti pitää paikkansa. 🌷🌷🌷🌷
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Nythän se paska osuukin vasta kunnolla tuulettimeen kun pian päivisin paksu loskakerros ja öisin pakkasta -> jäätä. Ai että kun kiva liikkua tuolla.
Liukas kausi tulee,mutta vesisade ja lauha keli sulattaa lumen ja se on pääasia.
Vierailija kirjoitti:
Nythän se paras vasta alkaa: kevättalvi, pitkät valoisat päivät, hanki kantaa ja järven jäällä pääsee paikkoihin, joihin ei sulavesiaikana pääse. Ulkoilkaamme ja nauttikaamme, hyvät ihmiset!
Pyh
Kasvoin itse jo aikuiseksi kolmekymppisenä, kun muutin ikuisen kesän maasta Suomeen. Silloin ajattelin, että ei kukaan voi valita maata ilmaston mukaan, jos maassa on paljon muuta vikaa.
Ja olen todella nauttinut Suomessa asumisesta ja neljästä vuodenajasta. Rakastan Suomen kesää ja puhdasta luontoa. Vasta vanhemmiten kun astma alkoi pahenemaan, ovat talvet alkaneet tuntua sietämättömiltä. Aiemmin tuuduttauduin valheellisesti kuvitelmaan, että ilmaston lämpeneminen aiheuttaa Suomessakin talvien leutouden. Etenkin kun viime talvi oli lämmin. Silloin sitä ilmastonmuutosta selitettiin, että Suomessakin ei tule enää kunnon talvia ja kesiä, sataa vaan ympäri vuoden. Ajattelin, ettei se haittaa, kunhan ei ole pakkasta, lunta ja liukkaita katuja.
No, olin väärässä: Tämä talvi yllätti negatiivisesti. Kun vihdoin pääsen eläkkeelle, kasvan taas teiniksi, ja muutan etelään pahimpien kuukausien ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Nythän se paras vasta alkaa: kevättalvi, pitkät valoisat päivät, hanki kantaa ja järven jäällä pääsee paikkoihin, joihin ei sulavesiaikana pääse. Ulkoilkaamme ja nauttikaamme, hyvät ihmiset!
Hyh hyh
Jos olisin voinut, olisin jo ajat sitten muuttanut täältä pois. Suomalaiset ja Suomen talvi on kauhea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanos muuta! Alan ihan kyllästyä tähän jatkuvaan palelemiseen. Ja ihokin on kuiva kuin korppu ja kutisee vaan.
Ratkaisu : ilmankostutin ja ihon rasvaaminen.
Parempi ratkaisu: muutto Etelä-Eurooppaan.
Tämän on parasta aikaa. Lupaus kesästä ja keväästä.
Vierailija kirjoitti:
"No voi raukkoja. Kurja on kohtalo, kun on joutunut Suomeen syntymään. Eivät sentään joudu nälkää näkemään tai taivasalla asumaan. Terveydenhuoltokin on maailman huippuluokkaa. Mutta kun talvet on kylmiä, yhyy!"
Niinkuin missä Suomessa on terveydenhoito "maailman huippuluokkaa"? Itse olen eri mieltä. Olen nyt kolmisen vuotta kipuillut selkäni ja jalkojeni ongelmista. En pysty kävelemään kuin lyhyen matkaa enkä seisomaan paria minuuttia kauempaa.
Eipä ole kohdalle osunut tuota huippuluokan terveydenhoitoa.
Yhyy.
"Jos olisin voinut, olisin jo ajat sitten muuttanut täältä pois. Suomalaiset ja Suomen talvi on kauhea."
En ole täysin samaa mieltä. Suomalaiset ovat oikein mukavia keväisin, kesäisin ja syksyisin. Mutta aika sietämättömiä talvisin. Ei tarvitse mennä kuin ruuhkaisille pk-seudun laduille laturaivoa kokemaan muiden tuhannen hiihtäjän sekaan. En ole tällaista raivoa koskaan nähnyt esim.metsässä juostessa; korkeintaan pyöräillessä, kun joku spandex-housuinen miespyöräilijä haluaa ehdottomasti ohittaa naispyöräilijän.
Kaunista on aurinkoisina talvipäivinä. Kimaltava hanki. Lumi puiden oksilla. Tintikin laulaa kun päivä pitenee.
Eläkää hetkessä. Elämä on lyhyt, opi nauttimaan myös talvesta.
Vierailija kirjoitti:
"Mun oli pakko lopettaa kotona jumppaaminen kun en saanut lihaksia enää lämpenemään millään. Meillä sisällä on todella kylmää ja vetoista. Sen kylmän vielä kestäisi jos jatkuvaa kylmää puhallusta ei olisi."
Suosittelen lämpimästi lisälämmittimen hankkimista. Se näkyy seuraavassa sähkölaskussa, mutta on sen arvoista, jos et pysty kylmässä jumppaamaan.
Spinning-pyöräillessä ei palele. Tosin ne pyörät eivät ole halpoja, ja jouduttiin muutamasta huonekalusta luopumaan. On maksanut itsensä takaisin!
Minä suosittelen ikkunoiden tiivisteiden vaihtoa tai ikkunoiden vaihtoa, jos tiivisteet ei auta. Ikkunat voi lisäksi teipata talveksi, kuten vanhoissa taloissa on tehty. Talvella voi käyttää myös ikkunoissa paksuja verhoja ja rullaverhoja, jotka blokkaa vedon. Jos vetää nurkista, lattiat hohkaa kylmää ja lämpö karkaa yläpohjaan, niin eristysremppa.
Tänään näkyi jo vesilammikoita!
Vierailija kirjoitti:
Kaunista on aurinkoisina talvipäivinä. Kimaltava hanki. Lumi puiden oksilla. Tintikin laulaa kun päivä pitenee.
Elän joo hetkessä mutta mieluummin juuri nyt sisällä. Sitten kun lämpöasteet on selvästi plussan puolella, menen ulos. Tämä hetki on sitä, että ollaan sisällä peiton alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan mahtava alkuvuosi säiden puolesta, kunnon pakkasia, luntakin sopivasti ja mahdollisuus ulkoilla yllin kyllin. Joulukuu ei ollut mikään normi säiden puolesta vaan luonnottoman lämmin. Se joka toivoo sellaista läpi Suomen talven on ihan sekaisin.
Palstalla ollaan tyytyväisiä sitten palmut kasvaa Suomessa. Vaikka siinä ei todellakaan olisi mitään hehkuttamisen aihetta.
Se olusikin yhtä juhlaa jos palmut oikeasti huojuisivat Espalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mun oli pakko lopettaa kotona jumppaaminen kun en saanut lihaksia enää lämpenemään millään. Meillä sisällä on todella kylmää ja vetoista. Sen kylmän vielä kestäisi jos jatkuvaa kylmää puhallusta ei olisi."
Suosittelen lämpimästi lisälämmittimen hankkimista. Se näkyy seuraavassa sähkölaskussa, mutta on sen arvoista, jos et pysty kylmässä jumppaamaan.
Spinning-pyöräillessä ei palele. Tosin ne pyörät eivät ole halpoja, ja jouduttiin muutamasta huonekalusta luopumaan. On maksanut itsensä takaisin!
Minä suosittelen ikkunoiden tiivisteiden vaihtoa tai ikkunoiden vaihtoa, jos tiivisteet ei auta. Ikkunat voi lisäksi teipata talveksi, kuten vanhoissa taloissa on tehty. Talvella voi käyttää myös ikkunoissa paksuja verhoja ja rullaverhoja, jotka blokkaa vedon. Jos vetää nurkista, lattiat hohkaa kylmää ja lämpö karkaa
Ei se veto ikkunoista tule vaan niistä ilmanvaihtoriteliköistä. Niistä puhaltaa täysillä jäätävän kylmää ilmaa sisälle yötä päivää. Uudehkojen asuntojen vitsauksia :(
Vierailija kirjoitti:
Todella kaunista! Nimittäin sisällä ollessa lämpimässä ja ikkunan läpi kaunista maisemaa katsellen.
Vierailija kirjoitti:
Talvi ei lopu toivomalla, joten ainoa mitä voit muuttaa on asenteesi talvea kohtaan. Opettele näkemään hyviä puolia talvessa (ja vuodenaikojen vaihtelussa yleensäkin).
Talvessa on hyvää vain sen loppuminen
Palstalla ollaan tyytyväisiä sitten palmut kasvaa Suomessa. Vaikka siinä ei todellakaan olisi mitään hehkuttamisen aihetta.