Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen paikka Viro on asua?

Vierailija
24.02.2026 |

Saisiko siellä paremman elintason? Palkkani on noin 70 000€/vuosi, ja tuntuu että olisi kovasta työnteosta mukavaa päästä myös joskus nauttimaan. Suomessa se ei verotuksen ja korkeiden elinkustannusten vuoksi oikein onnistu. 

Kommentit (368)

Vierailija
361/368 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile

Sitähän tässä juuri harkitsenkin, täällä palstalla varmaan on Virossa asuvia tai joskus asuneita. Heidän kokemuksensa kiinnostaisivat. 

No miksi et ole vastannut mitään? Oletko edes kiittänyt vinkeistä?

Vierailija
362/368 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hintataso on sama kun Suomessa. Lähinnä alkoholi ja palvelu on halvempaa. Aspat on usein todella tylyjä.

Suomessako Aspat eivät ole?????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/368 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hintataso on sama kun Suomessa. Lähinnä alkoholi ja palvelu on halvempaa. Aspat on usein todella tylyjä.

Suomessako Aspat eivät ole?????

Joo paikasta riippuen saa Suomessakin huonoa palvelua, eikä enää välttämättä edes suomeksi. Virossa tervehdin iloisesti niitä yrmeitä kassamummoja ja yleensä tervehtivät myös takaisin. Nuorisolla on jo hyvä palveluasenne.

Vierailija
364/368 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Hintataso on sama kun Suomessa. Lähinnä alkoholi ja palvelu on halvempaa. Aspat on usein todella tylyjä.

Joo Viro on kuuluisa siitä että siellä saa maailma huonointa palvelua. Jopa kalliissa Michelin tason ravintoloissa voi saada suoranaista haastattelua jos annat jotain palautetta. 

No mutta et tietenkään osaa ajatella kuin sivistynyt ihminen, vaan suomalaisena junttina haukut kaikki. Sivistynyt ihminen osaa antaa palautetta sivistyneesti ja myös kiittää.

Vierailija
365/368 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se millaista asiakaspalvelua saa, on aika paljon kiinni ihan omasta asenteesta. Minulla on tapana hymyillen tervehtiä ensin aspaa ja olen yli 40v elämäni aikana saanut vain kerran tavallaan huonoa palvelua, eli eräässä pikaruokapaikassa oli töissä jokin itseensä kyllästynyt uistinnaama, niin hampurilaisen pihvi oli osittain ihan kylmä. En silti valittanut, mutta päätin, etten enää käy kyseisessä paikassa.

Vierailija
366/368 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelusta valittavat sellaiset, jotka käyneet Virossa joskus 2000-luvulla. Nyky Virossa olen saanut pääosin hyvää palvelua. Eipä se palvelu Suomessakaan hääviä ole 

Vierailija
367/368 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinnepä siis, ensiksi lomalle.

Vierailija
368/368 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se millaista asiakaspalvelua saa, on aika paljon kiinni ihan omasta asenteesta. Minulla on tapana hymyillen tervehtiä ensin aspaa ja olen yli 40v elämäni aikana saanut vain kerran tavallaan huonoa palvelua, eli eräässä pikaruokapaikassa oli töissä jokin itseensä kyllästynyt uistinnaama, niin hampurilaisen pihvi oli osittain ihan kylmä. En silti valittanut, mutta päätin, etten enää käy kyseisessä paikassa.

Mikä on uistinnaama?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi