Kumman maan valitsisit matkailuun: Italia vai Ranska?
Kyseessä muutaman kuukauden reissu ja tutkailussa on Italia (esim. Sisilia) tai
eteläinen Ranska. Jos osaat sanoa, kumpi maa enemmän vetää sinua puoleensa ja miksi? Onko siisteydessä eroja? Kiitollinen vastauksista! T. Samuel
Kommentit (180)
Molemmat, aivan ihania paikkoja. Jos olisi pakko sanoa vain toinen niin Italia.
Italia : Pompeiji, Rooma, Firenze, Lucca
Yle Areenasta "Italian myrkytetty maa" kannattaa katsoa. Löytyy mielenkiintoisia kohteita, mitä voi äimistellä lomalla, jos katujen varsilla olevien roskakasojen yli jotain näkee.
Hyi helvetti. Kerran kuljin halki Italian ja olihan se aika karsea paikka. Maaseudulla Afrikkalaiset ilotytöt myivät itseään, pusikossa odotti teltat tai jotkin patjat. Miespuoliset on mafialla töissä noilla epämääräisillä viljelmillä. Joka paikka niin saastan peitossa, kuin olla ja voi. Kaupungeissa tunkkaista. Turisteja myös loputtomasti, vaikka ei olisi edes sesonki.
Vierailija kirjoitti:
Vältä turisti kohteita.
Miksi turistin pitää välttää kohteita?
Olosuhteiden pakosta on pitänyt valita Italia. Kumpaakaan en olisi valinnut itse.
Ranskalle ja Bretagnelle ääni <3 Kaikki on kaunista ja upeaa. Luonto, ruoka, ihmiset, pikkukylät... Ihania reittejä pyöräilemiseen ja lenkkeilyyn. Ylipäänsä Ranskan maaseutu vähän joka puolella maata upeaa.
Ja sitten kun tuo aiempi Areena-dokkari on väijytty, niin ei muuta kuin "Mafia ja maatalous" katseluun.
Jos vielä joku näiden jälkeen kaupassa valitsee italialaisen elintarvikkeen esim. kreikkalaisen tai espanjalaisen asemesta, niin kerjää kyllä verta vessapaperiinsa.
Italiaan matkustaminen on käytännössä järjestelmällisen rikollisuuden tukemista. Ja suomalaiset veronmaksajat sitten tukevat Italiaa, joka ei omia asioitaan hoida kuntoon.
Menisin pohjois-italiaan. Siellä on siistiä (mulle tärkeä asia), ihmiset on ystävällisiä, pyrkivät kommunikoimaan ja palvelemaan hyvin. Paljon nähtävää, helppoa liikkua myös vaikka junalla. Voi yhdistää rantalomailua ja kaikenlaista puuhailua, erityisesti Gardalla lasten kanssa ihanaa, kun on sekä rauhallisia paikkoja, että sitten huvipuistoa ym jos niitä halua. Ruoka on aivan parasta. Ollaan oltu usein pitkiä aikoja, käyty samalla reissulla useampi paikka, kaupunkeja ja sit ihan rantoja myös.
Ranskaa itse vältän viimeiseen asti ja isoin syy on se, että siellä on niin epäsiistiä, että ihan itkettää. Erityisesti vessat. Kerran kun ajettiin Ranskan läpi en käynyt kertaakaan vessassa, kun ne on niin järkyttävän kuvottavia siellä. yleensä ei ole edes istuinrengasta, saati käsienpesumahdollisuutta. En tiedä siivotaanko niissä koskaan, Pariisi on tässä pahin omasta kokemuksesta, mutta motarienkin vessoissa ei ole siis edes sitä istuinrengasta. Joskus juttelin tästä ihmisten kanssa jotka siellä asuneet, niin sanoivat ettei siellä käsiäkään kovin paljon pestä. itelle tämä on jotenkin tosi iso asia, yök. Nyt kävin sit pariisissa, kun olin lähistöllä, niin menin jenkkiläisen five guys hampurilaispaikan vessaan ja se oli siisti, paikallisessa hienommassa ravintolassa ei suostunut puolisokaan käymään (mies). töykeitä ovat myös, ei yhtään asiakaspalveluhenkisyyttä...
Varmaan pohjois-italiassa on sit jotain samaa kuin saksassa, jotenkin se tietty siisteys ja toimivuus siellä vaan on. sitkun menee vaikka roomaankin niin siellähän on kaikki paskat ja roskat ympäri katuja heti, että etelä-italia on ihan jees mutta ei yhtä mieleinen mulle.
Näistä kahdesta valitsisin Ranskan. Molemmissa olen käynyt useamman kerran ja puhun vähän molempia kieliä. Ranskalaiset ovat rennompia ja ystävällisempiä. Nykyään puhuvat myös englantia paremmin ja enemmän kuin Italiassa.
Molemmissa on historiaa ja hienoja maisemia. Ranskassa on aavistuksen parempi ruoka, Italiassa aavistuksen parempi viini. Ranska on aavistuksen puhtaampi ja järjestäytyneempi sekä aikataulut ja lupaukset pitävät paremmin.
Molemmissa pääsee ympäri maata suurinpiirtein yhtä helposti. Ranskassa on enemmän vaihtoehtoja keleille. Henkilökohtaisesti en pitänyt Pariisin tai Marseillen tunnelmasta, muuta muualla on ollut hyvin viihtyisää. Italiassa ikävä lista on aika pitkä, vaikka sielläkin hyviä kokemuksia on.
Omalla matkalla yhdistäisin molemmat kohteet noin pitkäkestoisella matkalla.
Joku kuvaili Italiaa näin: Italiasta saa hyviä kuvia ja huonoja kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
"The cruel truth behind Parmesan that is hard to stomach"
"Footage obtained across nine farms in the Po Valley region of Italy shows emaciated cows forced to live in barren barns with no access to the outdoors, wallowing in their own waste and unable to express many natural behaviours."
Kulinaristista herkkua saa, kun antaa nautojen hukkua omaan lantaansa.
Italia on yksi iso ghetto. Afrikka alkaa Alppien eteläpuolella.
Ohhoh. Itse näen vain karjaa joka laiduntaa ulkona tuoretta ruohoa syöden. Oman kylän lihakauppaan liha tulee aidan takaa joten tiedön mitä syön.
Mutta varmaan noita teollisuusnavetoita on kuten Suomessakin 99/100. Meillähän karja ei nykyään pääse edes kesällä ulos! Siksi lihakin on mautonta, sitkeää ja stressaantunutta.
Jos olis pakko mennä, ni Italia. Ja vain jos pääsis tutustumaan Technical Parkin ja Fabbri Groupin tehtaisiin 😎
Vierailija kirjoitti:
Olosuhteiden pakosta on pitänyt valita Italia. Kumpaakaan en olisi valinnut itse.
Minkä olisit itse valinnut?
Vierailija kirjoitti:
Menisin pohjois-italiaan. Siellä on siistiä (mulle tärkeä asia), ihmiset on ystävällisiä, pyrkivät kommunikoimaan ja palvelemaan hyvin. Paljon nähtävää, helppoa liikkua myös vaikka junalla. Voi yhdistää rantalomailua ja kaikenlaista puuhailua, erityisesti Gardalla lasten kanssa ihanaa, kun on sekä rauhallisia paikkoja, että sitten huvipuistoa ym jos niitä halua. Ruoka on aivan parasta. Ollaan oltu usein pitkiä aikoja, käyty samalla reissulla useampi paikka, kaupunkeja ja sit ihan rantoja myös.
Ranskaa itse vältän viimeiseen asti ja isoin syy on se, että siellä on niin epäsiistiä, että ihan itkettää. Erityisesti vessat. Kerran kun ajettiin Ranskan läpi en käynyt kertaakaan vessassa, kun ne on niin järkyttävän kuvottavia siellä. yleensä ei ole edes istuinrengasta, saati käsienpesumahdollisuutta. En tiedä siivotaanko niissä koskaan, Pariisi on tässä pahin omasta kokemuksesta, mutta motarienkin vessoissa ei ole siis edes
Kuulostaa oudolta, itsellä ei ole samanlaista kokemusta ja kuitenkin siellä ahkeraan kiertänyt.
Väritettyjä vessaväitteitä Ranskasta
Ehkä totta, ehkä ei
Kaksi hienoa matkailumaata.
Luulisi, että jos pitää toisesta, niin myös siitä toisesta.
💕
Vierailija kirjoitti:
Kaksi hienoa matkailumaata.
Luulisi, että jos pitää toisesta, niin myös siitä toisesta.
💕
Niinpä, hassun vahvoja puolesta tai vastaan -kannanottoja porukalla.
Ranska, eteenkin sesongin ulkopuolella
Molemmat! Mutta jos valita pitää, niin Ranskaan vetää veri enemmän. Olen siellä joitain kertoja kierrellyt autolla ja tiedän, miten paljon on näkemättä! Se on iso maa, ja kiinnostavia ja keskenään erilaisia alueita piisaa. On myös stressittömämpää, kun ilmasto on viileämpi ja liikennekulttuuri rauhallisempaa 😀
Italia. Eihän ranskassa syödä mitään normaalia ruokaa edes. Kieli on ruma, ei sitä voi kuunnella.