Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomen jääkiekkomaajoukkueen edellisestä turnausmitalista jo 4 vuotta aikaa??

Vierailija
23.02.2026 |

Olympiapronssi on kiistatta hieno saavutus, mutta tässäpä raadollisen rehelliset tilastot kultaisen kevään 2022 jälkeen.

- mm-2023: ulos suoraan puolivälierissä

- mm-2024: ulos suoraan puolivälierissä (huonoin alkusarjasijoitus koko vuosikymmenellä)

- 4-nations turnaus 2025: viimeinen sija

- mm 2025: ulos suoraan puolivälierissä.

Huomioitavaa, että valmentaja oli vielä vuoteen 24 asti Jalonen, jolloin mestarivuosien valmentajasta jäi kummallisen tuntuiset 2 vuotta jälkeensä.

Sen nyt ymmärtää, ettei sitä kultaa tai hopeaakaan joka vuosi tule. Mutta että menestysvuosien jälkeen homma lähti näin pahasti syöksyluisuun ettei mitalipeleihinkään olla päästy...

Mistä tämä kehitys sitten kertoo? Miksi jo alkusarjan pelit perinteisesti heikkojakin maita vastaan tuntuvat vuosi vuodelta yhä tuskaisemmilta voittaa? Eikö suomalainen pelaajatuotanto vain yksinkertaisesti enää tuota kilpailijamaiden tasoisia tähtiä? Onko pelitapa liian vanhanaikainen tai tunnistettava? Muut maat jo huomanneet taktiikan, ja pelannut sen pois.

Toivottavasti tämä 4 vuotta odotettu mitalisija kääntäisi tilanteen, mutta kysymys joka minua on vaivannut jo monta vuotta:

Minne olet menossa, Suomi-kiekko?

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkos tämä kää piö se palstalla asuva pikkupoika (eli 40-vuotias peräkammarin työtön), jolle jopa palstan valaat nauravat? 

Kai sitä on ymmärrettävä

Pitkässä lyhtypylväässä on himmein lamppu, pitää paikkansa kohdallasi 😂😂 senkin honkkeli

Ai että, ihanko itse keksit. Miten muuten sitten noin lyhyt onkin noin tyh mä, ei pidä sun logiikka. ;)

Vierailija
102/117 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilötaito. Luistelu.

Sen huomaa jo yksinkertaisempikin penkkiurheilija, että muut maat alkavat kirjaimellisesti luistelemaan suomen ohi. Jopa ne "heikommatkin" maat. Vaatimustaso. Uskallus yrittää.

Suomen pelaajilla menee 3,5 sekuntia reagoida, kun kiekko on hallussa. Muilla 2,4.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkos tämä kää piö se palstalla asuva pikkupoika (eli 40-vuotias peräkammarin työtön), jolle jopa palstan valaat nauravat? 

Kai sitä on ymmärrettävä

Pitkässä lyhtypylväässä on himmein lamppu, pitää paikkansa kohdallasi 😂😂 senkin honkkeli

Ai että, ihanko itse keksit. Miten muuten sitten noin lyhyt onkin noin tyh mä, ei pidä sun logiikka. ;)

mene vaikka tuonne pimeään heittämään muutama kori 😂😂

Vierailija
104/117 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksilötaito. Luistelu.

Sen huomaa jo yksinkertaisempikin penkkiurheilija, että muut maat alkavat kirjaimellisesti luistelemaan suomen ohi. Jopa ne "heikommatkin" maat. Vaatimustaso. Uskallus yrittää.

Suomen pelaajilla menee 3,5 sekuntia reagoida, kun kiekko on hallussa. Muilla 2,4.

Älä kerro tätä palstan peter dinklagelle, "miehen" ainoa ilo tietokonepelit ja jääkiekko.

Ei saa lyödä lyötyä.

Vierailija
105/117 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä on ymmärrettävä

Sä et pärjää, vaikka asut täällä vinkumassa päivästä toiseen, peter! :D

Vierailija
106/117 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen tiimiltäkin naurettavaa ylikehumista, vaikka suomi oli 0-2 tappiolla sveitsille... ei tuota lässytystä pysty kuuntelemaan, kun samaan aikaan kaikki tasan näkevät, mitä kentällä oikeasti tapahtuu... mutta ollanhan me niin hyviä, niin hyviä juuh...

Vierailija
107/117 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

dinklage KUUMENEE!  ;) Toki dinklage on täällä myös 7:00, ei tarvitse kää piön harmitella kuin reilut kahdeksan tuntia. :D

Vierailija
108/117 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko dinklage päässyt PITKÄLLE jännissä tietokonepeleissään, johtaa jopa yli nelikymppisten sarjaa? :D

Vierailija
109/117 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä on ymmärrettävä

Kyllä olet nolo tapaus.

Vierailija
110/117 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä on ymmärrettävä

Kyllä olet nolo tapaus.

Sä olet oppinut palstalla tuon kommentin, kun olet sen verran usein sen saanut. Ai että, sua viedään ja osutaan koko ajan ja pahasti. Koeta nukkua kuitenkin hyvin yö, peter. :)

Vierailija
111/117 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vielä jaksaa 10 minsaa peterin kanssa, itsehän en jaksa nousta NOLON dinglagen kanssa palstalle klo 7. Mutta onhan se hyvä, että peterillä on työpäivä olemassa, mahtaakohan kuntakokeilussa hyväksyä tämän työ"panoksen"?

Vierailija
112/117 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peter, koeta nyt painaa, onko jo 22:59 laitettu herätyksenä? :D

Vierailija
113/117 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petsku muuten saattaa myös poistella viestejä, tuohon luuseriin olen törmännyt useinkin tällä palstalla. Mutta siinähän on dinklagelle loppuillaksi hommia. Mutta! herätys klo 6:58! ;)

Vierailija
114/117 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peter-rassulle tulee itku, kun ei aina pärjää ja jonkun muun väriset ovat kovempia kuin peter. yhyy! Nyt äippä apua! -peter 45 v peräkammarista

Vierailija
115/117 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peterillä on monta ketjua, joissa pitää painaa hiki hatussa ennen ku klo on 23!

Vierailija
116/117 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt peeeeeeeeeeetteri, painahan eetteriin kovaa tekstiä :D

Vierailija
117/117 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äippä, olen lyhyt ja 45 v! Yhyy!