Nainen, mitä ajattelisit, jos olisit viimeisillään raskaana ja miehesi päättäisi tuosta noin vaan muuttaa ulkomaille?
Jättää sinut yksin pärjäilemään loppuraskauden, tekemään kaikki hankinnat ja valmistelut vauvaa varten ja olisit käytännössä yh vauvan synnyttyä, kun puoliso eläisi arkeaan kokonaan toisessa maassa tuhansien kilometrien päässä?
Kommentit (86)
Ajattelisin että onpa pska mies mutta onneksi lähti ajoissa eikä jäänyt sotkemaan minun ja tulevan lapsen elämää. Ja kiitos kun antoi minulle lapsen ennen lähtöään.
Järkkäisin että mies vastaa taloudellisista velvoitteistaan silti. Varmuudeksi isyystesti, ja että menee Suomen lain mukaan kaikki. Paitsi jos on kyse himmeistä, on ehkä parempi ettei isyyttään tunnusta.
Vierailija kirjoitti:
Jospa ottaisit miehesi työnantajaan yhteyden ja selittäisit hänelle tilanteesi. Miehesi hankkii rahaa ulkomaankomennuksella, keskustele myös tästä miehesi työnantajan kanssa.
Miehellähän se on velvollisuus kertoa työnantajalle perhetilanteestaan ja saada siihen tukea työnantajalta.
No miehen olis turha vinkua oikeuksia nähdä lastaan. Eksyttäisin miehen meidän elämästä kokonaan. Vaihtaisin nimeni ja muuttaisin muualle. Kyllähän mä pärjään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siitä ? Kyllä yhden lapsen kanssa pärjää ihan hyvin, on ennenkin pärjänneet
3 lapsen kanssa pärjäsin. Oli pakko ottaa moukasta ero.
Miksi lisäännyit moukan kanssa? Oletko niin tasoton, ettet kelpaa laatumiehille?
Ja tarvittiin kolmen viattoman lapsen elämän pilaaminen, ennen kuin sulla sytytti?
IntoTheWild kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin mukaan.
Entä jos raskaus olisi jo niin pitkällä, ettet pysty lentomatkustamaan mukana etkä tekemään muuttoa? Mies olisi tavallaan taktikoinut lähtönsä niin.
No menee sitten kun on ensi pullauttanut muksun ulos ja menee juniakin aika moneen maahan, sekä laivoja
Yhtään ei kaihertaisi, että puoliso jätti käytännössä yksin pärjäilemään loppuraskauden, synnytyksen lähestymisen ja kaikki mahdolliset synnytyskomplikaatiot ja vauriot, yksin pärjäilemään vastasyntyneen kanssa? Mitään ei haittaisi?
Kyllä äidin pitää kyetä selviytymään raskaudesta ja vauvanhoidost
Tarvittaessa on eri asia kuin, kun mies omasta tahdostaan ottaa hatkat.
Ajattelisin, että mies olikin fiksumpi kuin luulin, kun päätti pelastaa itsensä siltä paskalta perhe-elämältä mitä joku valasvatsa lahna tarjoaa.
Onhan ystäväpiiri ja vanhemmat ja isovanhemmat ja sisarukset, jotka kyllä kokeneina tulevat apuun. Menet sinne ulkomaille sitten perässä kun lapsi on syntynyt. Sattuuhan näitä ikäviä yllätyksiä. Tuskin mies huitelee töitä tehdessään. Hänenkin pitää totutella ulkomailla elämiseen ja uuteen työympäristöön.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin, että mies olikin fiksumpi kuin luulin, kun päätti pelastaa itsensä siltä paskalta perhe-elämältä mitä joku valasvatsa lahna tarjoaa.
Se että oma äitisi oli valasvatsainen lahna ei toki tarkoita että kaikki muut ovat. Projisoit.
Vierailija kirjoitti:
No miehen olis turha vinkua oikeuksia nähdä lastaan. Eksyttäisin miehen meidän elämästä kokonaan. Vaihtaisin nimeni ja muuttaisin muualle. Kyllähän mä pärjään.
Heh heh, ei varmaan paljoa tarvii eksyttämistä, kun mies itse on jo häipynyt! Usko tai älä niin kaikkia ei houkuttele perhehelvetti paskatykin ja väljävitun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan ystäväpiiri ja vanhemmat ja isovanhemmat ja sisarukset, jotka kyllä kokeneina tulevat apuun. Menet sinne ulkomaille sitten perässä kun lapsi on syntynyt. Sattuuhan näitä ikäviä yllätyksiä. Tuskin mies huitelee töitä tehdessään. Hänenkin pitää totutella ulkomailla elämiseen ja uuteen työympäristöön.
Niin, onko se "yllätys", vai tietoinen valinta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siitä ? Kyllä yhden lapsen kanssa pärjää ihan hyvin, on ennenkin pärjänneet
Miksi lisäännyit moukan kanssa? Oletko niin tasoton, ettet kelpaa laatumiehille?
Ja tarvittiin kolmen viattoman lapsen elämän pilaaminen, ennen kuin sulla sytytti?
Miten sinä sitten ollenkaan pärjäsit kolmen lapsen lanssa kun otit eron "moukasta". Kuka sinut otti hoiviinsa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli nainen yksin hoitaa kaikki yövalvomiset, vaipan vaihdot, kaikki lapsen sairastamiset ja on yksin vastuussa, kun mies huitelee jossain maailman tuulissa? Se on käytännössä yksinhuoltajan arkea, jos lapsen isä asuu toisessa maassa.
No ihan oikeasti, hoidin 3 lasta ilman että mies yhtäkään vaippaa vaihtoi tms. saati taloustöitä .Tein osapäivätyötä kotona ohessa
Onko ihmisistä tullut tuollaisia lumihiutaleita ?
Miten se on "lumihiutaleena" olemista edellyttää, että mies hoitaa osuutensa omasta jälkikasvustaan huolehtimisessa ja on läsnä?
Saahan sitä edellyttää, muttei ole mikään ihme, jos jääkin lapsien kanssa yksin. Näin on käynyt, ja käy vastakin. Valitettavasti, vaikka joskus se voi lopulta olla pienempi paha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin mukaan.
Entä jos et voisi lähteä, tai puoliso ei haluaisi sinua sinne vakituisesti asumaan? Ehtona olisi, että jatkatte etäsuhteessa.
Sanoisin joo joo ja unohtaisin koko tyypin saman tien, kun lentokone nousee ilmaan.
Keskittyisin itseeni ja vauvaan. Jatkaisin elämääni.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erohan siitä siis tuli. Kyllä tuommoinen aina kasvattaa katkeruutta, kun yksin joutuu lasten kanssa naisena pärjäämään.
Niin. On niitä semmoisiakin miehiä joiden kanssa voi lapsia kasvattaa ja hoitaa. Valitsit jännän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh heh, ei varmaan paljoa tarvii eksyttämistä, kun mies itse on jo häipynyt! Usko tai älä niin kaikkia ei houkuttele perhehelvetti paskatykin ja väljävitun kanssa.
Happamaksi se kettukin kutsui pihlajanmarjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti kun ne omat siemenet meni maaliin,niin mies luikkii muna omassa persvaossa karkuun huutaen äitiä apuun!!! 🤣🤣🤣🤣
Kyllä äidin pitää kyetä selviytymään raskaudesta ja vauvanhoidosta tarvittaessa ihan yksinkin.