Kahden lapsen äidit: monta kertaa viikossa harrastuksia?
Mä käyn 2-3 kertaa viikossa jumpassa. Onko tää teidän mielestä paljon, vähän vai ihan sopivasti? Isä hoitaa yleensä lapset, joskus mummu tai pappa. Lähden jumppaan yleensä 17-18 maissa ja tulen tunnin päästä takaisin. Matkaan ei mene juuri mitään aikaa.
Miehellä myös omat menonsa, jolloin minä kotona.
Onko kolmekin kertaa viikossa paljon? Haluaisin yhden kerran lisää, mutten uskalla ehdottaa sitä miehelle...
Olen hoitovapaalla ja lapset 10kk sekä pian 3v.
Kommentit (32)
Jos sinä olet 5 iltaa viikossa omilla menoilla?!
Isä hoitaa lapsia tai sitten meillä on MLL:n hoitaja jos sattuu miehen kanssa menemään harrastukset samaan aikaan.
Miehen kanssa työskentelemme " ristiin" eli lapset ovat kotona ja hoidamme niitä toinen ensin aamun ja toinen sitten illan. Tahtoisin kyllä harrastamaan, mutta ei pääse eikä ole rahaakaan. On niin paskat palkat, varsinkin minulla, että eipä raaskisi aloittaa edes mitään.
Viikonloppuisinkin yleensä toinen on töissä, että edes silloinkaan ei pääse. Oma työni on kyllä niin fyysistä, että se liikuntapuoli hoituu siinä, mutta ei se mieltä kohenna yhtään.
Toivottavasti tämä tilanne ei jatku kauan...
perheen yhteistä aikaa vietetään viikonloppuisin. Olen kotiäiti, joten saan olla lasten kanssa päivisin ja mies on ihan mielellään poikien kanssa iltaisin. Ollaan molemmat miehen kanssa kovia käymään salilla. Hän vain käy aamuisin ennen töihin menoa, niin illat jää minulle :)
Joinain viikkoina vielä enemmän, mutta aina meillä on se onnistunut. Mies siis kotona tuolloin. Usein menen niin myöhään, että lapset menevät jo nukkumaan eli kyllä mekin ehditään olla yhdessä iltaisin.
enne lapsia maalasin ja nyt tekisi kovasti mieli johonkin kuvataideryhmään...
- eli tsemppiä nro 21- vielä se onnistuu:)'
t. nro 2
kerran viikossa. muuten menee aika 2 kouluikäisen harrastuksiin viemiseen. Oma liikunta:kotijumppaa ja pitkiä pitkiä vaunukävelyjä.
Isä harrastaa juoksulenkkejä, minäkin sitten taas kunhan imetys vähenee.....
terv äiti ja pojat 10 v, 8v ja 5 kk.
paitsi iltaisin lasten nukahdettua. toisaalta kuntoilen crosstrainerilla & kuntokeskuksellamme pienten katsoessa videota, pelaan heidän kanssaan jalkapalloa tms puistossa tai jumppaan fröbelin palikoita katsoessa :)
lapset 2 ja 4v
n. 1-2 kertaa jumpassa
n. 1 kertaa kävelyllä ystävän kanssa
n. kerran kuussa jossain muissa menoissa yksinäni
ja se on minimi, mitä kannattaa edes käydä, jos sitä lajia harrastaa. Enemmän treeniä olisi suotavaa, jos haluaisi kehittyä lajissa. Nyt se vaan ei ole mahdollista, kun lapset pieniä ja mies bänditouhuissa...
lapset 8kk/4v
Minulla ei ole mitään iltaharrastuksia. Ei ole ikinä ollut, ei ennen lapsiakaan. Käyn lenkillä monta kertaa viikossa, mutta silloin lykkään vauvaa vaunuissa ja esikoinen 3,5v. pyöräilee mukana, talvella vedin pulkalla ja hän juoksi välillä.