Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömät ei saa alennusta matkalipuista?

Vierailija
23.02.2026 |

Vaikka työtön saa vähiten rahaa tässä maassa. 

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmainen uimahalli kuntosaleineen olisi myös kiva saada työttömille niin kuin yli 65-vuotiaat saavat ihan tulotasosta ja varallisuudesta riippumatta. 

Ei työttömän pitäisi ehtiä kuntosalille tai uimaan, työttömän pitää olla etsimässä töitä.

Työttömät maksaa näistäkin täyden hinnan. Kaikilla mun työssäkäyvällä lähipiirillä on satojen eurojen liikuntaedut. Kyllä sitä miettii jos kerta halutaan, että se työtön pitää itsestään huolta ja ei rapaudu siellä kotona. Pari vuotta kotona niin ei tarvitse edes miettiä enää töihin menemistä.

Vierailija
22/39 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmainen uimahalli kuntosaleineen olisi myös kiva saada työttömille niin kuin yli 65-vuotiaat saavat ihan tulotasosta ja varallisuudesta riippumatta. 

Ei työttömän pitäisi ehtiä kuntosalille tai uimaan, työttömän pitää olla etsimässä töitä.

Työttömät maksaa näistäkin täyden hinnan. Kaikilla mun työssäkäyvällä lähipiirillä on satojen eurojen liikuntaedut. Kyllä sitä miettii jos kerta halutaan, että se työtön pitää itsestään huolta ja ei rapaudu siellä kotona. Pari vuotta kotona niin ei tarvitse edes miettiä enää töihin menemistä.

Tyhmä on joka kotona kökkii. Aikaa on kävelyyn, ulkoiluun ja itsensä kehittämiseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites työssäkäyvät ehtivät? Eikös heidänkin pitäisi vain keskittyä työntekoon.

Vierailija
24/39 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä on aikaa kävellä.

Eläkeläisillä ei ole? 

Asiat valkenevat sinulle sitten, kun olet eläkeläinen. Oivaltavalle jo aiemmin.

Vierailija
25/39 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pihut työssäkäyvän eduista, jotka liittyvät työssäkäyntiin. Työttömällä on onat etkunsa: ilmainen ylöspito. Eikös se ole jotain.

Vierailija
26/39 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä on aikaa kävellä.

Eläkeläisillä ei ole? 

Asiat valkenevat sinulle sitten, kun olet eläkeläinen. Oivaltavalle jo aiemmin.

Eläkeläisillä on kiire, koska he voivat kupsahtaa milloin tahansa. Siksi he ovat kaikkialla etuilemassa ja ryskyttämässä kauppojen ovia ennen myymälän avautumista.

Vierailija
27/39 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska työttömyys on väliaikainen tila. 

Vierailija
28/39 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi? Yhtä paljon se liikennöitsijälle kustantaa työtöntä kuskata kuin työssä käyvää.

Tuolla logiikalla pitäisi poistaa kaikki muutkin alennukset. Eläkeläisiltä voisi ottaa jopa lisämaksun liian hitaasta kyytiin nousemisesta ja tilaa vievien rollaattorien kuljettamisesta, ja lapsilta meluamisesta ja roskaamisesta.

Ap

Antti Pääkkönen 

Vierailija
29/39 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pihut työssäkäyvän eduista, jotka liittyvät työssäkäyntiin. Työttömällä on onat etkunsa: ilmainen ylöspito. Eikös se ole jotain

Mitä tarkoitat ilmaisella ylöspidolla? Sitäkö että saa kuukaudessa 595 eur. Minä en saa muuta.

Vierailija
30/39 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eläkeläiset rynnivät aamuisin verikokeisiin, kun muun muassa työläisten ja opiskelijoiden tulisi päästä? Heillä olisi koko päivä aikaa. 

Sivusta tuli mieleen. 

Vierailija
31/39 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä on joka kotona kökkii. Aikaa on kävelyyn, ulkoiluun ja itsensä kehittämiseen. 

Tietysti, pidemmän päälle käy tylsäksi kiertää samoja lenkkipolkuja. Lisäksi sää ei aina houkuttele. Kerro vinkkejä itsensä kehittämiseen? Tietty sellaiseen mihin ei tarvita rahaa.

Vierailija
32/39 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

29.

Tiedät hyvin mitä tarkoitan ilmaisella ylöspidolla. Myös sinulla on mahdollisuus sellaiseen, mutta omien valintojesi seurauksena näin ei ole.

Vierailija
33/39 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi ilmaiset leffat ja teatterit työttömille, heillähän on aikaa näihin. Voisi myös hieronnat ja muukin olla ilmaista, niin olisimme valmiit töihin kun sellainen löytyy.

Vierailija
34/39 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi työttömän pitäisi matkustaa mihinkään? Hänen tulisi aktiivisesti ja kokopäiväisesti hakea töitä eikä tehdä kotimaan lomamatkoja tai juosta harrastuksissa. 

Kun niitä työpakkoja ei ole Petterin ja Riikkulin aikaansaamassa konkurssikypsässä Suomessa. Kokkareiden hallitusohjelmassa oli että tulee 100 000 uutta työpaikkaa. Eipäs nekään tullu vaan lisää 100 000 työtöntä. Onneksi IMF tulee jossain vaiheessa puuttumaan tilanteeseen

Vierailija
35/39 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömille myös halvempaa bensaa!

Vierailija
36/39 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi eläkeläiset rynnivät aamuisin verikokeisiin, kun muun muassa työläisten ja opiskelijoiden tulisi päästä? Heillä olisi koko päivä aikaa. 

Sivusta tuli mieleen. 

Vanhuuseläkrläisen päivärytmi on hyvin erilainen, kuin valtaosalla muusta väestöstä. He hyvin suurella todennäköisyydellä ovat olleet hereillä jo aamuyöstä/varhaisesta aamusta lähtien. Heillä voi olla myös testejä, joita ennen esim syömistä on tullut rajoittaa tai olla virtsaamatta jne. 

Ihmisen ikäkaudet poikkeavat toisistaan, yrittäkäämme kunnioittaa ihmistä näiden jokaisessa elämänvaiheessa.

Vierailija
37/39 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi ilmaiset leffat ja teatterit työttömille, heillähän on aikaa näihin. Voisi myös hieronnat ja muukin olla ilmaista, niin olisimme valmiit töihin kun sellainen löytyy.

En tiedä parantavatko nuo työttömän työkykyä kuten uinti ja kuntosali. Ehkä voit selittää käyttämäsi logiikan? 

Vierailija
38/39 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä olin lomautettuna, ei mulla ollut yhtään ylimääräistä laittaa matkustamiseen.

Miten sulla on rahaa ?

Vierailija
39/39 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mä olin lomautettuna, ei mulla ollut yhtään ylimääräistä laittaa matkustamiseen.

Miten sulla on rahaa ?

Ei mulla olekaan, sehän tässä just onkin ongelmana. Ja kun joudun matkustamaan naapurikaupunkiin sairaalan polille junalla ja bussilla, niin maksan näistä täyden hinnan. Ei ole kyse mistään hupimatkailusta.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi