Lue keskustelun säännöt.
Mitä tekisit, jos sairastuisit sellaiseen sairauteen, joka muuttaa kasvonpiirteitäsi?
23.02.2026 |
Itselläni on tällainen sairaus. Katselin eilen 1-2 vuotta vanhoja valokuvia, ajalta ennen sairastumista. En meinannut tunnistaa itseäni niistä kuvista. Luulin ensin, että siinä on siskoni. Mutta sisko olikin toisessa kohdassa siinä samassa kuvassa.
Minua ei varmaan kohta enää tunnista kukaan, joka harvemmin näkee. Eipä silti, olen erakoitunut jo muutenkin, koska sairauteen liittyy mm. kipuja ja väsymystä.
Muutokset kasvoissani ovat toistaiseksi vielä niin pieniä, että en itse huomaa niitä kuin vertaamalla vanhoihin valokuviin. Ihan ihmiseltä näytän edelleen.
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Eipä kai siinä voi mitään tehdä erityistä. Ikävintä ajattelisin olevan kuitenkin tuo kipu ja väsymys, omia kasvojaanhan ei näe, ellei vartavasten peiliin katso tai valokuvassa.
Itselläni on myös sairaus, joka vaikutti ykskaks kasvojen toimintaan. Tämän kanssa eletään. Joskus mietin, että pitäisikö asiaa selitellä jotenkin vieraille tai ihmisille, joita ei ole nähnyt aikoihin, mutta en osaa ottaa puheeksi. Meitä on monen näköisiä kuitenkin.