Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit, jos sairastuisit sellaiseen sairauteen, joka muuttaa kasvonpiirteitäsi?

Vierailija
23.02.2026 |

Itselläni on tällainen sairaus. Katselin eilen 1-2 vuotta vanhoja valokuvia, ajalta ennen sairastumista. En meinannut tunnistaa itseäni niistä kuvista. Luulin ensin, että siinä on siskoni. Mutta sisko olikin toisessa kohdassa siinä samassa kuvassa.

Minua ei varmaan kohta enää tunnista kukaan, joka harvemmin näkee. Eipä silti, olen erakoitunut jo muutenkin, koska sairauteen liittyy mm. kipuja ja väsymystä.

Muutokset kasvoissani ovat toistaiseksi vielä niin pieniä, että en itse huomaa niitä kuin vertaamalla vanhoihin valokuviin. Ihan ihmiseltä näytän edelleen.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin lääkäriin. Mitä sille muuta voi tehdä?

Vierailija
2/21 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyisin asian, että naama näyttää eriltä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se tälläinen tauti on?

Vierailija
4/21 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholismi muuttaa kasvot pysyvästi

Vierailija
5/21 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei aina mene kuten toivoisi. Yrittäisin vain hyväksyä asian ja muistaa, että asiat voisi olla pahemminkin. Tällä ajattelulla yritän itse jaksaa terveyshaasteiden kanssa. 

Vierailija
6/21 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et yhtään sellaista sairautta tiedä? Aika harvinaisia taitavat kaikki olla.

Tiedän yhden, joka on sairastanut saman sairauden, kuin minulla on nyt.

AP.

P.S. Olen ihan tyytyväinen, jos esim. koulukiusaajani ei enää tunnista minua.

Vierailija
7/21 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa muutos nykyiseen olisi parannus.

Vierailija
8/21 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisin lääkäriin. Mitä sille muuta voi tehdä?

Lääkärihän sen minulle kertoi, että tällainen sairaus minulla on. Aloin sitten selaamaan vanhoja valokuvia, jotta onko minun naamani oikeasti jotenkin muuttunut. Ja onhan se.

Odottelen tässä seuraavaa lääkärikäyntiä asian tiimoilta. Ei tämä niin tappava tauti ole, että saman tien leikkaussaliin kiikutettaisi, kun tauti todetaan.

t. AP.

Vierailija
9/21 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmät on sielussa se joka näyttää muille sen mitä tunnet, ajattelet sekä koet.

Vierailija
10/21 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akne

Vierailija
11/21 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tahansa muutos nykyiseen olisi parannus.

Ihomuutokset, esim. lisää arpia naamaan tai luomi näkyvälle paikalle? Luuston muodot? Rustojen muodot?

Yleensä iän tai sairauden tuomat muutokset ulkonäössä eivät tee ihmistä kauniimmaksi.

Vierailija
12/21 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sekin parempi kuin suolistosairaudet. 

Vierailija
13/21 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surisin menetystä. Sitten yrittäisin hyväksyä tosiasiat ja keskittyä muihin asioihin. Minkä sille muuta voi? 

Vierailija
14/21 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja toisilla Kortisoni. Tiedän pari naista, jotka olivat ennestäänkin lihavia kasvoistaan ja söivät sairauksiinsa isoja määriä kyseistä lääkettä. Pysyvät haitat jäi molemmille. Kasvot ovat leveät joka suuntaan ja kaksoisleuka roikkuu toisella ihan järkyttävän isona helttana.

Vierailija
15/21 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

😭

Vierailija
16/21 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
17/21 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja toisilla Kortisoni. Tiedän pari naista, jotka olivat ennestäänkin lihavia kasvoistaan ja söivät sairauksiinsa isoja määriä kyseistä lääkettä. Pysyvät haitat jäi molemmille. Kasvot ovat leveät joka suuntaan ja kaksoisleuka roikkuu toisella ihan järkyttävän isona helttana.

Mitä sairautta he sairastivat? 

Vierailija
18/21 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon asiakaspalveluammatissa. Näen aina sielun ja ihmismielen. Ja puhun sielulle, en sille mille ihminen näyttää.

Vierailija
19/21 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä helvettiä siinä muuta voi tehdä kuin sopeutua ja jatkaa elämää. Ei se elämä käsittääkseni naamasta ole kiinni jos hengitys edelleen kulkee ja ravintoa sekä nestettä saa nautittua. Ei kai ketään ulkonäkö estä elämästä, kyllä siinä kohtaa ongelma on sen pään sisä eikä ulko puolella. Naapurin rouva paloi pahasti myös kasvoista toista kymmentä vuotta sitten. Rouva reissaa edelleen pitkin maailmaa, käy töissä kuten muutkin, harrastaa jos mitä aina tanssista taiide kerhoihin ja teatteriin, järjestää kerta kaikkisen mahtavia illallisia isolle ystävä ja tuttava porukalleen joista viime perjantaina pääsin minäkin taas nauttimaan ja elää ihan samalla tavalla täysi painoista elämää kuin minäkin. Eipä ole elämä naamasta kiinni jos ei anna olla. 

Vierailija
20/21 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

😭

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä