Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisesta rikoksesta saa ehdotonta vakeutta?

Vierailija
23.02.2026 |

Hei! En saa apua päihde- ja mielenterveysongelmiini lukuunottamatta joitakin lyhyitä katkoja, vaikka olen pyytänyt parikymppisestä asti. Nyt olen nelissä kymmenissä. En pääse työelämään kiinni, enkä ole voinut perustaa perhettä.

Katsoin Yle Areenasta ohjelmaa naisvankilasta. Minusta näytti, että vangeista pidettiin hyvää huolta ja heidän ongelmiinsa pyrittiin paneutumaan kunnolla. Toista se on meillä rikoksettomilla päihderiippuvaisilla.

Myös puhuin jokin aika sitten erään päihderiippuvaisen naisen kanssa, joka oli ollut vankilassa ja hän sanoi, että vankila on hänelle lepopaikka.

Nyt harkitsen, että suorittaisin jonkin sellaisen rikoksen, josta pääsee vankilaan esim. puoleksi vuodeksi, vuodeksi tai kahdeksi, että pääsisin toipumisessa alkuun turvatuissa olosuhteissa.

Olen joskus nuorempana syyllistynyt pahoinpitelyihin, joita en tosin muista, kun olin niin jumalattomassa kännissä. Näistä sain vain vähän sakkoja. En tuollaista rikosta pysty tekemään tahallaan ja pahoinpitelyssäon aina se riski, että uhri kuoleekin. Joka tapauksessa siitä voi saada traumoja; joten nämä on poissuljettuja.

Minkälaisia talousrikoksia voisi tehdä, jotta niistä ei selviä sakoilla? Huumeiden salakuljetustakin voisi harkita, mutta jos siitä tosiaan jää kiinni, niin saapiko sitä sitten peräänsä sen rikollisen, jonka toimeksiantoa oli toteuttamassa, kun "epäonnistui"

Joten talousrikokset, millainen rikos voisi olla, jotta siitä saisi ehdotonta vankeutta?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skattebrott. Smuggla tobak.

Vierailija
2/6 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

murha

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumekaupasta saa varmasti. Pahimmista pahin rikos Suomessa.

Vierailija
4/6 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumekaupasta saa varmasti. Pahimmista pahin rikos Suomessa.

Tuomioiden perusteella se on henkirikostakin pahempi.

Vierailija
5/6 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totaalikieltäytyminen. Siitä rapsahtaa automaattisesti 6kk ehdoton vankeus.

Vierailija
6/6 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelet jotain rikosta todistettavasti ja huolella. Taisi tulla 4 vuotta sille yhdelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme