Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kofeiinivapaa elämä

Vierailija
22.02.2026 |

Muita kofeiinin kokonaan lopettaneita? Millaista oli lopettaa ja miten on elämä muuttunut? 

Itse lopetin joitain viikkoja sitten. Ensimmäinen viikko oli yksi raskaimmista, joita minulla on koskaan ollut töissä. Väsymys oli jotain aivan epätodellista ja meinasin torkahdella seisaalleen kesken tehtävien. Jatkuva flunssaa muistuttava pöhnäinen olo ja lievä päänsärky, joka ei asettunut edes kipulääkkeellä. 

Nyt kun se on ohi, huomaan erityisesti nukkumisen muuttuneen aivan erilaiseksi. Kun aiemmin menin rättiväsyneenä nukkumaan ja heräsin parin tunnin päästä valvomaan, niin nyt nukun helposti aamuun asti heräilemättä. Jos on vapaapäivä eikä mitään velvollisuuksia, niin saatan torkahtaa uudestaan ja vedellä sikeitä jonnekin puoleen päivään.

Olisinpa keksinyt jo vuosia sitten, miten suuri vaikutus yhdellä piristeellä voi olla nukkumiseen ja jaksamiseen! Olen päättänyt, etten palaa enää koskaan kofeiinijuomien käyttäjäksi ja aion hörppiä vain piparminttuteetä ja rooibosta lopun elämääni.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätin kahvin puolitoista vuotta sitten. Ei ollut vieroitusoireita, unen laatu on ehkä vähän parantunut, mikä on hyvä asia. Valkoista ja vihreää teetä juon, samoin rooibosteetä ja yrttiteetä.

Vierailija
2/5 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lopeta kun sitten lähtee liukas aamupaska ja tilalle tulee tahmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreässä ja valkoisessa teessä on kyllä enemmän kofeiinia, kun vaikka mustassa. Toki myös esim teaniinia, joka taas rauhoittaa ja näin tasaa kofeiinin vaikutusta.

Itse juon pari kupillista kahvia aamulla/aamupäivällä. Se ei itselläni vaikuta enää illalla uneen.

Vierailija
4/5 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jätin kahvin puolitoista vuotta sitten. Ei ollut vieroitusoireita, unen laatu on ehkä vähän parantunut, mikä on hyvä asia. Valkoista ja vihreää teetä juon, samoin rooibosteetä ja yrttiteetä.

Valkoisessa ja vihreässä teessä on kofeiinia itseasiassa enemmän kuin kahvissa.

Vierailija
5/5 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin vähän nautintoa elämässä että en lopeta kahvin juomista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme