Tarkoittaako tämä, että sänky kannetaan kotiini asti vai kerrostalon ulko-ovelle asti?
Mua niin kuin raivostuttaa aika paljon nämä hyvin epäselvät palvelukuvaukset:
"Kotiinkuljetus sisäänkannolla
Kuljetusyhtiö tuo lähetyksen sovittuna aikana sisälle asuntoon ulko-oven läheisyyteen."
Eli asun kerrostalossa neljännessä kerroksessa. Tuovatko sen kotiini neljänteen kerrokseen vai jättävätkö kerrostalon ulko-ovelle?
En halua löytää itseäni siitä tilanteesta että joudun pienenä naisena kantamaan sängyn yksin neljänteen kerrokseen tai soittamaan apua.
Kommentit (44)
Eiköhän kannattaisi sieltä liikkeestä kysyä eikä mammapaltalta. On varmasti monenlaisia käytäntöjä. Ei tarvitse arvailla. Tietysti asian pitäisi näkyä myös kuitissa, jonka kaupasta saa.
Minulle kävi sohvan kanssa niin että jättivät sen kerrostalon ala-ovelle vaikka maksoin satasen sisäänkannosta. Sain sitten 10-vuotiaan pojan ja ystävällisen naapurin avulla raahattua sen 7 kerrokseen.
Kun ostin uuden sohvan, maksoin jälleen noin satasen sisäänkannosta, mutta sain postista (tällä kertaa) viestin, että he jättävät (taas) sohvan alaovelle ellen maksa heille lisäksi 40 e sisään kannosta. Eikö olekin reilua? Soita ap postiin ja tarkista.
Toivottavasti soittavat sulle riittävän ajoissa kun ovat sitä sänkyäs tuomassa, jotta voit kysyä, miten asia on, kannatteko asuntoon asti, vai jätättekö rapun ulko-ovelle tai rappukäytävään. Ja voit sitten tarvittaessa hälyttää jostain apua, jos eivät asuntoon asti kanna. Patjan saat ainakin itse kantaa!
Ainakin mitä itse olen tilannut sisäänkannolla niin on kannettu sisälle asti. Tosin sinulla puhutaan ulko-oven läheisyydestä joten firma on varmaan eri. Itselleni on kannettu ihan peremmälle asuntoon.