Tarkoittaako tämä, että sänky kannetaan kotiini asti vai kerrostalon ulko-ovelle asti?
Mua niin kuin raivostuttaa aika paljon nämä hyvin epäselvät palvelukuvaukset:
"Kotiinkuljetus sisäänkannolla
Kuljetusyhtiö tuo lähetyksen sovittuna aikana sisälle asuntoon ulko-oven läheisyyteen."
Eli asun kerrostalossa neljännessä kerroksessa. Tuovatko sen kotiini neljänteen kerrokseen vai jättävätkö kerrostalon ulko-ovelle?
En halua löytää itseäni siitä tilanteesta että joudun pienenä naisena kantamaan sängyn yksin neljänteen kerrokseen tai soittamaan apua.
Kommentit (41)
Iskun sivulla kyllä luki että: Alueesta riippuen Posti, Kuljetusliike Hakonen tai Kuljetusliike Niemi toimittaa lähetyksen asiakkaalle sisälle asuntoon ulko-oven läheisyyteen, joten varauduthan tarvittaessa järjestämään kanto-apua tuotteen loppusijoittamista varten.
?? En tiedä mitä ap on tilannut ja oliko vaihtoehtoja
Suikkeli palkalla tulen jelppaamaan
Mulla toi pesukoneen sisälle ja asensikin. Sitten tuumasi, että samallahan tuo vanha viedään pois.
Vierailija kirjoitti:
Iskun sivulla kyllä luki että: Alueesta riippuen Posti, Kuljetusliike Hakonen tai Kuljetusliike Niemi toimittaa lähetyksen asiakkaalle sisälle asuntoon ulko-oven läheisyyteen, joten varauduthan tarvittaessa järjestämään kanto-apua tuotteen loppusijoittamista varten.
No siis kai mä sen nyt saan eteisestä makkariin itse raahattua
Olen kerran joutunut kantamaan todella painavan puupöydän postimiehen kaverina. Se oli aivan järkyttävää ja tuntui etten selviä siitä. Nämä on pakko selvittää etukäteen. Enää en ala edes yrittää. Jääköön autoon sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis kai mä sen nyt saan eteisestä makkariin itse raahattua
No hyvä. Jotkut ei ehkä saa
Yleensä "kotiin kuljetus" on ensimmäiselle ovelle eli kerrostalossa sinne alaovelle.
Sisäänkanto on sitten yleensä siihen asunnon oven sisäpuolelle. Kodinkoneille voi vielä ostaa asennuksen eli sitten se ihan laitetaan paikalleen asti, esim tiskikone.
Tämä kyllä selviää sieltä nettisivuilta kun klikkailet niitä vaihtoehtoja että mitä ne on, niin pystyy päättelemään kyllä, mihin asti siinä kannetaan.
Joudut sä silti pyytämään kanto apua siitä ulko-ovelta,ellet sitten nuku eteisessä.
Vierailija kirjoitti:
Joudut sä silti pyytämään kanto apua siitä ulko-ovelta,ellet sitten nuku eteisessä.
makkari sijaitsee eteisen vieressä joten raahaan sinne itse ja sen jälkeen rojahdan sinne nukkumaan tuutilullaa problem solved
Vierailija kirjoitti:
ELI JOS ASUN NELJÄNNESSÄ KERROKSESSA HE KANTAVAT SEN MINULLE NELJÄNTEEN EKRROKSEEN JA JÄTTÄVÄT KOTINI ULKO-OVELLE?
SISÄLLE ASUNTOON, kunhan vaan olet kotona silloin kun saapuvat!
Riippuu onko tuo joku käännös. Jos on, niin sitten voi olla miten vaan. Muuten toimitetaan asuntoosi (eteiseen), ei rappukäytävä ole kenenkään asunto. Sinuna kysyisin viestillä ja säästäisin viestit todisteeksi siltä varalta, jos tulee ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuossa sun sitaatissahan lukee että "sisälle asuntoon ulko-oven läheisyyteen". Ymmärtäisin että asuntoon, mutta ei makuukammariin asti.
Olet vaan kotona silloin kun ovat toimittamassa.
Niin ja jos niin käy, että jättävät paketit sinne ulko-ovelle, eli rapun ulko-ovelle, niin tuota, sitten vaan pyydät jotain naapuria avuksi, että saat kannettua sänkys kämppääs. Ei kai sun naapurit niin torveja ole, etteivät pientä naista auttaisi.
Minulla suurin osa naapureista on vanhuksia, joten tuskin auttaisivat tuollaisessa tilanteessa. -eri
Vierailija kirjoitti:
Mulla toi pesukoneen sisälle ja asensikin. Sitten tuumasi, että samallahan tuo vanha viedään pois.
Yleensä asennus ja vanhan koneen pois vieminen maksavat erikseen. Hyvä tuuri, jos samaan hintaan sait.
Luetunymmärtäminen? sisälle asuntoon ulko-oven läheisyyteen
Kerrostalossa asunnon ulko-ovi on ovi asunnosta käytävään. Toimitus sisäänkannolla on yksiselitteinen, eli toimitus tuodaan asuntoon sisälle.
Kuljetusliikkeen sanavalinta on kyllä hieman epäselvä. Siitä ei voi varmasti sanoa, kumpaa ulko-ovea siinä tarkoitetaan, asunnon vai rappukäytävän. Mulle kyllä huonekalut ja kodinkoneet on tuotu aina sisälle asuntoon ja esim. jääkaappi keittiöön asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuossa sun sitaatissahan lukee että "sisälle asuntoon ulko-oven läheisyyteen". Ymmärtäisin että asuntoon, mutta ei makuukammariin asti.
Olet vaan kotona silloin kun ovat toimittamassa.
Niin ja jos niin käy, että jättävät paketit sinne ulko-ovelle, eli rapun ulko-ovelle, niin tuota, sitten vaan pyydät jotain naapuria avuksi, että saat kannettua sänkys kämppääs. Ei kai sun naapurit niin torveja ole, etteivät pientä naista auttaisi.
Minulla suurin osa naapureista on vanhuksia, joten tuskin auttaisivat tuollaisessa tilanteessa. -eri
Vai niin. Hyvä pointti, kiva että toit esille!
Mulla on kaikki kamat kannettu ihan sisään asti, jos on kotiinkuljetus ollut, lukuun ottamatta fillaria, jonka olin verkkokaupasta tilannut, se jäi pihalle mutta toki kuljettaja kävi ilmoittamassa että tuotu on. Säälittävää tietysti se, että kuljettaja ei tule tarvitessaan apua pyytämään. Kerran tuotiin sohva, yksi kerrosväli kannettavana, kahden hengen sohva, ja kuljettaja oli kyllä vähän äkäinen. No, olisi tullut kysymään apua. Toisella kertaa pesukone samaan kämppään, ja silloin osasin arvata, joten kävin itse sitten katsomassa ja avitin niissä portaissa (nokkakärryt sillä toki oli). Ja toisessa asunnossa kävi kerran niin, että kuljetus tuli niin myöhään illalla, että rapun ovi oli lukossa, jälleen kuljettaja oli vähän äkäinen, onneksi tässä talossa oli kuitenkin hissi, johon tuote mahtui.
Vierailija kirjoitti:
Kuljetusliikkeen sanavalinta on kyllä hieman epäselvä. Siitä ei voi varmasti sanoa, kumpaa ulko-ovea siinä tarkoitetaan, asunnon vai rappukäytävän. Mulle kyllä huonekalut ja kodinkoneet on tuotu aina sisälle asuntoon ja esim. jääkaappi keittiöön asti.
SISÄLLE ASUNTOON!
Sisälle asuntoon.
Sinun mielestäsi se tarkoittaa talon ulkopuolelle?