Tapailumies vitsailee koko ajan ja piikittelee, jos kirjoitan tai sanon yhdenkin sanan väärin
Tai jotenkin väärässä muodossa. Ikäänkuin hän yrittäisi saada mut jatkuvasti kiinni jostain virheestä, jotta pääsisi nälvimään. Todella rasittavaa oikeasti, kun joutuu tarkkaan miettimään jokaisen pilkun paikan ja mitä on sanonut kaksi viikkoa sitten. Mikä saa ihmisen toimimaan noin?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä mikä saa sinut pitämään edelleen yhteyttä tähän "tapailumieheen"?
Ajattelin, että tuo olisi jotain alkuvaiheen kömpelöyttä.
Ap
Älä jaksa. Mies vttuilee ja pilkkaa sinua, niin sinä yrität selittää asiat parhain päin. Miksi haluat tuollaista elämääsi?
Kuka hullu haluaa nälvivän miehen vielä vuonna 2026? Ja kuka kuvittelee että voi nälviä ja olla samaan aikaan haluttu vuonna 2026?
Voi Jeesus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni oli tuollainen siinä vaiheessa kun tapailimme. Minä otin ne heitot testeinä, että kuinka niihin suhtaudun. Löytyykö huumorintajua ja pystynkö nauramaan itselleni ja juurikin kuinka pian nostan kytkintä ja jätän hänet.
Tulimme eri murrealueilta, joten paljon kuulin ivaa sanonnoistani. Latasin sitten joskus takaisinkin sillä hän käyttää sanoja aivan väärässä merkityksessä ja sekoittaa lähellä toisiaan olevia sanoja. Mietinkin oliko kyseessä hänen epävarmuutensa.
Nyt olemme olleet yhdessä yli 30 vuotta ja hyvin menee.
Jos pitää "testata" mahdollista kumppania kohtelemalla tätä huonosti, niin kyllä itse nostaisin kytkintä siinä hetkessä. Tuntuu, että olet jäänyt jotenkin todistamaan miehelle, että olet "erilainen nainen" ja siksi kestät kaiken pilkan ja huonon kohtelun. No, jos se tekee sinut onnelliseksi niin mikäs siinä. Se, ettei s
En tiedä kuinka hyvin luit tekstini. Kirjoitin, että siinä vaiheessa kun vasta tapailimme. Ei hän enää ole tuollainen vaan aivan päinvastoin. Hän on erittäin huomaavainen, ei yhtään ilkeile tai ole pilkallinen. Onneksi en nostanut kytkintä. Olisin voinut jäädä yksin tai löytää jonkun, joka olisi osoittautunut alkumielistelyjen jälkeen aivan retkuksi.
Kynnysmatto saa kynnysmaton kohtelun.
Tiedän ihmistyypin. Yhdessä työpaikassani oli juuri tuollainen erittäin vit tumainen tyyppi, joka vit tuili kaikille ihan jatkuvasti. Oikein hakimalla haki asioita toisten puheesta, joista voisi olla eri mieltä ja joihin puuttua.
Aivan karmea tyyppi.
Ettei olisi kyseessä joku tietokoneella paljon istuva mielenterveyspotilas? Ainoa mikä saa minut ajattelemaan, että johtaisi tämänkaltaiseen käyttäytymiseen, on se että henkilö istuu paljon jossain chatissä tai muussa suoraviestintäkanavassa, missä on tapana huomauttaa heti toisten kirjoitusvirheistä. Hän ehkä kopioi tämänkaltaista käyttäytymismallia.
Kannattaa yrittää keskustella asiasta ihan henkilön kanssa. Me emme voi auttaa sinua muuttamaan tätä tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän ihmistyypin. Yhdessä työpaikassani oli juuri tuollainen erittäin vit tumainen tyyppi, joka vit tuili kaikille ihan jatkuvasti. Oikein hakimalla haki asioita toisten puheesta, joista voisi olla eri mieltä ja joihin puuttua.
Aivan karmea tyyppi.
Se on kuitenkin eri asia kuin kielioppivirheistä vitsailu. Kommentoijilla lähti mopo käsistä, minkälaisen "hirviön" kanssa ap. on tekemisissä. Tärkein askel on ottaa puheeksi ja jos ei tapahdu toivomaansa muutosta, ei tapaa enää.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tämä oikea paikka tunnustaa, että minua alkoi pitkässä suhteessa ärsyttää, kun puoliso aina sanoi "en mielellään"? 🤭
Enemmän kuitenkin ärsytti, että vaikka hän tiesi sen olevan väärä muoto, hän ei koskaan oppinut käyttämään oikeaa muotoa. Hän oli omasta mielestään älykäs, sivistynyt ja kielellisesti taitava ihminen.
Minä olen suomen kielen ammattilainen. Puhekieli ja kirjakieli ovat kaksi ihan eri asiaa, joten sanon "en mielellään" vaikka kirjoitan "en mielelläni". En pystyisi olemaan parisuhteessa sellaisen ihmisen kanssa, jonka mielestä pitäisi puhuakin kirjakieltä.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni oli tuollainen siinä vaiheessa kun tapailimme. Minä otin ne heitot testeinä, että kuinka niihin suhtaudun. Löytyykö huumorintajua ja pystynkö nauramaan itselleni ja juurikin kuinka pian nostan kytkintä ja jätän hänet.
Tulimme eri murrealueilta, joten paljon kuulin ivaa sanonnoistani. Latasin sitten joskus takaisinkin sillä hän käyttää sanoja aivan väärässä merkityksessä ja sekoittaa lähellä toisiaan olevia sanoja. Mietinkin oliko kyseessä hänen epävarmuutensa.
Apua. Kysyin tuolta mieheltä mitä hän arvostaa naisessa ja hän vastasi, että pitää olla rento ja osaa nauraa myös itselleen eikä ottaa kaikkea niin vakavasti. Olenkohan ollut jossain testissä siis?
Ap
Vierailija kirjoitti:
No miksi tapailet sitä miestä? On meitä fiksuja miehiä jotka ei nälvi.
Te ette ole kiinnostuneita musta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua. Kysyin tuolta mieheltä mitä hän arvostaa naisessa ja hän vastasi, että pitää olla rento ja osaa nauraa myös itselleen eikä ottaa kaikkea niin vakavasti. Olenkohan ollut jossain testissä siis?
Ap
Olet. Lemppaa mies nyt heti. Testailut tulevat vain pahenemaan jatkossa.
Minulle on aina varoitusmerkki, jos joku valittaa paljon muista ihmisistä. Ihmiset ovat pahoja, itsekkäitä, eivät ymmärrä huumoria, pukeutuvat liikaa mustaan, ottavat kummallisia ankkahuulitäytteitä, ovat läskejä, ovat pinnallisia salimakeja, eivät enää pariudu eivätkä tee lapsia, syövät liikaa punaista lihaa, ovat vegaaneja, ovat absolutisteja, haluavat asua Helsingissä, haluavat asua maaseudulla, omistavat liikaa koiria, moikkaavat naapureita ja kiittävät bussikuskia. Jos joka ikisestä asiasta löytää valitettavaa jopa ventovieraiden kohdalla, niin aivan varmasti hän löytää valittamisen aiheita myös minusta.