Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailumies vitsailee koko ajan ja piikittelee, jos kirjoitan tai sanon yhdenkin sanan väärin

Vierailija
22.02.2026 |

Tai jotenkin väärässä muodossa. Ikäänkuin hän yrittäisi saada mut jatkuvasti kiinni jostain virheestä, jotta pääsisi nälvimään. Todella rasittavaa oikeasti, kun joutuu tarkkaan miettimään jokaisen pilkun paikan ja mitä on sanonut kaksi viikkoa sitten. Mikä saa ihmisen toimimaan noin?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti hän syvästi inhoaa sinussa kielellistä taitamattomuutta. Kysy, pystyykö hän asian kanssa elämään. Jos ei, niin kannattaa jättää pelkäksi kaveruudeksi. 

Vierailija
22/57 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies käyttäytyy kuin tyypillinen palstanainen, mutta nyt kun pilkka osuukin omaan nilkkaan, niin alkaa itkettää? :D

Jos mies käyttäytyy kuin nainen, niin se on ylipäätään hetero suhteessa varmaan aikamoinen ei.

En mä ainakaan jaksaisi kovin pitkään katsella. Eikä mulla ole itsellä tapana olla tekemisissä ihmisten kanssa ketä ei voi kunnioittaa edes niin, että puhuisi muuten kuin veetuilemalla.

Jos on jo alussa tuommoista niin miten pitkässä juoksussa?

Ahaa. Eli vittuilu on vain naisille sallittua käytöstä? On mielenkiintoista lukea teidän selittelyjä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on "ikään kuin", eikä "ikäänkuin". 

Vierailija
24/57 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla meillä hyvilläkin tyypeillä on huonoa huumoria ja huonoja tapoja, mutta ero on siinä, että jos osaat ottaa asian puheeksi, että hei ei ole hauskaa, osaamme ottaa sen huomioon, ja muuttaa käytöstämme. Jos ei muutu, jätä se pölvästi.

Vierailija
25/57 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä mikä saa sinut pitämään edelleen yhteyttä tähän "tapailumieheen"?

Ajattelin, että tuo olisi jotain alkuvaiheen kömpelöyttä.

Ap

Eli sinä näet jo ongelman, mutta et välitä siitä??? 

Vierailija
26/57 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti hän syvästi inhoaa sinussa kielellistä taitamattomuutta. Kysy, pystyykö hän asian kanssa elämään. Jos ei, niin kannattaa jättää pelkäksi kaveruudeksi. 

Miksi pitäisi olla edes kavereita jos toinen oikein syvästi inhoaa jotain piirrettä sinussa? 

Vierailija
27/57 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on "ikään kuin", eikä "ikäänkuin". 

Mikä on? 

Vierailija
28/57 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämä oikea paikka tunnustaa, että minua alkoi pitkässä suhteessa ärsyttää, kun puoliso aina sanoi "en mielellään"? 🤭

Enemmän kuitenkin ärsytti, että vaikka hän tiesi sen olevan väärä muoto, hän ei koskaan oppinut käyttämään oikeaa muotoa. Hän oli omasta mielestään älykäs, sivistynyt ja kielellisesti taitava ihminen.

Vierailija
29/57 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös ajatelemattomuudesta kyse.

Jos mies on muuten kiva niin sano nätisti asiasta, että sinusta tuntuu pahalta, kun paljon tartut minun kirjoituksiin. Toisaalta voit myös miettiä, että miksi itse tartut, kun voisit sanoa, että katopas tulipa virhe ja mennä seuraavaa aiheeseen.

Jos mies ei ole muutenkaan hyvä niin kannattaako jäädä, kun joutuu varomaan tekemisiään.

Vierailija
30/57 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies käyttäytyy kuin tyypillinen palstanainen, mutta nyt kun pilkka osuukin omaan nilkkaan, niin alkaa itkettää? :D

Jos mies käyttäytyy kuin nainen, niin se on ylipäätään hetero suhteessa varmaan aikamoinen ei.

En mä ainakaan jaksaisi kovin pitkään katsella. Eikä mulla ole itsellä tapana olla tekemisissä ihmisten kanssa ketä ei voi kunnioittaa edes niin, että puhuisi muuten kuin veetuilemalla.

Jos on jo alussa tuommoista niin miten pitkässä juoksussa?

Ahaa. Eli vittuilu on vain naisille sallittua käytöstä? On mielenkiintoista lukea teidän selittelyjä. 

Eipä ole tapana. Siinä vaiheessa jos alkaa olemaan niin suhde on auttamattomasti taputeltu, ihan kumpaankin suuntaan.

Kuten sanoin. En mä ainakaan edes olis tekemisissä ihmisen kanssa, jolle ei voi puhua muuten kuin vittuilemalla enkä suostu myöskään semmoista kuuntelemaan. Sitä toista pitää kyetä kunnioittamaan ja ajattelemaan vaan hyvällä.

Mikä ihme teissä miehissä on, että pitää takertua keneen tahansa, vaikka siitä ei piittais pätkääkään?

Vierailija
31/57 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä mikä saa sinut pitämään edelleen yhteyttä tähän "tapailumieheen"?

Ajattelin, että tuo olisi jotain alkuvaiheen kömpelöyttä.

Ap

Yleensä alkuvaiheessa toinen pyrkii tekemään toisen olon mukavaksi eikä piikittele. Jätä tuollanen, tuosta se vain pahenee

Vierailija
32/57 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä ihme teissä miehissä on, että pitää takertua keneen tahansa, vaikka siitä ei piittais pätkääkään?"

Tämä. Miksi tuo mies ei ole jo lopettanut hommaa, jos ap on hänen mielestään tyhmä ja kirjoitustaidoton?

Vierailija
33/57 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä häntä on opetettu jo päiväkodissa ilmaisemaan tunteensa ja hän haluaa suhteen alusta asti niin tehdä. Jos kirjoittamisesi ärsyttävät, hän uskaltaa sanoa sen ääneen eli on mies, joka on sinut tunteittensa kanssa. Sinä tunnekylmänä ihmisenä pidät tätä nälvimisenä, vaikka hän vain tuo omia tunteitaan esille.

Kyllä, ilo, pelko, närkästys, kauhu jne. ovat kaikki tunteita ja jokaisella tulee olla oikeus tunteensa sanoittaa, vaikka toinen kokisi, että tuo on ilkeilyä.

Vierailija
34/57 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuilu on välittämistä 

Vierailija
35/57 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP! Opettele kirjoittamaan ja puhumaan oikein, ei liene liikaa vaadittu.

Vierailija
36/57 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu siitä että käytät typerää sanaa, tapailumies.

Terveisin, toinen narsku

Vierailija
37/57 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen käytös ei kerro sinusta, vaan hänestä. Ei jatkoon. Itsekin haaskasin aikaa naiseen, jolla on hyvin vaikea epävakaa persoonallisuus. Oikeastaan ei voitu keskustella. Kuin munankuorilla kävelisi. Kaikki sujui, jos en vastaillut muuta kuin jooo, ihan totta, niin varmaan, okei, joo mä ymmärrän. Mitä tahansa tuon ulkopuolelta, johti suhteettomaan raivokohtaukseen, jossa minä olin besserwisser, kaikentietäjä, jne.

Vierailija
38/57 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos "alkuvaiheen kömpelyys" on tuollaista, ei kannata ajatella edes kaveruutena. Saati että "rakastaisi ehjäksi".

Tuollaiset voivat ajan mittaan olla (jopa hengen)vaarallisia. Ilman enempiä painavia kommentteja kannattaa ehkä vaivihkaa hivuttautua irti tilanteesta, jos kysyy syytä vetäytymiseen niin ehkä korkeintaan vaan kerran valittelee omaa sekavaa päätään ja että kokee itsensä kypsymättömäksi jatkamaan enää ja/tai lyhyesti jotain muuta vastaavaa. 

Vierailija
39/57 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinen. 

Huonoitsetuntoinen. 

Huonot käytöstavat. 

Narsisti. 

Vierailija
40/57 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan että nyt alat palstan avulla ylianalysoimaan miehen käytöstä niin yksinkertaisesti analysoi omaasi: miksi jatkat edelleen tapailua? 

Tämä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän