Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen väsynyt ilmastonmuutoksella pelotteluun.

Vierailija
22.02.2026 |

En jaksa enää murehtia koko asiaa, kun jatkuvasti maalaillaan jotain maailmanlopun kauhukuvia. Itsekin sanovat, että mallinnukset on tehty siltä pohjalta että mitään ilmastotoimia ei tehdä ollenkaan. Se että minä siirryn kasvispohjaiseen ruokavalioon, on pisara meressä. Samaan aikaan hoetaan että talouden pitää kasvaa ja patistetaan kuluttamiseen. Sitten sanotaan että on liian myöhäistä estää tätä enää. 

Siksi aion jatkossakin ajaa bensa-autolla ja syödä lihaa. Muuten hiilijalanjälkeni on keskimääräistä pienempi. Ei tätä ristiriitaa enää jaksa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikkea tarvitse uskoa mitä yritetään syöttää. Omaa järkeäkin voi käyttää eikä mennä lauman mukana. Katsoa miltä luonto näyttää. Eikä sitä mitä uutiset kirjoittaa. 

En ole uskonut sitä koko aikana. Mutta minkä kansa sille mahtaa kun koko homma on tehty vain uusien maksujen ja verojen ja kiristysten aikaansaamiseksi? Ei auta järjen puhuminen kun tavoitteena on alistaa ihmiset ja tyhjentää maaseutu ja tuhota vähäinenkin omavaraisuus ja sähköstä tms riippumattomuus, ei saisi puilla lämmittää jne..

Vierailija
22/25 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmanlopulla pelottelu on ollut esim./etenkin uskonnoissa hyvin hyödyllinen työkalu houkutella riveihinsä kaiken maailman hörhöjä.

Ei mitään uutta auringon alla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen pitää olla kokoaan suurempi

SDP

Vierailija
24/25 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on luullut sen olevan ihmisen aiheuttama? Jos vähänkään on lukenut historiaa, tietää miten suuria ja vielä nykyistä nopeampiakin muutoksia aiemmin on ollut.

Itse kyllä haluan vähentää öljynkäyttöä autoilussa, kun biokaasulla pystyn jättämään kaikki bensiinin myrkyt levittämättä ympäristöön. Mutta kotimaista lihaa syön kyllä, kuten muitakin kotimaisia elintarvikkeita. 

Niin koska on ollut suurempia ja nopeampia muutoksia? Muutoksen maapallolla kestää aina satoja ja tuhansia vuosia, ja nekin lasketaan nopeiksi. Nyt muutos on tullut siitä kun minä olin nuori aikuinen, ja nyt olen viisikymppinen. Ei näin nopeaa ole koskaan ollut. Edes dinosaurusten sukupuuttoon kuoleminen ei tapahtunut näin nopeasti, vaikka sen alkusyy oli äkillinen nopea tapahtuma.

Det är säkert väderlek igen, men man har inte upplevt någon märkbar förändring i vädret under ens livstid. En sådan klimatförändring som inte inverkar på väderleken under ett kvartssekel är bara en skara dyrt avlönade, närmast onödiga, människors sätt att leva loppan på skrämda ledares stackars administrationsunderställda vars skatteoffer brinner på bål.

Vierailija
25/25 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on luullut sen olevan ihmisen aiheuttama? Jos vähänkään on lukenut historiaa, tietää miten suuria ja vielä nykyistä nopeampiakin muutoksia aiemmin on ollut.

Itse kyllä haluan vähentää öljynkäyttöä autoilussa, kun biokaasulla pystyn jättämään kaikki bensiinin myrkyt levittämättä ympäristöön. Mutta kotimaista lihaa syön kyllä, kuten muitakin kotimaisia elintarvikkeita. 

Niin koska on ollut suurempia ja nopeampia muutoksia? Muutoksen maapallolla kestää aina satoja ja tuhansia vuosia, ja nekin lasketaan nopeiksi. Nyt muutos on tullut siitä kun minä olin nuori aikuinen, ja nyt olen viisikymppinen. Ei näin nopeaa ole koskaan ollut. Edes dinosaurusten sukupuuttoon kuoleminen ei tapahtunut näin nopeasti, vaikka sen alkusyy oli äkillinen nopea tapahtuma.

Ilmastonmuutos silloin oli paljon nykyistä nopeampi eikä johtunut ihmisten toiminnasta vaan ihan luonnollinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi