Älä kysy, mitä maasi voi tehdä hyväksesi, vaan kysy, mitä sinä voit tehdä maasi hyväksi!
Ymmärtääkö tämän päivän lumihiutaleihmiset elämän- ja arjenhallinnasta yhtään mitään?
Kommentit (51)
Paskamaalle tulee vielä kalliiksi syrjäyttäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tekisin tämän paskamaan hyväksi yhtään mitään?
Tästä paskamaasta voi ihan vapaasti muuttaa poiskin, sinne, missä on paremmin asiat! Toivottavasti ymmärrät myös olla käyttämättä tämän paskamaan veronmaksajien palveluita hyväksesi!
Sinä voit muuttaa niin Suomi olisi parempi paikka. Kukaan ei jäisi sinua kaipaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen oppien mukaan jokainen on oman onnensa seppä. Eli koska valtio ei ole vastuussa minusta, minulla ei ole sen suurempia vastuita valtiota kohtaan. Vastineeksi siitä että asun täällä noudatan kyllä tämänhetkisiä lakeja, mutta esim sodan syttyessä lähtisin kylmän viileästi pois. Ei minun tehtäväni ole puolustaa muiden omaisuutta.
Jokainen pitäköön huolta vain omasta omaisuudestaan ja ansio-, osinko- tai pääomatuloista jne. En minäkään ala naapureiden omaisuutta ja varallisuutta puolustamaan. Pakkaan kamppeet ja lähden vetämään, jos joku alkaa uhittelemaan niiden viemisellä. Yhteiskunta ei ehdi - eikä siihen olisi varaakaan - tulla auttamaan minua.
Ja minkä maan sosiaalituella ajattelit mennä loisimaan jos täältä lähdet?
En minkään maan sosiaalituella, koska siihen ei ole tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen oppien mukaan jokainen on oman onnensa seppä. Eli koska valtio ei ole vastuussa minusta, minulla ei ole sen suurempia vastuita valtiota kohtaan. Vastineeksi siitä että asun täällä noudatan kyllä tämänhetkisiä lakeja, mutta esim sodan syttyessä lähtisin kylmän viileästi pois. Ei minun tehtäväni ole puolustaa muiden omaisuutta.
Jokainen pitäköön huolta vain omasta omaisuudestaan ja ansio-, osinko- tai pääomatuloista jne. En minäkään ala naapureiden omaisuutta ja varallisuutta puolustamaan. Pakkaan kamppeet ja lähden vetämään, jos joku alkaa uhittelemaan niiden viemisellä. Yhteiskunta ei ehdi - eikä siihen olisi varaakaan - tulla auttamaan minua.
Sinulle ei tule mitään muita vaihtoehtoja mieleen kuin sosiaalituilla "loisiminen". Mahdat olla hyvinkin yksinkertainen ihminen. PS. Muitakin vaihtoehtoja minulla on, jopa rahakkaampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä paskamaasta voi ihan vapaasti muuttaa poiskin, sinne, missä on paremmin asiat! Toivottavasti ymmärrät myös olla käyttämättä tämän paskamaan veronmaksajien palveluita hyväksesi!
Sinä voit muuttaa niin Suomi olisi parempi paikka. Kukaan ei jäisi sinua kaipaamaan.
Minä voisin muuttaa tai olla muuttamatta! Ei vaikuttaisi tämän pallon pyörimiseen mitenkään! Kaipaamaan kyllä jäisi ainakin muutama ihminen!
Yksi asia on varma, en lähde rintamalle puolustamaan vassuloisia. Sylettää koko porukka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsitätkö että sinulla ei olisi muuta kuin ehkä venäjän armeijan sotilasuniformu Ukrainan rintamalla jos sinun ja minun esivanemmillamme olisi ollut sama asenne Talvisodan ja Jatkosodan aikana kuin sinulla nyt.
Tai voisihan se olla että sinä et koskaan olisi syntynytkään, joka ei olisi ollut ollenkaan huono asia, koska ajatuksesi on tuollainen että isänmaata ei kannata puolustaa.
Minulla on kahden maan passi, miksi kokisin Suomen tärkeämmäksi kuin toisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnteko taitaa olla sinulle vieras käsite? Se että ei ole patriootti ei tarkoita etteikö ihminen tekisi töitä.
Kuulostaa ylevältä, mutta pohjimmiltaan tuo on just sitä samaa nationalismi-paskaa, jossa yksilö alistetaan valtiolle ja rajaviivoille. Ajatus siitä, että moraalinen velvollisuuteni määräytyy ensisijaisesti syntymämaan perusteella, on aika keinotekoinen. En ole itse valinnut, minkä lipun alle synnyin, joten miksi siitä pitäisi seurata elinikäinen velkasuhde valtiolle?
Valtio ei ole elävä olento. Se ei tunne, kärsi tai rakasta. Ihmiset tuntevat. Siksi koko kysymys kääntää huomion väärään suuntaan. Olennaista ei ole, mitä teen maalle, vaan mitä teemme toisillemme miten rakennamme oikeudenmukaisempaa, inhimillisempää yhteiskuntaa ilman että asetamme rajoja moraalin mittatikuksi.
Ja usein tällaiset iskulauseet hyödyttävät eniten poliittisia broilereita, jotka mielellään vetoavat maan etuun, kun haluavat ihmiset paiskimaan töitä, joustamaan ja uhrautumaan samalla kun itse varmistavat, että heillä menee hyvin. Yhteinen etu kuulostaa kauniilta, mutta käytännössä sen määrittelee usein pieni porukka vallan ytimessä. Silloin kansalaisilta odotetaan lojaalisuutta ja velvollisuudentuntoa, mutta vastineeksi tarjotaan lähinnä juhlapuheita ja symboliikkaa.
Yhteiskunta on parhaimmillaan väline ihmisten hyvinvoinnille, ei päämäärä, jota varten ihmisten pitäisi uhrata itsensä. Solidaarisuus ei tarvitse nationalismia perustakseen se tarvitsee empatiaa, oikeudenmukaisuutta ja kykyä nähdä ihmisarvo rajojen yli.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Köyhää on potkittu siihen tahtiin että ei huvita tehdä mitään tämän maan hyväksi. Ja ollaanpa realistisia niin mikä on oikeasti hyödyllistä? Ihmiset voivat kokea hyötyjä tai haittoja mutta maa vain makaa meidän alla. Hyödyllistä olisi tietenkin haitallisten poistaminen mutta keiden riesaksi lähetetään kokoomushenkilöt? Niin ja millä keinolla?
Voisin muuttaa Norjaan.