Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älä kysy, mitä maasi voi tehdä hyväksesi, vaan kysy, mitä sinä voit tehdä maasi hyväksi!

Vierailija
22.02.2026 |

Ymmärtääkö tämän päivän lumihiutaleihmiset elämän- ja arjenhallinnasta yhtään mitään?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tekisin tämän paskamaan hyväksi yhtään mitään?

Miksi tämä paskamaa sitten tekisi yhtään mitään sinun hyväksesi?

Eihän se teekään.

Elätkö sitten pelkällä pyhällä hengellä jossain kuusen alla ilman vaatteita?

Elän ilman tukia, joten en ole mitään velkaa tälle valtiolle. Silloin kun ei saa mitään, ei ole myöskään annettavaa.

Olet itsekäs ihminen. Ja jos elät ilman tukia, niin saat varmaankin palkkaa, josta maksat verot yms. maksut, joten annat valtiolle osuutesi. 

En saa mitään. Silloin ei ole velvollisuuksia tai vastuita mihinkään suuntaan.

Vierailija
22/51 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei köyhällä ole asuntoa saati sitten maata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, työttömänä minua haukutaan ja syyllistetään. Miehenä minua haukutaan ja syyllistetään. Kantasuomalaisena minua haukutaan ja syyllistetään. Miksi näin?

Vierailija
24/51 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Persut ja kokkarit ei ainakaan tee mitään tänään maan hyväksi. Itselleen kahmivat kaiken. Eliitin asiaa ajavat.

Vierailija
25/51 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä paskamaa sitten tekisi yhtään mitään sinun hyväksesi?

Eihän se teekään.

Elätkö sitten pelkällä pyhällä hengellä jossain kuusen alla ilman vaatteita?

Elän ilman tukia, joten en ole mitään velkaa tälle valtiolle. Silloin kun ei saa mitään, ei ole myöskään annettavaa.

Olet itsekäs ihminen. Ja jos elät ilman tukia, niin saat varmaankin palkkaa, josta maksat verot yms. maksut, joten annat valtiolle osuutesi. 

En saa mitään. Silloin ei o

Valehtelet!

Vierailija
26/51 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä nukut yösi, missä ka mitä syöt, mitä vaatteita sinulla on päälläsi, mitkä jalkineet sinulla on jalassasi, missä valtiossa asut? Jos vastauksesi on kaikkiin kielteinen, niin et ole enää hengissä tai sitten olet alien!

Vierailija
27/51 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen oppien mukaan jokainen on oman onnensa seppä. Eli koska valtio ei ole vastuussa minusta, minulla ei ole sen suurempia vastuita valtiota kohtaan. Vastineeksi siitä että asun täällä noudatan kyllä tämänhetkisiä lakeja, mutta esim sodan syttyessä lähtisin kylmän viileästi pois. Ei minun tehtäväni ole puolustaa muiden omaisuutta. 

Jokainen pitäköön huolta vain omasta omaisuudestaan ja ansio-, osinko- tai pääomatuloista jne. En minäkään ala naapureiden omaisuutta ja varallisuutta puolustamaan. Pakkaan kamppeet ja lähden vetämään, jos joku alkaa uhittelemaan niiden viemisellä. Yhteiskunta ei ehdi - eikä siihen olisi varaakaan - tulla auttamaan minua.

Vierailija
28/51 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä nukut yösi, missä ka mitä syöt, mitä vaatteita sinulla on päälläsi, mitkä jalkineet sinulla on jalassasi, missä valtiossa asut? Jos vastauksesi on kaikkiin kielteinen, niin et ole enää hengissä tai sitten olet alien!

Vaatteet, jalkineet ja asumisvaltio eivät ole synonyymi asunnole ja/tai maalle.

Vierailija
29/51 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen oppien mukaan jokainen on oman onnensa seppä. Eli koska valtio ei ole vastuussa minusta, minulla ei ole sen suurempia vastuita valtiota kohtaan. Vastineeksi siitä että asun täällä noudatan kyllä tämänhetkisiä lakeja, mutta esim sodan syttyessä lähtisin kylmän viileästi pois. Ei minun tehtäväni ole puolustaa muiden omaisuutta. 

Jokainen pitäköön huolta vain omasta omaisuudestaan ja ansio-, osinko- tai pääomatuloista jne. En minäkään ala naapureiden omaisuutta ja varallisuutta puolustamaan. Pakkaan kamppeet ja lähden vetämään, jos joku alkaa uhittelemaan niiden viemisellä. Yhteiskunta ei ehdi - eikä siihen olisi varaakaan - tulla auttamaan minua.

Eikö "Nalle" juuri tehnyt noin, kun sen omaisuus oli verolle menevä.

Vierailija
30/51 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän sanoi olevansa köyhä ja ilman maata. Et näe metsää puilta! Missä hän sitten asuu, jollei jossain asunnossa ja valtiossa? Ja luulenpa, että valtio/maa mahdollistaa hänenkin vaatimattoman elämänsä.

Vierailija
31/51 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän sanoi olevansa köyhä ja ilman maata. Et näe metsää puilta! Missä hän sitten asuu, jollei jossain asunnossa ja valtiossa? Ja luulenpa, että valtio/maa mahdollistaa hänenkin vaatimattoman elämänsä.

Roskakatos tai metsässä olevä rojuhökkeli ei ole asunto, tosin puita siellä on - ja metsääkin ehkä, joka on suhteellinen käsite.

Vierailija
32/51 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvun jälkeen tämä maa on ollut täysi paskiainen minua kohtaan joten eipä kiinnostele tehdä mitään  tämän maan hyväksi, se on riistänyt minua jo kahden elinajan edestä ainakin!!

Vierailija
33/51 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska maani teki hyväkseni paljonkin kun olin nuori, niin se mahdollisti, että nyt voin antaa maalleni (ja halutessani muillekin maille) takaisin. Olen kiitollinen.

Vierailija
34/51 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsitätkö että sinulla ei olisi muuta kuin ehkä venäjän armeijan sotilasuniformu Ukrainan rintamalla jos sinun ja minun esivanemmillamme olisi ollut sama asenne Talvisodan ja Jatkosodan aikana kuin sinulla nyt. 
Tai voisihan se olla että sinä et koskaan olisi syntynytkään, joka ei olisi ollut ollenkaan huono asia, koska ajatuksesi on tuollainen että isänmaata ei kannata puolustaa.

Vierailija
35/51 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minkä maan sosiaalituella ajattelit mennä loisimaan jos täältä lähdet?

Vierailija
36/51 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-luvun jälkeen tämä maa on ollut täysi paskiainen minua kohtaan joten eipä kiinnostele tehdä mitään  tämän maan hyväksi, se on riistänyt minua jo kahden elinajan edestä ainakin!!

Mitähän pahaa tämä maa on sinulle tehnyt? Jos on niin vaikeaa niin loikkaappa tuonne itärajan taakse. Siellä on ehkä sinunlaisillesi paratiisi.

Vierailija
37/51 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän- ja arjenhallinta alkaa siitä, että ihminen löytää oikean Herran.
Ilman Jumalaa ihminen palvoo jotain muuta (itseä, mukavuutta, vihaa, pelkoa), ja se näkyy arjessa.

Kristityn tehtävä ei ole vain kovettaa porukkaa, vaan kutsua ihmisiä parannukseen ja uuteen elämään Kristuksessa.
Se on todellista vapautusta, ei pelkkää moraalisaarnaa.

Evankeliointi ei ole huutamista, vaan totuutta rakkaudessa (Ef. 4:15): kutsu pois synnistä kohti Jumalaa, ja samalla konkreettinen apu ja lähimmäisenrakkaus.

Vierailija
38/51 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsitätkö että sinulla ei olisi muuta kuin ehkä venäjän armeijan sotilasuniformu Ukrainan rintamalla jos sinun ja minun esivanemmillamme olisi ollut sama asenne Talvisodan ja Jatkosodan aikana kuin sinulla nyt. 
Tai voisihan se olla että sinä et koskaan olisi syntynytkään, joka ei olisi ollut ollenkaan huono asia, koska ajatuksesi on tuollainen että isänmaata ei kannata puolustaa.

Käsitätkö, sama koskee mm. veropakolais-Nallea. Muista kertoa tuo myös hänelle.

Vierailija
39/51 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokapina ei ainakaan ymmärrä aloituksesta yhtään mitään. Toivottavasti heidän perseensä jäätyy asfalttiin kiinni, niin että kukaan ei sittenkään puutu asiaan.

Ei kai ne talvella tien tukkona viitsi istua. Vai kuinka lämmintä siellä etelässä on?

Vierailija
40/51 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä paskamaasta voi ihan vapaasti muuttaa poiskin, sinne, missä on paremmin asiat! Toivottavasti ymmärrät myös olla käyttämättä tämän paskamaan veronmaksajien palveluita hyväksesi! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi