Tupakka on järkyttävän kallista ja nyt kaikki vinkit miten päästä eroon?!
Te jotka ootte tupakoineet, niin miten ootte lopettaneet?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Heitin askinlopun pois ja lopetin tupakoinnin. Parikymmentä vuotta käryttelin aski päivässä. Pari päivää oli vähän vaikeaa, mutta sitten helpotti. On vaikeampi luopua siitä tavasta kuin tupakasta
Näin on moni sanonut. Kerrasta poikka tai sitten ovat koukussa nikotiinipurkkaan. Yhtä kallista, ellei kalliimpaa, mutta vissiin vähän terveellisempää ja "siistimpää" kuin tupakki.
Duunissa yksikin herra kiroaa, että on nyt sitten pupeltanut purkkaa 12 vuotta.
Isäni laittoi kerrasta poikki, kun sai syövän. Mutta se oli silloin vähän myöhäistä. Muutama kuukausi ja kanttuvei.
No et ota stressiä . Kaikki tavat on opittuja . Vähennät etkä sytytä yhtä . Vähennät . Joku harrastus vaikka palapelit että kädet tekee jotain. Tupakointi on käsillä tekemistä kuin käsityöt.
Lopetin seinään. Kauppaan oli tuolloin 10km niin oli pieni kynnys lähteä hakemaan. Ekat pari päivää olivat vaikeita ja koin suurta ärtymystä pari viikkoa, mutta ei sen kummempaa. Sen huomasin, että ärtymystilanteissa lopetin hengittämisen: tupakasta oli tullut minulle keino poistua ärsyttävästä tilanteesta ja hengittää syvään myös happea
Tupakka-aski maksaa oikeasti alle 90 senttiä, loppu on valtion keräämää veroa
Vierailija kirjoitti:
Mun isä ei polttanut mutta kuoli silti .
Keuhkosyöpään?
olen huomannut, että ne jotka polttaa askia niillä on helpompi lopettaa.
itse poltan pussi tupakkaa ja haluan myös lopettaa, mutta jos olen edes viisi tuntia ilman tupakkaa tuntuu, että saan sydänkohtauksen ja kuolen niihin oireisiin.
ja sitten kuulla kun jotkut ei saa mitään oireita tai saa vasn lieviä, että poskareitako ne on vetänyt koko ikänsä? vai miksi juuri minä saan niin kamalat oireet.
aski tupakka on varmaan jotenkin miedonpaa myös luulisin
Vierailija kirjoitti:
Jos lopetat lihot 20-40 kiloa ! Alkaa mennä karkkia lakuja ja leivoksia .
Pieni hinta keuhko ja kurkkusyövälle, naapuri sairastui ketjupolttaja oli ja elinaika on hänellä kortilla.
Vierailija kirjoitti:
Luuletteko ettei tupakoimattomat kuole ollenkaan ? Niin.
Mutta onko mitään järkeä ehdoin tahdoin myrkyttää itseään ja vielä kalliisti maksaa siitä? Alkoholi on toinen, mutta pidän siitä saatavaa vaikutusta kuitenkin enempänä kuin pelkkänä fiksinä vieroitusoireisiin.
Vierailija kirjoitti:
Samaa luokkaa lienee bensa- ja pirtulitrakin.
Lopetin kohta 8 vuotta sitten, monen epäonnistumisen jälkeen. "Cold turkey" on paras tapa, sanoisin, ja varsinkin halvin. Siinä menee muutamat päivät/yöt pilalle, mutta sitten helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko ihmisen elinaika keskimäärin on alveina?
Vierailija kirjoitti:
olen huomannut, että ne jotka polttaa askia niillä on helpompi lopettaa.
itse poltan pussi tupakkaa ja haluan myös lopettaa, mutta jos olen edes viisi tuntia ilman tupakkaa tuntuu, että saan sydänkohtauksen ja kuolen niihin oireisiin.
ja sitten kuulla kun jotkut ei saa mitään oireita tai saa vasn lieviä, että poskareitako ne on vetänyt koko ikänsä? vai miksi juuri minä saan niin kamalat oireet.
aski tupakka on varmaan jotenkin miedonpaa myös luulisin
Minulla oli ihan karseat vieroitusoireet. Niistä kun pääsi yli, niin en enää koskaan aloita uudelleen, jotten joudu samaa käymään läpi.
Nikotiinikorvaustuotteet käyttöön. Nikotiinipussit on kavereilla toimineet hyvin lopetuksessa, toivottavasti niistäkin pääsevät vielä pitoisuutta vähentämällä.
Moni tuttu sanoo että hankalaa on myös lopetaa se tapa käydä nurkalla/partsilla/pihalla vaikka elimistö saa nikotiinin muusta kuin tupakasta. Joku kävi silti entisellä tupakkapaikallallaan, puhalsi parit saippuakuplat ja oli tyytyväinen.
Säästöhän on mojova, motivoisiko että ain kun jää se tupakka-aski ostamatta, siirtää sen hinnan säästöön.
Ajattelin ja harkitsin lopettamista pitkään, varmaankin pari vuotta. Psyykkasin itseäni vähitellen luopumiseen ja viime kesänä ostin festarelta vapen. Ensin pari viikkoa käytin sekä vapea että tupakkaa kunnes tupakka käi yhtenä päivänä pois. Koko ajan ajattelin luopuvani jossain vaiheessa myös vapesta ja sen tein tämän vuoden alussa.
Nyt on pari kuukautta mennyt ilman nikotiinia. Tulee hetkiä, jolloin tekee todella mieli polttaa mutta niistä olen selvinnyt.
Vietotusoireina todella ikävät rytmihäiriöt, niiden tasaamiseksi olen polttanut 2 kuukauden aikana 2 savuketta, nyt viimein sain lääkkeet vaivaan.
Katsotaan nyt jos 35 vuoden addiktiosta pääsee kokonaan eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko ihmisen elinaika keskimäärin on alveina?
Noissa mainituissa on paljon muitakin veroja kuin alv.
Anteeksi huono ilmaisuni, tämä oli lähinnä kielikuva. Muistaakseni antoi ne tupakkavehkeet kaverilleen, joka myös lopetti sähkötupakan kautta.
Palstalla keskitytään kyllä aina olennaisimpiin asioihin, kiitos kun korjasit.