Tupakka on järkyttävän kallista ja nyt kaikki vinkit miten päästä eroon?!
Te jotka ootte tupakoineet, niin miten ootte lopettaneet?
Kommentit (61)
Jos olet niin tyhmä, ettet itse keksi ratkaisua, emme voi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Lopettaa tupakan osto, ei se sen kummempaa ole.
Tää palsta on kyllä täynnä käsittämättömän tyhmiä ihmisiä
Vierailija kirjoitti:
Äitini lopetti sähkötupakan kautta. Sekin lensi roskiin, kun kumppani sairastui syöpään.
Mulla on voxra mielialalääkkeenä ja tupakointi on vähentynyt, jos olis oikeasti tavoite lopettaa,niin saattaisi onnistuakin. Ainakaan aloittaessa ei tehnyt mieli lainkaan, se oli lähinnä tavan vuoksi pakko.
Sähkötupakkavehje kuuluu SER-kierrätykseen, ei roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on huono itsekuri elämässäni ja olen nautintojeni orja monessa asiassa. Tupakasta pääsin eroon lähes 20 vuotta sitten ostamalla sähköhöyrystimen, jota sähkötupakaksikin kutsutaan. Siitä en ole eroon päässyt, mutta siinä ei ole häkää, eikä tervaa. Lisäksi se on paljon halvempaa kuin tupakointi.
Onnea lopettamiseen. 👍
Eihän tuo ole mitään tupakasta eroon pääsyä, tupakointia vaan eri muodossa.
Tupakoinnin lopettaminen on vaikeaa, mutta mahdollista. Tänä vuonna tulee kuluneeksi 14 vuotta savuttomana.
"Mitähän tänkään tarinan pitäs ketään auttaa? Ai että jonain hetkenä vaan pitäs tulla maaginen hetki jolloin lopettaa vaivatta. Monelle, varmaan isommalle osaa ei tule. Ylensä se vaatii edes jonkinlaista vaivannäköä ja työtä"
Päihteiden käytön ja tupakoinnin lopettaminen on jokaisen lopetettava itse. Kukaan muu ei päihteitä tai tupakkaa kenenkään elimistöön työnnä kuin käyttäjä itse. Ainoa tapa päästä irti on lopettaa käyttö. Se on tehtävä itse.
Mainitsemasi vaivannäkö tarkoittaa itsekurin ja luonteen lujittamista. Kaikilta ei onnistu. Joiltakin onnistuu. Pelissä on niin korkeat panokset, että kannattaa yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettaa tupakan osto, ei se sen kummempaa ole.
Tää palsta on kyllä täynnä käsittämättömän tyhmiä ihmisiä
Tarkoitatko ketjun aloittajaa vai tuota "Lopettaa tupakan osto"-vastannutta? Nimittäin tuohan on hyvä neuvo.
tarkistusluku 666 (*hrrr*)
Itse en ole säännöllisesti polttanut. Faija laittoi lukittuun kaappiin viimeisen askinsa ja polttavansa sen jos tulee tarve. Käsittääkseni mutsini askin hävitti siinä vaiheessa kun faija haudan lepoon saatettiin. En ikinä nähnyt faijani polttavan.
Kaveri lopetti niin, että kännissä ei saanut polttaa, mutta selvinpäin saisi, niin paljon kuin sielu sietää. Sen jälkeen teki vielä vedon whisky pullosta, että on polttamatta vuoden.
Toinen kaveri lopetti, lapsensa syntymän aikoihin.
Iloitsen kavereideni savuttomuudesta ihan kybällä. Niitäkin lienee, jotka eivät lopettaneet, heidän kohtaloistaan en ole enää kiinnostunut.
Minulle lopettaminen oli uskomattoman helppoa, vaikka olin polttanut parikymmentä vuotta askin päivässä, ilman mitään poppaskonstia tai korvikkeita. Vaikeinta oli tehdä lopettamispäätös.
Olin lääkärintarkastuksessa ja taas keskusteltiin tupakoinnista, niin lääkärin vinkki, että jos en lopeta kokonaan, niin vähentäisin tupakointia ja pitentäisin välejä. Niin tein ja kirjasin ruutu paperille poltetut savukkeet ja pidin kirjanpitoa. Ja sitten yksi ilta loppui tupakat, enkä käynyt ostamassa ja tupakointi loppui siihen, mutta olin varmaan psyykännyt itseäni lähes vuoden. Oli todella helppo lopettaa, mutta varmaan taustatyö auttoi. Ja vaikenta oli tehdä lopettamispäätös.
Ryhdy syömään jäätelöä ja suklaata. Niitä olen syönyt koko elämäni eikä koskaan ole tehnyt mieli tupakkaa. M66
Taatusti toimiva 5 kohdan ohjelma:
1 Älä osta
2 Älä varasta
3 Älä pummaa
4 Älä ota vastaan tarjottuja
5 Älä ainakaan sytytä, jos jotenkin olet käsiisi saanut
Osta ruotsista 5-6€ aski osta samalla ne muut . Ja säilykkeet kuin sillitpurkit . Siis ABBAN . Tai oboy kaakao. Saat ruotsista myös olutta ja karkkeja edullisesti. Ostaa kaupasta . Ruotsissa on edullista hillot vertaa hintoja ja näkkileipä.
Vierailija kirjoitti:
Nakkasin loput roskiin kun vtutti vesisateessa yrittää polttaa
Mä ihailen näitä ihmisiä.
Mulla murtui joskus leuka. Kipu oli kamalaa, en pystynyt nielemään, syömään, puhumaan tai ylipäätään avaamaan suuta. Se sätkä piti oikeasti vääntää suuhun. Silti sitä sairaalan pihallekin piti lähteä pakkaseen jotenkin imemään röökiä vaikka se oli vaikeaa. Leikkauksen takia tupakointi kiellettiinkin. Silloin ajattelin, että tässä ei ole mitään järkeä, mutta enpähän edes silloin päässyt siitä eroon.
Identiteetin muutos. Omaksut savuttoman ihmisen identiteetin, jonka elämää tupakka ei kuulu. Himoja tulee tietysti alkuun, mutta ajan kuluessa aina vain vähemmän, ovat lievempiä ja kestävät vähemmän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heitin askinlopun pois ja lopetin tupakoinnin. Parikymmentä vuotta käryttelin aski päivässä. Pari päivää oli vähän vaikeaa, mutta sitten helpotti. On vaikeampi luopua siitä tavasta kuin tupakasta
Edelleenkin ihmiset puhuu "tavasta". Ei siinä ole kyse mistään tavasta, vaan puhtaasta addiktiosta. Ykskään ei ikinä oo vaihtanut nikotiinittomiin tupakankorvikkeisiin joita imeskellä tavan vuoksi
Siinä nimenomaan on kysymys tavasta, kukaan tuntemani ei ole onnistunut lopettamaan noilla korvaustuotteilla, vaan onnistuneet lopetukset tehdään ihan vaan lopettamalla ja kerralla
Työskentelen koulussa. Lapsilla on tapana tunkea vessaan "vapettamaan". Siitä ei jää sellaista hajua tai muutakaan jälkeä, jonka perusteella voisi todistaa, mitä lapset tekevät.
Säälittää lasten puolesta, kun mitä todennäköisimmin sähkötupakan vakavimmat vaarat ja haitat opitaan ymmärtämään vasta muutaman vuoden kuluttua, kun meidän aikamme koekaniinit ovat ehtineet itselleen terveyshaittoja vapetella. Näillä lapsilla sitten on kolmekymppisenä mahdollisesti keuhkot rakkuloilla tai jotain muuta peruuttamatonta mukavaa.
Jos lopetat lihot 20-40 kiloa ! Alkaa mennä karkkia lakuja ja leivoksia .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ihailen näitä ihmisiä.
Mulla murtui joskus leuka. Kipu oli kamalaa, en pystynyt nielemään, syömään, puhumaan tai ylipäätään avaamaan suuta. Se sätkä piti oikeasti vääntää suuhun. Silti sitä sairaalan pihallekin piti lähteä pakkaseen jotenkin imemään röökiä vaikka se oli vaikeaa. Leikkauksen takia tupakointi kiellettiinkin. Silloin ajattelin, että tässä ei ole mitään järkeä, mutta enpähän edes silloin päässyt siitä eroon.
Lienet ns. toivoton tapaus.