Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä on mahdollista elää ihmisarvoista elämää toimeentulotuella?

Vierailija
21.02.2026 |

Kun siitä on maksettava opintolainan lyhennykset?? Mulle jää jatkossa käteen niin surkea summa, että itkettää jo etukäteen. 

Ei olisi pitänyt opiskella.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua.

Vierailija
2/49 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy orporiikalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti?

Vierailija
4/49 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on niin hyödytön opiskelu, että sen lainat pitää maksella toimeentulotuesta?

Vierailija
5/49 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä opiskelit, jos töitä ei löydy?

Vierailija
6/49 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin, jos olet juuri valmistunut niin saat kyllä töitä. Itse sain samana päivänä töitä yli kuukausi sitten ja työt jatkuu. Aktiivisuutta tarvitaan. Niillä jotka tippuneet jo työttömyysturvankin yli on vaikeaa, mut ei kai heitä voida ikuisuutta elättää

Vierailija
7/49 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on niin hyödytön opiskelu, että sen lainat pitää maksella toimeentulotuesta?

Lähes kaikki tutkinnot tällä hetkellä on hyödyttömiä, koska entry level -työpaikkoja ei ole.

Vierailija
8/49 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantain ilkeilykilpailu taas päällä.

Tsemppiä sinulle, ap!

Vierailija
9/49 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin, jos olet juuri valmistunut niin saat kyllä töitä. Itse sain samana päivänä töitä yli kuukausi sitten ja työt jatkuu. Aktiivisuutta tarvitaan. Niillä jotka tippuneet jo työttömyysturvankin yli on vaikeaa, mut ei kai heitä voida ikuisuutta elättää

Menisin, jos voisi noin vaan mennä. Oon ollut jo 2 vuotta työttömänä.

Ap

Vierailija
10/49 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lauantain ilkeilykilpailu taas päällä.

Tsemppiä sinulle, ap!

Kiitos.

Ap

Vierailija
11/49 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sillä pitäisi voida elää? Toisten ihmisten rahoja. 

Vierailija
12/49 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuella kukaan ei elä ihmisarvoista elämää.

Vierailija
13/49 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole kiireesti pankkiin yhteydessä! Itse toimeentulotukea saadessani sain lyhentää opintolainaa n. 55 eurolla kuukaudessa, piti vain erikseen sopia tuosta pienemmästä summasta. Kaveriltakin meinasi automaattisesti lähteä 150 euroa/kk, kunnes vinkkasin, että sitä summaa saanee myös pienemmäksi.

Vierailija
14/49 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut antaa opintolainan mennä ulosottoon. Menee luottotiedot, mut jää toimeentulotuen minimi elämiseen.

Vierailija
15/49 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää asioita mutta älä keskity elintasoihin tai statukseen vaan elämänlaatuun.

Vierailija
16/49 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan piti ryhtyä maksamaan opintolainaa takaisin vasta sitten, kun meni töihin. Milloin tämä on poistettu? Ja miksi?

Vierailija
17/49 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tätä kovin moni sietäiskään. Oon ruokajonossa sekä avustajana että avunhakijana, en tiedä miten pärjäisin ilman.

Tässä kuussa olen käynyt kahdesti kaupassa, ruokaan mennyt ehkä 40-60e. Pitää nipistä kaikesta ja tosiaan kerätä niitä hilusia säästöön. Ei oikein ole mahdollisuutta vaikuttaa omaan elämään elämänlaatua kohentavasti.

EU-kortteja pitää hakea. Olin joskus kasvissyöjä, nyt pitää syödä sitä, mitä saa ilmaiseksi.

Satanen kuussa on hiton iso meno ja tässä tilanteessa vaikuttaa tosi paljon. Mua on neuvottu vaan antamaan sen mennä ulosottoon, mutta en halua.

(Ja ei, sitä ei ole mahdollista pienentää ja ei, en ole saanut työpaikkaa).

Tämmöisen elämän ei pitäisi edes olla mahdollista Suomessa eikä kukaan päättäjä ottaisi itselleen, tai läheiselleen tällaista tilannetta.

Vierailija
18/49 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pistää vihaksi kun toisilla rahat on loppu ja joku saatana Elokapina vaikeuttaa yritysten elämää, jolloin ne eivät palkkaa uusia työntekijöitä. Kuinkahan moni jätti tänäänkin tulematta kaupunkiin shoppailematta Elokapinan takia. Saatanan vihervassarit!

Vierailija
19/49 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut antaa opintolainan mennä ulosottoon. Menee luottotiedot, mut jää toimeentulotuen minimi elämiseen.

Kannattaa muistaa, että joihinkin töihin vaaditaan puhtaat luottotiedot. 

Vierailija
20/49 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarkoitus olla toimeentulotuella kuin lyhyt väliaikainen kriisi aika,ei sen tarkoitus ole elää kuten palkansaajat. Tätä vasemmistolaiset ei tunnu hahmottavan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän