Ihmiset eivät taida ymmärtääkään, kuinka lähellä maailmanloppua ollaan.
Ei mulla muuta.
Ja Ps. Kun se tapahtuu, se käy kuin salama.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Loin keskustelun vähän samaan aihepiiriin liittyen mutta otsikosta unohtui mainita populaarikulttuuri. Kiinnostaisi muiden ajatukset ympäröivän kulttuurin roolista tämän Sodoman ja Gomorran aikakauden normalisoijana. Toivoisin laajempaa keskustelua ja herättelyä aiheeseen.
No olipa yllätys että tuo keskustelu poistettiin. Ei ollut edes mikään yltiöhihhuli vaan halusin kiinnittää huomiota populaarikulttuurin vahvistuneeseen vastakkainasetteluun kristinuskon ja kulttien kesken. Muita uskontoja ei pilkata samalla tavalla niissä kuin kristinuskoa ja Jeesusta. Muodissa esim ristikorut ovat käytössä usein myös ei-uskovaisilla, mutta missä on vaikkapa daavidintähtikorut eijuutalaisilla. Ja miksi kukaan niitä pitäisi jos ei tunnusta omaa uskoaan.
Tiesittekö että lastenhokema 67 käsien liikkeineen on lähtöisin joruba heimosta ja liittyy voodoo henkien kutsumiseen. Kyseinen räppäri jonka biisistä tämä on, on itse siitä kertonut. Sitä ei vain useat vanhemmat maailmalla tiedä.
Vain yksi esimerkki. Ja miksi näistä ei saa keskustella? Mietipä sitä.
Minun henkilökohtainen maailmanloppu( olut lähes loppu) on nurkan takana. Tai no nurkan takana on kyllä lähikauppa, eli klo 9 maailmanloppu peruttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loin keskustelun vähän samaan aihepiiriin liittyen mutta otsikosta unohtui mainita populaarikulttuuri. Kiinnostaisi muiden ajatukset ympäröivän kulttuurin roolista tämän Sodoman ja Gomorran aikakauden normalisoijana. Toivoisin laajempaa keskustelua ja herättelyä aiheeseen.
No olipa yllätys että tuo keskustelu poistettiin. Ei ollut edes mikään yltiöhihhuli vaan halusin kiinnittää huomiota populaarikulttuurin vahvistuneeseen vastakkainasetteluun kristinuskon ja kulttien kesken. Muita uskontoja ei pilkata samalla tavalla niissä kuin kristinuskoa ja Jeesusta. Muodissa esim ristikorut ovat käytössä usein myös ei-uskvaisilla, mutta missä on vaikkapa daavidintähtikorut eijuutalaisilla. Ja miksi kukaan niitä pitäisi jos ei tunnusta omaa uskoaan.
Tiesittekö että lastenhokema 67 käsien liikkeineen on lähtöisin joruba heimost
Mikä tämä lastenhokema 67 on, löytyykö netistä?
Vierailija kirjoitti:
Miten se oli piti tulla jo vuonna 2000 ja varmaan joka toinen vuosi jonkinlaisten hihhuleitten mielestä. Tulkoot jos on tullakseen eipä sille mitään voi jos tulee.
Silloin pelättiin, että www eli netti menee sekaisin, kun siirryttiin uudelle vuosituhannelle, ja että kaikki systeemit kaatuu. Ei kaatunut, mutta jotain muuta "näkymätöntä"saattoi tapahtua, mistä ei ole uutisoitu. Elämme teknokratian aikakautta, neljäs teollinen vallan kumous. Ihmiset luulee, että elämme demokratian aikakautta.
Löytyy. Guuglaa 67. On räppibiisi Tsekkaa kyseinen räppäri. Kaikki lapset ympäri maailman hokee tuota. On ns.brainrot. biisi soi monissa lyhytvideoissa taustalla ja jenkkijulkkikset ja muut videoissa hoki sitä. Siitä levinnyt.
Voihan nuo hullut johtajat pamautella ydinpommeja maailmalla, mutta tuskin vaikuttavat Suomeen mitenkään. Paitsi bensan hinta tietenkin nousee...
Itse pelkään enemmän jotain kulkutautia. Koronaa vastaavaa. Se on sitten menoa.
Vierailija kirjoitti:
Löytyy. Guuglaa 67. On räppibiisi Tsekkaa kyseinen räppäri. Kaikki lapset ympäri maailman hokee tuota. On ns.brainrot. biisi soi monissa lyhytvideoissa taustalla ja jenkkijulkkikset ja muut videoissa hoki sitä. Siitä levinnyt.
Kiitos vastauksesta!
Suurimpaan osaan maailman maista ei ole hyökätty. Jos asuisit ap metsämökissä ilman kännykkää ja tv:tä, heräisit aamulla vain linnunlauluun etkä tietäisi maailmanmenosta yhtikäs mitään, niin ei sinulla olisi mitään hätää, et kirjoittelisi maailmanlopusta vauva.fi:ssä, vaan miettisit mitä ruokaa laittasit... lämmittäisitkö saunan vai vasta huomenna. Tämä olisi mahdollista myös muualla asuville, mutta kun on pakko seurata uutisia, lukea kaikesta mitä maailmalla tapahtuu. Itse eivät ihmiset enää omaa tahtotilaa hallita, sen tekee se riippuvuus someen ja kännykkäänsä.. Nyt ylös, ulos ja lenkille. Jätä kännykkä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Monesko kerta on kun hullut uskiksen maailmanloppua ennustaa? :D
Joo, hiljaa ovat olleet kun lukuisat maailmanlopun päivämäärät ovat menneet ohi
Olen sitä mieltä että jos elää yhteiskunnassa, on syytä pitää silmät ja korvat auki. On itsepetosta työntää pää pensaaseen ja olla kuin ei tietäisi mistään mitään.
Olipa uskossa tai ei, niin on järkevää tiedostaa ja ymmärtää maailman menoa myös henkisellä ja symbolisella tasolla sen oman pikkuarjen ympärillä.
Kaikilla ei ole uskoa, mutta normaali ihminen tajuaa, kun meno menee ympärillä oudoksi.
Mä en jaksa stressata ja panikoida tulisin hulluksi, maailmanloppu tulee sitkun tulee, toivon että voisin vielä täällä pallolla elellä, ollaan ystävällisiä toisillemme niin loppuelämä helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
"Raamatussa luetaan uusi taivas ja uusi maa
. Ilmestyskirjan luvussa 21, jakeessa 1, Johannes kirjoittaa: "Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet". Tämä symboloi vanhan luomakunnan katoamista ja täydellistä uutta alkua.
Raamatun viite: Ilmestyskirja 21:1.
Merkitys: Ilmestyskirja (erityisesti luvut 21-22) kuvaa, kuinka vanha luomakunta katoaa ja tilalle tulee uusi, jossa ei enää ole kuolemaa, surua eikä kipua.
Konteksti: Tämä on osa Raamatun loppunäkyä, jossa kuvataan ikuista elämää ja Jumalan valtakunnan täyttymystä.
Tämä lupaus "uudesta taivaasta ja uudesta maasta" esiintyy myös Vanhan testamentin puolella (esim. Jesaja 65:17), korostaen Jumalan uutta luomistyötä"
Jumala valitsee sinne ketkä saa siellä uudessa valtakunnassa olla me loput ollaankin sitten no... Helvetin liekeissä
Vierailija kirjoitti:
Ovet ovat vielä avoinna mutta kauanko.
Herätystä tapahtuu, ollut ilo huomata.
Kenelle tapahtuu kenelle ei, ei ole Jeesus minua vielä huomannut
Vierailija kirjoitti:
Miksi maailmanloppu tulee aina ihan kohta, mutta ei just nyt?
Mehän eletään lopunaikoja, Jumalan aikataulu on eri kuin ihmisten kyllä se kuule tulee älä siitä huoli:D
Sitähän tässä odotellaan kuin kuuta nousevaa että, maailman loppu tulisi. Tämä elämä on lopulta pelkkää paskaa joten itsemurhan tekevät on sitä järkevintä porukkaa kun tajuavat että, aiemminkin pääsee pois eikä odotellan luonnollista kuolemaansa. Hyvä vaan laitaa tälle kaikelle paskalle stoppi.
Öljy kriisit, sodat ym. 70-luvulla yms. Ja taas mennään, nyt 2026.
Nou hätä.
Maailma hukkuu paskaan ja myrkkyihin ja roskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovet ovat vielä avoinna mutta kauanko.
Herätystä tapahtuu, ollut ilo huomata.
Kenelle tapahtuu kenelle ei, ei ole Jeesus minua vielä huomannut
Jeesus on varmasti huomannut sinut, mutta ehkä sinä et ole ollut vielä valmis?
Jumala sanoo "en ole luvannut sinulle helppoa elämää". Jeesukseen uskovan elämään kuuluu aina ahdistusta. Vasta Jumalan valtakunnassa riemuitaan, siellä ei ole ahdistusta.
Vierailija kirjoitti:
Voihan nuo hullut johtajat pamautella ydinpommeja maailmalla, mutta tuskin vaikuttavat Suomeen mitenkään. Paitsi bensan hinta tietenkin nousee...
Itse pelkään enemmän jotain kulkutautia. Koronaa vastaavaa. Se on sitten menoa.
Että näin, ne Tsernobylin sätelilytkin oli paikallisia? Ei ole ihmisen järjen rajallisuudella määrää. Bensan hintako suurin seuraus ydinsodasta?
Vierailija kirjoitti:
Trump iskee Iraniin, Iran iskee Israeliin ja se johtaa lopulta kaikki I-maat Israelia vastaan ja sitten Kristus saapuu Öljymäelle.
Hesekiel kirjassaan kertoo, mitkä maat tuhoutuu. Ne on kaikki nykyisiä islamin maita.
Justisa joo.
Karhukaiset on sitkeitä otuksia. Selviävät jonkun aikaa myös avaruudessa. Kesällä katselin mikroskoopilla karhukaista.