Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokoomus varmaan ajattelee että ihminen on syntynyt veronmaksajaksi ja tehokkaaksi koneeksi. Vasemmisto inhimilliseksi ihmiseksi

Vierailija
21.02.2026 |

Vai mitä olette mieltä?

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin moni pitää 80- lukua kulta- aikana, kun silloin oltiin paljon enemmän vasemmalla kuin nyt?

Jokainen koki olevansa vastuussa itsestään, ei heittäydytty yhteiskunnan turvaverkkoon. Myös vassarit tajusi, että rahaa ei haeta taikaseinästä.

Vierailija
62/86 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla on enemmän rahaa kuin koskaan. Vasemmistorotat vain ulisevat koska ovat patalaiskoja loisia ja nyt loisimisesta on saatu tarpeeksi!

Itsekin loisitte, ettekä kuluta Suomea kasvuun, vaikka oma hallituksenne on sitä pyytänyt ja anellut. 

Laiskana vaan makaavat rahanne pankissa ja talous kyntää. 

Miten ajattelitte, että tulevat oikeustohallitukset luovat kasvua ilman kysyntää? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin moni pitää 80- lukua kulta- aikana, kun silloin oltiin paljon enemmän vasemmalla kuin nyt?

Jokainen koki olevansa vastuussa itsestään, ei heittäydytty yhteiskunnan turvaverkkoon. Myös vassarit tajusi, että rahaa ei haeta taikaseinästä.

Kasarilla jokainen koki vielä olevansa vastuussa myös yhteiskunnasta ja yhteisestä hyvästä.

Nykyään se on: minä ja mun rahat, muu ei kiinnosta. 

Vierailija
64/86 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N-liitto oli vasemmiston ihannevaltio, vieläkin sitä halajavat takaisin.

Höpö höpö. Ihanne on pohjoismainen hyvinvointivaltio. Onnistunein valtiomalli ikinä. 

Todella onnistunut kun vetää valtion konkurssiin.

Vierailija
65/86 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N-liitto oli vasemmiston ihannevaltio, vieläkin sitä halajavat takaisin.

Höpö höpö. Ihanne on pohjoismainen hyvinvointivaltio. Onnistunein valtiomalli ikinä. 

Ei takuulla ole kun pohjoismaisessa hyvinvointivaltiossa on kapitalismi ja kokoomus josta vasemmisto itkee tässäkin ketjussa.

Vierailija
66/86 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1980-luvulla valtionvelka oli lähes nolla, vienti veti sekä itään että länteen, Suomi kukoisti ja kehittyi vauhdilla. Tuohon onnelaan taisivat syntyä meidän nykyiset päättäjätkin eli ovat saaneet kasvaa turvallisessa maassa. Oliko asiat heillä liian hyvin ja alkoi puuduttamaan se helppo elämä. Nyt sitten keksivät sotauhoa ja pelottelun, suututtaa nuo törpöt. 

Vierailija
67/86 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasarilla jokainen koki vielä olevansa vastuussa myös yhteiskunnasta ja yhteisestä hyvästä.

Kiitos vasemmiston. Kun isänmaallisuus ja suomalaisuus ovat pannassa niin ihmekö tuo ettei yhteenkuuluvuutta tunneta.

Vierailija
68/86 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei rahkeet riitä, niin helppo vinkua vasemmalla laidalla.

Vierailija
69/86 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus kuvittelee, että "aika on rahaa". Tämä ajatus on yhtä vanha kuin kristinuskokin. Todennäköisesti vanhempikin. Mahdollisesti yhtä vanha kuin "raha" käsitteenä.

Kokoomuksen mielestä vapaa-aika on siten rahan tuhlaamista. Vapaa-aikaa ei voi kuitenkaan olla olemassa, koska ylipäätään mitään aikaa ei ole. Se on harha kuten rahakin.

Ihminen voi vain olla vapaa ajasta. Tämä on myös Jeesuksen opetusten perusajatus.

Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt.

Ja eräs hänen opetuslapsistaan, se, jota Jeesus rakasti, lepäsi aterioitaessa Jeesuksen syliä vasten. 

Jeesus sanoi: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti. Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi." 

Ihmisen Poika on sapatin herra. Iankaikkisesti, Amen. 

Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.

Älkää eksykö, rakkaat veljeni. Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.

Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy. Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää, niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä, tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sen tähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua. Ja sen tähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen, että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

"Ja vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."

"Antakaa keisarille, mikä keisarin on, ja Jumalalle, mikä Jumalan on"

"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen."

"Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu."

"Minä olen tie ja totuus ja elämä"

Aika on rahaa, vaihtaa omistajaa Ei sitä ole ollenkaan Ei se kulu, se kuluttaa. Syö omantunnon, puree palan, sitä mutustaa. Se minkä koetat jättää taa muistaa muistuttaa, vaik, ei sitä koskaan ollutkaan.

Vierailija
70/86 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1980-luvulla valtionvelka oli lähes nolla, vienti veti sekä itään että länteen, Suomi kukoisti ja kehittyi vauhdilla. Tuohon onnelaan taisivat syntyä meidän nykyiset päättäjätkin eli ovat saaneet kasvaa turvallisessa maassa. Oliko asiat heillä liian hyvin ja alkoi puuduttamaan se helppo elämä. Nyt sitten keksivät sotauhoa ja pelottelun, suututtaa nuo törpöt. 

Putler syntyi kyllä jo aiemmin.

Vierailija
71/86 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeistopolitiikka korostaa yksilön vastuuta.

Vasemmisto korostaa yksilön oikeutta vastuuttomuuteen.

Siinä se yksinkertaisuudessaan.

Mihis tämä yksilön vastuu ulottuu? Ulottuuko se esim. työntekijöiden hyvinvointiin, jos olet pomon hommissa? 

Ulottuuko se suomalaisen yhteiskunnan hyvään niin kuin isovanhempieni sukupolvessa ulottui? 

Entäs planeetan tulevaisuuteen? Vai eikö se ole kenenkään vastuulla? 

Onko oikeistoyksilön vastuu vaan minä ja minun rahani? Joisaain tapauksissa saa vaimokin vastata itsestään ja lapset. 

Vierailija
72/86 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vasemmiston. Kun isänmaallisuus ja suomalaisuus ovat pannassa niin ihmekö tuo ettei yhteenkuuluvuutta tunneta.

En ole havainnut mitään oikeaa isänmaallisuutta nykyoikeistossa. 

Vierailija
73/86 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla on enemmän rahaa kuin koskaan. Vasemmistorotat vain ulisevat koska ovat patalaiskoja loisia ja nyt loisimisesta on saatu tarpeeksi!

Me ei kaikki olla super-ihmisiä kuten sinä.

Kokoomus ei ikinä ole halunnut täystyöllisyyttä. Joka muuta väittää, valehtelee tai on harhaanjohdettu.

https://fi.wikipedia.org/wiki/NAIRU

"NAIRU-konseptin kannattajat määrittelivät uudelleen käsitteen täystyöllisyys tarkoittamaan NAIRU-tasoista työttömyyttä, sillä he katsovat, että täystyöllisyyttä ei voi saavuttaa vahingoittamatta kansantaloutta."

NAIRU-konseptia noudattavalla politiikalla ei ole enää saavutettu niin alhaisia työttömyysasteita kuin toisen maailmansodan jälkeisen talousbuumin aikana."

Vierailija
74/86 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ollut syntynytkään vielä silloin.

Vierailija
75/86 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastustan miljonäärien verotuksen nostamista 0,1%, koska mulla on traumat Neuvostoliitosta.

Onko sulla minkäänlaista käsitystä niiden "muka" miljonäärien määrästä Suomessa. Esim. Ruotsissa on 7 kertaa enemmän.

Ja loputkin yrittäjät ja siis työpaikat pitäisi vasemmiston mielestä ajaa himoverotuksella ulkomaille.

Jos työstä ei makseta  palkkaa, eikä yritys saa tehdä voittoa, niin eivät pitkään häiritse, vaan lähtevät rahoineen muualle.

Vierailija
76/86 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt elävät suomalaiset kokoomuslaiset ovat eläneet hyvinvointivaltiossa ja nauttineet sen hedelmistä: maksuttomasta koulutuksesta, lapsilisistä,  terveydenhuollosta jne. Suomessa maksetaan myös suhteellisen paljon yritystukia, joista vain osa menee investointeihin ja kehittämiseen. Valtio tukee siis monin tavoin yrittämistä ja siinä mielessä yrityselämämme on sosialistista. Oikeistolaiset eivät usein kieltäydy mistään julkisista tuista, esim. Björn Wahlroosin maatila nosti aikanaan Suomen suurimmat maataloustuet. Yritystuet vääristävät kilpailua ja estävät kannattamattoman ja vanhentuneen tuotannon luovan tuhon. Tämä uudistumattomuus, yritysten alhainen tuottavuus on nyt Suomen talouden suurin ongelma. 

Vierailija
77/86 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se miljoona ei oikesti ole mikään ihmeellisen iso raha. Sillä saa kaksion Helsingistä (ei ihan parhaalta alueelta) ja siis pitäisi edelleen käydä töissä koko elämänsä.

Vierailija
78/86 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nähty millaisina vasemmisto ihmiset näkee. Orjatyöläisinä, jotka raatavat itsensä hengiltä puolue-eliitin vuoksi.

Näin on ollut aina kaikissa vasemmistomaissa.

Vierailija
79/86 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhimillisyys ei maksa tukia eikä laskuja, eikä muitakaan verorahoilla kustannettuja palveluja. Tarvitaan rahaa. Siksi pitää käyä töissä niiden, jotka kykenevät ja jolla on sellainen mahdollisuus.

Vierailija
80/86 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten budjettivaje katetaan ja aletaan maksaa velkoja pois, noin niinkun vasemmistolaisittain? Selkeät luvut nyt!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi