Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin kun vanhempi kieltäytyi kaupassa ostamasta lapselle VIHANNEKSIA

Vierailija
21.02.2026 |

Jotain 5-vuotias lapsi pyysi hevi-osastolla, että isä ostaa tomaatteja, kun hänen teki niitä mieli. Mitä sanoi isä? "En osta, et sä syö niitä kuitenkaan." :O Mitä helvettiä?? Suomalaiset syö ylipäänsä liian vähän vihanneksia, jos lapsi vartavasten PYYTÄÄ jotain hedelmää tai vihannesta, niin totta hitossa niitä ostetaan!

Tuli myös mieleen, onko ne jääneet aiemmin syömättä koska isukki ei ole viitsinyt itse laittaa niitä tarjolle. Pieni lapsi ei voi yksin tomaatteja terävällä veitsellä leikellä tai ehkä edes yllä ottamaan jääkaapista.

Joku roti. Kyllä otti päähän tämän luuserin huono vanhemmuus.

Kommentit (60)

41/60 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä sinisestä repusta . Olette ilkeitä osa kun tykkäätte että oli väärin ostaa lapselle reppu, hinta 11.50 , Kun olin lapsi emme edes uneksineet esim hedelmistä , puhumattakaan muusta. Ei ollut koskaan rahaa liikaa ja lapsi haluaa sitä mitä muillakin on.

Hyvä että selvisimme terveinä ,niin oli puutteellista. 

Nyt aikuisena autan jokaista tarvivaa. 

Viikolla annoin pyörätuolissa istuvalle miehelle 10 euroa . Miksi en antaisi jos näen hädän. 

Vierailija
42/60 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Siitä sinisestä repusta . Olette ilkeitä osa kun tykkäätte että oli väärin ostaa lapselle reppu, hinta 11.50 , Kun olin lapsi emme edes uneksineet esim hedelmistä , puhumattakaan muusta. Ei ollut koskaan rahaa liikaa ja lapsi haluaa sitä mitä muillakin on.

Viikolla annoin pyörätuolissa istuvalle miehelle 10 euroa . Miksi en antaisi jos näen hädän. 

Tarjositko ihmiselle kymppiä, koska hän istuu pyörätuolissa? Melkoiset ennakkoluulot. :DDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/60 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Laivalla eestiläinen pari osti viinaa muutaman pullon. Pikkumies oisko 4 vuotta halusi todella selkärepun " Ville Viikinki". Moneen otteeseen haki ja näytti vanhemmilleen. Ei , oli liian kallis. 

Minä otin repun ( muistin köyhän lapsuuden ) ja laitoin sisään purukumia myös,

Olisitte nähneet kun lapsen silmät kirkastui ja hän meni niin onnellisena reppu selässä . Muisto elämälle pienelle ja minä en alkoholia käytä, joten oli vain pieni apu lapselle. 

Teki mieli sanoa vanhemmille viinoista mutta ajattelin että en sano , ettei tule riitaa. 

Olet todella kiltti ja hyvä ihminen. Hienosti teit, ihan itsekin herkistyin.

Sinä olet kumma tyyppi, itseäsi kehut. Mikä lääkitys sinulla?

Kirjaudun sissän joten minun kommenttien edessä lukee 2108 , eli tämä ei ole minun kirjoittama. Olet tyhmä. 

44/60 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Tarjositko ihmiselle kymppiä, koska hän istuu pyörätuolissa? Melkoiset ennakkoluulot. :DDD

Hän pyysi ruokarahaa. Mikä sinua vaivaa. Oletko sinäkin nälkäinen

Vierailija
45/60 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä joka kauppareissulla osta kasviksia tai edes ruokaa.  Joskus ostoskorista voisi päätellä, että meillä syödään vain pelkkää roskaa. Yhden hetken perusteella on mahdoton sanoa perheen ruokailutottumuksista mitään.

No kyllä tuo "En osta, et kuitenkaan syö" kertoo aika paljon.

Outoa, että tuollaista asennetta puolustellaan täällä niin kiivaasti. Ei ihme, että suomalaiset on läskejä ja kuolee sydänsairauksiin.

Kirjoitin tuon lainaamaas  viestin. Kyseessä oli vain tomaatti. Kasviksia on muitakin eikä heillä välttämättä ollut tarkoitus kuin käydä ostamassa vieraita varten pullaa. 

Meillä ei syödä tuoreita tomaatteja yliherkkyyksien vuoksi. Syömme kuitenkin 80% ruuasta kasvisruokaa tai vegaanista ruokaa.

Vierailija
46/60 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Kuitenkin pilkkaat "nälkäisiä". Tosi pyyteetöntä. Jos auttaa hyvästaä tahdostaan, ei korota itseään jalustalle ja julista hyviä tekojaan ympäri internettiä.

Vierailija
47/60 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä joka kauppareissulla osta kasviksia tai edes ruokaa.  Joskus ostoskorista voisi päätellä, että meillä syödään vain pelkkää roskaa. Yhden hetken perusteella on mahdoton sanoa perheen ruokailutottumuksista mitään.

No kyllä tuo "En osta, et kuitenkaan syö" kertoo aika paljon.

Outoa, että tuollaista asennetta puolustellaan täällä niin kiivaasti. Ei ihme, että suomalaiset on läskejä ja kuolee sydänsairauksiin.

Kirjoitin tuon lainaamaas  viestin. Kyseessä oli vain tomaatti. Kasviksia on muitakin eikä heillä välttämättä ollut tarkoitus kuin käydä ostamassa vieraita varten pullaa. 

Meillä ei syödä tuoreita tomaatteja yliherkkyyksien vuoksi. Syömme kuitenkin 80% ruuasta kasvisruokaa tai vegaanista ruokaa.

Lainaan omaa viestiäni. Alapeukuttajat voisivat myös kommentoida. 

Vierailija
48/60 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on seurannut ap:n kärkkäitä kommentteja ketjussa niin joutuukin päättelemään että avaus oli pelkkää trollausta.

0/5

Teet väärin kun demonisoit isiä.

Vierailija
49/60 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Se, että lapsi keksii haluta laivan kaupassa jotain, ei tarkoita, että hän oikeasti tarvitsisi sitä. Ei kaikkea silmään osuvaa ole tarkoitus ostaa vain siksi, että se näyttää kivalta. Eivät edes hyvätuloiset perheet kaikki osta lapselle Ville Viikinki -reppua laivalta. Tuollaiset "liian kallis" -selitykset eivät välttämättä tarkoita, että kyseinen tuote oikeasti edes olisi vanhempien mielestä kallis - se on vain selitys, joka annetaan lapselle, kun selitetään, että kaikkea ei voi ostaa. "Meillä ei riitä raha kaikkeen" ei yleensä tarkoita, että rahasta oikeasti olisi pulaa, vaan paino on sanalla "kaikkeen". Että pitää miettiä, mitä oikeasti tarvitsee ja mitä kannattaa ostaa. Laivan reppu on voinut olla myös epäkäytännöllisen kokoinen, ja jos lapsella on jo päiväkotireppu, ei toiselle repulle välttämättä ole tarvetta. Jos mieleinen päiväkotireppu on ostettu vaikka puoli vuotta sitten, ei ole mitään järkeä opettaa lapselle, että koko ajan ostetaan uusia reppuja, kun sellaisia jossain tulee vastaan.

Vierailija
50/60 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Se, että lapsi keksii haluta laivan kaupassa jotain, ei tarkoita, että hän oikeasti tarvitsisi sitä. Ei kaikkea silmään osuvaa ole tarkoitus ostaa vain siksi, että se näyttää kivalta. Eivät edes hyvätuloiset perheet kaikki osta lapselle Ville Viikinki -reppua laivalta. Tuollaiset "liian kallis" -selitykset eivät välttämättä tarkoita, että kyseinen tuote oikeasti edes olisi vanhempien mielestä kallis - se on vain selitys, joka annetaan lapselle, kun selitetään, että kaikkea ei voi ostaa. "Meillä ei riitä raha kaikkeen" ei yleensä tarkoita, että rahasta oikeasti olisi pulaa, vaan paino on sanalla "kaikkeen". Että pitää miettiä, mitä oikeasti tarvitsee ja mitä kannattaa ostaa. Laivan reppu on voinut olla myös epäkäytännöllisen kokoinen, ja jos lapsella on jo päiväkotireppu, ei toiselle repulle välttämättä ole tarvetta. Jos mieleinen päiväkotireppu on ostettu vaikka puoli vuotta sitten, ei ole mitään järkeä opettaa lapselle, että koko ajan ostetaan uusia reppuja, kun sellaisia jossain tulee vastaan.

Samaa mieltä. Siihen ettei lapselle jotain osteta, voi olla miljoona eri syytä. Se että joku vieras ostaa lapselle tavaraa tuntuisi itsestä todella epäilyttävältä. Saattaisin hyvin kieltää ottamasta sitä vastaan. Ihan jo siitä syystä, ettei pahaa aikovat aikuiset pysty houkuttelemaan. Lapsen pitää oppia tunnistamaan vaaralliset aikuiset ja lahjominen on vaaran merkki.

51/60 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Kuitenkin pilkkaat "nälkäisiä". Tosi pyyteetöntä. Jos auttaa hy

En pilkkaa. Ravintolan omistajana autan .Nunnat ovat hakeneet eräänkin kerran laukut täyteen ruokaa tarviville. Enkä pyydä neuvojasi. 

Vierailija
52/60 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on pelottava kyylä. Seuraa jotain isää ja lasta silmä kovana koko kauppareissun. Poliisille sut pitäisi ilmoittaa. Hullu. 

He tulevat varmasti pillit soiden pidättämään ap :n useammalla kuin yhdellä autolla. Tomaatti on kuitenkin vakava asia. Joko ilmoitit?

Vierailija
53/60 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu isä. kasvissyöjät ovat itsekin vihanneksia. Olet mitä syöt.

Sanoo aivoton läskipää jolla suonet on tukossa.

54/60 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko lapselle itkuntuhrua silmiin? Valuiko yksinäinen kyynel pitkin pehmeää nukkaposkea?😢

Niin valui kyynel lapselle joka tunsi että häntä ei arvosteta eikä hänen toivomuksiaan huomioida. 

Vierailija
55/60 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskalaukaus tuollaiselle läskiperse isälle.

56/60 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Se, että lapsi keksii haluta laivan kaupassa jotain, ei tarkoita, että hän oikeasti tarvitsisi sitä. Ei kaikkea silmään osuvaa ole tarkoitus ostaa vain siksi, että se näyttää kivalta. Eivät edes hyvätuloiset perheet kaikki osta lapselle Ville Viikinki -reppua laivalta. Tuollaiset "liian kallis" -selitykset eivät välttämättä tarkoita, että kyseinen tuote oikeasti edes olisi vanhempien

Olen auttanut Eestin lastenkotia ruoalla ja lahjoilla pari vuotta  , Mustamäki .Näin miten pienet kaksosetkin jätettiin sinne 5 kuukautisina. 

Kyllä minun sydän tuntee lapsia kohtaan sympatiaa, varsinkin tässä tapauksessa tuli vaan tunne että tämä pieni on repun arvoinen.

Se siitä repusta, pyydän suuresti anteeksi että olen häirinnyt teitä täällä joilla omat mielipiteet asiasta. Hyvää päivän jatkoa. 

Vierailija
57/60 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos se aikuinen olisi ollut nainen niin se olisi ollut susta aivan sama? Haiskahtaa miesvihalta, ap!!!

Vierailija
58/60 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos se aikuinen olisi ollut nainen niin se olisi ollut susta aivan sama? Haiskahtaa miesvihalta, ap!!!

Olisin kovaan ääneen sanonut, katsokaa akka kantaa kaljaa ja viiniä ym. herkkuja mutta ei lapselle osta tomaatteja.

Vierailija
59/60 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Se, että lapsi keksii haluta laivan kaupassa jotain, ei tarkoita, että hän oikeasti tarvitsisi sitä. Ei kaikkea silmään osuvaa ole tarkoitus ostaa vain siksi, että se näyttää kivalta. Eivät edes hyvätuloiset perheet kaikki osta lapselle Ville Viikinki -reppua laivalta. Tuollaiset "liian kallis" -selitykset eivät välttämättä tark

Olen auttanut Eestin lastenkotia ruoalla ja lahjoilla pari vuotta  , Mustamäki .Näin miten pienet kaksosetkin jätettiin sinne 5 kuukautisina. 

Kyllä minun sydän tuntee lapsia kohtaan sympatiaa, varsinkin tässä tapauksessa tuli vaan tunne että tämä pieni on repun arvoinen.

Se siitä repusta, pyydän suuresti anteeksi että olen häirinnyt teitä täällä joilla omat mielipiteet asiasta. Hyvää päivän jatkoa. 

Sulla näyttää nyt olevan hyvin suuri tarve julistaa omaa hyvyyttäsi. Nunnia myöten kaikki kiittelevät ja linnut laskeutuvat olkapäillesi. Jos auttaisit ihan auttamisen halusta, et kertoisi siitä monisanaisesti joka ketjussa. Tämän ketjun aihe ei liity yhtään mitenkään mihinkään viikinkireppuihin ja silti olet täällä viesti viestin jälkeen kertomassa siitä.

Vierailija
60/60 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Ulosannistasi päätellen olet iäkäs. Ehkä sulla ei ole lainkaan omia lapsia? Tuossa tilanteessa ei välttämättä ole ollut ollenkaan kyse rahasta, vaikka niin olisi lapselle kauppakiireessä sanottukin. Vanhemmat päättää, mitä lapselle ostetaan, kaikkea ei voi saada, vaikka aikuiset ostaisikin laivalta alkoholia (halvemmalta kuin maista, ehkä koko vuoden tarpeet?). 

Jos joku ostaisi kaupassa lapselleni repun, jonka ostamisesta olen itse kieltäytynyt, niin se olisi kyllä äärimmäisen outo tilanne. Miten vanhemmat reagoi? Miten annoit sen lapselle? Itse varmaan menisin ensin sanattomaksi. Tekosi oli nimittäin röyhkeä. Teit perheestä todella monta oletusta ja päätit "tehdä hyvän teon", joka on oikeasti aika monella tavalla ongelmallinen. Ensinnäkin tuo jo mainittu näkökulma, että vierailta ei oteta lahjoja vastaan, koska ikinä ei tiedä taka-ajatuksia. Voi olla kyse kasvatuksesta, että kaikkea ei vaan saa. Voi olla vaikka tulossa lentomatka, jonne ollaan menossa vain käsimatkatavaroilla eikä ole sille repulle tilaa ja nyt se pitää jättää hotellihuoneeseen ja siitä tulee ihan uudet raivarit. 

Joka tapauksessa tämän erittäin omituisen kohtaamisen jälkeen lapsen kanssa pitäisi käydä vaativia keskusteluja vieraista ihmisistä, tavaroista, haluamisista, turvallisuudesta... Et tiedä perheen tilanteesta mitään. Jos ei ole kyse lapsen turvallisuudesta, jätä heidät rauhaan. 

Jos haluat auttaa perhettä, se pitää EHDOTTOMASTI tehdä vanhempien kautta. Kysyä heiltä, voitko ostaa lapselle repun tai antaa heille rahaa sitä varten. Et voi vain mennä ojentamaan lahjoja tuntemattomille lapsille. Niin ei vain tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme