Kissa ei halua silityksiä Mutta tulee silti viereen.
Kommentit (54)
Meillä useampi kissa ja kaksi tulee kyllä syliin ja kehrää mutta ei tykkää kun silittää. Ei kaikki ihmisetkään tykkää kun kosketaan, ehkä kissoilla sama. Introvertti.
Jos se hakee lämpöä, pankon päälläkin tykkäävät maata kun siinä on lämmin.
Osa kissoista tykkää ihmisistään omalla tavallaan, ei kaikki tykkää silittelystä ei kaikki koiratkaan välitä. Meillä oli kissa joka tuli itse syliin, sai jopa välillä silittää mutta vain hetken ei välittänyt
Ootko kokeillu rapsuttaa poskesra, leuan alta?
Kuiva sähköinen ilma aiheuttaa ritiseviä sähköiskuja. Voi mirriä.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on paskaset kädet. Jos on pakko lääppiä, hommaa koira.
KisuKirnauskis
Koirat on perseestä.
Jotkut kissat valikoi kenen silitys kelpaa. Toinen meidän kissoista kelpuuttaa onnellisena kenen tahansa silityksen ja pörisee ja puskee. Toiselle taas kelpaa vain oma ihminen ja jos minä silitän, se on närkästynyt häiriöstä ja puree. Molemmat haluaa viettää aikaa ihmisten kanssa sohvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissasta rukkaset.
Siinä ensimmäinen luuseri tuli kissa-aiheiseenketjuun. Vastaatko näin muihin eläinaiheisiin ketjuinkin?
Älä nyt jaksa kun tuo on Kuutamosonaatti -leffasta. "Tehdäänkö kissasta rukkaset" sanoi Arvo Kyyrölä.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Kissa hakeutuu syliin ja leipoo, mutta ei anna silittää. Välillä silittelen hellästi, kun siinä makoilee, mutta pian häntä alkaa pian vipattamaan ärsytyksestä. :)
Tuttua on, pidetään vaan ne kädet siellä omalla puolella tai ylävitonen heilahtaa kynsien kera.
Kaipaako eläimet yleensäkään jatkuvia silityksiä vai onko se jokin ihmisten keksimä juttu. Ihmiset kuvittelevat että kun eläin tulee lähelle niin sitä heti pitää alkaa lääppimään. Eihän me lähmitä toisiakaan ihmisiä koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Kaipaako eläimet yleensäkään jatkuvia silityksiä vai onko se jokin ihmisten keksimä juttu. Ihmiset kuvittelevat että kun eläin tulee lähelle niin sitä heti pitää alkaa lääppimään. Eihän me lähmitä toisiakaan ihmisiä koko ajan.
Tämä tuntuu olevan monelle ongelma varsinkin kissojen kohdalla. Aika narsistista touhua ihmisiltä. Kuvittelevat että heillä on oikeus ottaa väkisin eläin syliin ja lääppiä ja sitten jos eläin ei tykkää siitä ja haluaa mennä omia menojaan niin sitten ihminen alkaa valittaa että tyhmä elukka! He myös tykkäävät yleistää.
Eilen katoin tubesta muutaman kissavideon (ja muitakin, mitä sattui tulemaan). Oli aika väsy olo, joten voi olla, että sotken (asiat).
Muistaakseni meni näin: jos kissa kehrää ja leipoo samalla, niin silloin se muistelee omaa emoaan, sitä turvallisuutta, mitä emo antoi. Erityisesti jos leipoo jonkun "vanhan" viltin päällä. Silloin ei kannata koskea (antaa tehdä sen vaan ihan rauhassa).
(muistankohan nyt ihan oikein???)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu eläinyksilöstä. Minulla on ollut 4 koiraa ja tämä viides on juuri tuollainen nuoluri. Se pesee ensimmäisenä aamulla minulta naaman ja "hoitaa" muutenkin pitkin päivää koko ajan. Se on ollut pidempään koiralaumassa ja siellähän ne nuolevat toistensa korvat (ja pennuilta pyllyt), nuolevat aamurähmät jne. Olen yrittänyt hienovaraisesti vähentää nuolusessioiden kestoa. Varmaan luttuuttaisi puoli tuntia pelkästään käsiä, jos antaisi niitä nuoleskella niin kauan kuin vaikuttaa haluavan. Yrittää myös varpaisiin, mutta ne piilotan heti sukkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissasta rukkaset.
Siinä ensimmäinen luuseri tuli kissa-aiheiseenketjuun. Vastaatko näin muihin eläinaiheisiin ketjuinkin?
Älä nyt jaksa kun tuo on Kuutamosonaatti -leffasta. "Tehdäänkö kissasta rukkaset" sanoi Arvo Kyyrölä.
Olen vaan kyllästynyt tähän kissojen haukkumiseen. Sitä on joka paikassa. Esimerkiksi YouTubessa jopa kissavideoiden kommenttiosioissa. Miksi ihmiset jotka tuntuvat vihaavan kissoja edes katsovat kissavideoita ja vaivautuvat kommentoidaan? Mikä heitä vaivaa? Milloin tämä kissaviha edes alkoi ja miksi? Olen miettinyt tätä aika pitkään koska olen törmännyt tähän kissojen haukkumiseen monessa paikassa.
Kissa haluaa itse silittää ihmistä. Mitä ihmeellistä tuossa muka on
Mun kissa oli samanlainen, ei sietänyt silittelyä.mutta jos se tulee viereen ja leipoo ja kehrää, se on kiintymyksen ja luottamuksen merkki kissalta.
Älä huoli, et ole tehnyt mitään väärin. Mene kissan ehdoilla. Paras tapa olla huomioimatta, niin tein, sopu säilyi 18v. Kissa on kissa kaikki erinlaisia.
Tietämätön, älä avaudu jos et kissoista mitään tiedä
Jotkut elää kissan kanssa joka vain seuraa koko ajan kauempana, ei tule siis edes lähelle ja se on normaalia. Pojalla on kaksi kissaa, toinen on just semmoinen että ei tarvitse koskea tulee sohvalle muttei iholla ja toinen hurisee ja leipoo tulee syliin saa silittää jne
Sulla on paskaset kädet. Jos on pakko lääppiä, hommaa koira.
KisuKirnauskis