EKKS:n rakenneultra?
Tekeekö tutkimuksen kätilö (niinkun np-ultrankin) vai lääkäri? Tehdäänkö mahan päältä vai sisäkautta, entä tehdäänkö samalla sisätutkimus? Paljon kysymyksiä, mutta kun en ole ennen käynyt rakenneultrassa vaikka kolmosta odotankin.
Kommentit (8)
tehdäänkö kyseisessä paikassa rakenneultria, mutta rakenneultra tehdään vatsan päältä ja sen suorittaa lääkäri. Sisätutkimusta ei samalla tehdä.
kävin itse ekks:ssa rakenneultrassa n.kuukausi sitten, tehdään vatsan päältä ja kätilö teki. käsittääkseni vain lääkäriä vaativat tutkimukset suorittaa lääkäri, eli esim. jos samalla tehdään sisätutkimusta tms., muuten ultraaja on kätilö.
Muistanko ihan väärin vai onko nimimerkkisi ollut joskus vuosi ? sitten laskeumasta ja synnytyksestä liittyvässä kysymyksessä? Voi olla että sekoitan johonkin toiseen.... itse mietin samoja nyt...
sama nimimerkki on ollut aina vuodesta 2004, jolloin rekisteröidyin tänne:)
No niinpä ne näköjään vaihtelee käytännöt tässäkin asiassa.. =)
Meillä päin np-ultran tekee kätilö ja rakenne-ultran lääkäri..
Mutta eiköhän kysyjä nyt vastauksensa saanut! =)
Nasulina, olen itsekkin menossa kasekuun alussa ekks:n rakenneultraan. Taidetaan mennä samoissa viikoissa suurinpiirtein.
Nevalaine 15+1
Minä tulen pari viikkoa sinusta jäljessä, meillä on rakenneultra 18.6 :) Onnea sinulle odotukseen!
karkas :)
Niin siis kiinnostaa tietää minuakin :) Kesäkuussa olen menossa rakenneultraan ja tosiaan täälläpäin ei ole ollut aikaisemmin mahdollisuutta moiseen. Uusi ultralaite siellä ainakin oli!