Te joilla on jo kaksi samaa sukupuolta olevaa lasta mitä vastaatte lauseisiin
ai te yrititte vielä tyttöä tai poikaa! Meinaan ärsyttää jo etukäteen kun tiedän että moisia kommentteja saisin kuunnella jos hankisimme vielä kolmannen lapsen! Meillä suvussa pelkkiä tyttöjä ottaisin mielelläni vielä kolmannestakin tytön, sukupuolella ei oikeasti ole merkitystä! Kun kopuksemme syntyi tuntui että kaikki olivat lähes pahoillaan puolestamme kun emme saaneet poikaa mikä oli mielestäni uskomatonta!
Kommentit (19)
mutta mua ärsyttää HIRVEÄSTI kyselyt " kumpaa toivotte" (meillä 2 poikaa), ja jopa välillä sekin kun kysytään " kumpi on tulossa" - ihmiset tuntuu pitävän jotenkin itsestään selvänä että nykyään kaikki tietää jo etukäteen, vaikka luulisin että suurin osa kuitenkaan ei tiedä.
Itse en oikeastaan edes HALUA tietää etukäteen.
Ja " kumpaa toivotte" kysymykseen vastaan usein " kunhan nyt tulisi/saataisiin joku" tms.
Toi on nii-in tyhmä kysymys! Ja ärsyttää kun etenkin esim. " paras" kaveri tivaa sitä aina ja jankuttaa...
Mummoni aikoinaan, kun toinen poika syntyi, PAHOITTELI ja sanoi " kyllä hän meille niin tyttöä toivoi" .
Ylipäänsä tuntuu että meidän suvussa olisi meille toivottu tyttöjä.
Toisaalta inhoan myös lausahudsta " niin eihän sen väliä kunhan on terve" .
Mitä sitten jos ei olekaan!? Siihenkin on jotenkin sopeuduttava. Ja mikä on se terveen ja sairaan raja - onko down-lapsi jo " ei-toivottu ei-terve lapsi" ja onko esim. kitalakihalkio vielä ok vai sekin jo " ei-terve" ?
No kai mä oon vaan joskus herkkä kun ärsyttää kaikki... ihan ystävällisesti yritän kiltisti aina vaan hymyillä ja vastata jotain " nättiä" kaikkiin ääliökommentteihin...
Minua kans suunnattomasti ärsyttää tuo kommentti, että " kunhan on terve" . Oma rakas lapsi se on, on se sitten tyttö tai poika tai sairas tai terve. Meillä on kans kaksi poikaa ennestään ja melkein kaikki kyllä sanoo, että " jospa se nyt olis sitten se tyttö" . No minä kyllä itsekin toivon, että tyttö tulisi, vaikka toisaalta sellainen ajatus vähän pelottaakin.
En kuitenkaan anna toisten kommenttien vaikuttaa itseeni. Ihan sama minulle toivovatko meille tyttöä vaiko eivät. Oma rakas lapsi sieltä on kuitenkin meille tulossa, eikä loppu peleissä ole väliä minkä merkkinen lapsi sieltä syntyy.
Noihin kommentteihin en yleensä vastaa mitään, tai tyyliin: " no sehän jää nähtäväksi kumpi tulee" . Sillä tavalla pääsee helposti sivuuttamaan asian.
Meillä on ennestään kaksi poikaa ja kolmatta kuumeilen...
Anoppi jokin aikaa sitten kysyi, tietämättä vauvakuumeestani, että koskas te aiotte hankkia sen tytön? voi että pisti ärsyttämään!!!
Minä sille sitten vastasin, että meille kolmatta enään tuskin tulee kun toi sun poikas ei enempää lapsia halua...mies kun vähän on vielä empivällä kannalla!
Ja just toi että mieheni suvussa on tytöt paljon " arvokkaampia" kuin pojat koska poikia on enemmän syntynyt... Todella tyhmää minun mielestäni...
Jos joskus kolmannen lapsen saan niin olen iloinen tytöstä tai pojasta...aivan sama... tytölle voisi ostella tyttöjen juttuja, mutta pojalle olisi kaikki valmiina.
Mies kyllä sanoo, että kyllä se kolmaskin olisi poika...
ihan siis samoja ajatuksia...
jotenkin tuntuu vaan tosi tyhmältä edes että TOIVOISI mitään erityistä - kun ensin sai jo huolehtia SAAKO edes enää vauvaa (vaikka " luomuna" lopulta raskauduinkin, mutta ei sekään aina käy naps vain).
Eli kyllä sitä on kiitolline kaikesta.
Ja muistan kun toinen poika syntyi, niin jotenkin sillä sukupuolella ei ollut enää merkitystä lapsen synnyttyä, kun se oli siinä se LAPSI, eli heti kun sitä pääsi hoitelemaan ja tutustumaan niin se oli oma persoonansa, ei enää " tyttö" tai " poika" , vaan juuri se meidän lapsi joka meille pitkin tulla. :-)
(Kakkosesta sain silloin muuten pari päivää aiemmin tietää että poika tulee, kun käytiin jollain kontrollikäynnillä sairaalan ultrassa.)
Odotan toista, ja tyttö on saamassa pikkuveljen. Ärsyttää kun ihmisten mielestä ' tyttö ja poika' on jotenkin täydellinen yhdistelmä, tyyliin " onpa hienoa kun teillä on yksi kumpaakin" . Ihan kuin olisi kesämökki ja purjevene kyseessä....
Toinen tulossa ja haaveilen kovasti tyttötriosta. Itse sanon nyt jos joku kysyy, että toivottavasti on tyttö, mutta kaipa sen pojankin kanssa oppii elämään :). Siinä jää vastapuoli sanattomaksi, musta hyvä vastaus. Kokeilkaapa!
Ehkä olen sen verran vastarannankiiski, että piruuttanikin toitotan " toivetta" tyttötriosta. Ja jo valmiiksi ärsyttää, että jos tämä toinen onkin poika, niin muut ovat sitä mieltä, ettei enää " tarvitse" tehdä lapsia, kun molempia on jo. PLAAH! Oikeasti olen sitä mieltä, että ihan sama mitä tulee, kunhan tulee :).
ja sanon aina että oishan se tyttökin mukava väliin, mutta vielähän tässä ehtii... harmi, kun ultrassa ei nähnyt kumpi se on! Itse olisin jo halunnut tietää :)
ja kolmonen tulossa helmikuussa, ei tiedetä kumpi. Mä sanon aina kaikille, jotka " toivottelee NYT sitten poikaa" , että nää tytöt on olleet kyllä niin ihania, että lisääkin ottaisin tämmöisiä, siihen ehkä sitten vähän hankalampi jatkaa " poikatoivottelijoiden" . Meidän tytöt kohta 3v. ja 4v. ja aina yhdessä, uskon, että kolmas tyttö pääsisi vielä niiden juttuihin mukaan, kun taas pojan kanssa saisin varmaan itse pärryytellä autoilla seuraavat viisi vuotta eli itse toivonkin salaa tyttöä, mutta ymmärrän kyllä, että isi varmaan haluaisi yhden pojankin, vaikkei sitä myönnäkään.
Kertakaikkiaan rasittavia nää ympäristön toivottelut ja odotukset!! Mua erityisesti ärsyttää, kun meidän kaveripiireissä melkein kaikilla 2 lasta eikä lisää suunnitteilla, että monet OIKEASTI luulee, että poikaa tässä nyt vaan yritellään, huhhuh, verenpaine nousee...
Jännä miten nuo ulkopuoliset saa luotua tietynlaisia " paineita" lastensaamiseen... Muistan kun odotin meidän kakkosta ja mielessä siinsi silloin jo kolmas. Jotenkin tuli jo silloin mieleen että varmaan nyt jos tää onkin tyttö (mikä olisi ollut yhtä toivottu kuin poikakin, lasta me haluttiin, ei mitään tiettyä sukupuolta) ja kun tehdään se kolmas niin kaikki luulee että nyt sit tehdäänkin poikaa. No kakkonen oli sitten poika joten kolmosta sai odotella " rauhassa" .
...kolmannen muksun laskettu aika elokuun alussa. Sillon kun nuorimmaiseni syntyi, moni kavereistakin sanoi ihan suoraan, että " voi kun ei sitten tullut poikaa" . Ärsyttävää joo, mutta oikeasti en kyllä ajattele tuollasista kommenteista yhtään mitään. Jätän ne omaan arvoonsa.
Minä ja mieheni molemmat toivomme vielä kolmatta prinsessaa. Mieheni siskolla on kolme poikaa, joten meille voisi tulla kolme tyttöä ;o) Ja pääasia on, että saadaan vielä kolmas lapsi, oli sitten tyttö tai poika!
Minä olen sanonut kysyjille, että toivottavasti on jompikumpi. Ajatuksen tähän sain parista tv-dokkarista, joita on syksyn ja talven aikana tullut, joissa on ollut lapsia, joilla ei ole ollut selkeästi todettavaa sukupuolta.
Jos en tykkää tästä kaavamaisesta ja väkisin sukupuolittavasta kulttuurista, niin ei helppoa olisi lapsella, jos ei itse osaisi itseään määritellä.
Tervettä lasta kehtaa kyllä toivoa, sitähän joku tässä pinossa epäili. Ei se mielestäni ole mikään vammaisten lasten vähättely. Tuskin kukaan lähtökohtaisesti toivoo sairasta tai vammaista lasta saavansa, vaikka he ovat kuinka rakkaita ja ihania!
olen heti toista odottaessani ilmoittanut, että olen yhden sukupuolen kannattaja, koska tilat on rajalliset ja molempien leluja ei huusholliin mahdu:)
mutta meiltä tuskin tullaan asiasta kyselemään, sillä kolmas poikamme menehtyi pian syntymän jälkeen täysin yllätyksenä kaikille ja nyt neljättä odottaessani ihmiset ovat hyvin vaiteliaita. ja jos joku jotain kyselee, niin toiveissa on vain ja ainoastaan elävä lapsi, ei tyttö, poika eikä terve lapsi, vain elävä.
..ja ennestään kaksi poikaa ku monet sano et " kumpa nyt tulisi se tyttö" .. sit ku sanoin et poika on tulossa tästäkin ni voivottelivat et ei vieläkää tyttöä... ja ku oli viel sellanen tilanne et tuol kuopuksel epäiltiin et aivoissa ois ollu jtn häikkää.. :( Nyt ku neljättä odotan ja jos joku tulee voivottelemaan et jospa se tyttö tulisi ni sanon et mieluummin terve poika ku sairas tyttö... perhana... yhtä rakkaita ne lapset on sukupuolesta huolimatta.. :)
tyttöä " tehdään" . Kyllä minusta olisi mukava, että olisi molempaa sukupuolta omissa lapsissa. Sen verran utelias luonne olen. Mutta kyllä myös rakastan pikkujätkiäni niin paljon, että kolmas poika olisi jos supernastaa!
Lelujen, tarvikkeiden ja vaatteiden kannalta en ikinä ole ajatellut - aika epäolennaista se mielestäni on.
pienen poikani kaveriksi, mutta enpä pois aio antaa vaikka toinen poika tulisikin =) Myönnän kyllä että jos nyt tytön saamme niin saattaapa lapsiluku jäädä siihen, mutta toisen pojan tullessa todennäköisesti ryhdymme vielä yhtä yrittämään. Eivät ne jommankumman toivottelijatkaan varmaan mitään pahaa tarkoita =)
mutta tämä ärsyttää aivan suunnattomasti! Miten jollain perheen ulkopuolisella henkilöllä on oikeus puuttua siihen että minkäkälainen perhe on täydellinen! Varsinkin kun emme voi milläänlailla vaikuttaa vauvojemme sukupuoliin! Ja toinen on tuo että kunhan on terve, itse en ainakaan voisi mahdollisesti sairasta lastani rakastaa yhtään vähempää... taitaa jäädä hankkimatta koko kolmas lapsi kyseisen asia takia... no ei nyt sentään ton takia voi päätöksiään tehdä mutta olen pohtinut asiaa jo aika lailla vaikkei kolmannesta ole ollut varsinaisesti edes puhetta.
tuolta vauva puolelta tänne ja tähän kommentoin, meillä kaksi poikaa ja tätä kuopusta odottaessa kuulin anopilta ja omalta mummoltani jatkuvalla syötöllä, " olisi se niin kivaa kun tuo toinen olisi tyttö" " kylläpä sinua varmaan harmittaa kun teille ei tyttöjä tule" ja jopa pojan ristiäisissä anoppi sanoi mihen veljen vaimolle, että " tehkääs te tyttö meille, kun nuo eivät osaa" Anoppi on nyt jo edesmennyt, mutta mummoni viimeksi jouluna päivitteli, " että olisi se tyttö niin kiva" argh. Pakko sanoa, että tuo laittaa kismittämään oikein toden teolla. Me tiesimme jo 22 viikolta kumpi on tulossa, harva kysyi kumpaa toivotte tai olisi se niin kiva, että... Mutta tuo anopin ja mummon käytös oli mielestäni tosi törkeätä.
Itse olen sitä mieltä, kumpia tahansa tulee, ne ovat tervetulleita, jos/kun meille joskus pikkukolmonen tulee, niin sukupuolella ei ole mitään väliä, tosin minulle on ennsutettu neljää poikaa, saas nähdä...
Siskollani on 2 tyttöä ja hän sanoo reilusti kuinka toivoo -> poika olisi kiva vaihtelu mutta järjellä ajateltuna tyttö on parempi kun kaikki tavaratkin on valmiina tulokasta ajatellen.
Ystäväni omaa myös 2 tyttöä ja onkin sanonut suoraan kyselijöille ettei halua poikaa koska ei osaisi sellaista hoitaa kuitenkaan. Eihän hän tosissaan tietenkään ole tuon hoitamisen suhteen mutta niin hän kuitenkin ajattelee.
Siskoni sanoikin että kannattaa itse ajatella omaa toivetaan ja haluaan ja olla näin vahva toisten kommenteille. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ettei tule turhia harmituksia.
Tsempiä sinnekin, jos tulee kolmas tyttö =)