Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä ihmisiä jotka kutsuu edullisia autoja pommeiksi, eivätkä sen takia osta itselleen autoa/halvempaa autoa.

Vierailija
21.02.2026 |

Minun autoni maksoi 2500e, 140 000 ajettu sedan. Bensiinillä liikkuva, manuaali, suhteellisen bensapihi. Siitä on nyt 6 vuotta, tänä aikana olen joutunut vaihtamaan jakohihna jonka ohessa vaihettiin jotain muutakin, en muista mitä, kokonaisuus maksoi jonkun 350 euroa, lisäksi jarrupalat ja joku jousi vaihettu koko omistuksen aikana, ei mitään vikoja. Öljyt vaihdettu vuosittain, autolla ajettu Norja päästäpäähän, Intiaan ja takaisin, sekä ollut päivittäisessä käytössä Suomessa. 

Kumma juttu, että ihmiset kehittelee kaikenmaailman skenaariota päänsä sisälle tietämättä mistään mitään. Mistä tämä voisi johtua, onko ajatuksia?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun ymmärtämättömyytesi muita kiinnosta. 

Vierailija
2/24 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän. Esimerkiksi ystävälläni oli vanhempi auto ja aina piti korjata ulkopuolisella, joka on kallista. Osti uuden, jossa pitkä takuu ja paljon pienempi polttoaineen kulutus, joten työmatkojen takia ei itse asiassa juuri kulut kasvaneet entiseen. Meillä on vanhat autot ja aina olleet, mutta korjaamisessa työt ilmaisia, ilmaiset tilat ja varaosat tukkuhintaan niin tilanne ihan eri. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietämättömyys ja epävarmuus on ne mitkä määrää. Moni ei ymmärrä, mitä jakohihnan vaihto maksaa, mitkä viat ovat normaaleja tai mikä on oikeasti kallis riski. Sitten minun ymmärrykseni mukaan auto on monelle egon jatke, sehän uhkaa koko minäkuvaa jos ajaa alle 10k autoa, huhhuh.

Vierailija
4/24 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sun ymmärtämättömyytesi muita kiinnosta. 

Todistit hypoteesisi vääräksi. Nolottaako?

Vierailija
5/24 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnin romuissa on järkeä jos otse laittaa eikä laske ajalleen mitään arvoa. 

Vierailija
6/24 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aivan vi..... sama millä autolla kukakin ajaa. Evvk. Itse ajan 4 vuotta vanhalla hybridi autolla.

Vierailija
7/24 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan mitali tulemaan. 

Vierailija
8/24 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nautin autoista ja oon liian varakas, että pihistelisin jollain noin halvalla autolla vaikka taloudellisesti se olisi "fiksua".

Nyt alla 136k auto.

Vierailija
9/24 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten yleensäkin ketään pitäisi kiinnostaa millä autolla naapuri ajaa?

Vierailija
10/24 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten yleensäkin ketään pitäisi kiinnostaa millä autolla naapuri ajaa?

Miten tämä liittyi mihinkään

Vierailija
11/24 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse nautin autoista ja oon liian varakas, että pihistelisin jollain noin halvalla autolla vaikka taloudellisesti se olisi "fiksua".

Nyt alla 136k auto.

porvoolainen auton omistaja.

Vierailija
12/24 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän. Esimerkiksi ystävälläni oli vanhempi auto ja aina piti korjata ulkopuolisella, joka on kallista. Osti uuden, jossa pitkä takuu ja paljon pienempi polttoaineen kulutus, joten työmatkojen takia ei itse asiassa juuri kulut kasvaneet entiseen. Meillä on vanhat autot ja aina olleet, mutta korjaamisessa työt ilmaisia, ilmaiset tilat ja varaosat tukkuhintaan niin tilanne ihan eri. 

Joidenkin autojen kanssa joutuu kiroilemaan ja noitumaan paljonkin kun yhden vian saa korjattua niin pian ilmestyy toinen vika ja korjauksiin saattaa mennä rahaa paljon mutta jos on uusi auto niin tuleeko kovin paljoa halvemmaksi kun on siihen tarvittava vakuutus ym. ja tietyt huollot jotka omistajan kuuluu itse maksaa?

Vierailija
13/24 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auto vaihtuu uuteen kolmen vuoden ja 80.000 kmn välein. Näin on menty jo 30 vuotta. 

Vierailija
14/24 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

He eivät ymmärrä autoista mitään, sekä haluavat asettaa itsensä muiden yläpuolelle.

Vierailija
15/24 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä auto vaihtuu uuteen kolmen vuoden ja 80.000 kmn välein. Näin on menty jo 30 vuotta. 

Oletteko ikinä laskeneet montako sataa tuhatta rahaa olette heittäneet roskiin tuolla tavoin?

Vierailija
16/24 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko ikinä laskeneet montako sataa tuhatta rahaa olette heittäneet roskiin tuolla tavoin?

Mitenniin roskiin? Sijoitettu mukavaan autoiluun. 

Vierailija
17/24 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He eivät ymmärrä autoista mitään, sekä haluavat asettaa itsensä muiden yläpuolelle.

Tiedän melko paljon enemmän kuin tavis mutta silti käyttöauto uudehkona. 
Prätkät ja harrasteet erikseen. 

Vierailija
18/24 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paralysis by analysis. Voimia sinne.

Vierailija
19/24 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paralysis by analysis. Voimia sinne.

Käytä noita quotejas vasta kun ymmärrät ne, osuis ehkä oikeaankin. 

Vierailija
20/24 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenniin roskiin? Sijoitettu mukavaan autoiluun. 

"Sijoitettu"? Olette siis saaneet taloudelista tuottoa tuolla tavoin? Kerro ihmeessä kuinka? Totuus nyt kuitenkin on se, että arvonaleneman vuoksi teillä on mennyt valtavasti rahaa taivaan tuuliin.  Eikä se Toyotalla tai Skodalla kulkeminen kyllä mitään mukavaa ole. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän