Minä omistan automme. (N). Siinä ei ole mitään ihmeellistä,
Siis minun mielestäni. Joidenkin vanhojen miesten mielestä tuntuu olevan. En ole korjannut heitä, kun ovat puhuneet miehelleni siihen malliin, että hän omistaa auton.
Ihan oikeasti: mitä väliä ja miksi nainen ei voisi omistaa autoa. Voihan nainen olla presidenttikin.
Kommentit (21)
Meillä rahoitusyhtiö omistaa kummankin autot.
Joo niin mäkin meidän mutta eipä oo mieleenkään tullut tehdä siitä keskustelua. Taidat itsekin olla aika vanha kun koet et tarvii tehdä?
No tietenkin voi omistaa. Minä omistan auton ja yleensä aina ajankin, jos miehen kanssa reissataan.
Tää on yllättävän lujassa. Kun käyn ostamassa lasinpesunestettä huoltoasemalta, myyjä puhuu mun pään yli miesystävälle, vaikka olisin just ojentamassa kanisteria kassalle.
N50
Olin ostamassa läppäriä ja miesmyyjä puhui koko ajan miehelleni. Mieheni täytyi siirtyä kauemmaksi tilanteesta.
Hän ei ymmärrä tietokoneista mitään. Olen kotona hänen IT-tukihenkilönsäkin.
Ennenvanhaan koijarit laittoi kaiken ainan vaimon nimiin niin olivat paperilla varattomia 😂
Mulle vakuutusyhtiön virkailija sanoi etten voi omistaa autoa kun mulla ei ole ajokorttia. Kerroin että en aio ajaa sillä. Perheessä muilla on ajokortit ja he ajavat.
Voi ihmettä. Omistan autoni, ostan itse autoni, käytän huollossa ja katsastuksessa ja renkaanvaihdossa. Olen nainen, pienikokoinen blondi. Koskaan en ole huomannut mitään syrjintää tai väheksyntää. Ehkä on omasta asenteesta kiinni?
Oltiin yhdessä ostamassa. Minun pankkikortissani oli joku esto js vaimo oli hoksannut ottaa sen omastaan pois. Ehdotin sitten että pannaan kiesi vaimon nimiin ja minut haltijaksi. Siirsin toki vaimon tilille puolet kauppahinnasta. Asia ei ole sen koomlin askarruttanut.
T. M64v
Vierailija kirjoitti:
Mulle vakuutusyhtiön virkailija sanoi etten voi omistaa autoa kun mulla ei ole ajokorttia. Kerroin että en aio ajaa sillä. Perheessä muilla on ajokortit ja he ajavat.
Onko totta edes? Eihän vakuutusyhtiön virkailija mistään näe onko sinulla ajokortti. Vai oletko itse hekotellut vitsiä asiasta.
Aika harvinaista nykyään että myyjä puhuisi vaimon yli miehelle. On yksinkertaisesti taitamatonta ja maksaa rahaa.
Toki jos mies esittää kaikki tekniset kysymykset myyjälle niin myyjä saattaa vastata miehelle. Mutta näinkään ei aina ole.
Meillä kaikki autot ja vakuutukset miehen nimissä,kun jostain syystä tulee halvemmaksi. Ihan säästö mielessä,ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Voi ihmettä. Omistan autoni, ostan itse autoni, käytän huollossa ja katsastuksessa ja renkaanvaihdossa. Olen nainen, pienikokoinen blondi. Koskaan en ole huomannut mitään syrjintää tai väheksyntää. Ehkä on omasta asenteesta kiinni?
En ole maininnut asiaa kellekään. Vain perheeni tietää. Ap
Meillä taas kumpikin omistaa oman autonsa ja vastaa sen kuluista. Asumme Helsingissä, eikä varsinaisesti tarvittaisi yhtäkään autoa.
Minä omistan autoni ja mies omansa. Kumpikin maksaa omat laskut, huollot, katsastukset ym. Eikö se näin mene?
Meillä on kaksi autoa, kummallakin omissa nimissään.
Vierailija kirjoitti:
Tasapuolisuuden nimissä karma on antanut sinulle nuo blondin hoksottimet, joiden mielestä tuhansille naisille tapahtuneet asiat ovat noiden naisten oma vika, koska sinulle ei ole sattunut vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
No tietenkin voi omistaa. Minä omistan auton ja yleensä aina ajankin, jos miehen kanssa reissataan.
Eikö nainen tosiaan ymmärrä, että se on rahoitusyhtiö joka sen auton omistaa tässäkin tilanteessa, eikä hän itse.
Vierailija kirjoitti:
Olin ostamassa läppäriä ja miesmyyjä puhui koko ajan miehelleni. Mieheni täytyi siirtyä kauemmaksi tilanteesta.
Hän ei ymmärrä tietokoneista mitään. Olen kotona hänen IT-tukihenkilönsäkin.
Olin ostamassa mekkoa ja nuori myyjätär puhui ja keskittyi vain mieheeni, olen nainen 40v.
Mä omistan isän ja veljien käytössä olevan peräkärryn 😄