Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*♥*Enskamamit keskiviikkoon*♥*

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätinpä tulla pinoa availeen, kun oon taas tapani mukaan hereillä heti aamusta :) Sampo kyllä vielä nukkuu, en tajua, misk sitä itse pitää kömpiä ylös sängystä, vaikka mitään pakottavaa tarvetta ei ookaan. Paitai kauhee nälkä! Onko muilla imettävillä äideillä aamuisin aina ihan hirvee nälkä? :O Kun ei mulla ennen oo ollut tällaista kouristelua mahassa aamuisin, mitä nykyään. Mun anoppi sanoi, että hänellä oli myös kova nälkä aamuisin silloin kun imetti vauvojaan......

Joops, pian on 3kk-neuvola Sampolla, kerrankin on muuten ihan täsmälleen oikean aikaan! 1kk-neuvola oli, kun Sampo oli 2vkoa ja 2kk neuvola, kun Sampo oli 1,5kk. Kyllä noin pienillä vauvoilla joku muutama viikkokin voi olla ratkaisevia kasvussa ja kehityksessä. On varmaan neuvolantätikin ihmetellyt, kun ei " vielä" tullut hymyjä 1kk-neuvolan aikaan, jolloin poju oli vasta 2vkoa, mutta korttiin täti merkkas, että Sampo ois ollut 1kk. No samapa tuo, ei niin vakavaa :D

MAMMIKSELLE tosiaan hirmuisesti jaksuja! Tosi rankka tilanne teillä :( Ei voi muuta kuin odottaa ja toivoa että helpottaisi pienen masukivut ja huudot.

Pitääpä mennä keitteleen teetä ->

Han ja Sampo 3kk tasan

Vierailija
2/25 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=3A5FCD]Jospa mäkin pari riviä heti näin aamusta =)

Vappu oli tosi mukava..Eilen käytiin kävelemässä ihanat 2,5h ja ostettiin tytsälle hymynaamakukkapallo, josta ehkä mama tykkää enemmän kuin vauva =) Sit käytiin piristämässä mun äitiä sairaalassa ja käväistiin vielä enon puutarhapalstalla..Nyt on hyvä mieli, kun enokin on jo monta kertaa pyytänyt käymään..=)

Aurora: meidän tyttö en just välitä tosta sylissä istumisesta kun alkaa huokaileen ja venkoileen kun on tylsää =) Puuhiksessa jaksaa touhuilla ja jutella leluille ja mun mielestä on ihanaa, että saa nyt vähän sitä omaa aikaa..välillä vaan mietin josko se on sit liikaa ' yksin' , mutta kyllä me sit luetaan kirjoja ja katsellaan leluja yhdessäkin..=) Omassa tahdissa ne vauvat kai alkaa touhuamaan eli ei mitään hätää sen Oliverin kanssa! =)

Meidän tyttö muuten tuijottaa joskus telkkua ihan haltioissaan..Välillä suuttuu jos on sylissä ja peitän näkyvyyden kun pitäis syödäkin..=D Mä en oikein tiedä onko se pahasta..kun se kuitenkin aina on päällä niin kai se sit sitä katselee..Oon yrittänyt välillä laittaa vauva-dvd:tä pyöriin, mutta siinä on niin hidas tempo, että Emiliina alkaa huokaileen kun on tylsä..=)

Jey! Aksu lähtee käveleen kuin isot pojat konsanaan! Onnittelut =)

Olikohan mammiksella yö rauhoittunut? Raskasta kuulostaisi olevan teillä =/

Kiva, että Han on palannut nettimaailmaan =) Meilläkin on ens viikolla tytön 3kk-neuvola ja se eka rokotus sit..Huih..=)

Nyt suihkuun ja seurustelemaan! Ihanaa keskiviikkoa kaikille!

t. poppis ja Emiliina tasan 3kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaankin oltu ajoissa hereillä kun Oliver meni yöunille jo 19:30, heräsi syömään 6:30, mut jatkoi siitä vielä unia 7:55 saakka. Eli silloin oli mammankin jo noustava ylös=( Ja ai että olis vielä väsyttänyt!! Vappuna oli kaveripariskunta, jolla la tässä kuussa syömässä meillä ja eilen Oliverin kummit oli lätkämatsia katsomassa meillä. Nautiskeltiin vähän Baileysta *namskis*...

Tänään pitäis lähteä vähän kummitädin (Oliverin) kanssa shoppailemaan kun sillä talvilomaviikko. Varmaan tuonne Espoon suunnalle suunnistetaan:=)

Mammikselle jaksuja sinne, toivottavasti yöt rauhoittuu! Ja sitä vyöhyketerapiaa minäkin suosittelen kun monella niin hyviä kokemuksia siitä:)

Aksukin rupesi samantien isoksi pojaksi kun vuosia täytti, WAU! Onnea askelista=)

Poppis, telkkua meilläkin seurataan. Katsoivat just iskän kanssa jotain virtahepodokumenttia 1½h kun mä vielä nukuin yks aamu. Eli tykkää istua sylissä silleen etukenossa ja katsella telkkua. Muuten ei sit sylissä paikallaan viihdykään vaan aina oltava liikkeellä:(

Miten muuten olette ratkaisseet nuo kauppareissut hereilläoloaikana, vai onko muilla yhtä " hankalaa" ? Eli yleensä lähden päikkäreiden aikaan liikkeelle, niin nukkuu shoppailureissun, mut jos sattuu heräämään niin ei viihdy vaunuissa vaan pitää päästä syliin naama menosuuntaan katselemaan;) Olen vähän nostanut vaunuissa päätä ylöspäin mutta hetken siinä viihtyy vain, ei kauan.

Lauantaina alkaiskin vauvauinti, mistä olette löytäneet oikean kokoisen uikkarin. Kun eikös ainakin lahkeet pidä olla tiukat ettei jää löysää? Ostin 70cm, mut oli niiiiin iso lahkeista ja vaihdoin 60cm kokoon. Täytyy tänään sovittaa onko se hyvä.

Juttelin tuon neuvolatädin kanssa kun Oliverin ruokamäärä vain pienenee ja pienenee, ja nyt sit eilen 11 viikon kunniaksi otimme maissivellin kuvioihin mukaan:) Eli annoin aamupäivällä niin että sekoitin 70ml maissivelliä ja 100ml vastiketta sekaisin. Ja samaten sit illalla ja ainakaan ei ole masua lainkaan valittanut, et taitaa olla ok. Aamulla taas tein tollasen coctailin. Paljonkohan tuota velliä pitäis päivässä antaa ja onko hyvä sekoitella ettei " raakana" anna? Vaikka en ymmärrä mitä eroa on vastikkeella ja vellillä kun vastikkeessa ~65kcal ja vellissä 76kcal eli pitäiskö vellin olla tuhdimpaa tavaraa kuitenkin? Nyt sit koitan jos pärjättäis velleillä kuukauden verran ettei tarttis vielä soseihin koskea, kokeillaan varmaan riisivelliä sit ens viikolla. Eli jos paino nousee näillä niin hyvä on=)

Huh kun tulee tekstiä, taidanpa vähän silittää kun Oliver tossa torkkuu taas kun herättiin niin aikaisin.

Aurora & Oliver 11vkoa ja risat

Vierailija
4/25 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]AURORAN Oliver saa maissivellicoctailia, namskis! :) Mä en ole vielä noihin perehtynyt lainkaan, siis velleihin ja soseisiin.. Taidan pohdiskella samoja juttuja sit muutaman viikon päästä. ;)

KARSSULIN Aino oli ollut reipas mökkeilijä. :) Meilläkin olisi tarkoitus mennä helatorstaivkonlopuksi mökkeilemään.. Meillä ajomatka on vaan ikävät 5-6h eli saas nähdä miten neiti jaksaa matkustaa.

HAN ¿ kyllä mulla ainakin on jopa yöllä ihan kiljuva nälkä välillä kun imetän neitiä. Saatan yölläkin käydä popsimassa banaanin ja juoda mehua tms. Ja joskus jos en ole muistanut ¿tankata¿ niin imetyksen jälkeen tulee oikein sellainen horkka ja vapistus..

Kiitoksia taas tsempityksistä. Viime yö meni vähän paremmin. Annoin miehen nukkua makkarissa ja oltiin neidin kanssa olkkarissa. Hereillä hän oli taas 24-03, mutta tutti suussa ja sylissä niin ei itkenyt niin kovasti. Kolmen aikaan sitten syötiin ja rinnalle nukahti ja nukkui johonkin 7 asti. Nyt tuhisee unisena tuossa rintarepussa. :)

Jep, nyt yritän tosiaan saada jotain murua rinnan alle ja josko vaikka katsoisin vähän telkkaa jos neiti sallii.. by the way, ihmettelin aamulla kun vaaka näytti jo 200g alle sen painon mitä painoin kun tulin raskaaksi.. Eli tippunut tosi nopeasti! Nyt pitää syödä ahkerasti (neuvolan täti sanoi) ettei pääse ihan kuihtumaan.. ;)

Mukavaa pikkulauantaita!

Mammis + Tiitiäinen päivää vaille 3 vkoa[/color]

Vierailija
5/25 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Katsotaanpa, paljonko ehdin tässä Artun aamupäikkäreillä kirjoittamaan¿ Aloitin onneksi tänne wordin puolelle, niin eipä haittaa, vaikka kesken jäisi :)

HAN, mä ymmärrän täysin tuon nukuttamis-jutun, ettet halua jättää Sampoa mörköjen armoille jne. En mäkään jättäis Arttua, jos se yhtään itkis tms., vaan aina silloin haen sen syliin, ja kans ¿tainnutan¿ lähes uneen ja siirrän sitten sänkyyn takasin. Esim. eilen illalla otin Artun vaan syliin, valot pois, rauhallinen musa päälle, tutti suuhun, ja sitten heijasin sitä n. 10min sylissä ja sitten se nukahti tyytyväisenä sänkyyn. Lisäks käytän sitä ¿tassu-systeemiä¿ ¿ Arttu rauhottuu huomattavasti, kun vaan pidän sen pään päällä kättä, ja saattaa nukahtaa pelkästään jo siihen.

Meilläkin muuten just eilen puhuttiin ja naurettiin, kuinka Artusta on tullut paljon aktiivisempi ja kovaäänisempi ¿ se oikein komentaa välillä, kun tulee niin hirmuisesti juttua, ja jos ei sille vastaa heti takasin :)

Ja jep, mulla on ainakin nykyään aamulla kova nälkä (mitä ei siis ennen ole ollut, mulle ei norm. aamulla maistu ruoka ollenkaan), ja mä en edes täysimetä. Koitankin aina jaksaa jonkun kaurapuuron vääntää, vaikka usein leipä-linjalla lopulta täytyy mennä.

NAPERO, jospa se Eetu kohta löytäisi ison sanaisen varaston jostakin, ja kiljuminen vaihtuisi jutteluksi :) Jos sitä vaikka harmittaa, kun juttua olis niin kovasti, muttei osaa vielä kaikkea sanoakaan, hih! Eihän näistä pienten aivoituksista voi koskaan tietää¿ Mutta jaksamista ¿ ei se varmaan kauaa kestä¿öö..toivottavasti???

KARSSULIN Ainokin taitaa rentoutua sitten mökkeillessä, kun oli niin pitkään aamulla nukkunut :)

Ai, POPPISKIN lueskelee Emiliinan kanssa kirjoja ¿ en ole sitten ainoa :) Monet kaverit on kattonu hieman kieroon, kun oon siitä kertonut =D Mutta mikäs siinä, kun Arttukin puuhasta kovin pitää!

AURORA, mäkin koitan ennen kauppoihin lähtöä syöttää Artun mahan täyteen, että se nukkuis. Mutta vaikka se herää, niin ihmeen hyvin se on kuitenkin vaunuissa/ostoskärryissä viihtynyt, kunhan vaan muistaa työnnellä niitä KOKO ajan¿ Välillä piti tosin Ikean reissullakin kanniskella poikaa, mutta sitten taas jaksoi hetken makoillakin.

Maissivelliä mä oon välillä antanut ihan pelkästäänkin, mutta kun laitan sen vellitutista tulemaan, niin tuntuu tuota ilmaa menevän suht paljon mukana¿ Se velli kun on niin lirua¿ Joten normaalisti mä sekotan siitä kans coctailin ja annan maitotutista, mutta en mä tiiä onko sillä muuten väliä¿ Ja voishan se olla, että se pelkkä vellikin tulee sitten maitotutista..hmm¿ Vai testasinko mä sitä jo, ja se ei tullut kunnolla¿hmm¿ Hitsi, ei pysty muistamaan! Riisivellistä muuten mun äiti sanoi, että se saattaa ehkä kovettaa mahaa. En tiedä, onko totta, en oo sitä vielä ite kokeillukaan, sillä kai se vaan selviäis ¿ mutta tiedoksi tuo siis sullekin :)

MAMMIS, kiva, että saitte hieman nukuttuakin! Ja voi! Oonko hieman kade, kun sun paino on noin jo lähteny¿ Mulla jäi 11kg laitokselle, ja vielä ois melkein se 9kg pois saatava¿sitten vasta oon raskauden alun mitoissa¿ (Ja siitäkin vielä, kun sais sen 10kg pois, niin oisin vasta niissä mitoissa, kun tavattiin miehen kanssa¿) Mutta mitäpä minä enää valittelemaan! Viime viikolla päätin ruveta kuntoilemaan ja vähentää karkin syöntiä (syön sitä joka pv¿). Ollaankin kävelty piiitkiä vaunulenkkejä päivittäin, ja eilen sain raahattua itteni jopa salille asti :) Nyt onkin sitten paikat vähän kipeenä, mutta tietääpä ainakin tehneensä jotain. Ens viikolla meen Artun kanssa babypaceen ¿ siellä äidit saa jumppailla ja ohjaaja pitää lattialla makoileville vauvoille seuraa =D Mua tosin jännittää, että kuinkakohan Arttu viihtyy sen tunnin siellä lattialla¿ Jos muuten joku tässä Järvenpään lähistöllä haluaa kuulla tosta babypacesta lisää, niin mä voin kertoa sitten tarkemmin ajat ja paikan jne. Sinne varmaan mahtuu vielä mukaan! (Pace on siis sellasta ¿kuntosalilaitteilla tapahtuvaa kiertoharjoittelua¿, vähän niinku circuit trainig joskus kouluaikoina, mutta tosiaan salilaitteilla. Toi on siis vaan mun oma selitys asiasta, en tiedä miten sitä oikeesti mainostetaan¿) Mutta kivaa se on, ja kalorit palaa! =D

Mutta sellasta näin aamutuimaan. Jätän taas palstatilaa muillekin ja lähden siivoskelemaan. Mahtavaa keskiviikkoa kaikille ¿ synkästä ilmasta huolimatta!

Pi-Ki ja Arttu kohta 2kk

Vierailija
6/25 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Siitä painosta.. En uskalla kuvitella mitä tapahtuu sitten kun imetys loppuu. Sittenhän mä paisun yhtäkkiä kun en kulutakaan enää niin paljoa.. Hui. No, murehdin sitä sitten. Toi babypace kuulostaa tosi kivalle!!! :) Itse olen ohjannut pacea, mutta tollasella tunnilla ei ole tullut koskaan käytyä. Ei kun kokeilemaan! Ties vaikka Arttu siitä tykkää kovastikin! :) Ja varmasti kalorit palaa! Mulla tekis mieli jo body pumppiin tms jumppaan, mutta täytyy hillitä innostusta. Leikkauksen jälkeen kun ei ihan heti saa alkaa jumppailemaan. Täytyy tyytyä vaunulenkkeihin ja jospa pääsisin fillarin selkäänkin piakkoin. Mies voi hoitaa neitiä ja tää mamma lähtee hurjasteleen.. ;)

Mammis + Tiitiäinen[/color]

Vierailija
7/25 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sampon uudet mitat 60cm, 6450g ja pipo 41,6cm. Meikällä melkein hätä tuli, kun tuntuu, et tuossa kasvussa on tapahtunu joku notkahdus :O Mut terkan mielestä kasvu oli hyvää. Kai se pitää luottaa siihen... Terkka sanoi myös, että " jos se tuossa 3-4kk välillä alkaa enemmän imeä, niin silloin kannattaa antaa pottua, kun sillä on nälkä" . Siis täh?! Terkka ei vissiin ole kuullutkaan tiheän imun kaudesta! Vähän kyllä aloin epäillä terkan pätevyyttä. Oon kyllä ajatellut että aletaan MAISTELEMAAN kiinteitä tuossa joskus 4kk jälkeen, mutta en ajatellut siirtyä niihin vielä pitkiin aikoihin (jos ei oo pakko), mutta terkan mielestä rintamaito ei enää ilmeisesti riitä 4kk ikäiselle, kun pariinkin otteeseen muisti mainita, että sitä pottua aletaan sitten antamaan!

Oikein odotan sitä tiheän imun kautta, kun tuntuu, että maito alkanut " vähetä" . Tai jotakin on tapahtunut, en vaan tiiä mitä. Katsotaan nyt miten tilanne etenee.

AURORA, vai on Oliver saanut ekat annokset maissivelliä! Sehän on hienoa :)

MAMMIS, hyvä että viime yö meni paremmin! Nuo hyvät yöt antaa taatusti toivoa paremmasta :) Ja eihän ne koliikkihuudot yleensä kestä 3kk pidempään, mutta kyllä se kolme kuukauttakin pahimpaan aikaan tuntuu varmasti ikuisuudelta.

Äh, en muista mitä piti kommentoida :p

Han ja Sampo 3kk

Vierailija
8/25 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin nyt sen minkä ehdin, viikonlopun pino taisi jäädä lukematta mutta ei ehdi enempää...

AA, siis voi ei... Maailma taitaa olla teitä vastaan tuossa remonttiasiassa... Mutta aika hassua kyllä että vain yksi työntekijä osaa leikata vinoon, siis oikeesti.

AMY, meilläkin peruutellaan mutta eteenpäin ei pääse vaikka kuinka yrittäisi. :) Kovasti kyllä harjoitellaan.

PIKKU-MILLIn Aksulle myöhästyneet 1 vee onnittelut!

Q:llakin jo eka rajapyykki takana, hienoa!

HAN, meillä on sama nukutustekniikka, että otan Ainon syliin ja rauhoitan siihen mutta laitan unisena sänkyyn, johon yleensä sitten nukahtaa. Joskus pidän liian kauan sylissä ja nukahtaa siihen mutta eipä tuo maailma siihen kaadu.

NAPERO, toivottavasti Eetun karjuminen on vaan joku lyhyt vaihe!

POPPIS, Aino kans siinä 3 kk iässä ihastui telkkuun. :) Nyt se ihastus on jo vähän hellittänyt. Saattaa katsoa vähän aikaa telkkua jos sieltä kuuluu jänniä ääniä, mutta jatkaa sitten touhujaan. Aiemmin Ainokin suuttui jos hänen tv:n tuijotustaan häirittiin!

AURORA, onkos Oliverin paino nyt sitten noussut vielä huonosti vai onko jo suunta parempaan? Toivottavasti vellistä auttaisi asiaan. Aino ei yleensä kauppareissulla enää paljon nuku, joten yleensä ollaan nykyään päikkäriaikaan kotona ja käydään muulloin kaupoissa - ihan päinvastoin kuin ennen siis! Aino viihtyy hyvin rattaissa kun saa katsella maailmanmenoa ja leikkiä leluilla. Välillä nostan syliin jos hermostuu.

MAMMIS, kiva että viime yö meni jo vähän paremmin. Meilläkin toi ajomatka Savoon on normaalisti 3-4 tuntia, nyt Ainon kanssa kestää vähän kauemmin eli reilun 5 tuntia. Normaalisti ollaan posoteltu ilman pysähdyksiä, nyt on tietysti pakko pysähdellä parikin kertaa. Ei kyllä enää niin paljon hotsita toi kyläily kotiseudulla kun matka on hirmuinen operaatio pakkaamisineen ja ajomatkoineen. Niin ja treffit on la 5.5. mutta paikka taitaa olla vielä auki?

PI-KI kerro lisää tuosta babypacesta, sehän kuulostaa kivalle! Missä ja milloin tuollaista voi harrastaa? Mullahan on edelleen ylimääräisiä kiloja eikä ne kyllä tällä menolla mihinkään lähdekään... Pitäis vähän tsempata. No, tänään menenkin sinne kuntosalille ekaa kertaa.

Teinpä sitten äsken Ainolle lihasosetta ekaa kertaa ja ei kyllä neiti syönyt lusikallistaan. Sellaista kakomista oli että huh huh, sylki vaan kaiken pois. Täytynee ensin kokeilla vielä muita kasviksia että saadaan joku kaupan lihakasvissose sopimaan ja kokeilla josko kaupan pöperöt uppois paremmin. Porkkanaa viimeksi testattiin ja se näyttäis sopivan, jipii.

Tänä aamuna Aino nukkui taas kasiin. Nyt ollaan menty sillä rytmillä että kasilta ylös, puolenpäivän aikaan unille ja toiset tirsat viiden kuuden aikaan ja puoli kympiltä nukkumaan. Katotaan kauan nyt sitten tätä rytmiä jatkuu, kun tuntuu vähän väliä heittävän häränpyllyä.

Mulla alkoi viikonloppuna menkat, perhana. En muistanutkaan miten kipeetä ne tekee. Aivan tajuton vuoto ja kivut ja kouristukset yhtä pahoja kuin ennenkin. Joku sanoi että synnyttäneellä naisella menkat olis lievemmät mutta ei päde ainakaan muhun.

Mutta nyt menen haukkaamaan jotain. Ja reissupyykitkin odottaa pesemistä.

Karssuli & Aino tänään siis 7kk

Vierailija
9/25 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten ihanoita noi millin kuvat Aksusta, on kyllä sellainen elmeri....

Hienoa että kävely sujuu jo noin mainiosti.

Hanin sampo kasvaa kovaa vauhtia, kohta se on jo Iiisooo miäs.

mamiksella ei oikein nuo yöt mene niiko pitäis, onneksi noi tollaset on yleensä aika lyhytkestoisia ja rytmi tasaantuu/muuttuu pian ( toivotaan ainakin )

Mä en nyt osaa kommentoida mitään, jotenkin on ihan tyhjä pää.

Tilasin taas ( siis miehen mukaan taas ) kuvia ifiltä, odottelen postia että pääsis taas laittamaan albumiin ja keksimään nasevia kuvatekstejä.

Eipä tässä kait muuta, jatkan sitten uudemman kerran jos vaikka sytyttäis vähän enemmän.

AA ja AE 4,5 kk

Vierailija
10/25 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja muille kiinnostuneille siitä babypacestä. En tiedä, osaanko sitä oikein kunnolla mainostaa, kun ei siis olla vielä kertaakaan oltu siellä (alkaa ens vkolla), mutta kerron siis " oman versioni" siitä:

Eli se tosiaan on sitä sellasta kiertoharjottelua niillä kuntosalilaitteilla. Se pidetään nyt neljänä perättäisenä keskiviikkona täällä Järvenpäässä Kuntokeskus Saluksessa (klo 10:15, jos oikein muistan), ja ohjaajakin on aivan huippu mukava (en tiedä, saako täällä nimiä kertoa, joten jätän sen varmuuden vuoksi sanomatta...), ja hänellä on myös pieni lapsi, taisi olla 1-2-vuotias, en tarkkaan muista. Siellä tunnilla siis me mammat saadaan jumpata, ja samalla vauvat köllii lattialla ja ohjaaja " seurustelee" niiden kanssa. Lopuksi mennään toiseen saliin venyttelemään, ja sinne saa vielä sen jälkeen jäädä imettämään. Jos joku asuu Jäken lähellä, ja haluaa tulla, niin ilmottakaa - laitan sitten numeron jne. tänne (nyt ne ei oo lähellä, enkä jaksa nousta hakemaan...).

Onks täällä muuten ketään, joka on jo ilmottautunu sinne???

Pi-Ki

Vierailija
11/25 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIAMIK, PIKI, MAKKARA, JENNI, Q, POPPIS, MYKIS, olikohan muita¿ kiitos vastauksista kyssäreihin! Me ollaan nyt annettu niitä Cuplatoneja satunnaisesti ja aina ennen kun annetaan korviketta. Hyvin poika ne nielee vaikka antaa suoraan lusikasta ennen ruokaa, vähän voi tulla itkua mutta kun saa ruokaa perään niin johan tulee hyvä mieli ¿ normaali mies siis on! =) Relat aloitin myös tänään kun poika on 2 vk ikäinen. Toivotaan että ne auttavat ja ennaltaehkäisevät masuvauivoja ja jostakin luin että voisivat kenties vaikuttaa jopa ettei allergioita niin helposti muodostuisi¿ tiedä häntä sitten. Ja vaunuttelua oon koittanut nyt ajoittaa alkamaan suunnilleen puolen päivän molemmin puolin. Koitan suunnilleen samaa rataa jatkaakin niin tottuisi rytmiin. Toistaiseksi tuntuu sopivan hienosti!

PIKI, vaikka olisit hidas kotihommissa, sä sentään saat tehtyä jotakin. Meille tuli äiti imuroimaan 400 km päästä! :) Vitsi oli ihanaa kun joku hoiti sen homman kun en yksinkertaisesti ole saanut mitään noin normaalia aikaiseksi sitten pojan syntymän. Pitää kai koittaa ryhdistäytyä ettei mummin tarvi alkaa ottaa pitkän viikonlopun vakivuoroa siivoamaan laiskan tyttärensä asuntoa :D

POPPIKSELLA oli mennyt viikkisreissu hienosti! Meillä on todennäköisesti äitienpäivävkl:na edessä eka pidempi reissu n. 4 h suuntaansa ja vähän jännittää miten se menee. Mutta eiköhän se onnaa ja onhan noita hyviä huoltiksia matkan varrella jos tarvii pysähdellä.

MYKIS, minne reissuun ootte lähdössä? Vau on pikkuisella oma passi nytten! =) Kannattaako muuten hakea ennemmin oma passi kuin liittää isän tai äidin passiin? Me tarvitaan vasta syksyllä mutta mietin että onko siinä joku ero että jos on vain merkintä vanhempien passissa.

ALIINA, ei tiedä mitä sanoisi teidän tilanteeseen :( Pahoittelut isäsi poismenon johdosta ja jaksamista koko perheelle.

AURORA oli siellä kysellyt kun Oliver ei viihdy kuin sylissä¿ mä mietin kanssa samaa että näinköhän tuota poikaa pitää aina kannella kun on hereillä ja miten pitkään menee ennen kuin poitsu oppisi olemaan itsekseen? Vai onkohan se vain niin että persoonallisuudesta kiinni tämäkin? Toki meillä ollaan vielä niin pieniä että luonnollistakin on että syli on se paras paikka mutta oon kuullut että jotkut vauvat viihtyy ihan pienestä saakka jo joitakin aikoja itsekseenkin.

AMYLLA peruutellaan =) Miehen serkun vauva oppi kierimään ja liikkui niin paikasta toiseen joten tapansa kullakin :) Kiva että mummulan reissu oli kuitenkin mennyt ihan hyvin. Helpostihan sitä vieraassa paikassa vähän tilannetta oudoksuu alkuunsa mutta eiköhän tuo seuraava vierailu mene jo paljon paremmin.

MAMMIS, tsemppiä ja jaksuja tiitiäisen itkuiluun. Toivotaan että helpottaa jossakin vaiheessa.

Makuukammaripuuhista olette turisseet¿ meillä ei vielä mitään oireilua siihen suuntaan, ei edes miehen puolelta! Tosin eipä tuosta synnytyksestäkään ole kuin se 2 vk aikaa. Mulla ei kyllä paikat enää ole kipeenä ja kun ei tikkejäkään ole kuin yksi niin ei varmaan tuottaisi suurempaa tuskaa mutta aattelin ootella sinne lopputarkastukseen saakka kuitenkin. Näinköhän sitä enää edes sellaista hommaa osaa¿. :D

No niin, taitaa se mies tulla kohta kotiin. Me mennään nyt tuonne sossun toimistoon virallisesti tänään tunnustamaan että joo, ollaan me pantu. Oih tätä avoliiton autuutta! No, ei kai se pitäisi olla kun sarja tiukkoja kysymyksiä, mutta tuntuupa vähän liioitellulta anyways. Otetaan poika vielä mukaan todistusainestoksi! :D

Arki rullaa meillä perushyvin, vappu meni vain plörinäksi eikä mamma päässyt nauttimana kuin lasillisen punkkua, yhyy¿ Taisi pojan plasmat mennä sekaisin suuresta taustamölystä eikä malttanut enää unille. Niinpä läksin pojan kanssa jo kymmenen jälkeen kotiin nukkumaan. Pikkuisen ketutti aamulla kun mies oli krapuloissaan ja itse olin nukuttanut pikkuista pitkin yötä kun se ei suostunut kunnolla nukkumaan koko yönä. No, eiköhän tuo rooli ehdi vaihtua, tämä mamma on kyllä toukokuussa lähdössä ehdottomasti jo tuulettumaan! :)

Leenis & jr 2 vk

Vierailija
12/25 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oikein ihanaa vapunjälkeistä eloa kaikille! Me oltiin reissussa ja oli kivaa, mutta nyt on mukava olla taas kotonakin. Nakilla kaikki hyvin, paitsi että kakkaa vois kyllä tulla hiukkasen usemmin...neiti on alkanut itsekin jo osoittaa ahdistumisen merkkejä monen vuorokauden kakkaamattomuusputken aikana :(

Han - nälkä on tuttu ilmiö, etenkin aamuisin. Ja mä syön muuten ihan kauheesti makeeta, siis joka päivä karkkia & leivoksia & keksejä :( Hampaat tippuu pian varmaan suusta...

PiKi siellä jo on hikoillut salilla, pitäis kyllä munkin. Joka viikko aattelen, että aloitan lenkkeilyn...enkä sit kumminkaan aloita. Ratsastamassa kävin kerran ja sitä olis tarkoitus jatkaa.

Aurora - kerrohan sit siitä vauvauinnista kun ootte olleet! Täällä vielä pari vkoa odotellaan uintiuran aloitusta :)

Mammis se kuulostaa niin positiiviselta - mä takuuvarmasti kitisisin täällä väsymystäni tuommoisten öiden jälkeen! Jaksamista sinulle!

Karssulille osanotot menkoista...vaikka onnitella kai pitäisi, kun terveen merkkihän nuo ovat. Mutta SILTI, ei oo kiva kun sattuu ja vuotaa ja äääääh...

Leenis - mä oon valmis lähtemään sun kans kostoretkelle joku toukokuinen ehtoo! Pistetään miehet hoitohommiin ja toivotaan, että vauvat kukkuu koko yön ;)

Hassua muuten tuo, että jotkut vauvat tosiaan viihtyy hyvin yksikseen ja jotkut ei - ja molempien äiteet pohtivat, että onko normaalia! Meillä Nakki on alusta asti viihtynyt hienosti itsekseen ja Poppiksen tavoin minäkin pohdin, että onko se liikaakin oman onnensa nojassa lattialla... Mutta kun usein näyttää siltä, että Nakki jopa vähän hermostuu jos tungen naamani hänen ja jonkun pehmolelu-juttukaverin väliin! Oonkin ajatellut, että vauvallakin on joskus OIKEUS olla yksikseen ja nauttia omista tuokioista. Mitä häntä suotta aina häiritsemään. Ja jottei nyt kuulostais siltä, että Nakki kaikki hereilläolohetket viettäis yksinään viltin päällä, niin kerrotaan vielä että kyllä meillä paljon sylitelläänkin :)

Taidanpa ottaa AA:n vinkistä vaarin ja laitella minäkin vähän kuvia kansioon. Nakki nukkuu ulkona...

Makkara & Nakki 10vkoa

Vierailija
13/25 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mun tärkeimmät sanottavani unohtuivat...

Eli Aliinalle kovasti kaukohalauksia!!!!

Ja Aksulle myöhästyneet onnittelufanfaarit!

Makkara

Vierailija
14/25 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Nostin tuon esittelypinon vähän ylemmäs, kun huomasin sen vajuneen jo neljännelle sivulle. LEENIS muuten, ainakin sun tiedot tais puuttua, käyhän lisäämässä :) Ja muuten meilläkin toi mun äiti tuli melkein 500km päästä ristiäisviikolla käymään, ja auttoi kans mm. siivoamalla koko kodin ja laittamalla ruokaa jne. Missä olisimmekaan ilman noita ihania äitejä! =) Voi, parinkymmenen vuoden päästäkö se minäkin sitten käyn Artun kotona siivoamassa... XD Tosin täytyy toivoa, että on siihen mennessä löytänyt tyttöystävän, joka pitää kotia puhtaana eikä edes halua anoppia sinne pyörimään imureineen...heh... No joo, ehkä HIEMAN liian aikaista ajatella tuollaista... :)

Q, sinäkös " huollat" tuota esittelypinkkaa? Jos jaksat ja muistat päivityksiä tehdessä, niin mun kohdalle voi lisätä tuon Artun nimen. Mutta kelpaa se noinkin :)

MAKKARA, oon kanssa miettinyt, että milloinkohan sitä hevosen selkään taas istahtaisi. Ei mulla muuten olekaan ongelmaa, paitsi kun toi häntäluu meni synnytyksessä, niin vaikea vieläkin istua. Joten taidan hetkisen odotella... Onneks kakkaa pääsee luomaan milloin vaan ;) Mulla onkin niin hyvä tilanne, kun sekä mun omalla että miehen siskolla on tuolla miehen isovanhempien " kotitilalla" hevoset - ei tarvii maksaa siitä ilosta, kun käy köpöttelemässä. Enkä mä oikein ratsastaa osaakaan. Ratsastin n. vuoden ennen raskaaksi tuloa, ja opin just ja just laukkaamaan..heh... Tai oikeestaan uskaltamisesta se mulla oli kiinni :) Ravaamaan/keventämään kyllä opin suht nopeesti. En siis tunnilla oo koskaan käynyt, vaan kaveri (Artun kummitäti) on opettanut, samoin opena on toiminut mm. toi mun mies, joka senkin taidon osaa, vaikkei hepan selässä olekaan varmaan pariin vuoteen istunut.

Nyt menen ruokkimaan koiran ja lenkille tonne varsinaiseen koiranilmaan... *huoh*

Pi-Ki

Vierailija
15/25 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei taas kovin malteta päikkäreitä nukkua. Joten en nyt kerkee kaikkea kommentoida, vaikka kovasti juttua kaikille olisikin.

Aksu oli oppinut kävelemään, vautsi!!

Mammikselle voimia ja jaksamista! Oletko jo tilaillut lääkärille aikaa, kun siitä puhuit tuolla toisessa ketjussa? Voihan se ihan paikallaan olla, ainakin jos nuo 7 tunnin huutosessiot jatkuu. Katsoisi korvat ym. Ja tosiaan, kun teillä vakuutuskin on, niin ehdottomasti kannattaa mennä yksityiselle puolelle jollekin hyvälle lastenlääkärille.

Han, ilman muuta nukutat pojan niin kuin nukutat, jos se teistä parhaimmalta tavalta tuntuu. Mielestäni vauva ei voi saada liikaa äidin läheisyyttä, ja sitähän se on parhaimmillaan, kun saa turvallisesti syliin (tai kainaloon/rinnalle) nukahtaa :)

Ainolle 7kk onnittelut! Kivasti teillä oli reissu sujunut. Laitan sulle jossain välissä postia kun saan aikaiseksi..

Moni ratsastaa/on ratsastellut, täällä kanssa yksi. 8-vuotiaasta on tullut talleilla pyörittyä, ja muutaman vuoden omistinkin hevosen, mutta jouduin sen sitten myymään kun lähdin opiskelemaan. Nyt on ollut pari vuotta niin etten ole hevosta suurin piirtein nähnytkään, olisihan se kiva taas aloittaa sekin harrastus.

Yhdyn siihen, että äidit on todella suuri apu. Meilläkin äiti kävi siivoamassa Aleksin ensi viikkoina, kun en muka kerinnyt. Kai sitä oli jotenkin hormonihuuruissa eikä mitään järkevää saanut aikaiseksi. Ja autteleehan tuo mielellään vieläkin, nytkin on huomenna tulossa tänne pariksi yöksi meidän seuraksi. Mies kun sai rakennushommansa päätökseen ja nyt työnkuva muuttuu -> päivät venyy entisestään, menee varmaan tuonne ysiin asti _joka_ ilta ainakin alkuun :(

Anteeksi kun aina marisen tästä samasta asiasta tänne. Masentaa vain kun välillä olo on kuin yksinhuoltajalla.

Aleksi tekee KUUDETTA hammastaan. Ja toinen ei ole vielä edes puolta vuotta... Ettei Aksun hampaita olisi eksynyt meitin pojalle? :D

Alhaalla on siis nyt 3 ja ylös puhkesi juuri 2, ja nyt kolmas tulossa ylös.

Mitäs vielä piti... Nyt ei pysty muistaa. No uudemman kerran sitten jos jotain oleellista jäi.

Viipero & Aleksi pian 6kk

Vierailija
16/25 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hauskaa vapunjälkeistä elämää kaikille!!!!

huh, oon ihan poikki ja on niin pitkä aika siitä kun olen viimeksi kommentoinut teidän juttuja etten jaksa kaikkea....

Mutta Aliinalle jaksuja, nauti vauvasta ja muista kertoa papasta hänelle.

Aksulle onnea!

Niin ja Han_ille piti kommentoida terveydenhoitajasta, että ihmettelen kyllä minäkin noita kommentteja... Elli oli 3kk neuvolassa 200g kevyempi kuin Sampo ja meille sanottiin, että oikein hyvin kasvaa rintamaidolla, joten ei liene tarpeen antaa muuta. Ja rintamaito on myös paljon ravinteikkaampaa kuin peruna joten en kyllä ymmärrä että mitä se peruna " nälkään" auttaisi kuitenkaan. Niin ja se tiheän imun kausihan 3kk lähettyvillä onkin juuri siksi kun maidon tulo ei ole pelkästään hormonien ansiota vaan alkaa toimimaan kysynnän ja tarjonnan lailla ja jos tuohon kysyntään alkaa vastaamaan perunalla niin tissihän siitä tuumaa, että ei vissiin maitoa tarvitakaan enää ja sitä tuleekin sit vähemmän... Joten kyllä mä sinuna uskoisin omaan vaistoon ja tutkittuun tietoon ja antaisin vain rintaa kun teillä on hyvin mennyt niin tähän astikin... Mutta ihmettelen kyllä joitakin neuvolan ohjeita..mutta eiväthän he toki jumalia olekaan siellä. (älkää kertoko mun äidille, joka on " neuvolan täti" ) :)

Jepulis jee...

E on ollut hieman nuhainen jo viikon. Muuten on ihan iloinen oma itsensä mutta uni ja syöminen välillä on hankalaa kun ei meinaa henki kulkea nenän kautta... Menispä nuha jo ohi, sälittää moinen niiskuneiti.

jees, menen lepäämään...

-iiris

Vierailija
17/25 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä on meidän aurinkoinen ja touhukas quu? Tänään on taas ollut ihan kaamea huutopäivä! Ihan jatkuvaa ulvomista ja itkua, ei jaksa enää. Ei siihen auta mikään sylittely ja halit ja pusut, kun kaikki on vaan quun mielestä niiiiiin huonosti. Lelut ei kiinnosta, yhtään ei voi jättää yksin, mutta sylissäkin vaan itkee. Just vappuaattona lääkäri katsoi kaikki röörit, että ei ollut missään tulehduksia, joten mitä hitsiä tää voi olla? Ellei niitä hampaita sitten taas. Mutta ei kai ne nyt kaikki sieltä ihan putkeen ilmaannu? Kaks tuli viikon sisällä, joten en mitenkään vois uskoa, että seuraavia jo pukkaa, kun tähän asti noiden ensimmäistenkin kasvatteluun meni melkein 9kk. Kerhostakin lähdettiin kesken pois, kun ei sitä huutoa ja mekastusta kestänyt kukaan, eikä se ole kiva, kun itku tarttuu sitten muihinkin vauvoihin. :( Yö meni ihan normaalisti ja päikkäreitäkin poitsu on nukkunut kolmet, joten ei tää väsymyksestä johdu. No, jospa tää on joku vaihe ja menee toivottavasti nopsaa ohi.

Ollaan muuten nyt matkan jälkeen taas jouduttu unohtamaan se meidän kokeilu, että quu nukkuis vaan kahdet päikkärit, kun se nukkuu kerralla niin lyhyitä pätkiä, 45min-1h. Toisilta päikkäreiltä se herää jo joskus klo 14 niin ei se millään jaksa iltaan asti niiden voimalla. No, katsellaan miten tää tästä edistyy kun ikää tulee lisää. Sitten kun alkaa vaikuttaa yöuniin niin kokeillaan viimeistään uudestaan.

Päivittelen esittelylistaa illalla, kunhan ollaan saatu toi raivopetteri nukkumaan.

-Q- ja -q- pian 9kk ja miniquu 12+1

Vierailija
18/25 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aino onnittelee kaimaa synttäripäivänä! (ja äiti kateellisena kuulostelee Ainon ja Emmin liikkumista/ peruutustaitoa...)

Jotain kommenttia: yksinään viihtymisestä; Aino kans viihtyi/ viihtyy paljon lattialla itsekseenkin mm. jumppamatollaan, jopa mieluummin kuin sylissä. Nyt vasta jaksaa enempi olla sylissäkin, kun siitä yltää mm. pöydällä oleviin uusiin kiinnostaviin juttuihin, kuten lautaset ja sanomalehdet yms. ;) Ja kun osaa jo kunnolla istua. Mut niin ne pienenä jo on omanlaisiaan!

Käytiin tänään neuvolassakin, vaikka tavallaan 6kk kontrollit oli jo viime viikolla lääkärillä... No, Aino sai ikioman hammasharjan neuvolan tädiltä! Ja se maistuu hyvältä ;) Sitä mä en kyllä ymmärrä, miten muka tollasen hampaiden pesu joka ilta onnistuisi, etenkin kun niitten hampien ja harjan välissä on yks pieni kieli ;) No, ehkä se ei haittaa jos nyt ei ohan tänään aloiteta tai ainakaan ihan päivittäin sitä heti tehdä...

Liikkeelle lähdöstä meillä ei oo vielä mitään mielenkiintoa... Pari viikkoa sitten Aino oppi kunnolla kääntymään selältä masulleen, mutta nyt se on " unohtanut" senkin ;) Ei varmaan kohta viikkoon oo käännytty vapaaehtoisesti ilman apua... Ja Amyn viestin innostamana oon pariin otteeseen laittanut ton tyypin paljaalle lattialle mahalleen, mutta kun ei niin ei, siis ei mitään meininkiäkään :/ Noo, kai se joskus... Selällään kyllä pyörii kovasti ja " siltaa" harjoittelee :)

Nonih, kävin tässä välissä Ainon kanssa " nukutuslenkillä" ja sitä ennen lapioin sille " päivällistä" kitaan ;) Joskus taannoin oli kai juttua siitä, kumpi syöttää (tai sit se oli yhteisössä, ei muista)... No, meillä iskä ois kotona ollessaan ihan innokas syöttämään, mutta kun tuo syöminen kaikenkaikkiaan vaatii aina sen verran taiteilua ym sirkustemppuja... Joten käytännössä sujuu multa paremmin, osaan siis " huijata" neidin syömään :DD Onneksi on vappu; ilmapallot ja serpentiinit on jo pari ruokailua pelastaneet :DDDD

Vai on quulla kiukkupäivä... Kyllä niitä tuntuu kaikenlaisia päiviä täälläkin tulevan ja menevän, toivottavasti menee tuokin kiukkuvaihe pian ohi! Voi ne kyllä kai ne hampaatkin olla, mistäs sitä tietää... Ainolla ainakin vasta tuli alaetuhampaat, mutta kyllä yläikenetkin kovasti valkosta jo kuultaa...

Hampaista tuli muuten mieleen, että toi tyttö onkin ihan hassu ihmetellessään omia hampaitaan ;) Kauhea maiskuttelu vaan kuuluu, kun kielellä imeskellään ja tunnustellaan niitä uusia jänniä juttuja siellä suussa ;))

Jeps, nyt jätän tilaa muillekin, kommetoin taas joskus lisää :)

t. Ope ja Aino 6,5 kk

Vierailija
19/25 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kivaa taas ja burdelle erityiskiitos kokopäiväisestä viihdytystoiminnasta. :) Joogassakin sain olla ihan rauhassa kun neiti veteli pihalla sikeitä. Emmikin oli kasvanut niin hirveästi, että näytti tosi isolta tytöltä jo, samoin Eve.

Äsken mies tuli vessasta ja tokas et nyt se sit tapahtu - typy oli ryöminyt telkkaritasolle ja vetänyt dvd:t lattialle. Meillä on sellanen oma sisäpiirinvitsi noista dvd-levyistä, ja ollaan vaan odoteltu, et millon neiti alkaa niitä ronkkimaan. Saapa nähdä, miten kauan voidaan pitää niitä noin alhaalla.

Meillä siis kans neiti touhuilee ihan itsekseen pitkiä aikoja lattialla, on vissiin alusta asti viihtynyt itsekseen aluksi kopassa, sit lelukaaren alla ja nyt ihan vaan lattialla. Maanantaina viikon 24h viihdytyksen jälkeen ei tykännyt olla itekseen, mutta nyt taas muisti, että mähän haluankin olla yksin. :) Jatkossa vaan mun taitaa täytyä katsoa perään, kun tuota vauhtia alkaa olla sen verran enemmän.

Huomenna on aamulla neuvola ja iltapäivällä viimeinen muskari. Varasin muuten ensi viikolle typylle valokuvauksen puolivuotiskuvaan. Innolla odotan, et millaisia kuvia tulee.

Kommentointi taas jää... mutta jospa tästä pian taas pääsisin kärryille tähän palstailuun.

-Osse ja typykkä viikon päästä 6kk

Vierailija
20/25 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kaikille treffeillä olijoille!!! Ja kiitokset myös tsemppauksesta tulevaan... Ihme ja kumma ei ees tunnu kauhean pahalta... Onkohan mussa jotain vikaa? (muutakin kuin päässä...)

Elikkäs ultrassa kävin ennen treffejä, ja ei ollu piikit tehonneet halutulla tavalla, ja tänään sitten aloitetaan primolutit, ja sitten päästään aloittamaan clomeilla, katotaan nyt toimiiko nekään... Ehkä me sit joskus kymmenen vuoden päästä saadaan se kakkonen...

Quu, täällä kanssa yksi kiukkupussi!!! Eihän sua haittaa kun päivittelin tuota toista pinoa? Ja saat toki sitä päivitellä jatkossa, mulla ei vaan ollu täällä muuta tekemistä... Tai no olis ollut, mutta iski jonkinlainen laiskuus...

Joo, mutta eipä tänne nyt muuta... Täytyy vissiin mennä mies " pelastamaan" Eetulta tai toisinpäin...

napero ja kiukkupussi-kiljuja Eetu 1v3kk