** ELOkuisten ke-to **
Ensiksi lämpimät onnittelut Maakulille pikkuprinssin syntymän johdosta! Toivon teille sydämestäni kaikkea hyvää tuleville kuukausille. Tässä pieni runo:
Onnea on uusi päivä
täynnä tuoreita mahdollisuuksia.
Vaikka aurinko peittyisi harmaisiin pilviin tai
myrsky nostaisi vaahtopäitä,
istuu onni olkapäälläsi,
kutittaa sulkakynällä
hymykuopat esiin.
(.) paksu olo. Kiloja tullut jo kymmenen. Katsoin esikoisen neuvolakortista, että samoilla viikoilla olin myös silloin saanut kymmenen lisäkiloa. Liitoskivut kiusaavat ja väsymys on palannut. Vauva liikkuu ihan mukavasti, aamuisin ja iltaisin liikkeet ovat voimakkaampia. Mies tuli eilen kotiin työmatkalta ja vietti paljon aikaa pikkutyttäremme kanssa, joten sain onneksi hieman levätä itse. Viikonloppuna on luvassa terassin laudoitusta ja perunoiden istutusta, joten toivottavasti olen silloin voimissani. Siskoni, joka on töissä keskolassa kehoitti minua kylläkin jo vähän rauhoittumaan ja lopettamaan kaikki ylimääräinen " repiminen" , jotta raskaus etenisi normaalisti loppuun asti. Mukavaa keskiviikkoa!
Kommentit (24)
Nyt on sitten tarvittavat hakemukset ja todistukset toimitettu palkanlaskijalle ja toivottavasti nyt sen aikaa niitä jemmailee että saadaan myös se uusi paketti Kelasta. Kova pähkiminen taas niiden lomakkeiden kanssa, olen jotenkin niiiiin huono sellaisten kanssa. Ja vielä pitäisi veroehdotustakin rukata ;(
Tuossa joku oli laskeskellut työssäolopäiviä ja itsellä niitä on jäljellä 29! Jipii ;) Kovasti jo odottelen " lomalle" pääsyä, töissä ei vaan enää jaksaisi (lue viitsisi) olla. Tosiaan mitään oikeata syytä ei olisi poiskaan jäädä, olo on kun on ihan loistava. Ei siis kiristä eikä nipistä eikä liitoskipuja (tosin ei sellaisia ole koskaan ollut joten en oikein tiedä mitä ovatkaan...) tai muuta ole ollut. Kivuttomia supisteluita tulee välillä mutta menevät hetkessä ohi eivätkä viime raskaudessakaan mitään " pahoja" tehneet joten tuskin nytkään. Parin viikon päästä on lääkäri jossa sitten paikat syynätään.
Perheverkostoryhmään (tai johonkin vastaavaan) tuli neuvolasta kutsu mutta kokoontumisajat ovat keskellä päivää ja niin että ollaan vielä miehen kanssa töissä joten tuskin päästään osallistumaan. Oltaisiin kyllä muuten menty kun kerran uudella paikkakunnalla asutaan eikä oikein ketään vielä tunneta.
Sellaista tänne ja sitten ruokatunnille...
Jav@ 23+4
Mulla on nyt ollu tällä viikolla jotenki (masentunut)/ herkkä olo.
Toissapäivänä oli se räytymispäivä ja eilen sitte illalla ku mies tuli kotiin
( oli juonu 2 lonkkua) aloin itkee ihan ilman näkyvää syytä ja siitähä ei taas ollu tulla loppua.Nää hormoonit ne varmaan on jotka jyllää. Onko muut näin herkällä?
Pitäs alkaa siivoomaan et saa taas kämpän viikendi kuntoon. Mies tuli äsken asioilta ja toi mulle yllärinä kinuskidonitsin,hyvä ettei itku siitäki päässy. Vaavi kömpii massussa ihan kivasti, mä niin rakastan sitä otusta.
mut nyt piää alkaa lukasee toi vauvalehti ja sit siivoomaan palailenpas taas asiaan jos jotain ilmenee
Teresa81+ötökkä 24+3
Joku kirjoitti tuosta sektio arven kireydestä. Itsellä (vaakaan tehty) se on kipuillut ja tuntunut paineen tuntua siinä ja vaikka mitä inhottavia viiltelyjä. Olen käynyt ultrassa ja lääkärissä sen takia tuon tuosta. Syy on kuulema kiinnnikkeissä ja vatsan nopeassa venymisessä. Minulla vielä lisää tuota kipua se että istukka on siinä sektio arven alla heti ja vauva perätilassa ja painavat siihen kovasti.
Voi anteeksi vaan, mutta voi että olen kade sulle Västis! Vain 20 päivää töitä enää...en tiedä kauanko sitä ite joutuu näitä töitä tekemään... :(
Täällä taas sataa jotain lumen sekaista valkoista taivaalta..ihanaa kevättä..toivottavasti jo lämpenis...
Nyt alkaa istumatyö puuduttamaan ihan kirjaimellisesti! Eilen nousin tuolista ylös niin mun perse oli puutunut...siis sitä ihan pisteli ja kun takalistoni ei ole mistään pienimmästä päästä niin jopa oli " kiva" tunne :) vaikka en koko aikaa istukkaan niin joku verenkierto häikkä siellä tais olla..täytynee varmaan ruveta lyhentämään näitä työpäiviä tms.
Eilen vein myös hakemukset Kelaan, hyvä että menin ihan tiskin kautta ku olihan sinne pari virhettä tullu...ja sitä kautta viivästyny päätökset..
Onko muilla, joille on sektio tehty, ruvennu aristamaan/ kiristämään arpea? Nyt kun tuo maha on jo sen verran kasvanu että tuo arpi ihan selvästi on joutunu venymään ku se vielä mulla on noin pystyyn tehty, niin eilen kyllä tosi ilkeästi siitä vihloi...toivottavasti se on vain tuo nahka joka kiristää eikä tuolla kohdun puolella olleskaan...
Iivokki: Nälkä täälläkin " vaivaa" edelleen, voisin siis vaan syödä koko ajan, maha ei tunnu täyttyvän ollenkaan, siis sellasta kylläisyyden tunnetta ei ole..ja kilojanhan sitte tulee ;(
Liitos yms. kivuista: mulla on kävely sitä ankka-tyyliin, ku nousen tuolista ylös..nuo lantion seudun luut ilmeisesti joutuvat " leviämään" ku istun..eilinen kauppareissu ei ollut lainkaan hauska, kipiä olin kyllä sen jälkeen..
Jos noita mitättömiä supistuksia, liitoskipuja, väsymystä yms. lasketa, olo on kyllä aivan ihana! Lapsi liikkuu valtavasti, ihan kipeää jo tekee, mutta voi että ne on ihania! Ihanaa ku tuntee toisen pään tuossa kylkiluiden alla niin voi silitellä toisen päätä ;) ja lapsi reagoi jo ihan selvästi ääniin ja kosketuksiin..olen niiiiin rakastunu!! Ja niin on meillä muutki! Hirvittää että kuinka hemmoteltu lapsi tästä kasvaa ku on näin monta odottajaa...
Siis aatelkaapa..tammikuisten pinokin on jo ilmestynyt kuvioihin!! Mehän ollaan sitte jo tosi tosi pitkällä!! Mutta silti olen vielä todella malttamaton odottamaan vielä kolme kuukautta!!
(Toivottavasti) aurinkoista viikonloppua!
Nani76 ja Vilperi 24+6 (meilläki vaihtuu viikot huomenna!)