Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

** ELOkuisten ke-to **

02.05.2007 |

Ensiksi lämpimät onnittelut Maakulille pikkuprinssin syntymän johdosta! Toivon teille sydämestäni kaikkea hyvää tuleville kuukausille. Tässä pieni runo:

Onnea on uusi päivä

täynnä tuoreita mahdollisuuksia.

Vaikka aurinko peittyisi harmaisiin pilviin tai

myrsky nostaisi vaahtopäitä,

istuu onni olkapäälläsi,

kutittaa sulkakynällä

hymykuopat esiin.

(.) paksu olo. Kiloja tullut jo kymmenen. Katsoin esikoisen neuvolakortista, että samoilla viikoilla olin myös silloin saanut kymmenen lisäkiloa. Liitoskivut kiusaavat ja väsymys on palannut. Vauva liikkuu ihan mukavasti, aamuisin ja iltaisin liikkeet ovat voimakkaampia. Mies tuli eilen kotiin työmatkalta ja vietti paljon aikaa pikkutyttäremme kanssa, joten sain onneksi hieman levätä itse. Viikonloppuna on luvassa terassin laudoitusta ja perunoiden istutusta, joten toivottavasti olen silloin voimissani. Siskoni, joka on töissä keskolassa kehoitti minua kylläkin jo vähän rauhoittumaan ja lopettamaan kaikki ylimääräinen " repiminen" , jotta raskaus etenisi normaalisti loppuun asti. Mukavaa keskiviikkoa!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä olisi vielä nukuttanut.. Valvoin vappuaattona puoli kahteen ja eipä ole elimistö tottunut moiseen tällä hetkellä.. Onneksi lomaa vielä tämä viikko, niin saa ottaa vaikka torkut päivisin..

Olemus on täälläkin " suuri" .. Kaapista ei taas muka löytynyt mitään päälle laitettavaa.. Nää on taas näitä päiviä.. =)

Harmittaa, kun mun piti laittaa terassin lattiaan ja pihakalusteisiin puunsuoja aineet, mutta lupailikin huonoa ilmaa.. Mitähän sitä tekisi..? Pari mattoa pitäs pestä, mutta nekin joutuisi sitten kuivattamaan saunalla.. =(

Täällä kanssa on lähipiiristä tullut varoituksen sanoja mun touhuamisesta.. Mutta kun ei vaan osaa olla tekemättäkään hommia.. Otan kyllä mielestäni todella varovasti.. Kiusana on ollut alaselkä kivut sekä kävelylenkkien jälkeen liitoskivut.. Olen suht pitkä ja selkä oikutellut joka raskaudessa..

Mutta nytpä sainkin loisto idean! Taidanpa leipoa pullaa tänään! On kiva lastenkin palailla koulusta tuoreeseen pullan tuoksuun.. =) Vaikka kovasti tulikin herkuteltua vappuna..

Mukavaa arkeen paluuta kaikille, kohtahan se on taas viikonloppu!

Vierailija
2/24 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat kuulumiset...Lukaiskaa sieltä,en osaa kopioda/siirtää tänne.

Lumina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä linkki vappuiseen pinoon:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10197613&p=1&tmode=1&smod…

Vappu oli ja meni, itse vietin sen töiden parissa ja vielä olis kolme päivää töitä ennen viikonloppua, onneksi se on vapaana.

Tänne kuuluu ihan tavallista, maha kasvanut mukavasti ja varmasti painoakin tullut sopivasti, kun ei muualla näy kun mahan kohdalla, ainakaan omasta mielestä. Pukeutumisongelma on yleinen, muutamat housut ja paidat menee, mutta niitä saa sitten olla usein pesemässä, että ovat taas puhtaat ja kuivat päälle laitettaviksi.

Vaivoista sen verran, olen voinut mielestäni hyvin, olin asennoitunut etten juurikaan pysty tai jaksa mitään tehdä näillä viikoilla ja vatsan koolla, mutta siis positiivisen yllätyksen olen kokenut sen suhteen. Tosin onhan niitä selän väsymiseen liittyviä kipuja ja iskias tyyppistä lonkkakipua silloin kun liikaa rasittuu. Uusi kiusallinen vaiva on, että saan huonon olon ja vatsa menee sekaisin neuvolan määräämistä rautalääkkeistä ja se on kiusallista, varsinkin kun ennätin ostaa 100 kpl purkin ja siitä vain kolme olen pystynyt syömään, ikävää sikäli. Taidan siirtyä takaisin monivitamiini valmisteeseen, kun sitä vatsa kesti.

vauva2006 rv26+4

Vierailija
4/24 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on pitkästä aikaa taas näitä päiviä, jolloin mikään ei kiinnosta ja huvita. Jotensakki ei saa kii tästä jutusta. (Oiksko sama jumitus vaihe alkamassa ku viimmekesänä ku työt loppu ja jäi kotiin pyörimään ympyrää.Pitäs saaha jotain aktiviteettiä keksittyä.)

Mitään erityistä ei oo tapahtunu oisko vaan ollu rankka vappu ku oli vieraitaki yökylässä ja meni rytmit ihan sekasi,ku oli noita pyhiäki enemmän. No kohtahan se n taas uus viikonloppu ja saa tivottavasti kiinni taas tavallisesta rytmistä.

Tässä oottelen et sais postissa palkkatodistuksen niin sais laittaa päivärahahakemmuksen liittoon ja pitäs täs viiä ne kelan paperitki jokupäivä mut aattelin oottaa et saadaan samaan syssyyn asumistukihakemuskin vireille ku nyt taas pieneni tulot ku jäi kotiin.

( . ) omaan napaan ei mitään erikoista,muutaman päivän hiljaiselon jälkeen taas möngitään entiseen malliin.

Pitäsköhän pestä ikkunat ainaki sisältäpäin ei kehtaa yksin ruveta riekkumaan noitten ulkopintojen kans ettei satu mitään haaveria.

Ja pyykkiä ois taas pestävänä ja kaupassaki pitäskäyä ym ym.......

Teresa81+ ötökkä 24+1

Vierailija
5/24 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivaan täydeltä tulee vettä, välillä räntää.. Aivan järkyttävä keli!! Laitoin hellaan tulen ja viime kesäisistä raparpereistä kiisselin tulemaan!! Lapsetkin leikkivät vaihteeksi sovussa!! Kävivät oikein äsken ilmoitamassa, että äiti me ei tapella nyt!!!

Maha on kasvanut jo ihan valtavaksi!! Voisi luulla, että olen jo ihan viimeisilläni.. Liitoskivut vaivaavat ja nyt on mukaan tullut myös närästys, muutoin vointi on ollut aika hyvä!!! En tiedä palaileeko tässä alku aikojen väsymys, vai mikä on? Kun on viime päivinä tuntunut, että ei piisaa pinna yhtään noiden lasten kanssa.. Vai liekö olleet nyt vain jotenkin erityisen vilkkaita.. Kuitenkaan en jaksaisi yhtään kuunnella sitä jatkuvaa tappelua, riitelyä, kinaamista.. Tällä hetkellä, kuten sanottu on kuitenkin aivan hiljaista. En tiedä uskallanko edes kurkata, mitä siellä tapahtuu.. Ehkä nautin vielä hetken tästä rauhasta!!!!!

pönttö-örvelö rv 24+4

Vierailija
6/24 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aikoihin naputellut näihin meidän eloisten pinoihin. Tuntuu, että mitään uutta ei tapahdu ja mitään kerrottavaa ei ole.

Vauva melskaa masussa tasaiseen tahtiin. Toki välillä on hiljaista. Eilenkin illalla sain tuntea jo aika vomakkaita potkuja. Maha vaan täris. :-) Ihanan liikkuvainen vauveli.

Sokerirasitus ois ens viikolla. Kahdessa aikaisemmassakin raskaudessa on tehty sok.rasitus ja ne ovat olleet ok. Lääkäri-neuvola ois parin viikon päästä. Jännä kuulla onko " alakerrassa" tapahtunut mitään muutoksia. Toivottavasti paikat olisivat visusti kiinni.

Liitoskipuja tuppaa olemaan ja vessassa saa käydä usein pissalla. Masu on jo aika muhkea. :-)

Oikein mukavaa toukokuuta kaikille!

T: Ona rv 25+5

Vierailija
7/24 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maakulille suurensuuret onnittelut pienestä pojasta. Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin. Paljon jaksamista teille niinkuin pikkuisellekin :)

Tänään oli taas neuvolalekuri ja tässä sieltä kuulumisia:

Rv:26+5

Painonmuutos per vko, ei näköjään merkattu ollenkaan, mutta yhteensä painoa on tullut nyt 6-7kg, eli ihan kivasti.

RR: 123/58

Pissa puhdas

Hemo: 109 (oli siis noussut huomattavasti,mutta johtui ilmeisesti siitäkin että oli suoniverta.

Kohdunpohjan korkeus:26cm, eli menee vieläkin yläkäyrillä...vois kyllä hidastaa jo masu kasvuvauhtiaan.

Vauvan syke:150

Liikeet: ++

Seuraava neuvola onkin vasta tämän kuun lopulla.

Muutoin tänne ei sen kummempia kuulu. Vappu meni kivasti. Oltiin anoppilassa yökyläilemässä ja ravintolaankin päästiin miehen kanssa kaksistaan herkuttelemaan. Vatsa on ottanut taas jonkinsortin kasvupyrähdyksen ja on jo aikamoinen pallo. Voisi kyllä tosiaan jo pysähtyä kasvu tähän, kun vielä pystyy harrastuksissa käymään eikä ota joka liikkeestä vastaan. Ainoastaan siivoaminen on jo työlästä vatsan kanssa, lähinnä siis tavaroiden keräily lattioilta, silloin tuo pallo ottaa jo ilkeästi vastaan :/

Vauva liikkuu hyvin aktiivisesti. Eilen oli kuitenkin vauvalla ilmeisesti lepopvä, kun oli kovin hiljainen. Poljin sitten illalla 40min kuntopyörällä ja tämän jälkeen vauvakin sai ihme kuntoilupiikin, kun pisti sellaisen ryminän päälle, että oksat pois. Tämän takia ei sitten uni meinannutkaan tulla millään, kun toinen treenasi potkunyrkkeilyä minkä kerkesi, ja itse sain unen päästä kiinni vasta 1.30 aikoihin. Onneksi esikko päätti nukkua sitten aamulla pitkään, joten sai itsekin sitten levättyä.

Tulihan omanapainen viesti tälläkin kertaa. Nyt täytyy kuitenkin taas lopetella. Mukavaa viikon jatkoa elokuisille!

Toiv. Falz & Veijari 26+5

8/24 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih...ensimmäinen elokuinen on nähnyt päivänvalon eli onnea rutkasti Maakulille ja hurjan paljon voimia teille kaikille ja suojelusenkelien suojelusta!

Itse olen taas ollut pitemmän aikaa ihan nettipimennossa ku sitä remonttia viimesteltiin ja meniki taas aikansa että sain juttunne siltä ajalta luettua...en nyt edes osaa mitään ruveta kommentoimaankaan..

Kelan-papruista oli jotain puhetta...tänään olin aatellu mennä ihan tiskille paprut viemään ku en oikein kaikkia kohtia saanu täytettyä, siis ku yrittäjä olen niin en ole varma mitkä kohdat edes pitää täyttää...laitoin sitten siihen maininnan lisäkohtaan että jos vaikka ois mahdollista saada se VANHA pakkaus, ku miehen kans aateltiin että varmaan ois pojalle parempi vaihtoehto..toisaalta uus on aina uus...ettei siis niinku harmita jos ei sitä vanhaa saakaan..

Viime lauantaina tuli käytyä siellä kestovaippa-häpeningissä..ja ihan miehen kans, jonka ois kyllä saanu jättää kotiin ku ei se innostunu yhtään niistä kestovaipoista vaikka mitä sille yritin perustella..mutta ei se ihan hukkaan menny tuo tapahtuma, löysin sieltä sellasen Kimperi-kietasuliinan se on sellanen trikooliina ja pitäs olla kotimainen. Tosi helppo oli kietaista ku nukella harjottelin..

( . ) siispä tätä omaa napaa sitten... pojat hommas jonku kivan pöpön tähän hätään ja nyt ollaa kaks päivää itekki kärvistelty sellasen ihme olon kans, pönttö on sekasin ja voimat loppu..ei kiva..ei jaksa tehdä yhtään mitään taas vaihteeksi..eli vois taas nukkua vaan..

liitoskivut tai mitkä liekki vaivaa ku istumatyötä teet ja nouset käveleen niin olet niinku tönkkösuolattu silli..kaikki paikat on niiin jumissa että!

Vaunuja olen tässä yrittäny valita..semmoset miehen kans valittiin joita ei tuoda edes Suomeen...saiskohan niitä tuolta ruottinmaalta jotenki tilattua sitte??? tietääkö joku viisaampi?

Joko teillä muilla on alakanu rinnat vuotamaan? Mulla ei ole mutta noilla kahella ekalla oli jo tässä vaiheessa alkanu vuotamaan...tässä siis jo pelkään että riittääkö maito sitte ollenkaan ku tosi huonosti riitti noidenki kans...eli taas näitä väkisin keksittyjä harmeja..

Täytys sinne sokrurasitukseen tilata sitä aikaa...voih, se päivä meneeki sitte siitä toipuessa..

Kivaa, meille onki tiedossa hulina toukokuu ku kaikki pyrkii meille melkein yhtäaikaa vierailulle, meillä ku kaikki suku asuu kaukana meistä niin se tietää yökyläilyjä, ihan tässä onki tarpeeksi koko kevät vietetty neljän seinän sisällä neljästään(viidestään)

Josko tää taas riittäis omista vaivoista yms.

Iloista lyhennettyä viikkoa!

Nani76 ja Vilperi 24+4

Vierailija
9/24 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan lyhyeltä tuntuu tämä työviikko, kun vappu katkaisi töissä olon.

Muiden liitoskivut ja mahan oleminen tiellä kumartelussa kuulostavat tosi tutuilta. Minulla selkäkivut myös voivat iskeä liiasta touhuamisesta tai istumisesta.

Nani: maidon tulosta. Ei tullut esikoiselta eikä nytkään tule maitoa. Esikoiselta riitti maitoa silti. En siis itse osaa kaivata vuotavia rintoja näin raskausaikana. ;)

Täytyy mennä ruoan tekoon.

Västis ja Taimi 24+4

Vierailija
10/24 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihan ekana Maakulille suurensuuret onnittelut pienestä ihmistaimesta.

Itselläni on nyt se tilanne et kohdunkaulaa ei ole paljoa jäljellä, pehmoinen on, mutta ei liiemmin vielä avautunut :o/ Niin oli tilanne tuolta nyt meidän 6v viikolla 25+ plus että kohdunsuu oli avautunut 2 cm ja silti tyttö oli yliaikainen. Minulla kun ei omilla supistuksilla lähde tulemaan lapsukaiset ulos. Lepoahan tai sairaslomaa ei tässä mylläkässä juuri tule harrastettua ja aioin selvitä tämän kuun loppuun ihan töissä. Ei nuo 2 lisälasta tässä paljoa lisähommaa tee...

Supistuksiakin tulee välillä ja sanoinkin niistä tänään neuvolassa, mut mitäpä ne niistä sen enempää kun ensi viikolla on äitipolikäynti. Siellä kuulemma saavat tarkemmin syynätä.

Ja tässä tämänpäiväiset neuvolakuulumiset :

-Painoa tullut raskausaikana + 4 kg

-turvotuksia löytyy

-RR 142 / 74 lääkityksen kanssa

-pissa puhdas mitä nyt se veri siellä on ja pysyy (jo 7. vuosi menossa)

-Hb ilman rautalisiä 121

-SF -mitta 26 cm, masu on ISO

-sydämen syke 140 ja liikkeet ++

Kovasti tää vauva liikkuu ja potkii :o) Väsymys on kova edelleen ja tekis nytkin mieli mennä maate, mutta pitänee alkaa laittaa ruokaa perheelle....

Rapuäiti ja rakas Lahja 26+1

Vierailija
11/24 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ensimmäiseksi suuren suuret onnittelut pienokaisen pojan johdosta:) Ihan tuli tunteet pintaan kun luki maakulin terveiset.

Mutta vähän omaa napaa....

Ei kummempia, mulla on ruvennut nälkä olemaan tosi kova, voisin sydä ja syödä.

Yks ilta rupesin jo sänkyyn pitkälleen, ni pakko oli mennä eka syömään hedelmä, sit tulin takas ja kohta menin syömään jugurtin, sit tulin taas takas ja sanoin miehelle että et viittis käydä mulle hakemassa pizzaa kaupungilta...Mies katto vähän aikaa, sanoin että se oli vitsi, ei vaineskaan. OIs kyllä tehny mieli pizzaa:)

Vauva näköjään kasvaa...

Väsymystä on ja vessatuttaa ja jaloissakin jo iltaisin tuntuu kuumotusta ja jomotusta, näitä ihania perusvaivoja:)

Mutta muuten ei kummempia, vauva potkii ja ens viikolla ois neuvola/lääkäri:)

Aurinkoisia päiviä odotellessa:)

Iivokki 26+5 tais olla

Vierailija
12/24 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on alkanut supistella huomattavasti enemmän kuin ennen, ylihuomenna on lääkäri, joka toivottavasti ei kerro sisätutkimuksessa huonoja uutisia. Vaikka olen jo muutaman lapsen odottanut ja synnyttänyt, täytyy tunnustaa, etten tiedä mitä ovat liitoskivut ? voisiko joku jotenkin kertoa miltä ne tuntuu? supisteluilta/vihlaisuilta vai miltä ? tyhmä kysymys...huomenna viikkoja kasassa 27

Vierailija
13/24 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla liitoskivut tuntuvat tuolla jalkojen välissä sellaiselta tosi ikävältä kivulta. Kipu tuntuu sekä emättimen suunnalla, että ylempänä ja vähän myös jalkojen sisäsyrjällä (siis silloin kun nousee istumasta seisomaan). Siihen voi liittyä myös turvotuksen tunnetta minulla, mutta lähinnä vain silloin, jos liitoskivut tulevat liian pitkän kävelyn tms. seurauksena. Liitoskivut kai johtuvat siitä, että paikat (nivelet ym. löystyvät) ja lantiossa tapahtuu muutoksia synnytystä ajatellen. Voin tietty kuvitell kipujen synnyn väärin.. En tiedä, miten muut kokevat liitoskivut. Häntäluuta kolottelee usein, kun on istunut kauan ja nousee sitten seisomaan, kipu on aika samanlaista kuin liitoskivut. Kestää aikansa nousta suoraksi, ihan kuin olisi kumara mummeli. Liitoskivut vaikeuttavat minulla joskus kävelemistä, kun jalkojen liikuttelu tuntuu työläämmältä.

Västis

Vierailija
14/24 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eilen olikin sitten mun neuvola, jossa näin :

Rr: 122/74

Hb: 121 (raudalla saatu nousemaan)

Paino: + 338 g/ vko

Sf: 20,5cm (oudon pieni mun mielestä...)

Syke : 150

Liikkeet: +++++++ jne

Tämä vauva tosiaan liikkuu ihan kamalasti! Potki koko ajan taas dopleriakin ja neuvolantätiä ihan nauratti. No, kohta se tila alkaa pienentyä masussa, ettei voi enää niin kauheesti hyöriä ja pyöriä.

Odotan jo ihan innoissani sitä mun istukan tsekkaus ultraa joka on siis tän kuun 21. päivä. Jospa näkyisi sukupuolikin silloin..

16. päivä mulla onkin sitten taas menoa neuvolaan, kun on lääkäriaika silloin. Toivottavasti ei ole vielä mitään suuria muutoksia tapahtunut tuolla kohdunsuulla tai kaulassa.

Oliks muuten teillä kaikilla elokuisilla näillä viikoilla (jotka siis näillä viikoilla ootte ja olette olleet neuvolassakin) kellään näin pientä sf-mittaa ? Alkoi toisaalta vähän huolestuttaa itseäkin, mutta en tiedä. Neuvolantäti sanoi, että riippuu tosi paljon tietty siitäkin, missä asennossa vauva mittaushetkellä aina on. Mutta, mutta..

Tänään olisi sitten tuon esikoisen 3 vee neuvola. Saas nähdä kuinka se sujuu. On sen verran tuota jääräpäisyyttä, että liekö suostuu kaikkeen mitä siellä tutkitaan.. Äitiä taitaa jännittää enemmän, kuin poikaa !

Lion76 ja lionbaby 26+3

Vierailija
15/24 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapusta selvitty täälläkin,itseäni toisinsanoen otti päähän kun katkaisi viikon,meillä kun tuo uuden asunnon remppa kesken,niin yksi pyhäpäivä ei tee kuin hallaa,ja nimenomaan noita äänekkäitä töitä olis pitänyt päästä tekemään,niitä kun ei voi pyhänä kerrostalossa harrastaa.

no tivolissa tuli käytyä koko perhe ja sen jälkeen jätskillä.

eilen hain vinot pinot taas pahvilaatikoita ystäväni vanhasta työpaikasta, vanhainkodista, ei tarvi laatikoiden perässä juosta tai vuokrata niitä mistään.

pakata siis pitäisi,pakata pakata pakata...

poika on siis tarhassa,mä olen sairaslomalla vielä 2vkoa,sitten olis töitä vielä 3vkoa jäljellä.

olen vähäna ajatellut että tuosta kolmesta viikosta selviän,olen repimättä itseäni ja pyydän vaan rohkeasti apua,en tee mikä pahalta tuntuu.

kammoksuttaa ajatus jostain sairauspäivärahasta ja 10pvn karenssista... ei tuu kesää.nyt kun asumiskulutkin tuplaantuu.jos ja kun siis vain voinniltani pystyn niin töihin meinaan palata.

suppareita nyt kotioloissa ei ole oikeastaan tullut olleskaan,vaikka tosiaan täyttä työpäivää täälläkin olen saanut tehdä.oman voinnin mukaan tietenkin,muttakun se on kerrassaan ollut loistava!

kaikki sanoo että mulla on hirveen pieni maha,se on tollanen aika pallo tossa edessä,esikoiselta on leveä joka puolelta,mutta ehtiihän se tästä vielä tulla vaikka millaiseksi jätiksi =) tosin painoa mulla ei oo tullu kun 2,5kg-3kg ja olen muutenkin lähtöpainoltani kevyempi tässä raskaudessa.no hyvä vaan.

masu myllää tasaseen tahtii.niin paljon puuhastelua etten oikeen päivän aikana ehdi liikkeitä rekisteröidä,illalla kun pysähdun sohvalle on aina jumppatuokion aika.

kelapaprut laitan joskus,sitten kun ehdin.no viimeistään kaksi kk ennen laskettua ne on pakko olla laitettuna..

mulla tulee päänsärky niiden papereiden kanssa,kun ilmoitan tuloni 6kk perusteella.no palkanlaskijan tehvävä se on,mutta olen ottanut siitä itsellenikin jostain syystä stressin.

kuka tietää, otetaanko palkanlisät huomioon tuossa 6kk tuloissa,vaan ihan perus kuukausipalkka?

ilmeisesti peruspalkka(kö),mulla ei oo hajua,ois vaan kiva tietää kun niitä lisiä tuohon peruksen lisään kuitenkin aina tulee hiukan.

jahas.minä lähden kirjastoon kirjojen palautukseen ja sitten hierojalle (joulun lahjakortti käyttämättä) ihanaa!

neitiniiskunen rv 24 (jipii tasaluku)

Vierailija
16/24 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun arska paistaa.. Lämmin siellä ei kyllä ole, mutta tuohan on vain pukeutumiskysymys..

Vauveli03 ihmetteli liitos kipuja.. Mulla on joka kerta alkaneet ne näillä viikoilla, kun lantion liitoskohdat alkaa valmistautumaan synnytykseen ja tekee tilaa vauvalle. Varsinkin kävelyn tai muun liikuntasuorituksen jälkeen sellainen kipeä tunne, että tekisi mieli kävellä kuin ankka. =) En osaa sen kummemmin tuota kipua kuvailla..

Monella ollut supisteluita, koittakaahan ottaa rauhallisesti.. Itsellänikin niitä ollut, mutta eivät ole kivuliaita. Joka raskaudessa rv:lla 35 kohdunsuu ollut jo hieman auki, mutta vauvat syntyneet lasketunajan jälkeen.. Vauhdilla ovat kylää sitten tulleetkin.. =)

Lion76 ihmetteli pientä sf mittaa.. Oikein otin nuo vanhat kortit esiin ja vertailin.. Esikoisesta sf-mitta viikoilla 25+6 ollut 20cm, keskimmäisestä 25+2 24.5cm ja kuopuksesta 25+1 23 cm.. Mulla on viikon päästä neuvola, jossa nähdään miten nyt menee mitat. Joten älähän huoli!

Tässä olisi vielä muutama päivä lomaa, maanantaina taas töihin.. Voih! Ei vaan, toisaalta ihan kiva olla välillä sielläkin.. Menee tuo kesän odotus nopsasti.

Närästys, tuo vanha tuttu raskausajan vaiva on astunut kuvaan.. Ja kun on se kupponen kahvia aamuisin saatava!! Pitäisi kai edes yrittää vaihtaa se teehen. Ja sunnuntaina käytiin kebabilla, tietysti piti ottaa tulisena.. Voih sitä tunnetta sen jälkeen.. Oma moka! Ei auta valittaa..

Mutta kaipa sitä pitäisi jatkaa kotihommia.. Eikö ne ikinä lopu..?? =)

Palailen taas.. Nyt kun on vapaata, löytää itsensä usein täältä surffailemasta.. =)

Piiu ja 007 rv 23+6

Vierailija
17/24 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauveli03:Minullakaan ei oo ollut liitoskipuja vaikka jo viidettä odotellaankin,issiaskipu iski kolmisen viikkoa sitten,se on oli kyl ilkeä vaiva....Muuta vaivaa ei oo ilmennytkään.

Lion76:Itselläni sf-mitta mennyt liki poikkeuksetta raskausviikkojen mukaan:eli esim:rv 20- mitta 20cm,

:rv 30- mitta 30cm

:rv 36-mitta 36cm

Ja niin näyttäis menevän nytkit.Rv 24 mitta oli 23,5cm.Yläkäyrällä mennään,välillä sen yläpuolellakin.

Itse en tosiaan huolestuis sinuna vielä,sillä kuten terkkasi olikin jo sanonut,myös vauvan asento vaikuttaa mittaan.

Täällä masu on jo ihan kiitettävän kokoinen,painoakin tullut jo reilu 9kg...Ekaa keraa näyttäis,että tutustun turvotukseenkiin(johtunee liiasta kahvinjuonnista ja liian vähäisesä veden juonnista)Nilkat turpoaa illasta jonkin verran.

Lumina ja Lahja rv 26+6

Vierailija
18/24 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli miltä ne tuntuvat. Minä kuvaislisn näitä pistäväksi kivuksi alapäässä, ja kun lähtee kävelemään tuntuu kuin istuinluut louskuisivat. Eilen ripustin verhon ja horjahdn, ja voisin vannoa kuulleeni napsahduksen luista. Minulla ainakaan supistukseteivät ole tuntuneet samoilta kuin liitoskivut.

Masussa jyllätään ja tuntuu, että antibiootti alkaa vaikuttaa suppareihin. Päivä päivältä olen pystynyt kävelemään enemmän ilman supisteluja. Kunpa tämä olisi pysyvä kehityssuunta ja voisin vielä nauttia loppuraskaudestakin.

T:Gekko rv 25

Vierailija
19/24 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimpäs tänään kaupungilla ja vein kelalle ne vaadittavat äitiysavustus ja äitiyspäivärahahakemukset. Setä siellä sanoi että heillä ei ole tietoa milloin pakkaus vauhtuu, ja että pakkaukset jaetaan hakemustentulojärjestyksessä, eli saa nähdä kumpi paketti sieltä tulee meinasihan tuo että voisi vaihtua ennen ku mun vuoro listalla tulee.

Pitihän sitä sitten käydä pari vauvanvaatettaki ostamassa kirpparilta ku oli uus kirppari avattu. Jotensakki en tuntenut kyllä kuuluvani sinne kirpparille ,siellä soi kauhee poppi ja mainostettiin rastojentekoa ym nuoriso juttuja. Jotenki tunsi ittensä ulkopuoliseksi vaikka oli siellä vauvanvaatteitaki.

kaverin kans oltiin liikenteessä ja yhessä lyllerrettiin ku sillä laskettu aika jo kuukaudenpäästä. Tosin sille oli sanottu jo neuvolassa et voi syntyä millon vaan et nyt sitte ootellaan vauvauutisia. Tosin eihän tuo sanonu vielä minkäänlaisia viitteitä siihen suuntaan olevan. Saa nähdä mikä on itellä olotila kuukautta ennen laskettua aikaa, jännityksellä odotan. mutta nyt jos menis kattoo telkkaa ku oon taas yksin kotona ku mies on kattomassa suomen peliä kaverin luona ku meillä ei oo ku yks tv ja mä haluan kattoo omia ohjelmiani.

Teresa81+ ötökkä 24+2

Vierailija
20/24 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin tänään jäljellä olevat työpäivät ennen kesälomaa. Työpäiviä on enää 20 jäljellä, kun tuossa välissä pidän pari lomapäivää. Uskomatonta!! Aika menee vauhdilla.. Ihanaa jäädä kotiin kesäksi, toki hieman lämpimämpiä kelejä toivoisin sitten ensi kuuksi. :) Olen nyt jotenkin ihan huumassa tästä ajan kulusta, suu menee väkisinkin hymyyn.

Västis ja Taimi 24+6 (huomenna taas uusi viikko)