Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstailija, aiotko osallistua Purran palkattomiin risutalkoisiin?

Vierailija
20.02.2026 |

Purra kertoi mediassa, ettei se kun vähimmäissosiaaliturvan varaan ajautuneet laitettaisiin tekemään velvoitetyötä 37,5 tuntia viikossa siivoamisen ja risujen keräämisen muodossa veisi "oikeaa työtä" keneltäkään. 

Niin aiotko osallistua näihin risutalkoisiin ja siivouksiin? Millainen vaikutus BKT:hen Purra arvelee palkattoman työn teettämisellä olevan, entä valtion verokertymään tuloverojen muodossa? Vai luodaanko Neuvostoliittoa henkivä himmeli, jossa ihmiset työskentelee palkatta valtion elatusta vastaan, ovat köyhiä ja köyhinä pysyvät?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävytön häpykarva kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jossain on joku työ, mitä EI TARVITSE tehdä, niin siihen ei ole ketään palkattu ja päin vastoin.

Luonnonsuojelua on mahdotonta saada bisnekseksi.

Olisiko, koska usein on parasta, että ihminen ei sekaannu luontoon?

Vierailija
62/67 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousalan yrittäjät menisivät konkurssiin, jos heidän työt annettaisiin palkattomille työntekijöille valtion puolelta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivousalan yrittäjät menisivät konkurssiin, jos heidän työt annettaisiin palkattomille työntekijöille valtion puolelta. 

Tuntemani alan yrittäjä on ollut jopa ehdokkaana Kokoomuksen listoilla. Hehhhhheeeehheehh.

Vierailija
64/67 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa mitä niillä kerätyillä risuilla tehdään? Olen toistaiseksi ainakin työssä, joten ei ole velvoitetta osallistua risutalkoisiin. Mutta ihmettelen suuresti, mitä hyötyä toiminnasta olisi. Ja miksi siivoojat pitäisi korvata palkattomilla työntekijöillä?

Kyllähän Suomessa metsiä ja risuja riittää, mutta niiden risujen kokoaminen ja siirtely muualle ei ole tuottavaa toimintaa.  Täysin järkeä vailla olevaa ideointia ja kertoo paljon esittäjästään. 

Olisi hieno tempaus, että Eduskuntatalon portaille kerättäisiin pari lavallista risuja.

Vierailija
65/67 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa mitä niillä kerätyillä risuilla tehdään? Olen toistaiseksi ainakin työssä, joten ei ole velvoitetta osallistua risutalkoisiin. Mutta ihmettelen suuresti, mitä hyötyä toiminnasta olisi. Ja miksi siivoojat pitäisi korvata palkattomilla työntekijöillä?

Kyllähän Suomessa metsiä ja risuja riittää, mutta niiden risujen kokoaminen ja siirtely muualle ei ole tuottavaa toimintaa.  Täysin järkeä vailla olevaa ideointia ja kertoo paljon esittäjästään. 

Olisi hieno tempaus, että Eduskuntatalon portaille kerättäisiin pari lavallista risuja.

Samaa mietin. 

Vierailija
66/67 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen kuinka joku voi olla noin pihalla, että ei ymmärrä mikä on työn tärkein ominaisuus. 

Työn tärkein ominaisuus on sen tuottavuus. Tuottavasta työstä voidaan maksaa palkkaa. Jos työ on jotain pakotettua toimintaa, mistä ei makseta palkkaa, se on taatusti tuottamatonta työtä. Kommunismissa oli paljon yleistä tuottamatonta työtä. Kokoomus on kommunistinen puolue.

Kuinka Kokoomus voi esiintyä oikeistolaisena puolueena jos se ei ymmärrä edes perusmarkkinataloutta.

Ei ihme että meillä menee huonosti kun Kokoomus on samalla tasolla kuin vastustajansa.

Vierailija
67/67 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä pahempaa on se, että ns. turhaa ja tuottamatonta työtä tekemällä, ne ihmiset eivät edes pääse harjoittelemaan mitään oikeasti tärkeitä taitoja, joita tarvitsisivat palkkatyöhön työllistymiseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi