Epäsuosittu mielipide deittailusta. Oletko samaa mieltä?
Deittailu ilman, että avioliitto on päämääränä, on traumaattista. Kuulostaa karulta, mutta se on totta. Päämäärättömässä deittailussa tuhlaat vuosia (omia ja toisten) leikkimällä, samalla jättäen jälkeesi särkyneitä sydämiä, myös omasi. Joten jos et ole valmis avioliittoon, miksi leikit jonkun sydämellä? Hauskanpitosi muuttuu jonkun toisen traumaksi. Tutkimusmatkastasi tulee jonkun toisen luottamusongelma. Joten lopeta ihmisten käyttäminen hetkellisinä vaihtoehtoina ja ala näkemään heidät Jumalan luomina sieluina. Raamattu ei mainiste deittailua, vain avioliiton.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Deittailu on tutustumisvaihe, jossa katsotaan, tuleeko siitä seurustelusuhde. Siinä ei ole mitään väärää.
Tämä on totta! Mutta jos alunalkaen lähdetään treffeille vain etsimään jotain kevyttä piristettä iltoihin, niin tässä kohtaan mennään metsään. Sinne treffeille pitäisi lähteä katsomaan, että onko tämä henkilö minun tuleva puoliso?
Eihän pitäisi, jos ei ole tarkoitus olle kenenkään puoliso. Ja miten se liittyy minun elämääni mitä raamatussa mainitaan? Kerro nyt miten siis normaali ihminen voisi deittailla ja saada seksiä ilman sitä avioliittoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Deittailu on tutustumisvaihe, jossa katsotaan, tuleeko siitä seurustelusuhde. Siinä ei ole mitään väärää.
Tämä on totta! Mutta jos alunalkaen lähdetään treffeille vain etsimään jotain kevyttä piristettä iltoihin, niin tässä kohtaan mennään metsään. Sinne treffeille pitäisi lähteä katsomaan, että onko tämä henkilö minun tuleva puoliso?
Eihän pitäisi, jos ei ole tarkoitus olle kenenkään puoliso. Ja miten se liittyy minun elämääni mitä raamatussa mainitaan? Kerro nyt miten siis normaali ihminen voisi deittailla ja saada seksiä ilman sitä avioliittoa?
Haluat siis tietää, miten voisit saada seksiä, ilman sitoutumista?
Jos et ole valmis sitoutumaan, miksi koet olevasi oikeutettu saamaan seksiä ja leikkimään toisten sydämillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole valmis sitoutumaan, miksi koet olevasi oikeutettu saamMiksi seksi ja tunteet välttämättä liittyvät toisiinsa?
En ole todellakaan samaa mieltä, ap.
Miksi seksi ja tunteet välttämättä liittyvät toisiinsa?
Varsinkin naisilla nämä kulkee hyvin vahvasti käsi kädessä. Seksi saa naisen rakastumaan ja syy löytyy pitkälti oksitosiini-hormonista. Oksitosiinia erittyy seksuaalisen kanssakäymisen aikana erityisesti naisilla. Oksitosiini aiheuttaa kiintymystä ja se saa aikaan rakastumisen. Tästä syystä seksin harrastaminen saa naisen rakastumaan ja voimakkaasti kiintymään seksikumppaniinsa.
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin naisilla nämä kulkee hyvin vahvasti käsi kädessä. Seksi saa naisen rakastumaan ja syy löytyy pitkälti oksitosiini-hormonista. Oksitosiinia erittyy seksuaalisen kanssakäymisen aikana erityisesti naisilla. Oksitosiini aiheuttaa kiintymystä ja se saa aikaan rakastumisen. Tästä syystä seksin harrastaminen saa naisen rakastumaan ja voimakkaasti kiintymään seksikumppaniinsa.
No, ei saa.
Terveisin nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei saa.
Terveisin nainen
Jos naisen keho ei tuota oksitosiinia normaalisti, hänellä voi olla vaikeuksia sitoutua kumppaniinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole valmis sitoutumaan, miksi koet olevasi oikeutettu saam
No kyllä minä jo saan seksiä, halusin vaan kuulla sinun logiikkasi.
Ei se normaali seksi ja treffailu ole mitään sydämillä leikkimistä, sillä se on kivaa kaikille osapuolille. Seksi ei ole mikään perusoikeus, mutta mahdollisten kivojen kokemuksien etsiminen on ja siitä seuraava normaali vuorovaikutus ihmisten kanssa on. Joten kyllä, kaikki ovat oikeutettuja siihen eikä avioliitolla tai raamatulla ole sen kanssa mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei saa.
Terveisin nainen
Jos naisen keho ei tuota oksitosiinia normaalisti, hänellä voi olla vaikeuksia sitoutua kumppaniinsa.
Kyllä, oksitosiini auttaa parinmuodostuksessa, mutta mikään tuosta ei tarkoita, että sen vuoksi naiset rakastuisivat palavasti jokaiseen seksikumppaniinsa. Seksi on seksiä, rakkaus on erikseen. Itse en halua parisuhdetta, enkä etsi rakkautta, mutta haluan välillä seksiä, ja nuo hormonit tekevät siitä mukavaa vaikka juuri siitä ihmisestä ei juuri persoonana välittäisi.
Ap, olen pahoillani, jos deittailu on ollut sinulle traumaattista, ja olet tuhlannut vuosia vääränlaisiin tyyppeihin. Mutta ei se kaikille mene niin, monilla on ainakin pääosin ihan kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, olen pahoillani, jos deittailu on ollut sinulle traumaattista, ja olet tuhlannut vuosia vääränlaisiin tyyppeihin. Mutta ei se kaikille mene niin, monilla on ainakin pääosin ihan kivaa.
Kiitos paljon <3 Minun tavoite on niin paljon suurempi, kuin lyhytaikainen säätäminen. Mutta uskon vahvasti, että tulen vielä löytämään miehen, joka on valmis sitoutumaan, kunnes kuolema meidät erottaa.
Mitä se avioliitto muuttaa sitä suhdetta? Yleensä huonompaan suuntaan kuin silloin on vaikeampi lähteä niin toinen saa enemmän perseillä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole valmis sitoutumaan, miksi koet olevasi oikeutettu saam
Jos kummatkin haluavat vain seksiä niin siinä ei ole mitään väärää, silloin pelisäännöt on selvät
Juup joskus uskoni ihmisiin on aika haastavaa. Varsinkin jos joku vuonna 2026 perustelee asioita Raamatulla. Menee pohja koko keskustelusta. Uskon itsekin mutta en lyö ihmisiä uskolla.
Vierailija kirjoitti:
Juup joskus uskoni ihmisiin on aika haastavaa. Varsinkin jos joku vuonna 2026 perustelee asioita Raamatulla. Menee pohja koko keskustelusta. Uskon itsekin mutta en lyö ihmisiä uskolla.
Siis tarkoititko viimeisessä lauseessa, että uskot itsekin Jumalaan? Miksi sitten et halua perustella asioita Raamatulla?
Kyllähän Saatana ja demonitkin uskoo Jumalaan. Mutta eivät kuitenkaan rakasta Jumalaa tai hänen sanaa Raamatussa.
No kyllä minä jo saan seksiä, halusin vaan kuulla sinun logiikkasi.
Ei se normaali seksi ja treffailu ole mitään sydämillä leikkimistä, sillä se on kivaa kaikille osapuolille. Seksi ei ole mikään perusoikeus, mutta mahdollisten kivojen kokemuksien etsiminen on ja siitä seuraava normaali vuorovaikutus ihmisten kanssa on. Joten kyllä, kaikki ovat oikeutettuja siihen eikä avioliitolla tai raamatulla ole sen kanssa mitään tekemistä
No, kyse oli epäsuositusta mielipiteestä. Sinun näkemys deittailuun ja kasuaaliin seksiin on hyvin moderni ja suosittu. Sinulle ei ole todenäköisesti ongelmia harrastaa tunteetonta seksiä, sillä Suomi on täynnä ihmisiä, jotka myös jahtaavat hetkellistä dopamiinipiikkiä, sen sijaan että etsisivät jotain merkityksellisempää.
Mukava huomata, että monet ovat yhtämieltä aloituksen kanssa. Uskoni ihmisiin alkaa ehkä sittenkin palautua pikkuhiljaa.